abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26061982
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:13 schreef more het volgende:

In 1978 tijdens het premierschap van Van Agt stierf Johannes Paulus I. Ook toen was het Koninklijk Huis niet aanwezig in Vaticaanstad. Volgens de oud-premier was dat te rechtvaardigen omdat die paus maar kort in functie was. "Prinses Irene en Carlos Hugo waren er wel, maar als prominente katholieken."
Dus niks nieuws onder de zon, bij de vorige paus en de paus 2 maanden daarvoor was het Koninklijk Huis ook niet vertegenwoordigd. Snap niet waarom het in 78 geen probleem was en nu ineens wel.

Wat van Agt er namelijk vergeet bij te vermelden is dat er in '78 2 pausen begraven zijn en JP I was weliswaar maar kort in het ambt (36 dagen als ik het goed heb) zijn voorganger Paulus VI was echter 15 jaar paus.

Typisch wel, toen van Agt premier was zag hij hier geen probleem in (in 1978 dus) om de begrafenis van 2 Pausen voorbij te laten gaan en nu ineens is het een issue? Hij is en blijft een katholieke draaikont die van Agt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2005 00:17:31 ]
pi_26062076
-edit-.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2005 00:15:14 (Dubbel) ]
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:17:20 #53
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_26062147
Nederland is het katholicisme ontgroeid. Die hebben geen baat meer bij die onzinnige poerstampers uit Rome. Goede zaak om niet te gaan. Nederland is het land der Calvinisten.
pi_26062228
Balkenende gaat al, dat is mijns inziens meer dan genoeg. Het Vaticaan en Nederland zijn niet de grootste vrienden, maar we sturen toch onze premier. Het Verenigd Konikrijk stuurt hun staatshoofd bijvoorbeeld ook al niet.
pi_26062265
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Balkenende gaat al, dat is mijns inziens meer dan genoeg. Het Vaticaan en Nederland zijn niet de grootste vrienden, maar we sturen toch onze premier. Het Verenigd Konikrijk stuurt hun staatshoofd bijvoorbeeld ook al niet.
Elizabeth is hoofd van de Anglicaanse Kerk, ooit opgericht om de Katholieke kerk uit het VK te gooien.
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:36:10 #56
104696 Anus
lik m'n roze anjer!
pi_26062546
quote:
Op donderdag 7 april 2005 16:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Maxima is WEL katholiek. Dat verandert niet als je met een niet-katholiek trouwt.
Wél als je trouwt met een lid van het koninklijk huis die in de lijn voor de troonopvolging staat, dan is deel van de huwelijkse voorwaarden dat je overgaat op het protestantse geloof (als vrouw in ieder geval), om te voorkomen dat het kind katholiek zou worden.

Alsof het in de praktijk wat uitmaakt, lekker boeiend maar zó is het dus wel.
smoelenboek
.
Een dag niet ge(re)laxeerd is een dag niet geleefd.
En ja ik ben een vrouw, wat dacht je dan?
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:43:43 #57
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_26062710
De Paus was ook niet bij Claus.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_26062818
Er gaat toch al een Nederlandse delegatie in de persoon van Balkenende? De koningin moet dit in mijn ogen zelf bepalen.
pi_26062866
quote:
Op donderdag 7 april 2005 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Moeten ze zelf weten.
Inderdaad.
quote:
De Paus was maar een Paus en erg ouderwets.
Dat vind ik ook, maar eigenlijk is dat niet zo relevant. Ze moet zelf maar zien of ze wil gaan; je gaat ook niet voor je lol naar zo'n begrafenis en op zich stelt zo'n symbolisch figuur alleen wat voor als je katholiek bent. 't Is eigenlijk gewoon een Poolse vent met een kerkelijke functie, en als je daar niets mee van doen hebt lijkt het me logisch dat je het niet belangrijk vindt om bij zo'n begrafenis te zijn. Mij kan het ook aan m'n reet roesten, en ik zou niet weten waarom Bea zich zou moeten voegen naar de mening van een ander.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 8 april 2005 @ 01:45:23 #60
75049 BasOne
Spaceship!
pi_26063572
Ik vindt het persoonlijk ronduit schandalig dat niet eens 1 van onze prinsen of prinsessen gaat.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  vrijdag 8 april 2005 @ 02:34:02 #61
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26063986
Schandalig gaat misschien wat te ver, maar zou het wel gepast vinden als Lex en Max zouden gaan.
  vrijdag 8 april 2005 @ 02:38:22 #62
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26064015
Ze zijn zeker weer dronken
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 8 april 2005 @ 02:41:02 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26064032
Nederland en de Oranjes hebben jaren gevochten tegen de paapse honden en moordenaars terecht dat ze niet gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26064334
Dit valt me toch dan wel weer tegen
  vrijdag 8 april 2005 @ 08:06:25 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26064698
Volgens de radio nieuwsdienst vanochtend zijn de Oranjes nog NOOIT naar een pauselijke begrafenis geweest, dus waar iedereen zich nou ineens over loopt op te winden in me een raadsel...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 8 april 2005 @ 08:28:22 #66
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_26064837
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 08:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens de radio nieuwsdienst vanochtend zijn de Oranjes nog NOOIT naar een pauselijke begrafenis geweest, dus waar iedereen zich nou ineens over loopt op te winden in me een raadsel...
Omdat een zooi oubollige katho's in Nederland het niet kunnen verkroppen dat de Oranjes niet katholiek zijn en er een hoop Nederlanders domme koeien zijn en dat na gaan praten.
  vrijdag 8 april 2005 @ 08:33:04 #67
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26064883
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 08:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Juist!

Ik heb Van Agt eerlijk nog nooit begrepen. Hij is een typische politicus, hij praat veel (te veel), maar zegt niets. Hij is dan ook katholiek, dat zegt genoeg!
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_26065278
Logisch dat ze niet gaan. De paus gaf steun aan Filips II die Willem de Zwijger in de ban gedaan had (wat dus als demoniseren kan worden opgevat) waarna Balthasar Gerards hem omver schoot omdat die 72 maagden ofzo zou krijgen. Logisch dat je niet bij de begrafenis van dat soort tuig gezien wil worden.
pi_26065315
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:05 schreef Ulx het volgende:
Logisch dat ze niet gaan. De paus gaf steun aan Filips II die Willem de Zwijger in de ban gedaan had (wat dus als demoniseren kan worden opgevat) waarna Balthasar Gerards hem omver schoot omdat die 72 maagden ofzo zou krijgen. Logisch dat je niet bij de begrafenis van dat soort tuig gezien wil worden.
Deze paus?? Ik wist dat hij oud was, maar zo oud???
pi_26065758
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:07 schreef TheMassive het volgende:

Deze paus?? Ik wist dat hij oud was, maar zo oud???
Le-zen. Er staat 'de paus', dat is een ambt, net als 'de president' of 'de koningin'.
pi_26065860
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Le-zen. Er staat 'de paus', dat is een ambt, net als 'de president' of 'de koningin'.
Ik le-es-.
No way dat je het hebt over 'de president' als je een vorige usa president bedoeld. Je vermeldt er dan minimaal z'n naam.
pi_26065973
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 02:41 schreef Megumi het volgende:
Nederland en de Oranjes hebben jaren gevochten tegen de paapse honden en moordenaars terecht dat ze niet gaan.
wanneer gaat in jullie MAVO Koppen eindelijk het licht aan ?

Van de Nederlanders die zich tot een geloof bekennen is de meerheid Rooms Katholiek,.
Het gaat dus niet alleen om Bea, Om het Vatikaan , maar ook om 35% van de Nederlanders.
pi_26066084
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:43 schreef CANARIS het volgende:

wanneer gaat in jullie MAVO Koppen eindelijk het licht aan ?

Van de Nederlanders die zich tot een geloof bekennen is de meerheid Rooms Katholiek,.
Het gaat dus niet alleen om Bea, Om het Vatikaan , maar ook om 35% van de Nederlanders.
En wanneer gaat in jouw elitaire, katholieke, gebrekkig Nederlands sprekende hoofd het licht eens aan? Het Nederlandse Koningshuis is nog nooit bij een pauselijke begrafenis geweest.

Die 35% worden vertegenwoordigd door de minister-president, als dat niet voldoende is voor ze dan staat het ze vrij daarover hun ongenoegen te uitten via de stembus.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2005 09:50:43 ]
pi_26066210
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:50 schreef Tijger_m het volgende:
En wanneer gaat in jouw elitaire, katholieke, gebrekkig Nederlands sprekende hoofd het licht eens aan? Het Nederlandse Koningshuis is nog nooit bij een pauselijke begrafenis geweest.
Daarvoor bestonden vroeger redenen - de onderlinge strijd tussen protestantisme en katholicisme voorop - die nu uit de wereld zijn, dankzij de oecumene, waarvoor juist deze paus zich zeer heeft ingezet.

Bovendien, de koningin is niet alleen koningin van een grote groep onverschilligen, en een klein groepje protestantse die-hards, maar ook van een aanzienlijke groep katholieke onderdanen. Kennelijk ziet zij dat niet zo. Een affront dus, voor dat volksdeel en zeker ook voor kardinaal Simonis.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_26066517
35% is officieel gezien. Mijn vader is ook 'officieeel katholiek', en die is net zo heidens als ik. Dat geldt voor veel mensen, zeker babyboomers, dus zo'n statistiekje zegt niets. Je kunt mensen beter zelf vragen wat ze vinden, dan wat ze ooit opgelegd hebben gekregen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')