quote:
op 02-29-2000 om 02:20 PM schreef Jane het volgende:
Ik heb hem zondag gezien en ik vond hem erg goed. Mooi einde, maar verder zal ik er niet meer over verklappen.
jammer:-( Ik zat net niet op te letten bij het einde namelijk
quote:
op 02-29-2000 om 03:27 PM schreef SunChaser het volgende:
jammer:-( Ik zat net niet op te letten bij het einde namelijk
Sunnie, zeg nou even wat je van de film vond!
Het einde vond ik niet echt sterk. Had toch iets anders verwacht en bleef nog met een aantal vragen zitten. Maar dat geeft niks, ik vond het sowieso een prima film, die boeide van begin tot eind.
quote:
op 02-29-2000 om 04:08 PM schreef Arcee het volgende:Het einde vond ik niet echt sterk. Had toch iets anders verwacht en bleef nog met een aantal vragen zitten.
Ik denk dat ik dat juist het mooie er aan vond. Niet zo'n geijkt Holywood-einde. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.
quote:
Daarentegen vind ik het optreden van Jude Law wel indrukwekkend, een terechte oscarnominatie voor beste mannelijke bijrol lijkt me zo.
Law was zeker goed, ja. Maar als iemand die nominatie verdiend had, dan is het Hoffman (Freddie Miles). Die vond ik echt heel erg goed.
quote:
Dat het einde niet zo cliche is eb daarom wel goed is ben ik met Jane eens, maar ik vind het slot niet sterk in elkaar zitten
Het einde was inderaad niet cliché (waar ik ook erg voor ben), maar dat wil niet zeggen dat 't dan automatisch een sterk slot is, wat jij ook zegt inderdaad. Wat ik zelf al zei, het slot was gewoon niet wat ik verwacht had. De laatste scene was gewoon overbodig en de film had al eerder afgelopen kunnen zijn. Is nauwlijks kritiek, meer een opmerking.
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee (Datum 03 Maart 2000).]
Op mijn reactie ga ik straks heel wat boze reacties krijgen. Waarom?
Ik vind 'm echt niks!
Uit de voorstukjes begreep ik dat het een spannende film moest zijn. Nou niet dus. 2.5 uur, duurde het. Ik vond 'm zo ontzettend traag gefilmd. Het kon me in het begin nog we een beetje boeien maar na een tijdje ben ik een beetje gaan wegdromen. Mijn dagdromen waren interesanter
Ik had geen moment zo'n gevoel dat je ogen aan het beeld vastgekleefd zitten.
Tsja, ik vind het moeilijk uit te leggen maar ik vond er gewoon niks aan.
quote:
op 02-29-2000 om 09:22 PM schreef Keroppi het volgende:
Ojee, ojee, ojeeOp mijn reactie ga ik straks heel wat boze reacties krijgen. Waarom?
Ik vind 'm echt niks!
Uit de voorstukjes begreep ik dat het een spannende film moest zijn. Nou niet dus. 2.5 uur, duurde het. Ik vond 'm zo ontzettend traag gefilmd. Het kon me in het begin nog we een beetje boeien maar na een tijdje ben ik een beetje gaan wegdromen. Mijn dagdromen waren interesanter
Ik had geen moment zo'n gevoel dat je ogen aan het beeld vastgekleefd zitten.Tsja, ik vind het moeilijk uit te leggen maar ik vond er gewoon niks aan.
Vond ik ook, te langdradig!
quote:Wel!
Op vrijdag 18 april 2003 14:11 schreef -Mk- het volgende:
Opnemen of niet?
quote:Uuuuuhm... hoe weet jij dat nou al ?
Op zaterdag 19 april 2003 00:15 schreef DennisMoore het volgende:
Hele mooie film, qua sfeer, muziek, beeld.Goed 'plot' ook! Vooral het einde... tragisch...
.
quote:Pffff, meer dan 3 jaar geleden alweer...
Op vrijdag 3 maart 2000 16:45 schreef SunChaser het volgende:
Goed jane, ik vond m wel erg goed. het einde was erg wazig, maar het was wel leuk om er met jou hieroevr van gedachten te wisselen. ENne, ik heb dus echt opgelet!
Ik weet niet eens meer hoe het einde ging. Nee, heb vanavond niet gekeken.
quote:Paar keer gezien, DVD etc
Op zaterdag 19 april 2003 00:17 schreef ChOas het volgende:Uuuuuhm... hoe weet jij dat nou al ?
quote:That would do it
Op zaterdag 19 april 2003 00:34 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Paar keer gezien, DVD etc
.
quote:nee, juist de scene op de ferry boot is zo essentieel!
Op zaterdag 19 april 2003 01:01 schreef Cheiron het volgende:
Voor het eerst gezien, en heel anders dan ik had verwacht. Ik had in de tweede helft van de film een soort DeNiro/CapeFear verwacht, maar gelukkig was dit niet het geval. Erg interessant om te zien hoe Tom uit zijn weg gaat om ..uhm..zonder alles te verklappen.. zijn leven voor echt uit te laten zien.
Van mij had de film echter mogen stoppen op de laatse meet met mr. Greenleaf en Marge.
quote:Waarom is dit zo essentieel? Ik vond er weinig toegevoegde waarde aan?
Op zaterdag 19 april 2003 01:05 schreef evert het volgende:[..]
nee, juist de scene op de ferry boot is zo essentieel!
quote:Omdat ie met die moord duidelijk ervoor kiest om verder te gaan als Dickie
Op zaterdag 19 april 2003 01:06 schreef Cheiron het volgende:[..]
Waarom is dit zo essentieel? Ik vond er weinig toegevoegde waarde aan?
quote:Maar je blijft dan altijd met de "loose ends" Marge, mr. greenleaf en de detective zitten..
Op zaterdag 19 april 2003 01:08 schreef Miwe het volgende:[..]
Omdat ie met die moord duidelijk ervoor kiest om verder te gaan als Dickie
quote:Tja, misschien zorgt ie der voor dat ie die nooit meer ziet? Of hij blijft tijdens die reis en een tijdje erna Dickie om met die chick (Meredith?) te kunnen zijn en wordt dan weer Tom, kweenie.
Op zaterdag 19 april 2003 01:09 schreef Cheiron het volgende:[..]
Maar je blijft dan altijd met de "loose ends" Marge, mr. greenleaf en de detective zitten..
quote:Het zou er er op zich wel in passen, maar je kunt er nog wel meer bij bedenken. Ik blijf erbij dat ik bij de boot een mooier einde had gevonden.
Op zaterdag 19 april 2003 01:11 schreef Miwe het volgende:[..]
Tja, misschien zorgt ie der voor dat ie die nooit meer ziet? Of hij blijft tijdens die reis en een tijdje erna Dickie om met die chick (Meredith?) te kunnen zijn en wordt dan weer Tom, kweenie.
quote:En waarom zou een einde dat laat zien dat misdaad loont minder goed zijn? Omdat bdat de morele boodschap weergeeft. Ondanks Tom's duidelijke instabiele doen en laten had hij van mij het gelukkige leven van Dickey (Dickey..van dat ge-dickey werd ik trouwens wel half gek...) over mogen nemen.
Op zaterdag 19 april 2003 01:15 schreef Miwe het volgende:
Misschien is het einde erbij gedaan omdat je anders de boodschap krijgt dat misdaad loont. Nu laat de film zien dat, ook al kom je weg met moord, je verleden blijft je achtervolgen en je zal moeten blijven moorden.
quote:Van mij ook wel, maar wij hebben de film niet gemaakt
Op zaterdag 19 april 2003 01:18 schreef Cheiron het volgende:[..]
En waarom zou een einde dat laat zien dat misdaad loont minder goed zijn? Omdat bdat de morele boodschap weergeeft. Ondanks Tom's duidelijke instabiele doen en laten had hij van mij het gelukkige leven van Dickey (Dickey..van dat ge-dickey werd ik trouwens wel half gek...) over mogen nemen.
quote:Maar hij kan niet als Dickie doorgaan. Binnen de kortste keren weet iedereen uit diens kring dat hij dood is, dus ook Meredith. Ik snap niet eens dat zij kan denken dat hij nog leeft terwijl ze wel van de moord op Freddy weet.
Op zaterdag 19 april 2003 01:08 schreef Miwe het volgende:[..]
Omdat ie met die moord duidelijk ervoor kiest om verder te gaan als Dickie
Wat ik dus ook niet snap is dat hij Peter vermoord.
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 19-04-2003 01:38]
quote:Peter heeft hem met Meredith gezien en die Meredith is met een heel gezelschap die hem allemaal kennen als Dickie. En hij wil ook Dickie zijn, omdat hij die Meredith wil. Dus vermoord hij de enige persoon die dat zou kunnen verpesten voor hem.
Op zaterdag 19 april 2003 01:33 schreef HiZ het volgende:[..]
Maar hij kan niet als Dickie doorgaan. Binnen de kortste keren weet iedereen uit diens kring dat hij dood is, dus ook Meredith.
Wat ik dus niet snap is dat hij Peter vermoord.
quote:Tijdens die reis dan, want zodra die reis over is gaat er een wereld van nieuws gevaren voor Rilpey open omdat meer mensen hem als Ripley kennen..
Op zaterdag 19 april 2003 01:37 schreef Miwe het volgende:[..]
Peter heeft hem met Meredith gezien en die Meredith is met een heel gezelschap die hem allemaal kennen als Dickie. En hij wil ook Dickie zijn, omdat hij die Meredith wil. Dus vermoord hij de enige persoon die dat zou kunnen verpesten voor hem.
en
quote:Zit me dan ook niet tegen te werken
Op zaterdag 19 april 2003 01:24 schreef Miwe het volgende:[..]
Van mij ook wel, maar wij hebben de film niet gemaakt
quote:Maar hij reist als Mr Ripley samen met Peter, die kennelijk een bekend pianist is. En hoe moet hij de verdwijning van Peter met wie hij samen reisde, en waarvan hij tegen Meredith heeft ontkend dat die aan boord was verklaren?
Op zaterdag 19 april 2003 01:37 schreef Miwe het volgende:[..]
Peter heeft hem met Meredith gezien en die Meredith is met een heel gezelschap die hem allemaal kennen als Dickie. En hij wil ook Dickie zijn, omdat hij die Meredith wil. Dus vermoord hij de enige persoon die dat zou kunnen verpesten voor hem.
Het enige wat hij moet doen is Peter en Meredith uit elkaar houden, en dat kan niet zo moeilijk zijn. Het eerste beste smoesje zou al voldoende moeten zijn om Peter uit de buurt van Meredith te houden.
quote:Waar Rilpey mee begon was erg goed( het enige mogelijke) : laten we de rest van de reis in de samen in dehut blijven)
Op zaterdag 19 april 2003 01:45 schreef HiZ het volgende:[..]
Maar hij reist als Mr Ripley samen met Peter, die kennelijk een bekend pianist is. En hoe moet hij de verdwijning van Peter met wie hij samen reisde, en waarvan hij tegen Meredith heeft ontkend dat die aan boord was verklaren?
Het enige wat hij moet doen is Peter en Meredith uit elkaar houden, en dat kan niet zo moeilijk zijn. Het eerste beste smoesje zou al voldoende moeten zijn om Peter uit de buurt van Meredith te houden.
"Wat doe je? Je plet me?"
quote:Houden van is niet ,ogelijk in 2 dagen en 3 korte ontmoetingen...
Op zaterdag 19 april 2003 01:49 schreef DennisMoore het volgende:
Het was juist een mooi tragisch einde... waarin hij degene 'moet' vermoorden die van hem houdt....
"Wat doe je? Je plet me?"
quote:Hoezo 2 dagen en 3 korte ontmoetingen? Ze hebben geruime tijd samen in Venetië doorgebracht, culminerend in een relatie ten tijde van het bezoek van Marge en Dicky's vader.
Op zaterdag 19 april 2003 01:52 schreef Cheiron het volgende:[..]
Houden van is niet ,ogelijk in 2 dagen en 3 korte ontmoetingen...
peter was ingenomen met Ripley zoals Dickey dat eerst was//
Het einde deed mij gewoon een beetje erg denken aan die duistere films van de jaren 60 en 70 waar homosexualiteit op een zeer omfloerste manier werd gesuggereerd en stevast leidde tot dood en verderf van de 'sodomiet'.
quote:Is dat het niet misschien: hij gaat Peter's leven overnemen zoals hij eerst Dickie's leven overnam? Hij speelt zelf ook piano en wil waarschijniljk het leven van Peter (een bekend pianist) hebben. Het hele verhaal begint weer overnieuw.
Op zaterdag 19 april 2003 01:52 schreef Cheiron het volgende:[..]
Houden van is niet ,ogelijk in 2 dagen en 3 korte ontmoetingen...
quote:Interessant,maar onwaarschijnlijk
Op zaterdag 19 april 2003 02:09 schreef Miwe het volgende:[..]
Is dat het niet misschien: hij gaat Peter's leven overnemen zoals hij eerst Dickie's leven overnam? Hij speelt zelf ook piano en wil waarschijniljk het leven van Peter (een bekend pianist) hebben. Het hele verhaal begint weer overnieuw.
quote:Mooi open einde voor een sequel
Op zaterdag 19 april 2003 02:10 schreef Cheiron het volgende:[..]
Interessant,maar onwaarschijnlijk
quote:Peter is overduidelijk homo, en stond op het punt om Tom te zeggen dat ie van 'm hield.
Op zaterdag 19 april 2003 01:52 schreef Cheiron het volgende:Houden van is niet ,ogelijk in 2 dagen en 3 korte ontmoetingen...
BBC1, 22:00 ... Een aanrader!
quote:Die heb ik nog niet gezien
Op maandag 8 september 2003 18:50 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond Ripley's Game beter trouwens.
DIT IS DE LAATSTE MINUUT, HIJ BEGINT NU, BBC1
(k zou nou eigenlijk moeten slapen....)
hij's btw goed
k had m al gezien
quote:Tja, maar dat ben jij. dus of dat nou een aanbeveling is voor die film?
Op maandag 8 september 2003 18:50 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond Ripley's Game beter trouwens.
quote:ja
Op dinsdag 9 september 2003 00:29 schreef Wous-XL het volgende:
Ik heb die hele film nog nooit gezien , heb ik nou wat gemist en moet ik hem zekers gaan zien ... ??¿¿¿
Je moet alleen geen spannende snelle thriller verwachten.
Het is een film die draait om mooie beelden, vooral mooie muziek, en om tragiek.
Zelf vond ik het (subtiele) homo-erotische element wel leuk. .
quote:In mijn oren niet, maar zelfs sc kan je soms verrassen
Op dinsdag 9 september 2003 00:37 schreef k_man het volgende:[..]
Tja, maar dat ben jij. dus of dat nou een aanbeveling is voor die film?
Ik vond hem weer prachtig iig! Een van de betere films van de afgelopen 10 jaar. Vooral Damon is erg goed en ook erg eng op momenten..
Film voor mensen met gevoel voor psychologische spanning en mensen die van sfeer in het algemeen houden
quote:Welke films vind jij verkwikkend dan?
Op dinsdag 9 september 2003 18:21 schreef pandoraB het volgende:
Ik heb al drie keer geprobeerd hem te kijken (ook overdag) maar ik val elke keer in slaap. Wat is die film slaaaaaapverwekkend.
quote:Heb je Freeway weleens gezien?
Op dinsdag 9 september 2003 23:07 schreef kamagurka het volgende:[..]
Welke films vind jij verkwikkend dan?
quote:spoiler:
Op woensdag 10 september 2003 12:19 schreef karoltje het volgende:Hoe gaat het einde ook alweer dan?
.
-edit:spelfout-
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 10-09-2003 15:58]
quote:Het stuk op die boot duurt maar 5 minuten ofzo.. en het einde, "Tom is crushing me" vond ik ijzingwekkend.
Op woensdag 10 september 2003 15:39 schreef Mike het volgende:
Toen ik deze film in de bioscoop zag, was ik behoorlijk tevreden. De film gaat alleen naar mijn gevoel net iets te lang door. Het stuk op de boot was voor mij niet nodg geweest...
Dit is een film die de menselijke kant van een psychopaat laat zien, wat ik verder in niet veel films heb gezien, HEEEEL speciale film dus...
Dat geldt alleen al voor de film.quote:Like Humbert Humbert (hoofdpersonage uit Nabokov's "Lolita" - B.), Tom Ripley seduces readers to empathise with him even as his actions defy all moral standards.
Je zou graag gezien hebben dat Tom bij 'm in bad was gestapt?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 01:07 schreef Magics het volgende:
Ik vond het een prachtige film. Met Damon die vet lekker is, en dan maar niet te spreken over zijn tegenspeler die helaas al veel te vroeg sterft![]()
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 07:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je zou graag gezien hebben dat Tom bij 'm in bad was gestapt?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |