Een bijna-od coke wellicht.quote:Op zondag 10 april 2005 13:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Weet ik niet meer. Hij vertelde dat in Zomergasten twee jaar terug.
Juist niet, als je nergens komt en voor altijd en eeuwig nooit meer iets zal voelen, zien of weet ik veel wat.. niet echt leuk lijkt mij .. Dat over een miljoen jaar iedereen nogsteeds voortbestaat maar dat JIJ dan nooit meer zal leven..quote:Op zondag 10 april 2005 13:43 schreef Speth het volgende:
[..]
Mag ik daaruit ook concluderen dat je ook niet in een hel of enig ander hiernamaals gelooft? Hoezo zou je er dan gek van worden? Dan lijkt het mij juist heel eenvoudig.
hmm...quote:Op zondag 10 april 2005 13:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Schrijver Hafid Bouazza heeft met opzet enkele bijna dood ervaringen gesimuleerd.. het is gevaarlijk maar ook verslavend volgens hem...
Ik snap die redenering niet. Je merkt niets van niet-zijn. Je bestaat gewoon niet en dat is niet vervelend, dat is niets. Niks mis mee. Zorg dat je alles uit het leven haalt, zou ik zeggen.quote:Op zondag 10 april 2005 13:47 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
Juist niet, als je nergens komt en voor altijd en eeuwig nooit meer iets zal voelen, zien of weet ik veel wat.. niet echt leuk lijkt mij .. Dat over een miljoen jaar iedereen nogsteeds voortbestaat maar dat JIJ dan nooit meer zal leven..![]()
Raar dat jij dat niet snapt..quote:Op zondag 10 april 2005 14:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik snap die redenering niet. Je merkt niets van niet-zijn. Je bestaat gewoon niet en dat is niet vervelend, dat is niets. Niks mis mee. Zorg dat je alles uit het leven haalt, zou ik zeggen.
Heeft het misschien te maken met het idee dat je het leven zinloos acht in dat geval?quote:Op zondag 10 april 2005 17:25 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
[..]
Raar dat jij dat niet snapt..
Ik vind het gewoon een eng idee dat je op een gegeven moment nooit meer zal bestaan.
Maar inderdaad ik haal gewoon alles ut het leven en als het over is dan is het over.
althans...net doen alsof het zin heeftquote:Op zondag 10 april 2005 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Overigens kun je zelf wel veel zin geven aan je leven...
Ik ben het geheel met je eens, er is geen pressie wat dat betreft, en dat schept vrijheid en scheppingsvermogen. Ik kan me echter wel de angst voorstellen dat uiteindelijk alles wat je in het leven doet vergeten zal worden, en niemand uiteindelijk nog sporen van je bestaan zal zien.quote:Op zondag 10 april 2005 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Da's juist het heerlijk van het leven, dat het zinloos is. Je kunt ermee doen wat je wilt.
Overigens kun je zelf wel veel zin geven aan je leven...
enige pressie is er wel, poepen, piesen, voeren.quote:Op zondag 10 april 2005 18:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben het geheel met je eens, er is geen pressie wat dat betreft
Die eerste 2 gaan uiteindelijk vanzelf en die 3e kun je voor kiezen om dat niet te doen..quote:Op zondag 10 april 2005 18:16 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
enige pressie is er wel, poepen, piesen, voeren.
die eerste 2 gaan pas vanzelf als je ervoor kiest die derde wel te doenquote:Op zondag 10 april 2005 18:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die eerste 2 gaan uiteindelijk vanzelf en die 3e kun je voor kiezen om dat niet te doen..
Probleem opgelost!quote:Op zondag 10 april 2005 18:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
die eerste 2 gaan pas vanzelf als je ervoor kiest die derde wel te doen
[off-topic]Leanne, woon jij toevallig in boxtel?[/off-topic]quote:Op zondag 10 april 2005 17:25 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een eng idee dat je op een gegeven moment nooit meer zal bestaan.
Maar inderdaad ik haal gewoon alles ut het leven en als het over is dan is het over.
Ik snap het niet omdat het in feite vrij onlogisch is. En ik herken het gevoel totaal niet.quote:Op zondag 10 april 2005 17:25 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
Hoe kan je dit nu goed vinden ? Die site heeft de bedoeling enkele fenomenen met de grond gelijk te maken en ze maken gebruik van 1 bron: een boek dat BDE teniet doen. Nogal wetenschappelijk onderlegd.quote:
Heb je het artikel wel helemaal gelezen? Het is behoorlijk genuanceerd, het gaat er alleen wel vanuit dat dit soort zaken fysisch te verklaren zijn. En gezien het feit dat ik niet in bovennatuurlijke zaken geloof, denk ik dat ze daar gelijk in hebben. Dat maakt die ervaringen heus niet minder 'echt'.quote:Op maandag 11 april 2005 14:08 schreef MrLazy het volgende:
Hoe kan je dit nu goed vinden ? Die site heeft de bedoeling enkele fenomenen met de grond gelijk te maken en ze maken gebruik van 1 bron: een boek dat BDE teniet doen. Nogal wetenschappelijk onderlegd.
misschien vind je deze beter ?quote:Op maandag 11 april 2005 14:08 schreef MrLazy het volgende:
[..]
Hoe kan je dit nu goed vinden ? Die site heeft de bedoeling enkele fenomenen met de grond gelijk te maken en ze maken gebruik van 1 bron: een boek dat BDE teniet doen. Nogal wetenschappelijk onderlegd.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg enkel maar dat die pagina niet kritisch genoeg is. Ze maakt gebruik van één bron, nl. een boek dat BDE's ontkracht. Een kritisch essay maakt gebruik van meer bronnen.quote:Op maandag 11 april 2005 16:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel helemaal gelezen? Het is behoorlijk genuanceerd, het gaat er alleen wel vanuit dat dit soort zaken fysisch te verklaren zijn. En gezien het feit dat ik niet in bovennatuurlijke zaken geloof, denk ik dat ze daar gelijk in hebben. Dat maakt die ervaringen heus niet minder 'echt'.
Ik zie niet wat er aan BDE ervaringen meer of minder echt zou zijn dan aan ervaringen in het dagelijks leven.quote:What is "real"? How do you define "real"? If you're talking about what you can feel, what you can smell, what you can taste and see, then "real" is simply electrical signals intepreted by your brain...
misschien iets voor op televisie ?quote:Op dinsdag 12 april 2005 00:19 schreef itsalex het volgende:
Ik heb 2 keer in mijjn longen per ongeluk de lucht van dioxide naar monoxide gemaakt. Mijn adem kwam er niet meer in en eruit. De belangrijkste stoffen waren uit mijn longen. De eerste keer nieuwjaar 2003 en kerst 2004. Ik liep tegen paars aan en ik zag iets heel moois. Rust heerlijk. Niets aan mijn hoofd. Zag iets heel vaags in de verte. En ik wil er niet verder op in gaan want de dokter heeft gezegd dat mijn ogen helemaal wegwaren, kon niet meer staan op mijn benen, en ga zo maar door. Ik wilde het heel graag eens zien nou ik ben nog liever even hier.
Je bedoelt dat hij uittredend de levenden nog waarnamquote:Op zondag 10 april 2005 11:51 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Sommige BDE's bevatten mensen die nog in leven zijn (beroemd voorbeeld is president clinton die ze vrouw en dochter zag)
Dat klopt. De hersenen zijn een zeer gecomplexeerde natuurlijke supercomputer. Het is die complexiteit die ons bewustzijn veroorzaakt.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:17 schreef magixy het volgende:
hoe denk jij? doe jij dat alleen met je lichaam ter beschouwing dat alleen je hersenen het werk doen?.. en verder daar niks voor nodig hebt? ... zowel voor het bewegen van je lichaam.
Dan moet jij wel een leegpersoon zijn, geen gemene opmerking maar zonder jou geest zou jij helemaal geen woord kunnen typen hier op t forum.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Inderdaad.
Dat komt toch voort uit hersenactiviteit. Of er een geest of ziel is, is maar de vraag. Voor leven blijkt het in ieder geval niet nodig te zijn, en ook om te kunnen typen niet.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:41 schreef magixy het volgende:
[..]
Dan moet jij wel een leegpersoon zijn, geen gemene opmerking maar zonder jou geest zou jij helemaal geen woord kunnen typen hier op t forum.
quote:Op woensdag 13 april 2005 13:41 schreef magixy het volgende:
Dan moet jij wel een leegpersoon zijn, geen gemene opmerking maar zonder jou geest zou jij helemaal geen woord kunnen typen hier op t forum.
Ik vind het veel leger om niet de mentale fortitude te hebben om te accepteren dat onze hersenen niets meer zijn dan een biologische machine. Ons hele lichaam trouwens. Daar heb ik verder geen problemen mee, blijkbaar kan een enorme bal neuronen toch een bewustzijn creeren. Hier zijn vele bewijzen voor.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:41 schreef magixy het volgende:
[..]
Heb je niet begrepen wat ik net zei, of heb je het gewoon niet gelezen? We hebben geen lichaam en een geest, we hebben een geestig lichaam.quote:Zo kan er gepraat worden maar waarom hebben we een lichaam en een geest?
Je roept dit wel, maar je geeft geen bewijs voor het bestaan van die geest.quote:Beide zijn 2 verschillende dingen en de geest geeft ons mogelijkheid om te leven als we geen hebben dan leven we ook niet meer.
Dat we een geest hebben (Of althans, dat de geest in concrete vorm bestaat) is een aanname van jouw kant, die je niet nader beargumenteert. Er is min of meer aangetoond dat het niet noodzakelijk is om een geest te hebben, daar het lichaam zelf in staat is een bewustzijn te creeeren.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:03 schreef magixy het volgende:
Zo kan er gepraat worden maar waarom hebben we een lichaam en een geest?
Dit gaat een zinloze discussie wordenquote:Op woensdag 13 april 2005 14:13 schreef magixy het volgende:
Om aan te nemen dat er een geest is, zal je er wel in moeten geloven maar dat doen jullie niet en waarschijnelijk zijn jullie ook niet spiritueel aangelegd en met kennis tot het paranormale?.. Wat is dat dan? dat zoveel mensen in de wereld beweren dat er entiteiten aanwezig zijn? en dat mensen dit kunnen zien? En mocht dit bestaan, dan geeft dat al aan dat wanneer wij dood gaan werkelijk een geest uit treed uit ons lichaam en dat de reden is waarom wij geleefd hebben. Maar jullie willen wetenschappelijk bewijs dat is er niet, dat staat niet op papier dat het zo is.. ik weet gewoon dat het zo is en altijd bewijs moeten hebben in het leven om iets te kunnen geloven maakt het leven soms al te nuchter terwijl ik niet altijd zo'n nuchtere kijk op het leven wil hebben ik ga liever dood met de gedachte dat er een andere wereld op mij loopt te wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |