abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2005 @ 23:34:03 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26060893
Ik hoorde vanochtend in de auto op radio1 een reportage over een oerang oetang opvangcentrum in midden Kalimantan. Hier waren hartverscheurende verhalen te horen van mensen die hun ziel en zaligheid geven om oerang oetangs op te vangen en weer klaar te maken om in het wild te leven.

Het probleem is dat op Kalimantan op grote schaal houtkapbedrijven actief zijn. Deze houtkap bedrijven gebruiken middelen als intimidatie, geweld en omkoping om hun doelen te bereiken. Elke dag worden complete oerwouden weggekapt en het leefgebied van de oerang oetangs vernietigd. De oerang oetans die de houtkap bedrijven tegen komen worden vermoord en de babys blijven alleen achter (en komen vaak in zon opvangcentrum terecht) Een reportage waarbij het plan was een paar jongen, zo goed en kwaad als het kon in het opvangcentrum opgevoede oerang oetangs in het wild uit te zetten eindigde in een drama ... het hele gebied was afgezet door zwaarbewapende milities van de houtkap bedrijven en het hele uitzetgebied was al verwoest en het hout weggekapt!! Het Nederlandse meisje dat een jaarlang een baby had opgevoed om hem in dit gebied uit te zetten reed ineens door een verwoest niemandsland met zwaarbewapende criminelen.... ze barstte in huilen uit.....

In een enorm hoog tempo wordt Borneo , en dan met name het Indonesische deel Kalimantan verwoest en dreigt de oerang oetang uit te sterven in het wild!!!! Dit MAG niet gebeuren! Dit prachtige gebied dreigt te worden verwoest door de medogenloze houtkapbedrijven!!!

Ik ga beginnen met wat tweede kamerleden aan te schrijven .. en wellicht ook greenpeace, dir prachtige dier mogen we toch niet laten uitsterven!!!!

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_26061329
Nederland doet geen zak want stel je voor dat Indonesie boos wordt op ons, dan kunnen we geen zaken meer doen met ze.

Thats the way of the world...'tis een godvergeten schandaal maar zo gaat dat tegenwoordig.
  donderdag 7 april 2005 @ 23:49:17 #3
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_26061357
Het is Orang Oetan.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_26061410
Het interesseert me ook geen zak, de enige oerang oetang die ik ooit heb gezien was op t.v.

En die band kunnen ze over 20 jaar wel weer herhalen als hij uitgestorven is.
  donderdag 7 april 2005 @ 23:54:49 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26061518
Nederland zou best politieke druk kunnen uitoefenen op Indonesie om die houtkapbedrijven aan te pakken en wellicht financieel middelen hiervoor. Ik denk dat dit enorme probleem gewoon groot in het nieuws moet! het is 2 voor 12!! als het zo doorgaat is er "binnen nu en een paar jaar" , volgens de woordvoerder van het opvangcentrum, geen oerang oetang in het wild meer over.!!!!

Dit is echt heel ernstig! Indonesie KAN de houtkapbedrijven best stoppen! Het grote probleem is de corupte en het geld! Dit is oplosbaar !! Indonesie moet duidelijk gemaakt worden dat de verwoesting van de wouden op sumatra en kalimantan op termijn desastreus is voor het land....!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:09:56 #6
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_26061948
tv actie houden, geld inzamelen, groot gebied opkopen
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:15:46 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26062109
volgens mij is er al een hoop geld opgehaald op giro 555 , ik zie niet in waarom niet een eel daarvan besteed kan worden aan het beschermen van de natuur opkalimantan en sumatra. De houtkapbedrijven maken nu misbruik van de aandacht die de tsunami heeft gekregen... Gelden om hier wat aan te doen van 555 is mijns inziens absoluut noodzakelijk. Zonder de natuur is de mens nameijk ook ten dode opgeschreven. Het uitsterven van de orang oetang is het begin van het einde van de mensheid,,,

De massale houtkap in swerelds schaarse oerbossen wordt nog onze ondergang.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_26062143
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederland zou best politieke druk kunnen uitoefenen op Indonesie om die houtkapbedrijven aan te pakken en wellicht financieel middelen hiervoor. Ik denk dat dit enorme probleem gewoon groot in het nieuws moet! het is 2 voor 12!! als het zo doorgaat is er "binnen nu en een paar jaar" , volgens de woordvoerder van het opvangcentrum, geen oerang oetang in het wild meer over.!!!!

Dit is echt heel ernstig! Indonesie KAN de houtkapbedrijven best stoppen! Het grote probleem is de corupte en het geld! Dit is oplosbaar !! Indonesie moet duidelijk gemaakt worden dat de verwoesting van de wouden op sumatra en kalimantan op termijn desastreus is voor het land....!!
Nederland, dat zijn wij dus met z'n allen.
Jammer genoeg denken onze 'leiders' daar anders over.
(het interesseert ze geen ene zak)
  vrijdag 8 april 2005 @ 07:38:46 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26064588
op zich zou Nederland als politieke druk en een boycot van al het tropisch hardhout niets uitmaakt moeten overwegen om de marine in te zetten tegen schepen die tropisch hardhout vervoeren (en ze eventueel naar de zeebodem te schieten)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 8 april 2005 @ 07:40:31 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26064593
verder kunnen we evt in het geheim special forces inzetten die logging companies saboteren. (in het uiterste geval!) Ik denk dat het voorlopig het beste zou zijn als Nederland Indonesie compensatie orders biedt als het optreed tegen de houtkap. En zelf de stichtingen die zich inzetten op de eilanden voor het behoud van de natuur financieel met geld en middelen te steunen.

[ Bericht 33% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 08-04-2005 08:02:43 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_26064596
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 07:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
verder kunnen we evt in het geheim special forces inzetten die logging companies saboteren.
pi_26064621

[ Bericht 6% gewijzigd door femmeChantal op 08-04-2005 07:55:30 ]
  vrijdag 8 april 2005 @ 08:04:39 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26064686

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_26064954
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ga beginnen met wat tweede kamerleden aan te schrijven .. en wellicht ook greenpeace, dir prachtige dier mogen we toch niet laten uitsterven!!!!

[ Bericht 14% gewijzigd door femmeChantal op 08-04-2005 14:44:02 ]
pi_26074503
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
volgens mij is er al een hoop geld opgehaald op giro 555 , ik zie niet in waarom niet een eel daarvan besteed kan worden aan het beschermen van de natuur opkalimantan en sumatra. De houtkapbedrijven maken nu misbruik van de aandacht die de tsunami heeft gekregen... Gelden om hier wat aan te doen van 555 is mijns inziens absoluut noodzakelijk. Zonder de natuur is de mens nameijk ook ten dode opgeschreven. Het uitsterven van de orang oetang is het begin van het einde van de mensheid,,,

De massale houtkap in swerelds schaarse oerbossen wordt nog onze ondergang.
Hier ben ik het ZOOOOOOO ontzettend mee eens!!!! Je hebt helemaal gelijk over de tsunami, nu heeft de EU kans om wat meer invloed uit te oefenen en meer natuurbescherming af te dwingen....

Het moet NU gebeuren!!! Gelukkig zit het Wereld Natuur Fonds er bovenop. Ik zou ZOOOO graag willen dat ook zij zoveel ophalen als giro 555!!!!! Dat lukt helaas niet, in tegendeel, ik ben bang dat door 555 mensen minder gaan geven aan andere goede doelen, zoals WNF.

Ik hoop echt dat Giro 555 veel, heel veel geld gunt aan natuurbescherming. Dat is nl. ook goed voor de mensen daar, de kleine gemeenschappen die van de natuur duurzaam moeten leven en van natuurtoerisme.
pi_26075005
Ja laten we het leger gaan inzetten om de oerang oetan te beschermen top

je hebt wel gedeeltelijk gelijk maar zulke dingen moeten internationaal afgesproken worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_26076708
POL >> F&F
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26077240
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:34 schreef sizzler het volgende:
POL >> F&F
Oh jee, wat schattige plaatjes van aapjes in een topic en het wordt F&F. Dit is toch juist wel POL . Het gaat toch om de (politieke) acties ter behoud van het regenwoud? waarbij het bombarderen van schepen met illegaal hout te ver gaat imho, maar dat lijkt me ook niet de kern van dit topic
pi_26077390
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 18:01 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Oh jee, wat schattige plaatjes van aapjes in een topic en het wordt F&F. Dit is toch juist wel POL . Het gaat toch om de (politieke) acties ter behoud van het regenwoud? waarbij het bombarderen van schepen met illegaal hout te ver gaat imho, maar dat lijkt me ook niet de kern van dit topic
Het gaat de verkeerde kant op als gefantaseerd wordt over het inzetten van de marine om schepen te bombarderen. Maar ik wil het nogwel proberen in POL. Met de hoop dat het wél over de POLitieke aspecten van dit probleem gaat.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:13:09 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26077505
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 18:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het gaat de verkeerde kant op als gefantaseerd wordt over het inzetten van de marine om schepen te bombarderen. Maar ik wil het nogwel proberen in POL. Met de hoop dat het wél over de POLitieke aspecten van dit probleem gaat.
hoewel ik zelf vind dat je logging companies keihard moet aanpakken door desnoods al hun bezittingen te vernietigen ben ik het ermee eens dat andere manieren de voorkeur verdienen. Toch is hard ingrijpen noodzakelijk, want met heel voorzichtig polsen red je het niet en is het regenwoud op kalimantan en sumatra met daarin de oerang oetang (en weet niet hoeveel andere bijzondere planten en beesten) binnen 10 jaar helemaal verdwenen. Ook moet worden aangetekend, dat juist logging companies bekend staan om het gebruiken van intimidatie en geweld tegen de bewoners van de gebieden die zij willen plunderen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2005 @ 18:16:01 #21
47213 ArmaniMania
pi_26077573
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Tjah en als je nagaat dat de regenwouden 80% voor de lucht die wij als levende wezens inademen produceert. Zou je toch denken waarom er nog steeds geen auto`s verkocht worden op waterstof.
pi_26091498
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 18:08 schreef sizzler het volgende:
Maar ik wil het nogwel proberen in POL. Met de hoop dat het wél over de POLitieke aspecten van dit probleem gaat.
dat je het topic terug wil halen !
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 18:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoewel ik zelf vind dat je logging companies keihard moet aanpakken door desnoods al hun bezittingen te vernietigen ben ik het ermee eens dat andere manieren de voorkeur verdienen. Toch is hard ingrijpen noodzakelijk, want met heel voorzichtig polsen red je het niet en is het regenwoud op kalimantan en sumatra met daarin de oerang oetang (en weet niet hoeveel andere bijzondere planten en beesten) binnen 10 jaar helemaal verdwenen. Ook moet worden aangetekend, dat juist logging companies bekend staan om het gebruiken van intimidatie en geweld tegen de bewoners van de gebieden die zij willen plunderen.
Lastig. Ik hou totaal niet van geweld, maar moet helaas bekennen dat er soms geen andere oplossing is (die ongeveer hetzelfde oplevert).

Wat betreft die andere manieren; zelfs daarbij ben ik bang dat overheden en organisaties niet alles uit de kast zullen willen halen. Men kijkt iha toch naar de korte termijn en niet naar de lange en men is teveel bezig met pappen en nathouden. Ik hoop dat het tij keert (en moet dan ook maar eens mijn eigen gedrag wat meer aanpassen geloof ik, want (heel in het klein) afvalscheiding etc. kan hier ook nog wel iets beter) .

[ Bericht 5% gewijzigd door femmeChantal op 09-04-2005 10:37:25 (gedoe met quotes) ]
  zondag 17 april 2005 @ 12:11:27 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26292448
Het WNF heeft toevalligerwijs deze week een Borneo week om dit enorme drama aan het lcit te brengen!!!!

http://www.wnf.nl/

Redt de Orang Oetang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_26294977
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het WNF heeft toevalligerwijs deze week een Borneo week om dit enorme drama aan het lcit te brengen!!!!
En volgend weekend is er Borneo weekend in een aantal dierentuinen!:

Van site wnf:
In het weekend van 23 en 24 april voeren de dierentuinen aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD) samen met het Wereld Natuur Fonds (WNF) actie voor de bossen op Borneo. In de dierentuinen vinden diverse activiteiten plaats voor jong en oud die in het teken staan van Borneo. Actie voor dit Aziatische eiland is hard nodig, want als we nu niets doen, is een groot deel van de bossen op Borneo in 2010 verdwenen.

Naast een kleurwedstrijd, kunnen bezoekers in de dierentuinen meedoen aan een spannende speurtocht en op zoek gaan naar de dieren van Borneo. WNF-vrijwilligers geven voorlichting over het natuurbeschermingswerk van het Wereld Natuur Fonds en de Borneo-campagne.

Borneo-markt

In een vijftal parken (Artis, Apenheul, Ouwehands Dierenpark Rhenen, Vogelpark Avifauna en Burgers’ Zoo) is een Borneo-markt. Bezoekers kunnen tegen een kleine vergoeding deelnemen aan een aantal activiteiten van de markt, zoals schminken, proeven van Indonesische producten, een Dajak-tatoeage ‘laten zetten’ of een intelligentietest doen: bent u slimmer dan een orang-oetan? De opbrengst van deze markt komt direct ten goede aan projecten van het Wereld Natuur Fonds op Borneo om de natuur te beschermen.

Natuurbeschermingsexperts van het Wereld Natuur Fonds verzorgen lezingen in een viertal dierentuinen en in een andere dierentuin vindt een discussieforum plaats.

Door mee te doen aan de activiteiten helpen de bezoekers van de dierentuinen op 23 en 24 april de natuur op Borneo! Alle informatie over het Borneo-weekend en de deelnemende dierentuinen vindt u op www.nvdzoos.nl. Hier kunt u ook de kleurplaat voor de kleurwedstrijd downloaden en snel te weten komen in welke dierentuinen orang-oetans of andere diersoorten van het eiland Borneo te bewonderen zijn.
  woensdag 20 april 2005 @ 07:51:01 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26366921
Nu ook in Goedmorgen Nederland!! Wendy van Dijck zet zich in voor de Oerang Oetang!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')