abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26121015
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Weet ik niet meer. Hij vertelde dat in Zomergasten twee jaar terug.
Een bijna-od coke wellicht.
  zondag 10 april 2005 @ 13:47:39 #52
107118 Leannetjuh-gurl
Ik Zie Alles..!
pi_26121051
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:43 schreef Speth het volgende:

[..]

Mag ik daaruit ook concluderen dat je ook niet in een hel of enig ander hiernamaals gelooft? Hoezo zou je er dan gek van worden? Dan lijkt het mij juist heel eenvoudig.
Juist niet, als je nergens komt en voor altijd en eeuwig nooit meer iets zal voelen, zien of weet ik veel wat.. niet echt leuk lijkt mij .. Dat over een miljoen jaar iedereen nogsteeds voortbestaat maar dat JIJ dan nooit meer zal leven..
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
  zondag 10 april 2005 @ 13:52:47 #53
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_26121156
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Schrijver Hafid Bouazza heeft met opzet enkele bijna dood ervaringen gesimuleerd.. het is gevaarlijk maar ook verslavend volgens hem...
hmm...
bij de meeste verhalen van zelfmoord BDE's kwamen de mensen niet echt op een goede plek terecht
pi_26121341
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:47 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
Juist niet, als je nergens komt en voor altijd en eeuwig nooit meer iets zal voelen, zien of weet ik veel wat.. niet echt leuk lijkt mij .. Dat over een miljoen jaar iedereen nogsteeds voortbestaat maar dat JIJ dan nooit meer zal leven..
Ik snap die redenering niet. Je merkt niets van niet-zijn. Je bestaat gewoon niet en dat is niet vervelend, dat is niets. Niks mis mee. Zorg dat je alles uit het leven haalt, zou ik zeggen.
  zondag 10 april 2005 @ 17:25:09 #55
107118 Leannetjuh-gurl
Ik Zie Alles..!
pi_26126134
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik snap die redenering niet. Je merkt niets van niet-zijn. Je bestaat gewoon niet en dat is niet vervelend, dat is niets. Niks mis mee. Zorg dat je alles uit het leven haalt, zou ik zeggen.
Raar dat jij dat niet snapt..
Ik vind het gewoon een eng idee dat je op een gegeven moment nooit meer zal bestaan.
Maar inderdaad ik haal gewoon alles ut het leven en als het over is dan is het over.
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
  zondag 10 april 2005 @ 17:27:02 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26126183
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:25 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een eng idee dat je op een gegeven moment nooit meer zal bestaan.
Maar inderdaad ik haal gewoon alles ut het leven en als het over is dan is het over.
Heeft het misschien te maken met het idee dat je het leven zinloos acht in dat geval?
pi_26126646
Da's juist het heerlijk van het leven, dat het zinloos is. Je kunt ermee doen wat je wilt.

Overigens kun je zelf wel veel zin geven aan je leven...
pi_26127304
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

althans...net doen alsof het zin heeft
  zondag 10 april 2005 @ 18:15:06 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26127359
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Da's juist het heerlijk van het leven, dat het zinloos is. Je kunt ermee doen wat je wilt.

Ik ben het geheel met je eens, er is geen pressie wat dat betreft, en dat schept vrijheid en scheppingsvermogen. Ik kan me echter wel de angst voorstellen dat uiteindelijk alles wat je in het leven doet vergeten zal worden, en niemand uiteindelijk nog sporen van je bestaan zal zien.
pi_26127388
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ben het geheel met je eens, er is geen pressie wat dat betreft
enige pressie is er wel, poepen, piesen, voeren.
  zondag 10 april 2005 @ 18:17:49 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26127415
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:16 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

enige pressie is er wel, poepen, piesen, voeren.
Die eerste 2 gaan uiteindelijk vanzelf en die 3e kun je voor kiezen om dat niet te doen..
pi_26127465
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die eerste 2 gaan uiteindelijk vanzelf en die 3e kun je voor kiezen om dat niet te doen..
die eerste 2 gaan pas vanzelf als je ervoor kiest die derde wel te doen
  zondag 10 april 2005 @ 18:21:51 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26127526
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:19 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

