abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26139797
quote:
Desi Bouterse:"Nederland zal veranderen in rokende as-hoop."
Jeetje, ik heb nu echt de behoefte om onmiddelijk de schuilkelder te betrekken.
pi_26139981
quote:
Op maandag 11 april 2005 07:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in principe hoeven we ons niks van de VN aan te trekken, dat doen de Amerikanen ook niet. We hebben ons al een keer laten schofferen door de VN met de kwestie nieuw guinea, dat bewees al dat de VN incapabel is tot oordelen. Suriname moet wat mij betreft weer gewoon terug bij Nederland als Bouterse gekozen wordt. Suriname bewijst hiermee ten ene male dat het niet klaar is voor onafhankelijkheid.
Wat moeten we met dat stukje ellendige Jungle?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 11 april 2005 @ 08:47:30 #53
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_26140153
Waar bemoeien wij ons eigenlijk mee? Wij zijn geen VS, dat we ons mogen mengen in de aangelegenheden van een erkende souvereine staat. Ik zie Bouterse net als Bush: het zijn beide nog grotere idioten dan het apenrijk rijk is, excuses aan de apen. Maar wij Nederlanders gaan toch ook niet even Bush opruimen? Het volk kiest.

En let wel, het volk krijgt wat zij verdient. Vaandaar ook dat wij met onze paarse coalitie zitten.

Als mensen Bouta echt niet wilden, dan zat hij er niet. En wat Bouta eigenlijk claimt klopt ook wel; alle vermoede misdaden zijn gedaan ten tijde van het al souverein zijn van Suriname, dus alleen de Surinaamse staat mag recht spreken over Bouterse' daden. Niet Nederland. En niemand in Suriname heeft Bouta nog aangepakt. Dat Suriname een bananenrepubliek is (letterlijk) en dat Bouta bijna alle negers in zijn zak heeft (ca. 30%, bosnegers niet meegrekend) zegt wat. Ook de idiote hindoestanen die niet met elkaar eens kunnen worden en dus versplinterd zijn dragen hier aan mee. Zelf mijn famillie in Suriname is oprecht voorstander van Bouta, ondanks zijn drugshandel enz.

Ik meende trouwens nog te weten dat Bush Suriname rekende tot de as van het kwade? Dus na Iran misschien even een boswandelingetje doen?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  maandag 11 april 2005 @ 08:53:23 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26140210
quote:
Op maandag 11 april 2005 08:47 schreef ajay het volgende:

En let wel, het volk krijgt wat zij verdient. Vaandaar ook dat wij met onze paarse coalitie zitten.
Hoeveel jaar loop jij achter?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_26146593
quote:
Op maandag 11 april 2005 08:47 schreef ajay het volgende:
Waar bemoeien wij ons eigenlijk mee? Wij zijn geen VS, dat we ons mogen mengen in de aangelegenheden van een erkende souvereine staat. Ik zie Bouterse net als Bush: het zijn beide nog grotere idioten dan het apenrijk rijk is, excuses aan de apen. Maar wij Nederlanders gaan toch ook niet even Bush opruimen? Het volk kiest.

Als mensen Bouta echt niet wilden, dan zat hij er niet. En wat Bouta eigenlijk claimt klopt ook wel; alle vermoede misdaden zijn gedaan ten tijde van het al souverein zijn van Suriname, dus alleen de Surinaamse staat mag recht spreken over Bouterse' daden. Niet Nederland. En niemand in Suriname heeft Bouta nog aangepakt. Dat Suriname een bananenrepubliek is (letterlijk) en dat Bouta bijna alle negers in zijn zak heeft (ca. 30%, bosnegers niet meegrekend) zegt wat. Ook de idiote hindoestanen die niet met elkaar eens kunnen worden en dus versplinterd zijn dragen hier aan mee. Zelf mijn famillie in Suriname is oprecht voorstander van Bouta, ondanks zijn drugshandel enz.

Ik meende trouwens nog te weten dat Bush Suriname rekende tot de as van het kwade? Dus na Iran misschien even een boswandelingetje doen?
mischien omdat het een ex kolonie is en NL er zich schuldig voor voelt (+ bakken met ontwikkelingsgeld stuurt) verder heeft hij drugsdeals gedaan in NL en ik dacht dat hij daarvoor veroordeelt is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_26146995
Een uitwisselingsproject tussen Nederlanders daar en Surinamers hier zou niet gek zijn. Nemen zij hun criminelen terug en wij onze belasting toeristen. 2 vliegen in 1 klap. Zo moet je zaken doen. Ik denk dat we hier best een paar Surinamers als kiespijn kunnen missen.

het maximale wat er zou kunnen gebeuren is dat er in suriname een paar nederlanders gedood zullen worden wat dus wel ernstig genoeg is.
  Moderator maandag 11 april 2005 @ 14:29:00 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26147092
och souverein Suriname als land is een flauwe grap.

Er wonen inmiddels geloof ik al meer Surinamers in Nederland dan in Suriname, als die gasten Bouterse verkiezen dan wordt het tijd om onze handen helemaal los te trekken van dat land. Dus al die Nederlanders daar krijgen een bericht in de bus met 'snel terug naar Holland want anders is het je eigen schuld wat er ook gebeurt' en de ontwikkelingskraan helemaal dichtgooien.

en als ze het netjes vragen mogen ze imo weer terug in het koninkrijk maar dan is de eerste paar jaar het leger de baas om het 1 en ander gereed te maken voor herintrede
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 11 april 2005 @ 14:58:37 #58
29440 ajay
pi_26147817
We moeten zeker ons ervan terugtrekken en niet meer meer bemoeien. Dat is ons toch ook opgedragen door o.a. de VN? Souvereine staten loslaten, net zoals ons werd gedwongen met Indonesië? Er is genoeg geld naar Sur. gegaan en er wordt niks zinnigs mee gedaan. Als er gecompenseerd moet worden, dan niet zomaar geld strooien maar met beleid: Een verantwoordelijke instantie neerpleuren met de hand op de knip. Niet luisteren is niet betalen.

Ik vind dat ze maar in hun sop moeten gaarkoken. In Sur. is echt een negatieve tendens t.o.v. NL. NL deugt nergens voor, ze kijken liever naar USA, maar ze willen NL wel gebruiken als doorvoerhaven om aan geld te komen. Bij heel veel Sur. leeft nog het beeld dat het goud hier in NL op straat ligt, mede gevoed door al die idioten die hier in NL op hun plastic stoeltje zitten in de BIJLMER-flatten, al hun geld apart leggen en een keer per jaar naar Sur. gaan en even blitz doen, met hun poen. En al die idioten daar denken dat ze rijk zijn....

Er wonen idd meer Sur. in NL dan in Sur zelf. In Sur geval zou ik voorstellen om de handen ervan af te trekken en als het fout gaat (geheid) mag de VN dat uitzoeken, die zijn er voor. En omdat het toch in de buurt van Bush ligt, kan die het meteen even goed doen, daar USA toch een grote investering in het Bauxiet heeft en dat wel gaat beschermen.

Ander voordeel: Minder drugs uit Sur, zodat wij dan mischien eindelijk niet meer de grootste doorvoerhaven van drugs zijn.

Iets anders, ik blijf van mening dat het volk krijgt wat ze verdiient, ook in NL.
  Moderator maandag 11 april 2005 @ 17:15:43 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26151051
dat is wel erg kort door de bocht, er zijn daar gewoon heel slechte politici.
Na de burgeroorlog was er heel veel kapot maar ipv dat ze het op gaan knappen zeggen de politici dat het allemaal door Nederland komt en als er geld nodig is dan eisen ze het in den haag want 'die slavernij' ... het volk vind het best want dan treft zichzelf geen blaam.
Bouterse is hier de koning in.

