mja, ik denk eerder dat het onwetendheid is inderdaad. zelfherstellend vermogen van het lichaam misschien en dan nog niet eens bij iedereen denk ik, daarom zijn die verhalen misschien ook zo schaars.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:53 schreef SingleCoil het volgende:
Wat bewijst zoiets nou ? In ieder geval dat de medische wetenschap geen 'wetenschap' is, want ze 'weten' eigenlijk niet veel. Stel je voor dat in de natuurkunde zo'n 'onverklaarbaar' fenomeen voor zou komen, natuurkundigen zouden blijven zoeken tot ze het konden verklaren, artsen zijn kennelijk tevreden met 'onverklaarbaar'....
ik zou hopen dat ik eenzelfde ervaring heb als mij zoiets overkomt. ik speel alleen geen gitaar. misschien kan ik het dan proberen met 10 vingers typen in een fok topicquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:07 schreef SingleCoil het volgende:
jawel
ik denk dat het niet zoveel met paranormaal of spiritueel te maken heeft, althans...niet in de definities die ik daaraan geefquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:19 schreef miss_sly het volgende:
Jouw verhaal SC valt voor mij toch wel onder het kopje 'er is nog zoveel dat we nog niet weten en kunnen verklaren' , maar dat kan zowel medisch als paranormaal als spiritueel zijn.
En misschien neemt de medische wereld wel sneller genoegen met het etiket 'onverklaarbaar', hoewel ik toch ook wel gelezen heb over gevallen die wel echt uitentreuren onderzocht zijn en medisch onverklaarbaar bleven.
Ik kan prima leven met het etiket 'onverklaarbaar' maar ik wil daarbij niet uitsluiten dat zou kunnen blijken dat ook dingen uiteindelijk spiritueel of paranormaal of zelfs goddelijk verklaard kunnen worden. Ik sluit niets uit, zelfs dat nietquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik denk dat het niet zoveel met paranormaal of spiritueel te maken heeft, althans...niet in de definities die ik daaraan geef
ook al weten we heel veel, nog niet alles is verklaarbaar...en ik vind het te makkelijk om net als "vroeger" onverklaarbare zaken op het spirituele/paranormale/goddelijke te schuiven. misschien dat in de toekomst meer duidelijk wordt over de werking van het lichaam. tot die tijd is het "onverklaarbaar"
prima toch.
Dat betekent het voor mij ookquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:26 schreef SingleCoil het volgende:
"Onverklaarbaar" betekent voor mij dan ook meer "we weten niet hoe het werkt, en ook niet waarom het soms niet werkt of hoe je het moet maken, eigenlijk weten we niet zo veel..."
kleedje ervoor hangen en anders een topic openen met wat foto'squote:Op zaterdag 9 april 2005 13:28 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb een permanent ventilatiesysteem in mijn appartement en dat ding zuigt voortdurend koude lucht van buiten aan, daardoor is het in de kamer best wel koud. Maar dat ding lijkt niet uit te kunnen, weet iemand hier meer van ?
Zit er niet ergens een schakelaar? Je kunt dat toch instellen?quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:28 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb een permanent ventilatiesysteem in mijn appartement en dat ding zuigt voortdurend koude lucht van buiten aan, daardoor is het in de kamer best wel koud. Maar dat ding lijkt niet uit te kunnen, weet iemand hier meer van ?
Geen schakelaar of niks, volgens de huisbaas is het verplicht en mag je 'm ook niet uitzetten...yeah right...ik kan 'm aleen harder laten zuigen door de afzuigkap in de keuken aan te zetten, maar hij kan niet uit...quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zit er niet ergens een schakelaar? Je kunt dat toch instellen?
En bij de installatie zelf, kun je daar niets regelen?quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:57 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Geen schakelaar of niks, volgens de huisbaas is het verplicht en mag je 'm ook niet uitzetten...yeah right...ik kan 'm aleen harder laten zuigen door de afzuigkap in de keuken aan te zetten, maar hij kan niet uit...
er ziten een stuk of vij ventilatie'gaten' in mijn plafond, met van die inlaatdingen er op, maar die kun je niet helemaal dicht zetten. En als ik alle ramen en ventilatieinlaten bij de buitenkozijnen dichtdoe dan zuigt 'ie de lucht vanuit mijn buitendeur aan, door de sponning heen, met nogal wat herrie...
afplakken de boel. stuk karton en tape !quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:08 schreef SingleCoil het volgende:
helemaal niks...