die eerste 2 gaan pas vanzelf als je ervoor kiest die derde wel te doen
Probleem opgelost!
  zondag 10 april 2005 @ 18:22:27 #64
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_26127548
Heel groot document over uittredingen/bijna dood ervaringen/astrale projectie/lucide dromen/etc.. Hier wordt o.a. ook beschreven wat de verschillen zijn tussen uittredingen en bijna dood ervaringen.

http://brain.web-us.com/oobe/oobe.htm
  zondag 10 april 2005 @ 20:25:11 #65
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_26130882
quote:

[..]

[off-topic]Leanne, woon jij toevallig in boxtel?[/off-topic]
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_26131522
quote:
Ik snap het niet omdat het in feite vrij onlogisch is. En ik herken het gevoel totaal niet.

Het menselijk tekort.
pi_26146598
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoe kan je dit nu goed vinden ? Die site heeft de bedoeling enkele fenomenen met de grond gelijk te maken en ze maken gebruik van 1 bron: een boek dat BDE teniet doen. Nogal wetenschappelijk onderlegd.
-Geen referrer links, ook niet in je sig-
pi_26149437
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:08 schreef MrLazy het volgende:
Hoe kan je dit nu goed vinden ? Die site heeft de bedoeling enkele fenomenen met de grond gelijk te maken en ze maken gebruik van 1 bron: een boek dat BDE teniet doen. Nogal wetenschappelijk onderlegd.
Heb je het artikel wel helemaal gelezen? Het is behoorlijk genuanceerd, het gaat er alleen wel vanuit dat dit soort zaken fysisch te verklaren zijn. En gezien het feit dat ik niet in bovennatuurlijke zaken geloof, denk ik dat ze daar gelijk in hebben. Dat maakt die ervaringen heus niet minder 'echt'.
pi_26152026
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:08 schreef MrLazy het volgende:

[..]

misschien vind je deze beter ?

http://www.skepdic.com/nde.html

we do not yet know whether NDEs take place just before the crisis, during it, just after it or even during the process of trying to describe it to someone else. If clear consciousness were really possible with a completely flat EEG, this would indeed change our view of the mind/brain relationship, but so far this has not been conclusively demonstrated
pi_26157526
De BDE zijn echt maar niet werkelijk
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_26160294
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel helemaal gelezen? Het is behoorlijk genuanceerd, het gaat er alleen wel vanuit dat dit soort zaken fysisch te verklaren zijn. En gezien het feit dat ik niet in bovennatuurlijke zaken geloof, denk ik dat ze daar gelijk in hebben. Dat maakt die ervaringen heus niet minder 'echt'.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg enkel maar dat die pagina niet kritisch genoeg is. Ze maakt gebruik van één bron, nl. een boek dat BDE's ontkracht. Een kritisch essay maakt gebruik van meer bronnen.
-Geen referrer links, ook niet in je sig-
pi_26161069
Waar zouden die BDE ervaringen aan moeten voldoen dan, om "echt" te zijn?
quote:
What is "real"? How do you define "real"? If you're talking about what you can feel, what you can smell, what you can taste and see, then "real" is simply electrical signals intepreted by your brain...
Ik zie niet wat er aan BDE ervaringen meer of minder echt zou zijn dan aan ervaringen in het dagelijks leven.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_26161249
Ik heb 2 keer in mijjn longen per ongeluk de lucht van dioxide naar monoxide gemaakt. Mijn adem kwam er niet meer in en eruit. De belangrijkste stoffen waren uit mijn longen. De eerste keer nieuwjaar 2003 en kerst 2004. Ik liep tegen paars aan en ik zag iets heel moois. Rust heerlijk. Niets aan mijn hoofd. Zag iets heel vaags in de verte. En ik wil er niet verder op in gaan want de dokter heeft gezegd dat mijn ogen helemaal wegwaren, kon niet meer staan op mijn benen, en ga zo maar door. Ik wilde het heel graag eens zien nou ik ben nog liever even hier.
pi_26161553
Hoe krijg je dat nou voor elkaar ?
Mu!
pi_26161589
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 00:19 schreef itsalex het volgende:
Ik heb 2 keer in mijjn longen per ongeluk de lucht van dioxide naar monoxide gemaakt. Mijn adem kwam er niet meer in en eruit. De belangrijkste stoffen waren uit mijn longen. De eerste keer nieuwjaar 2003 en kerst 2004. Ik liep tegen paars aan en ik zag iets heel moois. Rust heerlijk. Niets aan mijn hoofd. Zag iets heel vaags in de verte. En ik wil er niet verder op in gaan want de dokter heeft gezegd dat mijn ogen helemaal wegwaren, kon niet meer staan op mijn benen, en ga zo maar door. Ik wilde het heel graag eens zien nou ik ben nog liever even hier.
misschien iets voor op televisie ?
pi_26162338
quote:
Op zondag 10 april 2005 11:51 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Sommige BDE's bevatten mensen die nog in leven zijn (beroemd voorbeeld is president clinton die ze vrouw en dochter zag)
Je bedoelt dat hij uittredend de levenden nog waarnam
ook dit is normaal
bij een BDE
ik bedoel iets heel anders