imo stellen we ze voor de keuze, ofwel als provincie van Nederland (er zitten meer dan genoeg grondstoffen om het rendabel te maken voor beide partijen) en gewoon werken voor de centen ofwel totaal nix meer met elkaar doen. en als alles stuk is de hand ophouden bij de VN of de Wereldbank.

het 1 of het ander, zolang het maar niet meer de huidige situatie is ... en het verkiezen van Bouterse staat voor mij gelijk aan de laatste optie
  maandag 11 april 2005 @ 18:28:17 #60
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_26152669
quote:
Desi Bouterse:"Nederland zal veranderen in rokende as-hoop."
Hij bedoelt asbak... want dan wil hij ons land boycotten door niet meer illegaal weed te importeren ofzow.
  maandag 11 april 2005 @ 22:49:55 #61
29440 ajay
pi_26159146
quote:
Op maandag 11 april 2005 17:15 schreef sp3c het volgende:
dat is wel erg kort door de bocht, er zijn daar gewoon heel slechte politici.
Na de burgeroorlog was er heel veel kapot maar ipv dat ze het op gaan knappen zeggen de politici dat het allemaal door Nederland komt en als er geld nodig is dan eisen ze het in den haag want 'die slavernij' ... het volk vind het best want dan treft zichzelf geen blaam.
Bouterse is hier de koning in.

imo stellen we ze voor de keuze, ofwel als provincie van Nederland (er zitten meer dan genoeg grondstoffen om het rendabel te maken voor beide partijen) en gewoon werken voor de centen ofwel totaal nix meer met elkaar doen. en als alles stuk is de hand ophouden bij de VN of de Wereldbank.

het 1 of het ander, zolang het maar niet meer de huidige situatie is ... en het verkiezen van Bouterse staat voor mij gelijk aan de laatste optie
Hoezo kort door de bocht? Noem dan eens een goede politicus? Lachman? Die (dooie) oude hindoestaan, voorstander van verdeel-en-heers onder de hindoestanen, die nooit jonge honden de macht gunde maar het liever bij de oude wolven hield?

Juultje Bosche, die ook zijn zakken vulde en even vlak voor het einde van zijn regeerperiode maar even de brug annexeerde alsof het zijn project was, terwijl Venetiaan de grondlegger hiervan was?

Venetiaan dan, die wel beheerst en met beleid regeerde, maar geen potten kon breken bij de gevestigde orde en niet een groot genoege bek had, wat dus zieltjes wint in dit land?

Super-Bouta? Rape, pillage, plunder het land en je komt ermee weg, nee je bent volksheld twee?

O nee, onze grote verzetleider Ronnnnnnnnnie Brunswijck, jungle-commande, nu bijna even grote drugslord, die misschien ook wel de politiek ambieert?

En dit is the creme de la creme van de Sruinaamse politiek. Hmmm, Lachman bijv. is keer op keer herkozen biij zijn partij, Venetiaan heeft ook tussendoor twee keer geregeerd, Bosche is stroman van Bouta, Bouta zelf...... enz enz.

En de man op straat? Die spuugt nog even op de NL-vlag lacht zich rot en helpt zijn eigen land naar de klote uit eigen winstbelang.

Het bekendste spreekwoord in Sur, welke ik vaak genoeg hoorde: Suriname is arm, de Surinamers zijn rijk. Het land is zo goed als failliet, alle grondstoffen zijn verpatst aan USA en consorten, de rijkere Surinamers zijn superrijk, de armere superarm, maar allen stemmen op hetzelfde.

Bouterse bluft alleen maar met zijn praatjes. Hij weet net zo goed dat Sur. doorbloedt zonder NL. Dit is gewoon stemming maken onder zijn mensen. Hij zal het echt niet wagen om AL-Quaida te gaan.
  maandag 11 april 2005 @ 23:28:13 #62
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26160096
Ik weet dat de meeste Surinamers hunkeren om weer onder de veilige hoede van Nederland te komen. De Surinamers kijken met argusogen naar het welvarende Frans Guyana en zien ook dat een Suriname als provincie van Nederland het veel beter zal doen als een in en in verdeeld en door drugsbaronnen en corrupte bestuurders geregeerd zelfstandig land. Suriname doet het beter dan voormalig Brits guyana, dat ook ten onder is gegaan aan zijn zelfstandigheid, de mondaine rijkdom van Frans guyana steekt echter schrik af bij de (totaal onnodige) armoede van de gemiddelde Surinamer.

Suriname is in alle opzichten een rijk land. Je hebt er alles, grondstoffen voor een degelijke basiseconomie, een gigantisch fraaie natuur voor een potentieel booming toerisme en enorm vruchtbare grond (elk zaadje in de Surinaamse grond is na een week een boom)

Ik zou zeggen, Suriname , houdt een referendum en neem er de optie in op terug te keren naar het moederland. Dat zou namelijk DE redding zijn van dit potentiele paradijs in de west.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator dinsdag 12 april 2005 @ 13:22:03 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26169345
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:49 schreef ajay het volgende:

[..]

Hoezo kort door de bocht? Noem dan eens een goede politicus? Lachman? Die (dooie) oude hindoestaan, voorstander van verdeel-en-heers onder de hindoestanen, die nooit jonge honden de macht gunde maar het liever bij de oude wolven hield?

Juultje Bosche, die ook zijn zakken vulde en even vlak voor het einde van zijn regeerperiode maar even de brug annexeerde alsof het zijn project was, terwijl Venetiaan de grondlegger hiervan was?

Venetiaan dan, die wel beheerst en met beleid regeerde, maar geen potten kon breken bij de gevestigde orde en niet een groot genoege bek had, wat dus zieltjes wint in dit land?

Super-Bouta? Rape, pillage, plunder het land en je komt ermee weg, nee je bent volksheld twee?

O nee, onze grote verzetleider Ronnnnnnnnnie Brunswijck, jungle-commande, nu bijna even grote drugslord, die misschien ook wel de politiek ambieert?

En dit is the creme de la creme van de Sruinaamse politiek. Hmmm, Lachman bijv. is keer op keer herkozen biij zijn partij, Venetiaan heeft ook tussendoor twee keer geregeerd, Bosche is stroman van Bouta, Bouta zelf...... enz enz.

En de man op straat? Die spuugt nog even op de NL-vlag lacht zich rot en helpt zijn eigen land naar de klote uit eigen winstbelang.

Het bekendste spreekwoord in Sur, welke ik vaak genoeg hoorde: Suriname is arm, de Surinamers zijn rijk. Het land is zo goed als failliet, alle grondstoffen zijn verpatst aan USA en consorten, de rijkere Surinamers zijn superrijk, de armere superarm, maar allen stemmen op hetzelfde.

Bouterse bluft alleen maar met zijn praatjes. Hij weet net zo goed dat Sur. doorbloedt zonder NL. Dit is gewoon stemming maken onder zijn mensen. Hij zal het echt niet wagen om AL-Quaida te gaan.
dat zeg ik
pi_26170059
Ik zie het niet anders dan dat een kat in het nauw rare sprongen maakt, De kliek van Saddam riep ook van alles en nog wat toen de Amerikanen steeds dichter bij Bagdad kwamen.
De dagen van oom Desi lijken me geteld en zijn aanhang valt wel mee, ze steunen hem alleen vanwege de financiën, maar zullen op den duur afhaken denk ik.
Yeah baby Yeah!
  maandag 16 mei 2005 @ 16:05:39 #65
16715 Mylene
*schatje*
pi_27055432
Nina Jurna van RTL interviewde Bouterse in de binnenlanden van Suriname. Om 16:20 wordt het interview op RTL5 uitgezonden.

Herhaling op dinsdag 10.20 uur, woensdag 11.20 uur, donderdag 13.20 uur en vrijdag 15.20 uur.
  maandag 16 mei 2005 @ 16:06:25 #66
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27055460
Ohja, even kijken zo
Wat is hij dik geworden trouwens
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 16 mei 2005 @ 16:13:13 #67
120711 Sukh
Pure Desi
pi_27055645
Bouterse is gewoon wanhopig. De verkiezingen zal hij waarschijnlijk niet winnen. Tenzij hij een paar miljoen neerlegt, dan is hij president. Maar goed zo ver gaat het niet komen.

Bouterse is bout
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  maandag 16 mei 2005 @ 16:13:16 #68
16715 Mylene
*schatje*
pi_27055647
Het bijhorende artikel:
quote:
Vier jaar lang botste ze tegen een muur van wantrouwen en onwil, maar dit voorjaar werd haar vasthoudendheid beloond. RTL Nieuws-correspondente Nina Jurna kreeg haar exclusieve interview met Desi Bouterse (59) in het hol van de leeuw: de ondoordringbare jungle van Suriname, waar de exdictator en legerleider zich als een vis in het water voelt.
Haar unieke reportage, met opzienbarende uitspraken van Bouterse, is vandaag tweemaal te zien in RTL Z op RTL 5 (09.20 en 16.20 uur). Jurna (35), die op slag verliefd was op Suriname toen zij er vijf jaar geleden neerstreek, is al jarenlang gefascineerd door de figuur Bouterse.

Bewaking
"Vier jaar heb ik geïnvesteerd in deze ontmoeting. In 2002 was het bijna gelukt, maar blies hij het op het laatste moment af. In februari dit jaar was het eindelijk raak. Met een huurjeep zijn we de binnenlanden ingetrokken, ongeveer twee uur rijden van Paramaribo. Van scherpe bewaking rond zijn persoon is trouwens geen sprake: er stond maar één bewaker bij het hek", aldus Jurna.

Twee dagen verbleef de RTL-reporter op de haciënda van Bouterse, waar hij groente en fruit verbouwt. "Het liefst zit hij te kaarten of toverspelletjes te doen met zijn vrienden", zegt Nina, die Bouterse beschrijft als een man met twee gezichten. "Hij is humoristisch, vriendelijk en zelfs galant: hij hielp me over een ravijn."
"Maar anderzijds is hij berekenend en zich altijd bewust dat hij wordt gefilmd. Zijn geslepenheid blijkt ook uit het feit dat onze cameraploeg voortdurend door zijn eigen mensen werd gefilmd. En die beelden gebruikt hij nu voor zijn tv-spotjes voor de verkiezingen van 25 mei."
De eerste dag werd er niet gesproken, maar mocht de RTL-ploeg wel overal filmen. Zo zien we Bouterse tijdens een duik in zijn privé-rivier en een jungletocht. In de groene hel voelt hij zich thuis. De volgende dag nam hij ruim de tijd voor het interview, dat drie uur duurde. Daaruit blijkt dat hij zich allerminst druk maakt over de vele discussies over zijn persoon. Zo onthult hij naar welke landen hij allemaal reist, ondanks het internationale arrestatiebevel tegen hem. Ook de 8 december- moorden en zijn veroordeling in Nederland voor cocaïnesmokkel komen uitvoerig ter sprake.

•Desi Bouterse (r.) en zijn persoonlijk adviseur Henk Herrenberg nemen een duik in de junglekreek die langs zijn haciënda stroomt, diep verscholen in het oerwoud van Suriname.

Jurna: "Het doet hem allemaal niks. Hij maakt een heel ontspannen en zelfverzekerde indruk, maar is intussen achter de schermen volop bezig met de aanstaande verkiezingen. Bouterse is een leiderfiguur die mensen naar zijn hand zet, dat voel je aan alles. Hij is anders dan anderen en heeft zich omringd met machtige vrienden."

Survivor
Haar exclusieve beelden schetsen de Surinaamse ex-dictator zoals weinig mensen hem kennen. Bouterse als 'survivor' en als iemand die nog altijd een grote rol speelt in Suriname. Hij is momenteel populairder dan ooit en is vastbesloten op 25 mei president te worden.

Volgens Jurna wordt het heel spannend. Zij voorspelt een nek-aan-nekrace met de concurrenten Wijdenbosch en Venetiaan. "Als er een tweede stemronde nodig is, dan geef ik hem een goede kans, want als geen ander kunnen Bouterse en zijn trawanten het kiezersvolk manipuleren en bespelen."
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 16-05-2005 16:26:33 ]
  maandag 16 mei 2005 @ 16:20:53 #69
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27055888
Hij heeft 11 jaar cel gehad voor het smokkelen van drugs da's minder dan Volker
  maandag 16 mei 2005 @ 16:29:43 #70
16715 Mylene
*schatje*
pi_27056112
De ondertiteling loopt niet helemaal synchroon.

En wat een bierbuik heeft ie.
  maandag 16 mei 2005 @ 16:34:52 #71
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27056227
Er was eens een docu op Ned1 over hem, die was behoorlijk positief.
Maja psycho's komen vaak wel aardig over...
  maandag 16 mei 2005 @ 16:36:41 #72
16715 Mylene
*schatje*
pi_27056281
"Je maakt mij niet zenuwachtig met 8 december."

na de reclame
  maandag 16 mei 2005 @ 19:49:35 #73
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27061513
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:58 schreef ajay het volgende:

Ik vind dat ze maar in hun sop moeten gaarkoken. In Sur. is echt een negatieve tendens t.o.v. NL. NL deugt nergens voor, ze kijken liever naar USA, maar ze willen NL wel gebruiken als doorvoerhaven om aan geld te komen.
Daarover zijn de meningen nogal verdeeld. Een hele hoop Surinamers zijn juist van mening dat Nederlandse inbreng nodig is om er iets van te maken. Dus geen geld storten voor projecten in Surinaamse handen, maar onder leiding van Nederlanders er iets van maken. Een hoop mensen daar hebben juist een vrij positief beeld van Nederlanders als slimme en hardwerkende mensen. Uiteraard zijn er ook mensen met een heel andere mening, maar die zijn niet in de meerderheid volgens mij hoor.

Meneer Bouterse heeft geld, en als je in een dergelijk land geld hebt krijg je mensen achter je. Simpel zat. Het feit dat 'het Surinaamse volk' (een niet bestaand begrip) zo verdeeld is als maar kan en het land buiten Paramaribo niet of nauwelijks bestuurbaar is helpt niet bij het creeren van een stabiele situatie.

Ik ben van mening dat Nederland wel degelijk een verantwoording heeft ten opzichte van Suriname en dat Nederland moet proberen duidelijk te maken dat het het beste met het land voor heeft. Er valt van dat land best wat te maken, maar daarvoor is in de eerste plaats stabiliteit nodig. Als de economie zich dan eenmaal langzaam aan kan ontwikkelen dan kan het op langere termijn best wat worden.

Als Bouterse morgen onder een auto ligt is dat voor Suriname een goed begin.

Overigens zijn meerdere mensen in Suriname (dan hebben we het over een kleine groep hoogopgeleiden) achter de schermen KEIHARD aan het werk om iets voor het land te doen. Zij kiezen er volgens mij bewust voor niet in de spotlights te treden en hebben niet zo heel veel vertrouwen in de Surinaamse politiek (logisch). Deze mensen zitten wel in allerlei bestuurskaders, maar het is en blijft vechten tegen de bierkaai.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:06:33 #74
120711 Sukh
Pure Desi
pi_27077437
In Suriname zijn ze niet zo anti NL zoals Ajay beweert, in tegendeel de banden met Nederland zijn hersteld. Er is samenwerking tussen beide landen, op diverse vlakken.

Bouterse heeft geld en koopt zo de stemmen van arme mensen. Vandaar dat hij in die laag van de bevolking erg populair is.

De huidige Surinaamse regering doet z´n best om de Surinaamse economie op de rails te krijgen, de regering wijdenbosch heeft een enorme schuld achter gelaten en daar had deze regering mee te kampen.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  Moderator dinsdag 17 mei 2005 @ 11:16:43 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_27077680
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')