abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26216614
dubbel
Into darkness now fallen, into hatred now grown
Like stillborn child drifting in the silent seas of blood, crushing all his dreams
  donderdag 14 april 2005 @ 11:03:36 #77
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_26216900
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:50 schreef SLaMDanCeR het volgende:
dubbel
dubbel ??

dubbel wat?

een dubbel broodje hema worst speciaal zonder uitjes !!??

dat is trouwens wel een idee,
als iemand een site van warme hema worsten gaat maken voor minder validen op de kermis,
de koude kermis wel te verstaan, mits ze daarna wel weer thuis komen..

ik ben benieuwd..
dus...
  donderdag 14 april 2005 @ 11:04:49 #78
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26216919
oke back ontopic :
www.devineren.tk
een site die ik gemaakt heb voor iemand met behulp van photoshop , en macromedia homesite
hij is niet geschikt voor 800x600 , misschien iemand die daar tips voor heeft?

de site is gemaakt naar idee van diegene, ik ben er een bijna volle 3 dagen mee bezig geweest.
en ik wil graag jullie mening.

Dit is de 2e site die ik gemaakt heb met photoshop.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 14 april 2005 @ 11:20:09 #79
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_26217249
quote:
Op donderdag 14 april 2005 09:16 schreef SLaMDanCeR het volgende:

[..]

dude??? je gaat wel erg ver
[afbeelding]

hmmm

doet me denken aan een bepaald forum waar ik wel eens kom...

ff denken, kom ik nog op terug
dus...
pi_26218031
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:03 schreef marc1982 het volgende:

hoop geblaat
Zo zeg, jij bent grappig
pi_26218136
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:04 schreef kruimel_20 het volgende:
oke back ontopic :
www.devineren.tk
een site die ik gemaakt heb voor iemand met behulp van photoshop , en macromedia homesite

de site is gemaakt naar idee van diegene, ik ben er een bijna volle 3 dagen mee bezig geweest.

Mooie layout. Het heeft iets mysterieus, wat prima bij het onderwerp van de site past.
Misschien dat alleen de tekstkleur wat beter kan. Het is nu zwart op donkergroen. Niet onleesbaar, maar lekker lezen is anders.
Oh, en pas je titel ff aan. Er staat nu "The Old ways" en dat is je andere site toch?
  donderdag 14 april 2005 @ 11:56:25 #82
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26218254
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:52 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Mooie layout. Het heeft iets mysterieus, wat prima bij het onderwerp van de site past.
Misschien dat alleen de tekstkleur wat beter kan. Het is nu zwart op donkergroen. Niet onleesbaar, maar lekker lezen is anders.
Oh, en pas je titel ff aan. Er staat nu "The Old ways" en dat is je andere site toch?
Thanks
Van de titel klopt, was me nog niet eerder opgevallen.
(het is trouwens niet mijn eigen site)

De tekst is donker groen (tegen het zwarte aan)
ik kan ook niet echt een kleur vinden die er goed leesbaar bij past. suggesties?
pi_26218412
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:56 schreef kruimel_20 het volgende:

ik kan ook niet echt een kleur vinden die er goed leesbaar bij past. suggesties?
Ik zou niet direct een kleur weten. Misschien iets met donkerblauw? Maar weet niet of dat bij de layout past.
  donderdag 14 april 2005 @ 12:17:41 #84
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26218780
ga er vandeweek wel even mee aan de gang.
Thanks!
  donderdag 14 april 2005 @ 12:32:23 #85
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_26219098
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:04 schreef kruimel_20 het volgende:
oke back ontopic :
www.devineren.tk

ziet er wel leuk uit. Jammer dat van het contact-knopje het onderste deel erafvalt.
volgens mij valt de achtergrond van het tekstvlak niet helemaal goed met de achtergrond van de rest van de site. (kan me vergissen aangezien ik hier niet op me eigenscherm werk) het gaat vooral om het deel van de boom bovenaan in het tekstvlak.
Of ligt dit aan de resolutie?? weet nie op welke resolutie ik hier zit, kan er niet bij die instellingen.

Verder ziet het er wel goed uit, is het wel erg veel text, misschien een plaatje tussen door doen??
Where's my fear???
  donderdag 14 april 2005 @ 13:14:21 #86
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26220075
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:32 schreef jagermaster het volgende:

[..]

ziet er wel leuk uit. Jammer dat van het contact-knopje het onderste deel erafvalt.
volgens mij valt de achtergrond van het tekstvlak niet helemaal goed met de achtergrond van de rest van de site. (kan me vergissen aangezien ik hier niet op me eigenscherm werk) het gaat vooral om het deel van de boom bovenaan in het tekstvlak.
Of ligt dit aan de resolutie?? weet nie op welke resolutie ik hier zit, kan er niet bij die instellingen.

Verder ziet het er wel goed uit, is het wel erg veel text, misschien een plaatje tussen door doen??
Waarschijnljik werk je op 800x 600 , zoals ik al meldde is de site niet daarop gemaakt.
dus het kan kloppen dat ie gaat lopen. maar als iemand daar tips over heeft ....

ik heb zelf ook al geopperd aan diegene dat het idd lappen tekst zijn en er word over nagedacht om er meer plaatjes op te zetten.

thanx
pi_26220193
devineren.tk

ik zou de 8ergrond een bepaalde kleur geven, niet deze vorm van transparantie.., beetje blur?
de wazigheid geeft een rommelig effect

om dat vierkantje op elke resolutie, browser formaat in het midden te krijgen kan je een 1 cel-tellende tabel maken, 100% hoog, 100% breed, in breedte centreren, in hoogte centreren, daar dan dat vierkantje wat je nu hebt in zetten
vind ik (misschien de enige) iets mooier
bv: http://www.dns-wohnbau.at/
Like stillborn child drifting in the silent seas of blood, crushing all his dreams
  donderdag 14 april 2005 @ 13:23:44 #88
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26220322
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:18 schreef SLaMDanCeR het volgende:
devineren.tk

ik zou de 8ergrond een bepaalde kleur geven, niet deze vorm van transparantie.., beetje blur?
de wazigheid geeft een rommelig effect

om dat vierkantje op elke resolutie, browser formaat in het midden te krijgen kan je een 1 cel-tellende tabel maken, 100% hoog, 100% breed, in breedte centreren, in hoogte centreren, daar dan dat vierkantje wat je nu hebt in zetten
vind ik (misschien de enige) iets mooier
bv: http://www.dns-wohnbau.at/
Hoi,

Bedoel je de achtergrond waar de tekst op staat?
[edit] dan zou het probleem met de vage tekst wsch ook opgelost zijn bedenk ik me net.[/edit]

Over de pagina centreren : ik werk met frames , hoe kan ik het dan mooi centreren?
want dat kan je toch niet in een tabel zetten?
of moet ik dan alles in cellen gaan zetten?

Bedankt voor je reactie hoor !

[ Bericht 5% gewijzigd door kruimel_20 op 14-04-2005 13:51:21 (ingeving) ]
pi_26220533
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:29 schreef -Mk- het volgende:

[..]

update: als het goed is werkt ie nu wel goed in 800x600 en ook het verschuiven van het forum is gemaakt, de header blijft dus op dezelfde plek staan als bij de overige onderdelen. .
Zou iemand dit nog even willen bevestigen (www.lostonline.nl) ? Alvast bedankt

[ Bericht 5% gewijzigd door -Mk- op 14-04-2005 13:44:36 ]
  donderdag 14 april 2005 @ 13:40:30 #90
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26220688
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:32 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Zou iemand dit nog even willen bevestigen (www.lostonline.nl) ? Alvast bedankt
Op 800x600 blijft ie ook goed...
Vind het trouwens een mooie site ! leuk gedaan hoor
pi_26220815
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:40 schreef kruimel_20 het volgende:

[..]

Op 800x600 blijft ie ook goed...
Vind het trouwens een mooie site ! leuk gedaan hoor
Bedankt voor het testen en het compliment
pi_26223927
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:23 schreef kruimel_20 het volgende:
Over de pagina centreren : ik werk met frames , hoe kan ik het dan mooi centreren?
want dat kan je toch niet in een tabel zetten?
of moet ik dan alles in cellen gaan zetten?
uh.. ik snap die iframe bij die txt wel
maar het hele stuk in frames? je maakt het je daar onnodig moeilijk denk ik

ga vanavond wel ff naar huis, kan ik wel laten zien wat ik bedoel
pi_26224423
quote:
Op woensdag 13 april 2005 17:41 schreef sop het volgende:

[..]

Zeer irritant dat je zonder bronverwijzing berichten van de FOK!FP haalt, inclusief iconen.
Zeker om er dan "geschreven door jasper" bij te zetten is imho not done.

Verder staan die lichtbruine balken niet op 1 lijn. Die chatbar past niet bij je layout. Je datum rechtsbovenin staat in het Engels.
ja dat geschreven door jasper kan ik niet weg krijgen..

maar mag dat niet dan gewoon overtypen kan er wel bijz etten bron Fok! ofzo als dat moet..?
  donderdag 14 april 2005 @ 16:18:22 #94
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26224536
quote:
Op donderdag 14 april 2005 15:57 schreef SLaMDanCeR het volgende:

[..]

uh.. ik snap die iframe bij die txt wel
maar het hele stuk in frames? je maakt het je daar onnodig moeilijk denk ik

ga vanavond wel ff naar huis, kan ik wel laten zien wat ik bedoel
Thanks
pi_26224670
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:14 schreef jaspah het volgende:

[..]

maar mag dat niet dan gewoon overtypen kan er wel bijz etten bron Fok! ofzo als dat moet..?
Het minimale wat je kunt doen is bronvermelding van het betreffende artikel. Geloof zelfs dat dat in de netiquette staat dat dat moet wanneer je stukjes van anderen gebruikt.
FOK! doet dit toch ook in de artikelen die op de frontpage staan? Deze zijn dan weliswaar nog herschreven, maar toch is er een nette bronvermelding bij.
Lijkt me als jij ZELF een artikel schrijft en daar tijd in steekt je het ook niet leuk vind als je het ineens letterlijk op een andere site tegenkomt waar niet bij staat dat het door jou geschreven is.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
pi_26224704
hm kzal wel er wel een bron bijzetten dan..
pi_26225253
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:24 schreef jaspah het volgende:
hm kzal wel er wel een bron bijzetten dan..
Neemt niet weg dat je qua Forum-layout & inhoud ook redelijk (understatement) kansloos bezig bent.
pi_26225354
Als je een beetje respect hebt maak je ook in mijn ogen een heeeeel andere opzet van je website+forum, dit is gewoon een rip nu.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_26225969
tja ik ben pas 3 weekjes online.. kzit nog steeds te knutselen maar kzit nu op een serve met safe mode on dus kan weinig doen.. ik had als testje zegmaar die nieuwsberichten en forum kijken hoe het liep entja binnen 1 week had ik al 200 leden en nu naar 3 weken bijna 400 dus het schijnt aan te slaan dus kweet niet ofk er veel aanga veranderen lay out moet ik zoiezo nog mee bezig
pi_26229135
http://eireann.funpic.org

Nog niet getest op verschillende browsers behalve IE.
  donderdag 14 april 2005 @ 20:06:09 #101
39240 jagermaster
pi_26230556
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:13 schreef Semiphonic het volgende:

toch wel jammer dat je het nieuws nie ff vertaald naar die weet nie hoeveel talen
als je op de foto in het fotoalbum klikt en dan weer op dat grote formaat klikt, dan opened er zich een nieuw schermpje. Daar zit de layout van de website ook in, gaat volgens mij dus niehelemaal goed.

vind het een beetje verwarrend menu :: frontpage :: discussion board
op menu kan je niet klikken, discussieboard is down en frontpage iswaar je binnenkomt. In eerst instantie had ik at dus niet aangemerkt als menuitems

tja dan de layout, het beweegende gedeelte van de flash header ziet er mooi er rustig uit. Aleen de hele header vind ik persoonlijk niets. Beetje geknipt en geplakt en komt rommelig op mij over.
Where's my fear???
  donderdag 14 april 2005 @ 20:09:54 #102
39240 jagermaster
pi_26230675
waarom staat mijn post die ik net poste hier niet

-- edit --

na deze post gepost te hebben staat ie er wel. replique is soms wel erg vaag aan het worden
Where's my fear???
  donderdag 14 april 2005 @ 20:27:57 #103
52090 nemesis_
I'm your enemy!!
pi_26231135
quote:
Op woensdag 13 april 2005 22:06 schreef jagermaster het volgende:
dat mag
gelukkig
quote:
Zelf hou ik er persoonlijk niet zo van als mailadressen zostaan. Heb redelijk wat negatieve ervaring met mailadressen op websites. Misschien gewoon @ vervangen door (at) ?
je hebt helemaal gelijk: is veranderd
quote:
Wat je eraan zou kunnen doen is de transparantie verlagen.
zal er aan denken
quote:
in weblog zie je de horizontale scrolbar. Het tekst-div is denk ik iets te breed daar. Zou mooier zijn zonder de horizontale scrollbalk.
Ik zag het voor het eerst vandaag. Heb het zelf namelijk niet in IE en in Firefox. Is het nu opgelost?
quote:
<h2 class="menutitle"> kan dat net makkelijker door gewoon de opmaak van h2 te regelen met css?
ja
quote:
Op woensdag 13 april 2005 22:11 schreef Quarks het volgende:
De achtergrond is mooi, maar verder is het niet echt bijzonder. (dat was ook niet je doel denk ik )
Dat grijs vind ik persoonlijk een beetje saai staan.
idd, dat is ook niet mijn doel. Smaken verschillen.
quote:
Wat heeft het voor nut om:
[ code verwijderd ]

Te serveren als
[ code verwijderd ]

Dan kun je net zo goed
[ code verwijderd ]

Gebruiken.
Zo wel goed? Nu als application/xhtml+xml ipv text/html
quote:
Dan kun je ook even deze knop [afbeelding] weghalen, want ondanks dat hij wel valideert (hoewel er nog wel fouten inzitten), zit het semantisch erg slecht in elkaar (tabellen voor layout etc.)
Die knop is tegenwoordig meer een populair 'icoon' geworden; ik zou persoonlijk liever een "Good Markup" knop zien.
is weggehaald
quote:
De foutjes:
Waarom heb je een form zonder action erin?
Bij een fotoalbum heb je spaties in de URI naar de foto, gebruik beter %20.
Waarom zit er bij elk fotoalbum rond regel 73 telkens een lege tag: <b></b> ? (waarvoor je trouwens beter <strong></strong> voor kunt gebruiken)
action is een vereist attribuut, maar ik gebruik hem verder niet. Moet ik er dan ./ inzetten? Of iets anders?
Spaties naar %20 veranderd.
<b>'s zijn nu vervangen door <strong> (was er van overtuigd dat ik dat al eens had gedaan, niet dus) en lege tag is verwijderd.
quote:
Op woensdag 13 april 2005 22:17 schreef Boink het volgende:
Wat ik zelf een beetje jammer vind is dat als je weblog hebt aangeklikt de rechterkant van de achtergrond niet meer te zien is. Oftewel de opacity ook gewoon op de weblog toe te passen. Of heb je dit al geprobeerd en zag het er niet uit?
Het nadeel van die opacity is dat de plaatjes dan ook deels doorzichtig worden en dat wil ik niet. Het is niet anders dus (voorlopig)
quote:
Op donderdag 14 april 2005 08:51 schreef SLaMDanCeR het volgende:
het heeft wat.. ik vind 'm zeker cool, alleen je log is een beetje rommelig vind ik
Wat bedoel je hier met rommelig? Geef eens een voorbeeld.

Allemaal iig bedankt voor de feedback!
Ook een cookie?
pi_26231315
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:13 schreef Semiphonic het volgende:

-Waarom de afstand tussen de vlaggen niet wat verminderen zodat alle vlaggen op 1 regel komt, ipv 2.
-Waarom de grootheid 'bestanden' gebruiken, wanneer het enkel afbeeldingen zijn?
Laden duurt erg lang, door vele afbeeldingen.

Overigens zie ik geen beweegend gedeelte in header???
-Edit: OW, nu wel... Valt idd nauwelijks op! Wel goe zo dus

[ Bericht 11% gewijzigd door the_disheaver op 14-04-2005 20:41:08 ]
pi_26231680
quote:
Op donderdag 14 april 2005 20:06 schreef jagermaster het volgende:

[..]

toch wel jammer dat je het nieuws nie ff vertaald naar die weet nie hoeveel talen
als je op de foto in het fotoalbum klikt en dan weer op dat grote formaat klikt, dan opened er zich een nieuw schermpje. Daar zit de layout van de website ook in, gaat volgens mij dus niehelemaal goed.

vind het een beetje verwarrend menu :: frontpage :: discussion board
op menu kan je niet klikken, discussieboard is down en frontpage iswaar je binnenkomt. In eerst instantie had ik at dus niet aangemerkt als menuitems

tja dan de layout, het beweegende gedeelte van de flash header ziet er mooi er rustig uit. Aleen de hele header vind ik persoonlijk niets. Beetje geknipt en geplakt en komt rommelig op mij over.
Er zit inderdaad een bug in de preview. En de header was ik sowieso al van plan aan te passen. Het voelt een beetje "overdone" en het menu is ook niet echt duidelijk.
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:26:30 #106
80181 oldenzaaltjuh.nl
oldenzaaltjuh.nl
pi_26253737
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:12 schreef jaspah het volgende:
tja ik ben pas 3 weekjes online.. kzit nog steeds te knutselen maar kzit nu op een serve met safe mode on dus kan weinig doen.. ik had als testje zegmaar die nieuwsberichten en forum kijken hoe het liep entja binnen 1 week had ik al 200 leden en nu naar 3 weken bijna 400 dus het schijnt aan te slaan dus kweet niet ofk er veel aanga veranderen lay out moet ik zoiezo nog mee bezig
je moet iig de subfora namen veranderen want dit ziet er niet uit
Klik eens hier???
IK HEB EEN GIGANTISCHE SCHIJTHEKEL AAN DOLF JANSEN!!
Hartkwalen??
pi_26256222
Een deel van mijn site is dan wel alleen voor mensen die in kunnen loggen, maar ik ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden.
Vogelaars.nl

FF ter verduidelijking, tis een site voor een groep mensen die daar hun vogelwaarnemingen op kunnen zetten.
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:31:05 #108
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_26256501
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:17 schreef ikke_ook het volgende:
Een deel van mijn site is dan wel alleen voor mensen die in kunnen loggen, maar ik ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden.
Vogelaars.nl

FF ter verduidelijking, tis een site voor een groep mensen die daar hun vogelwaarnemingen op kunnen zetten.
Hm, duidelijk doch erg saai.

Ik ben geen vogelaar, dus misschien kan ik onvoldoende inschatten wat deze mensen wensen, maar ik kan me voorstellen dat ook vogelspotters graag wat plaatjes op een site zien. Bij voorkeur plaatjes van een paar kleurige vogeltjes waarschijnlijk.
Heb je niet wat foto's waarmee je de boel kunt verlevendigen?
Stop the world, I want to get out.
pi_26257297
Ja, plaatjes/foto's kan natuurlijk wel. Maar dan zit je snel met foto's ofzo die anderen hebben gemaakt. En dat is me te lastig met rechten en dergelijke.
Er komen nog wel meer plaatjes en foto's op bij de stukjes over de "bekende locaties". Alleen die stukjes schrijf ik niet zelf, en heb ik nog niet aangeleverd gekregen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:23:39 #110
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_26257659
Okee dan. Maar verder vind ik 'm dus zeker strak en duidelijk, en dat is tenslotte wat je verlangt van een database met waarnemingen

Wel viel me op dat hij in Opera niet helemaal goed wordt weergegeven (de rechterkant lijkt van de pagina af te vallen). Zo is het vraagtekentje rechts naast het blauwe vogeltje verdwenen en mist er raar genoeg over de hele hoogte van de pagina een reepje:

Zou werkelijk niet weten hoe het komt, maar misschien dat iemand anders daar z'n lichtje over kan laten schijnen. In IE en Firefox is de weergave overigens wel goed.
Stop the world, I want to get out.
pi_26258096
Hee das vreemd idd. Ik test zelf alleen met FireFox en IE en dan ga ik er gemakshalve maar van uit dat hij in de andere browsers ook wel werkt

Dankje voor t compliment en de opmerkingen trouwens
pi_26261720
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:43 schreef ikke_ook het volgende:
Hee das vreemd idd. Ik test zelf alleen met FireFox en IE en dan ga ik er gemakshalve maar van uit dat hij in de andere browsers ook wel werkt

Ben 't qua opmerkingen eens met Lkw, er zouden best wat meer plaatjes/foto's in mogen
Voor de rest duidelijke site.

Oh ja, bij inloggen kun je ook kiezen voor een inlogduur van 5 seconden. Wat heb je daar in godsnaam aan
pi_26265473
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:43 schreef ikke_ook het volgende:

Weird... Heb ff je broncode en stylesheet gekopierd, en
hier heen gegooid.

Het vreemde: als ik de pagina goed laat weergeven, en dus over de afbeeldingen gaat vallen, geeft hij hem goed weer. Als ik de afbeeldingen uit schakel (opera), dan gaat het fout....
pi_26266146
@MouseInteractive, dat was iets dat ik had gemaakt om te testen en ik ben vergeten om dat er uit te halen Dankje

@the_disheaver, Ik snap niet echt wat je bedoelt wanneer hij het wel en niet goed weergeeft eigenlijk...
pi_26267748
Je kunt in opera met 1 knop de plaatjes niet laten weergeven.

Op die pagina van mij zijn de adres naar de afbeeldingen niet juist, de afbeeldingen worden niet weergeven, maar een alt tekst. Daardoor is de width van sommige tabelen groter dan zou moeten

De opmaak wordt daardoor (ongewenst) aangepast, maar daardoor gaf opera hem wel goed weer..Ofzo...

Ik ben er al achter wat de echte boosdoener is: de eerste tabel, width van 100%. Ik weet niet waarom hij hem niet goed weergeeft (misschien omdat volgens de eerste tabel de width 100 %, waardoor er geen hor. scrollbalk hoeft te komen. Vervolgens past de inhoud van de tabel niet in de beschikbare ruimte, en wordt de breedte aangepast. Maar de scrollbalk verschijnt niet.. Hey, een Opera BUG!:P

Ik zie alleen het nut niet er van in. Dus waarom de tabel + rij en kolom niet weg halen, en enkel de <center> tag behouden.

De opmaak veranderd daardoor niet (zie zelfde website)
pi_26269868
Die eerste tabel die stond daar omdat ik eerst op die manier de website centreerde. Ik wist eerst niet dat <center> bestond.
Die buitenste tabel heeft nu geen zin meer, dus die kan idd net zo goed weg

Bedankt!
pi_26270394
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:49 schreef ikke_ook het volgende:
Die eerste tabel die stond daar omdat ik eerst op die manier de website centreerde. Ik wist eerst niet dat <center> bestond.

Bedankt!
quote:
In HTML 4.0 heeft het CENTER element het label afgekeurd gekregen. Als alternatief kan het DIV element gebruikt worden en met behulp van de text-align eigenschap een stijl gedefinieerd worden. Omdat oudere browsers stijlen niet ondersteunen, blijft het gebruik van afgekeurde elementen en attributen voorlopig toegestaan.
Aldus handleidinghtml.nl.

Waarom staat handleidinghtml.nl eigenlijk niet in de OP?
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_26270616
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:49 schreef ikke_ook het volgende:

Bedankt!
<center> mag je ook direct weer vergeten. Center is deprecated (afgekeurd). Centreren kan prima met CSS.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_26272442
Tis mij nog niet gelukt om een tabel (ja SuperRembo...ook je site opbouwen als een tabel is niet goed ) goed te centreren zodanig dat het in alle browsers werkt zonder <center>
  zaterdag 16 april 2005 @ 15:46:34 #120
91144 SLaMDanCeR
--- teh funny
pi_26272772
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:14 schreef jaspah het volgende:
lol
hide authors name y/n
admin panel ~~
pi_26272957
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 15:31 schreef ikke_ook het volgende:
Tis mij nog niet gelukt om een tabel (ja SuperRembo...ook je site opbouwen als een tabel is niet goed ) goed te centreren zodanig dat het in alle browsers werkt zonder <center>
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<html>
<head>
<title>Test</title>
</head>
<body style="text-align:center">
<table style="width:50%;border:1px solid #000000; text-align;left;margin:0 auto;">
  <tr>
     <td>
       test
     </td>
     <td>
       testing
     </td>
  </tr>
  <tr>
     <td>
       test
     </td>
     <td>
       testing
     </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
pi_26272958
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 15:31 schreef ikke_ook het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
body {
   text-align: center;/* voor IE */
}
#main {
   text-align: left;/* weer terug zetten */
   margin-left: auto;/* voor Moz en Opera */
   margin-right: auto;/* voor Moz en Opera */
   width: 600px;
}

Dit werkt in IE, Moz en Opera. Het maakt niet uit of #main nou een div of een table is.
Misschien dat het niet in NS4 werkt, maar who cares. Als je daar nog mee surft dan boeit het je blijkbaar toch niet hoe websites er uit zien.
pi_26272980
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 15:54 schreef sop het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]
Dat werkt niet in Mozilla.
pi_26273052
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 15:55 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat werkt niet in Mozilla.
had het al aangepast.
pi_26287920
mischien heeft iemand van jullie nog suggesties voor mijn site.......is hij een beetje handig en overzichtelijk?? is hij ok kwa kleuren.... www.grotepier.tk
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
  zondag 17 april 2005 @ 09:49:53 #126
39240 jagermaster
pi_26290162
quote:
Op zondag 17 april 2005 01:42 schreef GrotePier het volgende:
mischien heeft iemand van jullie nog suggesties voor mijn site.......is hij een beetje handig en overzichtelijk?? is hij ok kwa kleuren.... www.grotepier.tk
Het is altijd aan te raden om de banner van .tk uit te zetten en dit stukje code bevorderd dat niet echt
1
2
3
<script type="text/javascript" language="JavaScript"><!--
MyPopup = window.open("/1113723453590.ban?fldpromonr=1&fldbannernr=0&flddomainnr=5741461&ip=80.60.173.117&tid=1113723453590","1113723453590","height=100,width=486");
// --></script>

misschien een blik werpen op de site van Richard en petra hoe die eruit ziet en iets meer vorm en opmaak in je site brengen? (Petra moet volgens mij met een hoofdletter, zo staat het tenminste op je home-paginas).

Als je naar het grote formaat van een foto uit je foto boek gaat heb je een witte achtergrond inplaats van de gele.

links naar een externe site kan je beter openen in een nieuw venster
bijvoorbeeld :
1
2
<a href="http://www.mooiveluwe.nl">hier</a> om te kijken naar de website van 
  het hotel waar  ik werk als kok

vervangen door
1
2
<a href="http://www.mooiveluwe.nl" target="_blank">hier</a> om te kijken naar de website van 
  het hotel waar  ik werk als kok

zou zelf gewoon direct een link plaatsen in het menu naar het gastenboek inplaats deze bij links neer te zetten. Dat plaatje van gastenboek viel mij dus niet direct op als zijnde link naar het gastenboek toe.
Where's my fear???
pi_26290809
quote:
Op zondag 17 april 2005 01:42 schreef GrotePier het volgende:
is hij ok kwa kleuren
Dat geel met zwart vind ik al niet zo geweldig, maar met die 2 kleuren oranje van die lijstjes erbij vind ik het echt lelijk. Misschien moet je eens met een Color Scheme Generator spelen om een setje bij elkaar passende kleuren te kiezen.
pi_26290856
thanks, ik heb deze site gemaakt met frontpage....deze week zal ik dreamweaver krijgen en eens kijken wat we daar allemaal mee kunnen doen...maar in ieder geval bedankt voor de suggesties
  zondag 17 april 2005 @ 11:29:03 #129
39240 jagermaster
pi_26291545
quote:
Op zondag 17 april 2005 10:51 schreef GrotePier het volgende:
thanks, ik heb deze site gemaakt met frontpage....deze week zal ik dreamweaver krijgen en eens kijken wat we daar allemaal mee kunnen doen...maar in ieder geval bedankt voor de suggesties
het is niet het programma wat de website maakt met de persoon die het programma bedient.
Where's my fear???
pi_26291681
ja das waar....hahaha ik moet er ook bij zeggen dat ik geen whiskid ben hoor....ik ben niet echt thuis met het maken van websites het is mn eerste
pi_26546274
Eindelijk heb ik de site af,

http://www.fietspagina.info

barst maar los met dat kritiek.
pi_26546954
quote:
Op woensdag 27 april 2005 15:56 schreef achterop23 het volgende:
Eindelijk heb ik de site af,

http://www.fietspagina.info

barst maar los met dat kritiek.
Dit heb je helaas niet zelf gemaakt.
Mambo hè .
pi_26547698
-Ik vind t formaat van het "random image" plaatje een beetje groot, af en toe een uitschieter naar 90 KB, das toch wel veel voor zo'n klein plaatje lijkt mij....Misschien ook leuk als je op t plaatje kunt klikken voor een vergroting..
-jammer dat er in de adresbalk dat tiscali adres staat(waarom gebruik je trouwens een andere locatie voor je index.htm )

Verder ziet de site er mooi uit!
  woensdag 27 april 2005 @ 19:31:35 #134
52090 nemesis_
I'm your enemy!!
pi_26551087
quote:
Op woensdag 27 april 2005 16:22 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dit heb je helaas niet zelf gemaakt.
Mambo hè .
idd en ik kan het weten, want ik heb zelf getest met mambo en de links werken op precies dezelfde manier
Ook een cookie?
pi_26553760
Klopt, het is mambo. Maar wel helemaal gehackt en gestript.

De index.html staat op tiscali. 2 frames, 1tje met alleen maar een nedstatlinkje (voor de stats) en 1 (100%) met de index.php die op buildtolearn.net staat.

Ik wilde een site waar weinig tijd in gaat zitten om bij te werken, en dan kom je al snel uit bij CMS.

btw, hey ijsmeis
pi_26553798
Ik ben nu ook bezig (ben gevraagd) om de site van www.100cols.org totaal te veranderen.

Hiervoor heb ik veel php gemaakt (zodat de eigenaar zelf de boel kan updaten). Ik was een beetje php moe voor mijn eigen site
  woensdag 27 april 2005 @ 21:51:34 #137
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_26554550
quote:
Op woensdag 27 april 2005 21:21 schreef achterop23 het volgende:

De index.html staat op tiscali. 2 frames, 1tje met alleen maar een nedstatlinkje (voor de stats) en 1 (100%) met de index.php die op buildtolearn.net staat.

Ik wilde een site waar weinig tijd in gaat zitten om bij te werken, en dan kom je al snel uit bij CMS.

btw, hey ijsmeis
Sorry maar dit slaat nergens op, je weet geloof ik echt niet wat je aan het doen bent.
Je begint in je frame met
1html 4.01 content="text/html; charset=iso-8859-1

vervolgens op de 'eigenlijke' site (de php pagina) gebruik je:

1
2
3
4
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" 
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

Een paar regels later staat er in de code:

1
2
<meta http-equiv="Content-Type" 
content="text/html; charset=iso-8859-1" />

Tja, zo heeft het niet veel nut hè.

Verder is je code een gigantische rotzooi (het stikt van de divs en tabellen; tabellen: ook een big no-no voor layout), maar dat zal wel aan Mambo cms liggen dan.

No offence maar volgens mij ben jij er zo een die denkt, "hee, hij valideert, nu heb ik een goede website gemaakt".
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_26554700
quote:
Op woensdag 27 april 2005 21:21 schreef achterop23 het volgende:

btw, hey ijsmeis
Hoi achterop.
Verder ziet je website er leuk uit hoor. Beter als voorheen .
pi_26555268
quote:
Op woensdag 27 april 2005 21:51 schreef Quarks het volgende:

[..]

Sorry maar dit slaat nergens op, je weet geloof ik echt niet wat je aan het doen bent.
Je begint in je frame met
[ code verwijderd ]

vervolgens op de 'eigenlijke' site (de php pagina) gebruik je:

[ code verwijderd ]

Een paar regels later staat er in de code:
[ code verwijderd ]

Tja, zo heeft het niet veel nut hè.

Verder is je code een gigantische rotzooi (het stikt van de divs en tabellen; tabellen: ook een big no-no voor layout), maar dat zal wel aan Mambo cms liggen dan.

No offence maar volgens mij ben jij er zo een die denkt, "hee, hij valideert, nu heb ik een goede website gemaakt".
ik ben er nu even 1 die denkt, "jeetje, ik heb fucking weinig tijd en wil toch aan de geinteresseerde buitenwereld laten weten wat en hoe met mijn fietsvakantie, ik kan zelf een cms inelkaar php-en of ik denk, laat ik een gemakkelijker weg zoeken"

Zo'n type ben ik nu even.

al die div's e.d. zijn idd mambo template.

volgende site (restyled version van www.100cols.org) zal ik hier ook wel posten. En die is wel custom made, want ja, daar heb ik dan wel weer meer tijd voor
pi_26555297
quote:
Op woensdag 27 april 2005 21:57 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Hoi achterop.
Verder ziet je website er leuk uit hoor. Beter als voorheen .
oldstyle, ooit gemaakt in de jaren negentig nog
dat flash menu heeft me slapeloze nachten bezorgd toen
  woensdag 27 april 2005 @ 22:36:58 #141
100054 Quarks
pi_26555764
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:19 schreef achterop23 het volgende:

[..]

volgende site (restyled version van www.100cols.org) zal ik hier ook wel posten. En die is wel custom made, want ja, daar heb ik dan wel weer meer tijd voor
Tja
1
2
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="Generator" content="AceHTML 4 Freeware">

Charset windows-1252? zo sluit je misschien een gedeelte van je bezoekers uit, gebruik dan liever iso-8859-* of utf-8.
Meer informatie hierover
Hmm ik zie nu dat je in andere frames wel weer iso-8859-1 gebruikt; het verschilt per pagina, wat is daar het nut van

Verder zou ik even een doctype aan je pagina('s) toevoegen.
Ook vind ik het er niet echt aantrekkelijk uit zien (vooral het lettertype; times new roman?)

Misschien is het ook handig eveneen paar tutorials te lezen over css.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_26556195
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:36 schreef Quarks het volgende:

[..]

Tja
[ code verwijderd ]

Charset windows-1252? zo sluit je misschien een gedeelte van je bezoekers uit, gebruik dan liever iso-8859-* of utf-8.
Meer informatie hierover
Hmm ik zie nu dat je in andere frames wel weer iso-8859-1 gebruikt; het verschilt per pagina, wat is daar het nut van

Verder zou ik even een doctype aan je pagina('s) toevoegen.
Ook vind ik het er niet echt aantrekkelijk uit zien (vooral het lettertype; times new roman?)

Misschien is het ook handig eveneen paar tutorials te lezen over css.
lees een goed

de site is nu door iemand anders gemaakt, die vroeg mij om het helemaal anders te doen...waarvan akte.
Reden dat ik het moet veranderen>>>het ziet er niet uit
  woensdag 27 april 2005 @ 22:56:46 #143
100054 Quarks
pi_26556311
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:51 schreef achterop23 het volgende:

[..]

lees een goed

de site is nu door iemand anders gemaakt, die vroeg mij om het helemaal anders te doen...waarvan akte.
Reden dat ik het moet veranderen>>>het ziet er niet uit
Ok, fout gelezen, ik schrok al
pi_26556780
het is je vergeven
pi_26558299
Goed, ik ben bezig om een site op te zetten die mij hopelijk zal helpen om een geschikte stageplek te vinden. Het adres is voorlopig http://nitespeed.demon.nl (webserver die soms offline gaat).

De site is helemaal XHTML 1.0 strict, iedere pagina is gecontroleerd en de CSS valideert ook goed.
Natuurlijk zijn er kleine verschillen in IE en FF, maar die vind ik zelf nog aanvaardbaar (IMG Borders).

Het menu vind ik zelf best leuk, en ik weet dat het onlogisch is dat /home niet bovenaan staat; dat stond mooier .

Verder nog commentaar?
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 28 april 2005 @ 00:27:41 #146
100054 Quarks
pi_26558649
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:14 schreef NiteSpeed het volgende:
Goed, ik ben bezig om een site op te zetten die mij hopelijk zal helpen om een geschikte stageplek te vinden. Het adres is voorlopig http://nitespeed.demon.nl (webserver die soms offline gaat).

De site is helemaal XHTML 1.0 strict, iedere pagina is gecontroleerd en de CSS valideert ook goed.
Natuurlijk zijn er kleine verschillen in IE en FF, maar die vind ik zelf nog aanvaardbaar (IMG Borders).

Het menu vind ik zelf best leuk, en ik weet dat het onlogisch is dat /home niet bovenaan staat; dat stond mooier .

Verder nog commentaar?
Paar kleine foutjes:
Bij cv, home en contact staan er lege <p> tags.
En bij cv gebruik je spaties in je url: curriculum%20vitae_aangepast.doc moet dat worden

Dat het xhtml strict is heeft niet veel nut als je het serveert als: text/html; wat is de meerwaarde van jou site om xhtml over html te gebruiken?
Volgens mij is het meer een hype aan het worden; mensen denken meteen dat ze een goede website hebben gemaakt als het valideert en als ze xhtml gebruiken (no offence naar jou ).
Er is niks mis met html 4.01 hoor.

Het ziet er verder wel lekker simpel uit (pluspunt), maar de positie van "home" is inderdaad verwarrend.
pi_26558876
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:27 schreef Quarks het volgende:
Paar kleine foutjes:
Bij cv, home en contact staan er lege <p> tags.
Die staan er om een bepaald aantal witregels te krijgen, ik ben lui en heb geen zin om nog meer in mijn css te gooien .
quote:
En bij cv gebruik je spaties in je url: curriculum%20vitae_aangepast.doc moet dat worden
Slordig inderdaad, het zijn nu underscores geworden.
quote:
Dat het xhtml strict is heeft niet veel nut als je het serveert als: text/html; wat is de meerwaarde van jou site om xhtml over html te gebruiken?
Volgens mij is het meer een hype aan het worden; mensen denken meteen dat ze een goede website hebben gemaakt als het valideert en als ze xhtml gebruiken (no offence naar jou ).
Er is niks mis met html 4.01 hoor.
Sja, het forceert een webdeveloper om met opmaak zoveel mogelijk met CSS te werken, wat heel erg fijn is als je wilt dat je site op iedere browser werkt. Iedere browser reageert zowat anders op heights en width, behalve als je CSS gebruikt.

Verder geeft het aan dat een webdevver met zijn tijd meegaat, en niet nog steeds Frontpage 97 gebruikt om zijn brakke HTML te genereren .

Er zijn eigenlijk geen redenen om niet XHTML te gebruiken.
quote:
Het ziet er verder wel lekker simpel uit (pluspunt), maar de positie van "home" is inderdaad verwarrend.
Check .
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 28 april 2005 @ 01:01:45 #148
100054 Quarks
pi_26559596
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:35 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Die staan er om een bepaald aantal witregels te krijgen, ik ben lui en heb geen zin om nog meer in mijn css te gooien .
[..]
Onzin, als je echt lui was dan had je wel <br /> gebruikt
quote:
Slordig inderdaad, het zijn nu underscores geworden.
[..]
Kan ook ja
quote:
Sja, het forceert een webdeveloper om met opmaak zoveel mogelijk met CSS te werken, wat heel erg fijn is als je wilt dat je site op iedere browser werkt. Iedere browser reageert zowat anders op heights en width, behalve als je CSS gebruikt.

Verder geeft het aan dat een webdevver met zijn tijd meegaat, en niet nog steeds Frontpage 97 gebruikt om zijn brakke HTML te genereren .

Er zijn eigenlijk geen redenen om niet XHTML te gebruiken.
[..]
Je praat over css terwijl het over xhtml gaat

Het forceert een webdeveloper helemaal niet om meer met css te doen, het zegt juist vooral dat je stricter moet werken.
Maar laat dat op jou website nu volslagen nutteloos zijn zonder een mime-type als: application/xml of application/xhtml+xml.

Xhtml is niet meer semantisch, meer gestructureerd en sneller van zichzelf; en in jou geval doet het gewoon hetzelfde als html.

Xhtml is strenger, je moet dingen weten over character enconding en mime-types.
Er zijn geen voordelen in xhtml versturen als text/html, alleen maar nadelen
In xhtml kun je ook niet vertrouwen op meta tags voor character encoding, wat je nou doet; die worden niet gezien.

Trouwens, als je de meeste browsers wilt bereiken is html 4.01 nog steeds 'the way to go'.

Verder is er een groot verschil tussen brakke (oude) html en fatsoenlijke html 4.01
Trouwens, de opvolger html 5, nu genaamd Web Applications 1.0, komt er ook aan en deze staat los van xhtml dus het is geen kwestie van met de tijd meegaan (als je daarmee tenminste wil zeggen dat html verouderd is?).

Dit bedoel ik nou met de hype omtrent xhtml, mensen weten er gewoon niet genoeg vanaf.
Met alleen valideren ben je er nog niet; het merendeel van xhtml websites gebruiken zelfs nog de verkeerde mime-type.
  donderdag 28 april 2005 @ 01:04:34 #149
100054 Quarks
pi_26559648
edit: quote ipv edit
  donderdag 28 april 2005 @ 01:40:12 #150
51748 H4ze
wait...what?
pi_26560210
FF een vraagje mbt die mambo site van de vorige pagina...mogen hier helemaal geen mambosites worden gepost ofzo ?

Ik bedoel, als je nou zelf een mooie template hebt gemaakt (met eigen logo, flashcontent etc etc), en die draait op een mambosysteem... Tuurlijk gebruik je wel inbegrepen modules/components, maar ik weet zeker dat 95% van de mensen die hier een site met een log-in systeem oid posten deze ook niet zelf hebben gecode.

Voorbeeldjes van sites die op Mambo draaien: deze site, deze site, Porsche, Mishubishi Motors

Oke oke, die site van de vorige pagina was echt TE "mambostandaard", maar aan de hierboven genoemde sites is toch wel aardig wat zelf gedesigned. Trouwens, je voegt ook altijd nog een CSS file aan je template toe en je kan bv eigen phpscripts in een wrapper binnen de mambosite openen.....

Ik heb zelf nog geen site die op een mambosysteem loopt, maar ben 't iig wel van plan En natuurlijk maak ik er zelf een mooie template bij.
*BURP*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')