nml dat men uittreed uit het lichaam
zelfs blinden die alles opeens kunnen zien
zoals
gehypnotiseerden opeens in een andere taal spreken een taal die ze nooit geleerd hebben in dit leven
of zelfs zonder bril en in dit leven slechtziend
alles op een kaart kunnen aangeven

kijk dat JIJ het normaal vind dat we een pc hebben
of een lichtknopje dat je denkt dat dit alles normaal is
en behoord te zijn omdat je geboren bent in deze electra world
wil niet zeggen dat alles zo simpel is als je denkt

De wereld en het leven is meer waard dan
een gedachte aan de dood

Kijk naar Char
op tv
geloof je haar niet waarom niet
vraag je dit eens af als er een medium goed verdiend is zij dit
waarom?
Oke amerikaans
daar verdiend men al snel veel als medium zijnd
maar
als ze niet zoveel geld zou verdienen
zou ze het mega druk hebben?
en als ze geen goed medium was zou ze niet zoveel geld kunnen vragen
en nu zie ik
en velen met mij
vele mediums jaloers knikkebollen maar het is nu eenmaal een feit hoe dan

ook
dat Char een zuiver medium is
er is een leven hierna
simpeler dan een pc aandoen?
en simpeler nog dan opstaan elke dag?
simpeler nog dan
ademhalen en leven?
Waarom is electra voor ons zo klaar als een klontje?
waarom is
chatten zo normaal?
Maar als het aankomt op een kontakt met de doden\
is alles opeens anders en eng en niet juist
of waarheid
wie bepaalt dit?
is je lampje aan doen niet net zo eng als aanvoelen dat er overledenen in je omgeving zijn?
think about that
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_26163981
Zhe-devill... Vanwaar die 'bijzondere' lay-out? Het leest vrij lastig... Of is het een gedicht?
pi_26164032
Gedicht !
Mu!
pi_26164082
Waarom eem medium zo veel verdient? Omdat mensen er alles voor over zouden hebben om nog één keertje met hun geliefde dode te spreken. En dus laten ze zich gemakkelijk voor de gek houden...
pi_26189596
Als je het antwoord op de vraag wilt hebben als zoiets nou echt is, een bijna dood ervaring moet je jezelf maar eens afvragen, als het lichaam alleen leeft, of als het lichaam gestuurd word door je ziel (geest) ? jou lichaam is niet alleen maar een lichaam, we zitten in ons lichamen, en dan vind ik het erg begrijpelijk wanneer we dood gaan wij uit ons lichaam treden en het zelfde geld mocht je bijna dood gaan, dat je geest best uit je lichaam is geweest en *ergens* anders geweest is.
pi_26192939
Dan doe je dus eerst wel de aanname dat er zoiets als een 'ziel' of 'geest' bestaat die apart van het lichaam kan bestaan. En voor die aanname is helemaal geen bewijs.
pi_26193497
geen bewijs.. nee. maar ik zou het lichaam niet weg kunnen denken zonder de geest. Dat we hersenen hebben oke, maar iets moet die hersenen aansturen en voor mij doen is dat de geest.
pi_26193587
Iets moet die hersenen aansturen...?
pi_26193867
hoe denk jij? doe jij dat alleen met je lichaam ter beschouwing dat alleen je hersenen het werk doen?.. en verder daar niks voor nodig hebt? ... zowel voor het bewegen van je lichaam.
pi_26193889
Nou, misschien moet je je eens gaan verdiepen in wat we weten over het functioneren van de hersenen en het lichaam.
pi_26193915
das jou mening en ook blijkbaar dat je geen geest nodig hebt voor het bestaan van de mens.
pi_26194000
Inderdaad.
pi_26194432
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:17 schreef magixy het volgende:
hoe denk jij? doe jij dat alleen met je lichaam ter beschouwing dat alleen je hersenen het werk doen?.. en verder daar niks voor nodig hebt? ... zowel voor het bewegen van je lichaam.
Dat klopt. De hersenen zijn een zeer gecomplexeerde natuurlijke supercomputer. Het is die complexiteit die ons bewustzijn veroorzaakt.
pi_26194513
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Inderdaad.
Dan moet jij wel een leegpersoon zijn, geen gemene opmerking maar zonder jou geest zou jij helemaal geen woord kunnen typen hier op t forum.
  woensdag 13 april 2005 @ 13:46:51 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26194656
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:41 schreef magixy het volgende:

[..]

Dan moet jij wel een leegpersoon zijn, geen gemene opmerking maar zonder jou geest zou jij helemaal geen woord kunnen typen hier op t forum.
Dat komt toch voort uit hersenactiviteit. Of er een geest of ziel is, is maar de vraag. Voor leven blijkt het in ieder geval niet nodig te zijn, en ook om te kunnen typen niet.

Dat zegt niet dat het er niet is overigens.
pi_26194714
quote:

Ja, mijn leven is uitermate leeg en betekenisloos.
pi_26194719
quote:

[..]

Ik vind het veel leger om niet de mentale fortitude te hebben om te accepteren dat onze hersenen niets meer zijn dan een biologische machine. Ons hele lichaam trouwens. Daar heb ik verder geen problemen mee, blijkbaar kan een enorme bal neuronen toch een bewustzijn creeren. Hier zijn vele bewijzen voor.

Schakel bijvoorbeeld met verdovende middelen 1 hersenhelft uit en de persoon zal bij bewustzijn blijven, maar zal bijvoorbeeld niet meer tot 10 kunnen tellen, of het korte termijn geheugen zal tijdelijk uitgeschakeld zijn en de persoon zal zich niets meer herinneren van het experiment. Bij een hersenbloeding kan bijvoorbeeld je leesvermogen verdwijnen, kennelijk is er geen "geest" die je leesvermogen toch voor je bewaart zonder dat daar hersenen voor nodig zijn (in een bijna dood ervaring kan je immers toch ook gewoon lezen? Of schrijven?), anders zou die geest de schade wel herstellen.
pi_26194935
Bij beschadiging van een bepaald deel van de hersenen (naam zou ik ff op moeten zoeken), is de patiënt alle woorden 'kwijt' die te maken hebben met planten en dieren (het is het eerst ontwikkelde taalgebied, dat die woorden opslaat die van belang zijn bij het overleven).

Wat nou geest?
pi_26195130
Zo kan er gepraat worden maar waarom hebben we een lichaam en een geest? Beide zijn 2 verschillende dingen en de geest geeft ons mogelijkheid om te leven als we geen hebben dan leven we ook niet meer. Ons lichaam bied ons ook mogelijkheden om te leven. Deze 2 het lichaam en het geest kan niet zonder elkaar en bepaalde functies die we willen doen heeft te maken met onze geest En ons lichaam.
pi_26195223
quote:
Zo kan er gepraat worden maar waarom hebben we een lichaam en een geest?
Heb je niet begrepen wat ik net zei, of heb je het gewoon niet gelezen? We hebben geen lichaam en een geest, we hebben een geestig lichaam.
quote:
Beide zijn 2 verschillende dingen en de geest geeft ons mogelijkheid om te leven als we geen hebben dan leven we ook niet meer.
Je roept dit wel, maar je geeft geen bewijs voor het bestaan van die geest.
pi_26195237
Kom je ook nog met bewijzen of ga je gewoon door met het poneren van onbewezen stellingen? Zowel Speth als ik hebben voorbeelden gegeven die aangeven dat het waarschijnlijk is dat mensen geen aparte geest hebben, misschien kun je zelf bewijzen zoeken die jouw standpunt aannemelijk maken?
  woensdag 13 april 2005 @ 14:07:49 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26195240
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:03 schreef magixy het volgende:
Zo kan er gepraat worden maar waarom hebben we een lichaam en een geest?
Dat we een geest hebben (Of althans, dat de geest in concrete vorm bestaat) is een aanname van jouw kant, die je niet nader beargumenteert. Er is min of meer aangetoond dat het niet noodzakelijk is om een geest te hebben, daar het lichaam zelf in staat is een bewustzijn te creeeren.

Geest bestaat wel als een spreekwoordelijk begrip waarbij vooral geduid wordt op de hersenactiviteit van iemand.
pi_26195392
Om aan te nemen dat er een geest is, zal je er wel in moeten geloven maar dat doen jullie niet en waarschijnelijk zijn jullie ook niet spiritueel aangelegd en met kennis tot het paranormale?.. Wat is dat dan? dat zoveel mensen in de wereld beweren dat er entiteiten aanwezig zijn? en dat mensen dit kunnen zien? En mocht dit bestaan, dan geeft dat al aan dat wanneer wij dood gaan werkelijk een geest uit treed uit ons lichaam en dat de reden is waarom wij geleefd hebben. Maar jullie willen wetenschappelijk bewijs dat is er niet, dat staat niet op papier dat het zo is.. ik weet gewoon dat het zo is en altijd bewijs moeten hebben in het leven om iets te kunnen geloven maakt het leven soms al te nuchter terwijl ik niet altijd zo'n nuchtere kijk op het leven wil hebben ik ga liever dood met de gedachte dat er een andere wereld op mij loopt te wachten.
pi_26195430
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:13 schreef magixy het volgende:
Om aan te nemen dat er een geest is, zal je er wel in moeten geloven maar dat doen jullie niet en waarschijnelijk zijn jullie ook niet spiritueel aangelegd en met kennis tot het paranormale?.. Wat is dat dan? dat zoveel mensen in de wereld beweren dat er entiteiten aanwezig zijn? en dat mensen dit kunnen zien? En mocht dit bestaan, dan geeft dat al aan dat wanneer wij dood gaan werkelijk een geest uit treed uit ons lichaam en dat de reden is waarom wij geleefd hebben. Maar jullie willen wetenschappelijk bewijs dat is er niet, dat staat niet op papier dat het zo is.. ik weet gewoon dat het zo is en altijd bewijs moeten hebben in het leven om iets te kunnen geloven maakt het leven soms al te nuchter terwijl ik niet altijd zo'n nuchtere kijk op het leven wil hebben ik ga liever dood met de gedachte dat er een andere wereld op mij loopt te wachten.
Dit gaat een zinloze discussie worden Ik ga 'm dan ook niet voeren.
pi_26195448
Er zijn ook mensen die beweren dat ze kaboutertjes zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')