Nederland, dat zijn wij dus met z'n allen.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederland zou best politieke druk kunnen uitoefenen op Indonesie om die houtkapbedrijven aan te pakken en wellicht financieel middelen hiervoor. Ik denk dat dit enorme probleem gewoon groot in het nieuws moet! het is 2 voor 12!! als het zo doorgaat is er "binnen nu en een paar jaar" , volgens de woordvoerder van het opvangcentrum, geen oerang oetang in het wild meer over.!!!!
Dit is echt heel ernstig! Indonesie KAN de houtkapbedrijven best stoppen! Het grote probleem is de corupte en het geld! Dit is oplosbaar !! Indonesie moet duidelijk gemaakt worden dat de verwoesting van de wouden op sumatra en kalimantan op termijn desastreus is voor het land....!!
quote:Op vrijdag 8 april 2005 07:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
verder kunnen we evt in het geheim special forces inzetten die logging companies saboteren.
quote:Op donderdag 7 april 2005 23:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ga beginnen met wat tweede kamerleden aan te schrijven .. en wellicht ook greenpeace, dir prachtige dier mogen we toch niet laten uitsterven!!!!
Hier ben ik het ZOOOOOOO ontzettend mee eens!!!! Je hebt helemaal gelijk over de tsunami, nu heeft de EU kans om wat meer invloed uit te oefenen en meer natuurbescherming af te dwingen....quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
volgens mij is er al een hoop geld opgehaald op giro 555 , ik zie niet in waarom niet een eel daarvan besteed kan worden aan het beschermen van de natuur opkalimantan en sumatra. De houtkapbedrijven maken nu misbruik van de aandacht die de tsunami heeft gekregen... Gelden om hier wat aan te doen van 555 is mijns inziens absoluut noodzakelijk. Zonder de natuur is de mens nameijk ook ten dode opgeschreven. Het uitsterven van de orang oetang is het begin van het einde van de mensheid,,,
De massale houtkap in swerelds schaarse oerbossen wordt nog onze ondergang.
Oh jee, wat schattige plaatjes van aapjes in een topic en het wordt F&F. Dit is toch juist wel POLquote:Op vrijdag 8 april 2005 17:34 schreef sizzler het volgende:
POL >> F&F
Het gaat de verkeerde kant op als gefantaseerd wordt over het inzetten van de marine om schepen te bombarderen. Maar ik wil het nogwel proberen in POL. Met de hoop dat het wél over de POLitieke aspecten van dit probleem gaat.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:01 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Oh jee, wat schattige plaatjes van aapjes in een topic en het wordt F&F. Dit is toch juist wel POL. Het gaat toch om de (politieke) acties ter behoud van het regenwoud? waarbij het bombarderen van schepen met illegaal hout te ver gaat imho, maar dat lijkt me ook niet de kern van dit topic
hoewel ik zelf vind dat je logging companies keihard moet aanpakken door desnoods al hun bezittingen te vernietigen ben ik het ermee eens dat andere manieren de voorkeur verdienen. Toch is hard ingrijpen noodzakelijk, want met heel voorzichtig polsen red je het niet en is het regenwoud op kalimantan en sumatra met daarin de oerang oetang (en weet niet hoeveel andere bijzondere planten en beesten) binnen 10 jaar helemaal verdwenen. Ook moet worden aangetekend, dat juist logging companies bekend staan om het gebruiken van intimidatie en geweld tegen de bewoners van de gebieden die zij willen plunderen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het gaat de verkeerde kant op als gefantaseerd wordt over het inzetten van de marine om schepen te bombarderen. Maar ik wil het nogwel proberen in POL. Met de hoop dat het wél over de POLitieke aspecten van dit probleem gaat.
Tjah en als je nagaat dat de regenwouden 80% voor de lucht die wij als levende wezens inademen produceert. Zou je toch denken waarom er nog steeds geen auto`s verkocht worden op waterstof.quote:
quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:08 schreef sizzler het volgende:
Maar ik wil het nogwel proberen in POL. Met de hoop dat het wél over de POLitieke aspecten van dit probleem gaat.
Lastig. Ik hou totaal niet van geweld, maar moet helaas bekennen dat er soms geen andere oplossing is (die ongeveer hetzelfde oplevert).quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoewel ik zelf vind dat je logging companies keihard moet aanpakken door desnoods al hun bezittingen te vernietigen ben ik het ermee eens dat andere manieren de voorkeur verdienen. Toch is hard ingrijpen noodzakelijk, want met heel voorzichtig polsen red je het niet en is het regenwoud op kalimantan en sumatra met daarin de oerang oetang (en weet niet hoeveel andere bijzondere planten en beesten) binnen 10 jaar helemaal verdwenen. Ook moet worden aangetekend, dat juist logging companies bekend staan om het gebruiken van intimidatie en geweld tegen de bewoners van de gebieden die zij willen plunderen.
En volgend weekend is er Borneo weekend in een aantal dierentuinen!:quote:Op zondag 17 april 2005 12:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het WNF heeft toevalligerwijs deze week een Borneo week om dit enorme drama aan het lcit te brengen!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |