abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27578708
Daanspeak heeft ook nog een vervolg op het eerste maya-artikel: http://www.daanspeak.com/Maya02.html
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_27596757
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:56 schreef HighLander het volgende:

[..]

En de algemeen geaccepteerde betekenis van de vierde is dacht ik nog altijd tijd.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Tijd is een afgeleide van de eerste drie. In de wetenschap spreekt men ook over het zgn. spacetime. Tijd zoals wij die in het dagelijks leven kennen is relatief en eigenlijk subjectief.

In de wetenschap wordt met 'dimensies' iets anders bedoeld dan je wel eens in SF boeken en esotherische verhalen met bijv. parallelwerelden hoort. Wanneer natuurkundigen het over dimensies hebben gaat het over factoren in wiskundige vergelijkingen op quantum niveau. Op die schaal zit je in een totaal ander universum met andere wetten.

---

Nog wat leuke quotes.
quote:
ancient Maya intended their 2012 end date to target the alignment of solstice sun and the Milky Way galaxy' (..) the rare alignment of the December solstice sun with the Galactic Center [is] the reason why the Maya chose to end their 13-baktun calendar on December 21, 2012
quote:
Rekenfouten of niet, dat de tijd steeds sneller gaat, is voor iedereen merkbaar. Ook de wetenschap heeft zich erover gebogen: 'Perceptions and experience of time-space compression and acceleration: the shaping of leaders' identities, is de titel van een interessant document van Dr. Sharon Turnbull van de universiteit van Lancaster waarin zij allerlei wetenschappelijke literatuur heeft doorgenomen die het fenomeen van de in snelheid toenemende tijd behandelt
http://www.daanspeak.com/Maya02.html

Verdienen mensen echt geld met dit soort dingen? Misschien moet ik ook eens boeken gaan schrijven.

- De schommeling van de aardas gaat traag. De positie nu is nagenoeg hetzelfde als in 2012. En dan nog, dat de zon hierdoor in één lijn zou komen te staan met het centrum van de melkweg is domweg kolder. Pak voor de lol Starry Night, Celestia of een ander planetariumprogramma er maar eens bij.

- Die tweede is helemaal leuk. Er wordt verwezen naar een publicatie voor managers waar gesproken wordt over het korter worden van afstanden door moderne vervoermiddelen en dat er meer in een minuut kan worden gedaan door computers en telecommunicatie. Wat voor effect dat heeft op leidinggeven in het bedrijfsleven. Het heeft niets te maken met, wat wordt gesuggereerd, dat de tijd zelf steeds sneller zou gaan. Het zou ook vreemd zijn als bedrijfseconomen zich ineens gingen bemoeien met natuurkunde. Maar goed.

[ Bericht 25% gewijzigd door Keromane op 03-06-2005 04:33:02 ]
pi_28131556
quote:
Wat een ongefundeerde onzin!
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')