En dat is ook logisch. Tot nu toe zijn er naar mijn weten nooit fysische situaties geweest waarin men niet een verklaring kon vinden. Fysische dus. Natuurlijk blijf je dan zoeken. Als je ervaart dat de natuur zo'n hoge vorm van logica heeft, dan is het voor mij bijna onvoorstelbaar dat er iets is wat die schoonheid niet heeft. Maar dat is meer een geloof dan een logische redenatie.quote:Singlecoil
Stel je voor dat in de natuurkunde zo'n 'onverklaarbaar' fenomeen voor zou komen, natuurkundigen zouden blijven zoeken tot ze het konden verklaren
Maar is bijvoorbeeld een placebo-effect echt fysisch te verklaren?quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:30 schreef Haushofer het volgende:
En dat is ook logisch. Tot nu toe zijn er naar mijn weten nooit fysische situaties geweest waarin men niet een verklaring kon vinden. Fysische dus. Natuurlijk blijf je dan zoeken. Als je ervaart dat de natuur zo'n hoge vorm van logica heeft, dan is het voor mij bijna onvoorstelbaar dat er iets is wat die schoonheid niet heeft. Maar dat is meer een geloof dan een logische redenatie.
Definieer "natuur", "zijn" en "logisch", dan is de vraag niet belachelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is de natuur logisch of ervaren wij haar alleen maar als logisch omdat we er deel van uitmaken?
Of is dat een belachelijke vraag?
Hoe je denkt en de chemie binnen je lichaam zijn verbonden aan elkaar, dus uitgesloten acht ik het niet..quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar is bijvoorbeeld een placebo-effect echt fysisch te verklaren?
als de natuur onlogisch zou zijn zouden wij dat ervaren als logisch omdat de onlogica dan logisch zou zijnquote:Op zaterdag 9 april 2005 14:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat ik bedoel is dat wij volgens dezelfde principes werken als de natuur en dat we haar daarom als logisch ervaren. Wat veronderstelt dat we haar ook als logisch zouden ervaren als ze totaal onlogisch was.
das....quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
als de natuur onlogisch zou zijn zouden wij dat ervaren als logisch omdat de onlogica dan logisch zou zijn
Juist, want volgens mij is onze logica ingegeven door bestuderen van 'natuurlijke' dingen en de gevolgtrekking daarvan.quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:03 schreef het_fokschaap het volgende:
als de natuur onlogisch zou zijn zouden wij dat ervaren als logisch omdat de onlogica dan logisch zou zijn
mja, maar als je een proefje doet waaruit blijkt dat de dichtheid van water het grootst is bij 4 graden dan is dat logisch omdat dit ook uit eerdere waarnemingen is geblekenquote:Op zaterdag 9 april 2005 15:03 schreef SingleCoil het volgende:
Dat veronderstelt ook dat ze niet onlogisch kan zijn omdat wij de enige zijn die haar als zodanig ervaren en dat dus - by definition - altijd logisch zou zijn. Het feit dat sommige dingen 'onlogisch' zijn bewijst dat dat dus niet juist is. Waarom heeft water haar maximale dichtheid bij 4 graden en niet bij het smeltpunt, zoals de meeste stoffen ? Veel biologische processen zouden niet mogelijk zijn, en het leven op aarde zou heel anders zijn, als water 'logisch' was.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:04 schreef SingleCoil het volgende:
En nu ga ik echt slapen....tot later...
met onze huidige kennis denk ik niet, maar dat betekent niet dat het niet te verklaren is op fysisch niveauquote:Op zaterdag 9 april 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar is bijvoorbeeld een placebo-effect echt fysisch te verklaren?
dat zou goed kunnen. mogelijk dat al deze andere logica's binnen de onlogische zaken vallen die wij waarnemen. een andere mogelijkheid is dat deze onlogische zaken binnen onze logica vallen, maar dat we niet alle gegevens hebben om de juiste conclusie te trekken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:06 schreef ReCreative het volgende:
Vandaar dat ik het ook helemaal niet onlogisch acht dat er andere logica's zijn dan alleen die wij kennen.
dat is inderdaad een misschien omdat we geen enkele informatie hebben van voor enkele millennia (dacht ik) na de "big bang".quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Iemand vertelde me eens dat causaliteit misschien helemaal niet bestond vóór de Big Bang. Als je dan had geleefd (leuk, leven in een singulariteit of hoe dat ook heette), had je non-causaliteit dus logisch gevonden. Neem ik aan. Alleen is dat een beetje lastig voor te stellen.
Het is ook erg hypothetisch, daar een singulariteit geen ideale levensomstandigheden biedt. Het bestaan van een singulariteit op zichzelf is al niet logisch..quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Iemand vertelde me eens dat causaliteit misschien helemaal niet bestond vóór de Big Bang. Als je dan had geleefd (leuk, leven in een singulariteit of hoe dat ook heette), had je non-causaliteit dus logisch gevonden. Neem ik aan. Alleen is dat een beetje lastig voor te stellen.
Ach, als er extremofiele bacteriën bestaan, waarom dan geen singularofiele wezentjes?quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:22 schreef Alicey het volgende:
Het is ook erg hypothetisch, daar een singulariteit geen ideale levensomstandigheden biedt. Het bestaan van een singulariteit op zichzelf is al niet logisch..
ik heb mezelf verwend. ik heb er een dubbele portie van gemaakt !quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |