Ter illustratie van jou verhaal refereer ik even naar OSCA en Maseratiquote:Op vrijdag 15 april 2005 23:29 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Juist je merknaam verkoopt een auto. Zoals Montezomolo (oid, iig die voormalige Farrari CEO) al eens zei: Wij verkopen geen auto, maar een image.
Pagani verkoopt voor geen meter, Spyker verkeert ook al in moeilijk vaarwater ivm investeringsproblemen. Veel (pers)aandacht hoeft niet te betekenen dat iets succesvol is. De McLaren F1 is ok behoorlijk verliesgevend geweest.
Het laatste supercar merk wat zich er tussen heeft weten te worstelen is volgens mij Lamborghini. Dan praten we over 30/40 jaar geleden.
(dit dus n.a.v. jouw Pagani verhaal)
?quote:Op zondag 17 april 2005 11:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ter illustratie van jou verhaal refereer ik even naar OSCA en Maserati
Oh ok, wist ik dus nietquote:Op maandag 18 april 2005 15:35 schreef Alexxxxx het volgende:
gebroeders Maserati richten bedrijf op. Mooi spul.
Gebroeder Maserati krijgen na een tijdje ruzie met de rest van de zaak.
Gebroeders Maserati starten een nieuwe sprtwagenfabriek.
Gebroeders maserati mogen hun eigen achternaam niet gebruiken, die is van hun oud-collega's
Gebroeders Maserati noemen hun nieuwe fabriek OSCA.
Zelfde mensen, zelfde soort auto's en toch kent iedereen Maserati, en slechts een beperkte groep mensen OSCA.
bron: www.autoweek.nlquote:Op 27 april 2005 heeft de rechtbank de Nederlandse importeurs van MG Rover failliet verklaar. Dit gebeurde op verzoek van de Vereniging van MG Rover Dealers.
Dit is gedaan om een Nederlandse curator benoemd te krijgen, die de belangen voor de Nederlandse crediteuren beter kan behartigen dan de zogenaamde Engelse administrators.
Daarnaast stelt de dealerorganisatie alles in het werk om de dienstverlening naar MG Rover klanten in stand te houden. Zo zijn er zijn verschillende klanten die auto’s hebben besteld die nog niet zijn uitgeleverd. De MG Rover dealers doen hun uiterste best deze auto’s alsnog uitgeleverd te krijgen. Tussen de dealers onderling is een ‘pool’ opgezet, waardoor het wellicht mogelijk is een nieuwe Rover of MG te leveren uit de voorraad van een collega MG Rover dealer.
De garantie op de nieuwe auto’s is verstrekt door de fabrikant die niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen, naar het zich nu laat aanzien. Voor nog uit te leveren auto’s wordt een dealergarantie afgegeven, met nagenoeg dezelfde voorwaarden als de fabrieksgarantie. Voor het bestaande wagenpark wordt nog naar een oplossing gezocht.
De aanvoer van reserveonderdelen zal waarschijnlijk geen problemen opleveren, omdat deze in het verleden door MG Rover al is ondergebracht bij Caterpillar. Deze firma blijft de dealers ook nu en in de toekomst voorzien van alle benodigde onderdelen.
De laatste maanden is een aantal auto’s afgeleverd met een drie jaar gratis-onderhoudsgarantie van MG Rover Nederland. De importeur kan echter niet meer aan haar verplichtingen voldoen, maar iedere MG Rover dealer zal hierover in overleg met de klant tot een redelijke oplossing trachten te komen.
Hoeveel vrachtwagens maakt(e) Rover dan helemaal?quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Er was een Iraans bedrijf dat MG Rover graag wilde kopen.. Maar teon ze de financiele situatie zagen haakten ze direct af
In mijn vrachtwagenencyclopedie heb ik bij Rover maar 2005 als eindjaar gezet
Gezien een aantal andere autoproducenten ook niet helemaal lekker lopen belooft dat nog wat voor de toekomst.quote:Laatste nieuws
Afgelopen dinsdag 24 mei heeft de rechtbank te Rotterdam het verzoek tot vrijgave van de auto´s die in de haven van Rotterdam staan en betaald zijn door de dealers afgewezen.
Het bizarre doet zich nu voor, dat de dealers de auto´s die financieel reeds hun eigendom zijn terug kunnen kopen middels een interne veiling van de curator.
Helaas gemist, zaten er nog interesante/opvallende stukken in?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:22 schreef DennisMoore het volgende:
BBC2 nu.
Land Rover is altijd al van ford geweest... het is geen onderdeel van Roverquote:Op zaterdag 9 april 2005 11:28 schreef DennisMoore het volgende:
ZIjn de Range Rover en de Land Rover aparte merken?
Als 'altijd' tussen nu en 5 jaar geleden ligt wel ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 08:59 schreef SynXteR het volgende:
Land Rover is altijd al van ford geweest... het is geen onderdeel van Rover
Dat zou leuk zijn - maar op de site zie ik hier weinig van. Zijn er bronnen voor deze informatie? Een nieuwe Tatra lijkt mij in ieder geval leuk. Maar ik hoop dan ook later, ooit nog eens, een T603 te kopenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Tatra beschouwt zichzelf nog steeds als personenwagenfabrikant btwDus het zou me neits verbazen als ze binnen een paar jaar met een personenwagen komen. Ze hebben nu in ieder geval het geld om te ontwikkelen, met Terex als eigenaar.
Of een MTX Tatra V8quote:Op maandag 30 mei 2005 23:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zou leuk zijn - maar op de site zie ik hier weinig van. Zijn er bronnen voor deze informatie? Een nieuwe Tatra lijkt mij in ieder geval leuk. Maar ik hoop dan ook later, ooit nog eens, een T603 te kopen
Ik heb een stapeltje pers-CD-ROMs van Tatra gekregen, en daarop noemen ze zich nog een autofabrikantquote:Op maandag 30 mei 2005 23:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zou leuk zijn - maar op de site zie ik hier weinig van. Zijn er bronnen voor deze informatie? Een nieuwe Tatra lijkt mij in ieder geval leuk. Maar ik hoop dan ook later, ooit nog eens, een T603 te kopen
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb een stapeltje pers-CD-ROMs van Tatra gekregen, en daarop noemen ze zich nog een autofabrikantMet mooie promofilmpjes en zo. Filmpje uit 2003.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |