abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26195457
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:15 schreef Speth het volgende:
Dit gaat een zinloze discussie worden Ik ga 'm dan ook niet voeren.
You are absolutely right.
  woensdag 13 april 2005 @ 14:21:45 #102
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26195598
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:13 schreef magixy het volgende:
Om aan te nemen dat er een geest is, zal je er wel in moeten geloven maar dat doen jullie niet en waarschijnelijk zijn jullie ook niet spiritueel aangelegd en met kennis tot het paranormale?..
Ik ben zelf denk ik best spiritueel en religieus. Je maakt hier echter een keiharde claim (Namelijk dat je een geest hebt, en dat die zelfs nodig is voor leven). Anderen geven bewijs dat het niet aannemelijk is dat er iets als een geest bestaat. Aan jou om vervolgens tegenbewijs te leveren, en het niet te gaan gooien op niet-verifieerbare stellingen.
quote:
Wat is dat dan? dat zoveel mensen in de wereld beweren dat er entiteiten aanwezig zijn? en dat mensen dit kunnen zien?
Wat het is weet ik niet. Het leidt echter niet tot de conclusie dat er een geest bestaat, dat is slechts een van de vele mogelijkheden die er uit kunnen volgen. Het lijkt mij erg voorbarig om direct aan te nemen dat er een geest bestaat, en het lijkt mij absurd om direct met de claim te komen dat deze noodzakelijk is voor leven.
quote:
ik weet gewoon dat het zo is
Hoe kun je dat nou weten? Je kunt alleen weten met bewijs. Is dat bewijs er niet, kun je hoogstens erg overtuigd zijn ergens van.
quote:
ik ga liever dood met de gedachte dat er een andere wereld op mij loopt te wachten.
Ik ga het liefst bewust dood, of er een andere wereld op mij wacht of niet.. Wat dat betreft ben ik niet bang van de dood, en van haar gevolgen. Misschien is er een andere wereld, misschien een andere vorm van deze wereld, misschien niets... Ik zal het pas weten op het moment dat ik ben gegaan.
pi_26195678
Wat is zeg is mijn mening en als jullie erop in gaan, jullie zaak maar ik laat alleen weten wat ik vind en geloof en als jullie dat onzin vinden waarom gaan jullie er dan op in?
pi_26195740
Omdat jij je mening poneert als een waarheid en niet als een mening.
  woensdag 13 april 2005 @ 14:28:18 #105
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26195754
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:24 schreef magixy het volgende:
Wat is zeg is mijn mening en als jullie erop in gaan, jullie zaak maar ik laat alleen weten wat ik vind en geloof en als jullie dat onzin vinden waarom gaan jullie er dan op in?
Het verschil is dat "wij" onze mening beargumenteren en/of er in ieder geval een onderbouwing van geven, en dat jij wilde claims maakt alszijnde zij een keiharde waarheid zonder een millimeter bewijs of onderbouwing.

Het is hier WFL, geen GC of ONZ. Er wordt in dit subforum echt verwacht dat je enigszins onderbouwt en argumenteert als je een harde stelling brengt.

Lees eens de posts van Lupa, Speth en mij, en geef vervolgens eens aan welke redenen je hebt om (Ondanks hetgeen door Lupa en Speth naar voren is gebracht om te laten zien dat een geest niet aannemelijk is) aan te nemen dat er een geest bestaat.

Oftewel : Discussie voeren en niet je standpunt verkondigen zonder onderbouwing en vervolgens verongelijkt gaan doen.
pi_26195818
Keiharde claims? ... jullie geven jullie mening over de mijne en ik deed het over iemand anders zijnde, maar als dat niet gerespecteerd word so be it. wel erg serieus allemaal hoor terwijl er zovelen zijn die commetaar op andere leveren wat gewoon bullshit is en vervelend voor een ander
pi_26195880
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:31 schreef magixy het volgende:
Keiharde claims? ... jullie geven jullie mening over de mijne en ik deed het over iemand anders zijnde, maar als dat niet gerespecteerd word so be it. wel erg serieus allemaal hoor terwijl er zovelen zijn die commetaar op andere leveren wat gewoon bullshit is en vervelend voor een ander
Er is een verschil tussen "Ik denk dat er een geest bestaat" en "Er bestaat een geest want anders kunnen mensen niet functioneren".
pi_26195908
Misschien is TRU meer een plek voor jou, magixy. Daar kun je de wildste claims doen zonder dat er ook maar iemand om bewijsmateriaal vraagt.
pi_26196194
blijkbaar
pi_26196215
Shit, ik had op wat meer tegenstand gehoopt.
  woensdag 13 april 2005 @ 17:55:11 #111
107118 Leannetjuh-gurl
Ik Zie Alles..!
pi_26200574
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:25 schreef kanaiken het volgende:

[..]

[off-topic]Leanne, woon jij toevallig in boxtel?[/off-topic]
Nee, hoezo?
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
  woensdag 13 april 2005 @ 18:08:49 #112
107118 Leannetjuh-gurl
Ik Zie Alles..!
pi_26200863
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heeft het misschien te maken met het idee dat je het leven zinloos acht in dat geval?
Nee, zeker niet!

Misschien dat ik het zo beter kan uitleggen:

Mensen denken wel eens na over de dood tot ze op de grens komen dat ze ergens anders aan willen denken. Ik denk dan nog wel door en op een gegeven ogenblik word ik er ook helemaal bang van. Ik weet niet of dit wat helpt.. maar dit is hoe ik het bekijk.
Gelukkig denk ik er nu niet meer zo over na en hoef ik me nergens druk over te maken.
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
  woensdag 13 april 2005 @ 18:10:11 #113
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_26200906
quote:
Op woensdag 13 april 2005 17:55 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Woont ook een leanne, je had haar kunnen zijn, ook de posts die ik af en toe zie van jou
dus ik checkte ff, maar never mind
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  woensdag 13 april 2005 @ 18:51:00 #114
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26201623
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien is TRU meer een plek voor jou, magixy. Daar kun je de wildste claims doen zonder dat er ook maar iemand om bewijsmateriaal vraagt.
Oi
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 13 april 2005 @ 18:59:06 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26201782
quote:
Op woensdag 13 april 2005 18:08 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:

[..]

Nee, zeker niet!

Misschien dat ik het zo beter kan uitleggen:

Mensen denken wel eens na over de dood tot ze op de grens komen dat ze ergens anders aan willen denken. Ik denk dan nog wel door en op een gegeven ogenblik word ik er ook helemaal bang van. Ik weet niet of dit wat helpt.. maar dit is hoe ik het bekijk.
Gelukkig denk ik er nu niet meer zo over na en hoef ik me nergens druk over te maken.
Hmm.. ok..

Gek genoeg heb ik dat zelf eigenlijk niet echt dat ik er bang van wordt. Misschien komt dit echter ook omdat de Dood banger is van mij dan ik van haar.. Uiteindelijk zal iedereen echter oog in oog staan met de Dood, en wat die met je doet weet alleen zij zelf. De Dood oogt echter vriendelijk, al is het voorlopig onvertaalbaar wat haar ogen zeggen.
pi_26203050
quote:
Op woensdag 13 april 2005 18:51 schreef livEliveD het volgende:
Oi
pi_26203121
quote:
Op woensdag 13 april 2005 18:59 schreef Alicey het volgende:
Gek genoeg heb ik dat zelf eigenlijk niet echt dat ik er bang van wordt. Misschien komt dit echter ook omdat de Dood banger is van mij dan ik van haar.. Uiteindelijk zal iedereen echter oog in oog staan met de Dood, en wat die met je doet weet alleen zij zelf. De Dood oogt echter vriendelijk, al is het voorlopig onvertaalbaar wat haar ogen zeggen.
What are you on?
  woensdag 13 april 2005 @ 20:27:57 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26204036
quote:
Op woensdag 13 april 2005 19:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

What are you on?
Oh, ik had even zin om me eens op een iets andere manier uit te drukken.
pi_26204096
quote:
Op woensdag 13 april 2005 20:27 schreef Alicey het volgende:
Oh, ik had even zin om me eens op een iets andere manier uit te drukken.
Gelukt!
  donderdag 14 april 2005 @ 01:01:29 #120
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26212197
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Shit, ik had op wat meer tegenstand gehoopt.
Dat kan geregeld worden hoor
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26215233
quote:
Op donderdag 14 april 2005 01:01 schreef livEliveD het volgende:
Dat kan geregeld worden hoor
Van háár natuurlijk. Ik wilde even etteren!
pi_26216702
Je ettert graag he ?
Mu!
  donderdag 14 april 2005 @ 10:55:19 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26216719
Slow chatten even verder in SC?
pi_26216861
Je kan een hoop verklaren, maar wat ik een hele mooie vond waardoor ik door ging denken was de bijna dood ervaring van een blind persoon, blind geboren dus he, nooit gezien...

Die zag dus in de bijna dood ervaring en die zag dingen die zij niet had kunnen weten aangezien ze dat nooit gezien had, kleuren, vormen, mensen, ze kon het heel gedetalieert beschrijven en was zwaar verbaast hierover omdat ze van sommige dingen zelf een heel ander beeld had geschapen, dingen bleken dus niet te kloppen met hoe zij dacht dat het was, maar wel met wat de ziende mensen zien...

Dit zou niet moeten kunnen als het enkel en alleen uit je eigen hersenen zou moeten komen, want dan zou er uit beschikbare info geput moeten worden zou je denken...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 14 april 2005 @ 11:03:49 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26216903
Op welkemanier heeft zij als blinde dat onder woorden gebracht, erodome? Ik kan mij namelijk niet echt voorstellen dat een blindevan iets wat hij ziet zal weten dat hij ziet, hij weet immers niet wat zien is...
pi_26217300
Blinde mensen zien in hun dromen toch ook beelden?
pi_26217406
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:03 schreef Alicey het volgende:
Op welkemanier heeft zij als blinde dat onder woorden gebracht, erodome? Ik kan mij namelijk niet echt voorstellen dat een blindevan iets wat hij ziet zal weten dat hij ziet, hij weet immers niet wat zien is...
Hoe weet je dat? Als je in je lichaam zit ben je beperkt door je fysieke processen. Althans, de rationele en niet-spirituele mens. Maar bij een bijna-dood-ervaring ga je uit je eigen lichaam en kom je in een fase waarin waarschijnlijk andere zaken gelden, zaken die wij ons niet kunnen voorstellen of die wij niet kunnen verklaren.

Ik zelf geloof wel in bijna-dood-ervaringen.
  donderdag 14 april 2005 @ 11:27:14 #128
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26217407
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Blinde mensen zien in hun dromen toch ook beelden?
Dat lijkt me onmogelijk tenzij ze ooit konden zien
pi_26217442
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:27 schreef FuifDuif het volgende:
Maar bij een bijna-dood-ervaring ga je uit je eigen lichaam
Bron?
pi_26217453
Nope niet als je bedoeld dat ze werkelijke dingen dromen, je moet wel een referentiekader hebben he lupa, als je nog nooit wat gezien hebt kan je er ook niet van dromen, de beelden die zij had geschetst klopte dus voor een deel niet met wat ze zag.

Alicey, ze beschreef het gewoon en heel gedetallieert, details die ze niet had kunnen weten, ik weet de details niet meer, maar het viel wel binnen een wetenschappelijk onderzoek en is dus flink getoetst en zelfs de wetenschappers trokken hiervan hun wenkbrouwen op en twijvelde aan de logische verklaringen verder hierdoor omdat dat niet had moeten kunnen als het uit haar hersenen was gekomen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_26217454
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:27 schreef livEliveD het volgende:
Dat lijkt me onmogelijk tenzij ze ooit konden zien
Ik zou niet weten waarom eigenlijk... Ze zullen alleen andere beelden zien dan wij.
pi_26217495
Dat kunnen zien was dus iets waar die blinde vrouw echt helemaal van ondersteboven was, iets dat ze nog nooit had meegemaakt, dat is toch wel heel verwonderlijk...
pi_26217516
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Bron?
Hehe ! Daar heb je mij!

Ik zei dat in lijn van de gedachte over de bijna-dood-ervaring. Niet dat het feitelijk zo is. Maar veronderstellende dat om mijn punt te maken.
  donderdag 14 april 2005 @ 11:32:34 #134
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26217573
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:30 schreef erodome het volgende:
Dat kunnen zien was dus iets waar die blinde vrouw echt helemaal van ondersteboven was, iets dat ze nog nooit had meegemaakt, dat is toch wel heel verwonderlijk...
Ja dat lijkt me zeker apart. Nu heb ik wel gekkere dingen gehoord. Ook over bijna dood ervaringen dus het zou in mijn wereldbeeld zo maar kunnen
pi_26217657
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:30 schreef FuifDuif het volgende:
Ik zei dat in lijn van de gedachte over de bijna-dood-ervaring. Niet dat het feitelijk zo is. Maar veronderstellende dat om mijn punt te maken.
Ja, zo kan ik het ook. Maar ik moet eerst met heel Harvard aan komen dragen voordat mijn punt gemaakt mag worden.
pi_26217729
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik het ook. Maar ik moet eerst met heel Harvard aan komen dragen voordat mijn punt gemaakt mag worden.
Ja, maar dat was binnen een totaal andere setting. Jij wilde iets bewijzen. Ik wilde mijn overtuiging uitleggen. Ik heb in dit topic nog geen enkele keer beweerd dat bijna dood ervaringen feiten zijn.
  donderdag 14 april 2005 @ 12:03:14 #137
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26218416
Ik hoorde van iemand (die dit of uit een boek had of van iemand IRL had gehoord. Ja ja via via ) dat hij een verhaal kende waarbij een man tijdens een bijna dood ervaring in het ziekenhuis door het dak zweefde en daarop 2 schoenen zag liggen. Achteraf is die man het dak op geklommen en het beeld klopte precies. Satellietfoto die je 20 jaar daarvoor hebt gezien en die nu vanuit je onderbewustzijn naar boven borrelt?
pi_26218446
Ja livEliveD, er zijn nog veeeeel meer van dat soort verhalen die ook echt zijn gecontroleerd en ze bleken allemaal waar te zijn. Dingen die men zag, die men nooit had kunnen zien op de plaats waar men op dat moment lag.
pi_26218788
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:03 schreef livEliveD het volgende:
Ik hoorde van iemand (die dit of uit een boek had of van iemand IRL had gehoord. Ja ja via via ) dat hij een verhaal kende waarbij een man tijdens een bijna dood ervaring in het ziekenhuis door het dak zweefde en daarop 2 schoenen zag liggen. Achteraf is die man het dak op geklommen en het beeld klopte precies. Satellietfoto die je 20 jaar daarvoor hebt gezien en die nu vanuit je onderbewustzijn naar boven borrelt?
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ja livEliveD, er zijn nog veeeeel meer van dat soort verhalen die ook echt zijn gecontroleerd en ze bleken allemaal waar te zijn. Dingen die men zag, die men nooit had kunnen zien op de plaats waar men op dat moment lag.
Tja... dit zijn maar verhalen waar je wel eens van gehoord kunt hebben, maar uiteindelijk moet je zelf bepalen of je deze verhalen gelooft of niet... Maarja, dat geldt voor héél veel van wat je hoort.
pi_26218861
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:18 schreef P-Style het volgende:
Tja... dit zijn maar verhalen waar je wel eens van gehoord kunt hebben, maar uiteindelijk moet je zelf bepalen of je deze verhalen gelooft of niet... Maarja, dat geldt voor héél veel van wat je hoort.
Mee eens. Maar het zijn ook verslagen van artsen die de patient dan later spraken en tot hun grote verbazing hoorden dat de patient bepaalde dingen in andere ruimten heeft gezien, waar de patient nooit geweest was omdat de patient dood aan het gaan was. Wereldwijd worden dezelfde verschijnselen gevonden. Ik vind het echt heel overtuigend voor mijzelf.
pi_26219012
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:21 schreef FuifDuif het volgende:
Mee eens. Maar het zijn ook verslagen van artsen die de patient dan later spraken en tot hun grote verbazing hoorden dat de patient bepaalde dingen in andere ruimten heeft gezien, waar de patient nooit geweest was omdat de patient dood aan het gaan was. Wereldwijd worden dezelfde verschijnselen gevonden. Ik vind het echt heel overtuigend voor mijzelf.
Maar heb je de originele verslagen van die artsen zelf in kunnen zien, of heb je verhalen gehoord over verslagen van artsen die...
  donderdag 14 april 2005 @ 13:18:18 #142
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26220187
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:21 schreef FuifDuif het volgende:
Ik weet het niet. Het is zo onwerkelijk. Ik denk dat je het eerst zelf mee moet maken om een goed oordeel te kunnen vellen (beeld te krijgen over de waarheid).
pi_26220295
Waarom is het onwerkelijk? Het is toch juist onwerkelijk om te denken dat wij nu al alles hebben doorgrond als mensheid? Er is nog zoveel wat wij niet weten.
pi_26220331
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:22 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom is het onwerkelijk? Het is toch juist onwerkelijk om te denken dat wij nu al alles hebben doorgrond als mensheid? Er is nog zoveel wat wij niet weten.
Ja, maar er lopen ook een hoop sensatiezoekers in de wereld rond. Die graag het leven net ietsje Romantischer willen maken dan dat het is ( in hun ogen dan ej) . Dat heeft verder weinig met doorgronden ed te maken.
pi_26220446
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:28 schreef P-Style het volgende:

[..]

Maar heb je de originele verslagen van die artsen zelf in kunnen zien, of heb je verhalen gehoord over verslagen van artsen die...
Ik heb er een hele tijd geleden een docu over gezien, zal vast op discovery geweest zijn, maar daar kwamen echte onderzoeken over dit onderwerp aan bod, inc. een onderzoek waar mensen kunstmatig dood gemaakt werden tijdelijk...
Dus echt eerste hand ervaringen en die waren redelijk opzienbarend, het kwam erop neer dat ze wel vermoedens hebben waar het door komt, maar dat er dingen zijn die daar dan juist weer niet in zouden passen(zoals die blinde vrouw), kortom, ze weten het gewoon niet en dat zal nog wel even zo blijven...
pi_26220512
interessant tvt
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_26220542
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:29 schreef erodome het volgende:
Ik heb er een hele tijd geleden een docu over gezien, zal vast op discovery geweest zijn, maar daar kwamen echte onderzoeken over dit onderwerp aan bod, inc. een onderzoek waar mensen kunstmatig dood gemaakt werden tijdelijk...
Dus echt eerste hand ervaringen en die waren redelijk opzienbarend, het kwam erop neer dat ze wel vermoedens hebben waar het door komt, maar dat er dingen zijn die daar dan juist weer niet in zouden passen(zoals die blinde vrouw), kortom, ze weten het gewoon niet en dat zal nog wel even zo blijven...
Tja... op discovery laten ze ook regelmatig docu's zien van mensen die ontvoerd zijn door aliens. Nogmaals het is maar net wat je zelf gelooft en als ze docu's niet enigszins mysterieus maken, dan zouden ze niet uitgezonden worden.

Ik ben het wel met je eens dat we nog niet alles weten.
pi_26220767
Ja, zo kan ik alles wel afdoen als niet betrouwbaar, het ging toch wel degelijk om echte wetenschappelijke onderzoeken met toch wel opzienbarende resultaten waardoor zelfs de wetenschappers die echt opzoek waren naar een biologische oorzaak zeiden dat ze die niet zeker konden neerzetten, hun geloven nogsteeds in een biologische oorzaak, maar ze hebben geen enkel sluitend bewijs kunnen vinden ervoor, het is en blijft een raadsel.
pi_26220924
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:43 schreef erodome het volgende:
Ja, zo kan ik alles wel afdoen als niet betrouwbaar
Inderdaad.
quote:
...het ging toch wel degelijk om echte wetenschappelijke onderzoeken met toch wel opzienbarende resultaten waardoor zelfs de wetenschappers die echt opzoek waren naar een biologische oorzaak zeiden dat ze die niet zeker konden neerzetten, hun geloven nogsteeds in een biologische oorzaak, maar ze hebben geen enkel sluitend bewijs kunnen vinden ervoor, het is en blijft een raadsel.
Goed materiaal voor een discovery-programma dus! Ik ben misschien sceptisch, dat ze op dat moment geen biologische verklaring kunnen vinden, betekent nog niet dat er geen biologische verklaring is.
pi_26221229
Ze hadden er opzich een biologische verklaring voor, weet niet presies meer hoe dat zat, maar toen ze gingen testen met mensen bleek dus dat er dingen gebeurde die niet met die biologische verklaring strookte...

En dan heb ik het over officieel wetenschappelijk onderzoek, dit blijkt gewoon iet te zijn dat we niet kunnen bewijzen, we kunnen niet bewijzen dat het een biologische vreklaring heeft, we kunnen niet bewijzen dat het iets is van meer tussen hemel en aarde...

De waarheid is een raadsel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')