abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:57:40 #101
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26094511
herkenbaar verhaal SC. ik ken ook iemand die eigenlijk nooit meer uit z'n coma zou komen en al afgeschreven was.. Nu rijd ie weer auto (wel automaat..) en speelt ook weer redelijk gitaar. Het lullige alleen is dat ie op het punt stond naar Amerika te gaan om daar te gaan opnemen, maar toen kreeg ie een ongeluk.. Zn spraak is alleen nog niet zo goed, netzoals zn handen..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_26094515
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:53 schreef SingleCoil het volgende:

Wat bewijst zoiets nou ? In ieder geval dat de medische wetenschap geen 'wetenschap' is, want ze 'weten' eigenlijk niet veel. Stel je voor dat in de natuurkunde zo'n 'onverklaarbaar' fenomeen voor zou komen, natuurkundigen zouden blijven zoeken tot ze het konden verklaren, artsen zijn kennelijk tevreden met 'onverklaarbaar'....
mja, ik denk eerder dat het onwetendheid is inderdaad. zelfherstellend vermogen van het lichaam misschien en dan nog niet eens bij iedereen denk ik, daarom zijn die verhalen misschien ook zo schaars.

en misschien was het wel luiheid ?
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:58:31 #103
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26094538
f00d!
It's Time To Shine
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:02:31 #104
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26094630
yep! F00d !
Mu!
pi_26094644
Dit is jouw eigen verhaal, SC?
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:07:02 #106
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26094749
jawel
Mu!
pi_26094815
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:07 schreef SingleCoil het volgende:
jawel
ik zou hopen dat ik eenzelfde ervaring heb als mij zoiets overkomt. ik speel alleen geen gitaar. misschien kan ik het dan proberen met 10 vingers typen in een fok topic
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 13:19:13 #108
5428 crew  miss_sly
pi_26095024
Jouw verhaal SC valt voor mij toch wel onder het kopje 'er is nog zoveel dat we nog niet weten en kunnen verklaren' , maar dat kan zowel medisch als paranormaal als spiritueel zijn.
En misschien neemt de medische wereld wel sneller genoegen met het etiket 'onverklaarbaar', hoewel ik toch ook wel gelezen heb over gevallen die wel echt uitentreuren onderzocht zijn en medisch onverklaarbaar bleven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_26095096
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:19 schreef miss_sly het volgende:
Jouw verhaal SC valt voor mij toch wel onder het kopje 'er is nog zoveel dat we nog niet weten en kunnen verklaren' , maar dat kan zowel medisch als paranormaal als spiritueel zijn.
En misschien neemt de medische wereld wel sneller genoegen met het etiket 'onverklaarbaar', hoewel ik toch ook wel gelezen heb over gevallen die wel echt uitentreuren onderzocht zijn en medisch onverklaarbaar bleven.
ik denk dat het niet zoveel met paranormaal of spiritueel te maken heeft, althans...niet in de definities die ik daaraan geef

ook al weten we heel veel, nog niet alles is verklaarbaar...en ik vind het te makkelijk om net als "vroeger" onverklaarbare zaken op het spirituele/paranormale/goddelijke te schuiven. misschien dat in de toekomst meer duidelijk wordt over de werking van het lichaam. tot die tijd is het "onverklaarbaar"

prima toch.
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:25:17 #110
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26095173
Toch was het voor mij niet onverklaarbaar of wonderlijk of magisch of zo, ik had veel meer voortdurend het idee dat de neurologen het mis hadden, ik had niet het gevoel dat het niet kon of zo, alleen dat het een kwestie was van veel oefenen. Het is net als het leren spelen van een gitaarstuk dat je heel moeilijk vindt, in het begin denk je dan ook dat je dat nooit zult leren maar ik weet dat als je een bepaalde beweging maar vaak genoeg herhaalt je lichaam die beweging gaat leren, dus toen ik me niet meer goed kon bewegen had ik eigenlijk hetzelfde gevoel, net zo lang proberen tot je lichaam weer snapt wat de bedoeling is. Nou, dat werkte dus.
Mu!
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 13:25:38 #111
5428 crew  miss_sly
pi_26095180
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:22 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik denk dat het niet zoveel met paranormaal of spiritueel te maken heeft, althans...niet in de definities die ik daaraan geef

ook al weten we heel veel, nog niet alles is verklaarbaar...en ik vind het te makkelijk om net als "vroeger" onverklaarbare zaken op het spirituele/paranormale/goddelijke te schuiven. misschien dat in de toekomst meer duidelijk wordt over de werking van het lichaam. tot die tijd is het "onverklaarbaar"

prima toch.
Ik kan prima leven met het etiket 'onverklaarbaar' maar ik wil daarbij niet uitsluiten dat zou kunnen blijken dat ook dingen uiteindelijk spiritueel of paranormaal of zelfs goddelijk verklaard kunnen worden. Ik sluit niets uit, zelfs dat niet
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:26:31 #112
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26095202
"Onverklaarbaar" betekent voor mij dan ook meer "we weten niet hoe het werkt, en ook niet waarom het soms niet werkt of hoe je het moet maken, eigenlijk weten we niet zo veel..."
Mu!
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:28:21 #113
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26095248
Ik heb een permanent ventilatiesysteem in mijn appartement en dat ding zuigt voortdurend koude lucht van buiten aan, daardoor is het in de kamer best wel koud. Maar dat ding lijkt niet uit te kunnen, weet iemand hier meer van ?
Mu!
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 13:28:34 #114
5428 crew  miss_sly
pi_26095255
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:26 schreef SingleCoil het volgende:
"Onverklaarbaar" betekent voor mij dan ook meer "we weten niet hoe het werkt, en ook niet waarom het soms niet werkt of hoe je het moet maken, eigenlijk weten we niet zo veel..."
Dat betekent het voor mij ook
Alleen ga ik er niet per definitie vanuit dat we uiteindelijk alles zullen kunnen verklaren vanuit de wetenschappelijke kaders die we nu kennen, maar ook vanuit andere kaders.
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 13:29:39 #115
5428 crew  miss_sly
pi_26095284
Wat is Prins Charles toch een rare man
Trouwt ie tegen de wil van zijn moeder en vele andere (en volgens sommige tegen de goede smaak in) alsnog met de vrouw die door moet gaan voor de liefde van zijn leven, en dan raken ze elkaar niet eens aan als ze naar het gemeentehuis lopen
pi_26095290
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:28 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb een permanent ventilatiesysteem in mijn appartement en dat ding zuigt voortdurend koude lucht van buiten aan, daardoor is het in de kamer best wel koud. Maar dat ding lijkt niet uit te kunnen, weet iemand hier meer van ?
kleedje ervoor hangen en anders een topic openen met wat foto's
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 13:31:33 #117
5428 crew  miss_sly
pi_26095330
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:28 schreef SingleCoil het volgende:
Zit er niet ergens een schakelaar? Je kunt dat toch instellen?
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:57:53 #118
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26095962
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zit er niet ergens een schakelaar? Je kunt dat toch instellen?
Geen schakelaar of niks, volgens de huisbaas is het verplicht en mag je 'm ook niet uitzetten...yeah right...ik kan 'm aleen harder laten zuigen door de afzuigkap in de keuken aan te zetten, maar hij kan niet uit...

er ziten een stuk of vij ventilatie'gaten' in mijn plafond, met van die inlaatdingen er op, maar die kun je niet helemaal dicht zetten. En als ik alle ramen en ventilatieinlaten bij de buitenkozijnen dichtdoe dan zuigt 'ie de lucht vanuit mijn buitendeur aan, door de sponning heen, met nogal wat herrie...
Mu!
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 14:04:39 #119
5428 crew  miss_sly
pi_26096103
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:57 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Geen schakelaar of niks, volgens de huisbaas is het verplicht en mag je 'm ook niet uitzetten...yeah right...ik kan 'm aleen harder laten zuigen door de afzuigkap in de keuken aan te zetten, maar hij kan niet uit...

er ziten een stuk of vij ventilatie'gaten' in mijn plafond, met van die inlaatdingen er op, maar die kun je niet helemaal dicht zetten. En als ik alle ramen en ventilatieinlaten bij de buitenkozijnen dichtdoe dan zuigt 'ie de lucht vanuit mijn buitendeur aan, door de sponning heen, met nogal wat herrie...
En bij de installatie zelf, kun je daar niets regelen?
Ik meen da tmijn ouders ook zoiets hebben, maar die kunnen eea wel regelen.
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:08:25 #120
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26096190
helemaal niks...
Mu!
pi_26096209
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:08 schreef SingleCoil het volgende:
helemaal niks...
afplakken de boel. stuk karton en tape !
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:14:04 #122
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26096308
ik zat eerder te denken om de electro te saboteren. Die dingen hebben vast een zekering dus als ik nou gewoon de schakelaar kortsluit dan brandt die toch wel door zou ik denken...
Mu!
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:14:51 #123
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26096331
Is er al een poule gemaakt, over de nieuwe paus?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26096661
quote:
Singlecoil
Stel je voor dat in de natuurkunde zo'n 'onverklaarbaar' fenomeen voor zou komen, natuurkundigen zouden blijven zoeken tot ze het konden verklaren
En dat is ook logisch. Tot nu toe zijn er naar mijn weten nooit fysische situaties geweest waarin men niet een verklaring kon vinden. Fysische dus. Natuurlijk blijf je dan zoeken. Als je ervaart dat de natuur zo'n hoge vorm van logica heeft, dan is het voor mij bijna onvoorstelbaar dat er iets is wat die schoonheid niet heeft. Maar dat is meer een geloof dan een logische redenatie.
pi_26097028
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:30 schreef Haushofer het volgende:
En dat is ook logisch. Tot nu toe zijn er naar mijn weten nooit fysische situaties geweest waarin men niet een verklaring kon vinden. Fysische dus. Natuurlijk blijf je dan zoeken. Als je ervaart dat de natuur zo'n hoge vorm van logica heeft, dan is het voor mij bijna onvoorstelbaar dat er iets is wat die schoonheid niet heeft. Maar dat is meer een geloof dan een logische redenatie.
Maar is bijvoorbeeld een placebo-effect echt fysisch te verklaren?
pi_26097057
Is de natuur logisch of ervaren wij haar alleen maar als logisch omdat we er deel van uitmaken?

Of is dat een belachelijke vraag?
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:48:45 #127
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26097084
Het zou slechts aangeven dat de idee van behandeling zelf reeds genezend zou werken.

Ik ga even pitten...tot later...
Mu!
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:49:41 #128
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26097107
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is de natuur logisch of ervaren wij haar alleen maar als logisch omdat we er deel van uitmaken?

Of is dat een belachelijke vraag?
Definieer "natuur", "zijn" en "logisch", dan is de vraag niet belachelijk.
Mu!
pi_26097214
Natuur = de fysische wereld met al haar verschijnselen

Zijn = zich in een bepaalde toestand bevinden (in dit geval de toestand van logisch te zijn)

Logisch = vanzelfsprekend, innerlijk samenhangend, zonder innerlijke tegenspraak
pi_26097245
Wat ik bedoel is dat wij volgens dezelfde principes werken als de natuur en dat we haar daarom als logisch ervaren. Wat veronderstelt dat we haar ook als logisch zouden ervaren als ze totaal onlogisch was.

zaterdag 9 april 2005 @ 15:01:17 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26097338
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoe je denkt en de chemie binnen je lichaam zijn verbonden aan elkaar, dus uitgesloten acht ik het niet..
pi_26097378
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat ik bedoel is dat wij volgens dezelfde principes werken als de natuur en dat we haar daarom als logisch ervaren. Wat veronderstelt dat we haar ook als logisch zouden ervaren als ze totaal onlogisch was.

als de natuur onlogisch zou zijn zouden wij dat ervaren als logisch omdat de onlogica dan logisch zou zijn
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:03:37 #133
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26097387
Dat veronderstelt ook dat ze niet onlogisch kan zijn omdat wij de enige zijn die haar als zodanig ervaren en dat dus - by definition - altijd logisch zou zijn. Het feit dat sommige dingen 'onlogisch' zijn bewijst dat dat dus niet juist is. Waarom heeft water haar maximale dichtheid bij 4 graden en niet bij het smeltpunt, zoals de meeste stoffen ? Veel biologische processen zouden niet mogelijk zijn, en het leven op aarde zou heel anders zijn, als water 'logisch' was.
Mu!
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:03:43 #134
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26097391
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

als de natuur onlogisch zou zijn zouden wij dat ervaren als logisch omdat de onlogica dan logisch zou zijn
das....

.

.

Logisch?
It's Time To Shine
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:04:46 #135
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26097411
En nu ga ik echt slapen....tot later...
Mu!
pi_26097421
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:03 schreef het_fokschaap het volgende:
Juist, want volgens mij is onze logica ingegeven door bestuderen van 'natuurlijke' dingen en de gevolgtrekking daarvan.
pi_26097439
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:03 schreef SingleCoil het volgende:
Dat veronderstelt ook dat ze niet onlogisch kan zijn omdat wij de enige zijn die haar als zodanig ervaren en dat dus - by definition - altijd logisch zou zijn. Het feit dat sommige dingen 'onlogisch' zijn bewijst dat dat dus niet juist is. Waarom heeft water haar maximale dichtheid bij 4 graden en niet bij het smeltpunt, zoals de meeste stoffen ? Veel biologische processen zouden niet mogelijk zijn, en het leven op aarde zou heel anders zijn, als water 'logisch' was.
mja, maar als je een proefje doet waaruit blijkt dat de dichtheid van water het grootst is bij 4 graden dan is dat logisch omdat dit ook uit eerdere waarnemingen is gebleken
pi_26097452
Vandaar dat ik het ook helemaal niet onlogisch acht dat er andere logica's zijn dan alleen die wij kennen.
pi_26097456
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:04 schreef SingleCoil het volgende:
En nu ga ik echt slapen....tot later...
welterusten maar weer
pi_26097479
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

met onze huidige kennis denk ik niet, maar dat betekent niet dat het niet te verklaren is op fysisch niveau
pi_26097501
Logica is 'juiste, rationele opeenvolging van oorzaak en gevolg'. Ingegeven door causaliteit en beschouwd met ratio. Zowel causaliteit en ratio zijn concepten van 'ons' universum .
pi_26097543
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:06 schreef ReCreative het volgende:
Vandaar dat ik het ook helemaal niet onlogisch acht dat er andere logica's zijn dan alleen die wij kennen.
dat zou goed kunnen. mogelijk dat al deze andere logica's binnen de onlogische zaken vallen die wij waarnemen. een andere mogelijkheid is dat deze onlogische zaken binnen onze logica vallen, maar dat we niet alle gegevens hebben om de juiste conclusie te trekken.
pi_26097578
Iemand vertelde me eens dat causaliteit misschien helemaal niet bestond vóór de Big Bang. Als je dan had geleefd (leuk, leven in een singulariteit of hoe dat ook heette), had je non-causaliteit dus logisch gevonden. Neem ik aan. Alleen is dat een beetje lastig voor te stellen.
pi_26097625
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Iemand vertelde me eens dat causaliteit misschien helemaal niet bestond vóór de Big Bang. Als je dan had geleefd (leuk, leven in een singulariteit of hoe dat ook heette), had je non-causaliteit dus logisch gevonden. Neem ik aan. Alleen is dat een beetje lastig voor te stellen.
dat is inderdaad een misschien omdat we geen enkele informatie hebben van voor enkele millennia (dacht ik) na de "big bang".
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:22:04 #145
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26097844
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het is ook erg hypothetisch, daar een singulariteit geen ideale levensomstandigheden biedt. Het bestaan van een singulariteit op zichzelf is al niet logisch..
pi_26097884
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:22 schreef Alicey het volgende:
Het is ook erg hypothetisch, daar een singulariteit geen ideale levensomstandigheden biedt. Het bestaan van een singulariteit op zichzelf is al niet logisch..
Ach, als er extremofiele bacteriën bestaan, waarom dan geen singularofiele wezentjes?
pi_26097916
* Lupa even boodschapjes doen gaat.
pi_26098809
net m'n knorr Vie naar binnen gewerkt, nu nog even een senseootje met koffieroom
pi_26098901
Ik ga ook ff koffie zetten
pi_26098927
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:53 schreef ReCreative het volgende:
Ik ga ook ff koffie zetten
ik heb mezelf verwend. ik heb er een dubbele portie van gemaakt !

en ik heb nog wat paasei over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')