abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26042165
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Idd. Er zijn genoeg voorbeelden dat deze diensten er niet voor terugdeinzen om moordaanslagen te plegen. Zou zeggen google maar eens even.
Het is maar de vraag wat een buitenlandse inlichtingendienst zou doen als ze erachter komen dat in Nederland acties in hun land worden gepland. Stel dat de Russische FSB vermoed dat een nieuw Beslan wordt voorbereid door Nederlanders en Tjetsjenen ergens op een zolder in de Schilderwijk. Vragen om arrestatie en uitlevering is kansloos, zelfs als er een atoombom wordt aangetroffen kan nooit de info aan Nederlandse eisen voldoen.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:32:23 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26042184
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:31 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Het is maar de vraag wat een buitenlandse inlichtingendienst zou doen als ze erachter komen dat in Nederland acties in hun land worden gepland. Stel dat de Russische FSB vermoed dat een nieuw Beslan wordt voorbereid door Nederlanders en Tjetsjenen ergens op een zolder in de Schilderwijk. Vragen om arrestatie en uitlevering is kansloos, zelfs als er een atoombom wordt aangetroffen kan nooit de info aan Nederlandse eisen voldoen.
Of het moreel juist is vers twee maar denk dat ze met of zonder hulp van de Nerderlandse overheid zullen ingrijpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26042194
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja op dat laatste is niks tegen. Maar dan weloverwogen en rustig. Van de politiek verwacht ik dat ze reflecteren en er boven staan. En ik vind moorden en overvallen wel degelijk een probleem maar je kunt nou eenmaal niet naar aanleiding van elke gebeurtenis de wetten gaan bijstellen.
Je onderschrijft toch net als ik de impact die een aanslag a la New York en Madrid teweeg brengt?

Dat gaat m.i. verder als 'een gebeurtenis'.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 7 april 2005 @ 10:32:57 #54
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_26042198
Jammer alleen dat je er straks, als het Torentje van Balkenende opgeblazen blijkt, te laat achter komt dat die terroristen handig gebruik maken van die speling die een rechststaat biedt.

De vraag is dus ook: hoe kun je, in de context van een rechtsstaat, verhinderen dat terroristen daadwerkelijk tot actie overgaan?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_26042200
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Of het moreel juist is vers twee maar denk dat ze met of zonder hulp van de Nerderlandse overheid zullen ingrijpen.
Heb je al een linkje kunnen vinden??
pi_26042210
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Jammer alleen dat je er straks, als het Torentje van Balkenende opgeblazen blijkt, te laat achter komt dat die terroristen handig gebruik maken die speling die een rechststaat biedt.
Maar wie moet nou eigenlijk haar huiswerk beter doen, de rechter of het OM?
pi_26042220
quote:

[..]

Dan is het weer de vraag wie die mannen 'in die witte pakken' waren...

De politie weet daar dan weer niets van af: "wij hebben ze niet gezien'...
Yeah baby Yeah!
pi_26042225
quote:

[..]

Klopt. En zo komt er van de goede bedoelingen van de bescherming van de rechtsstaat weer eens niets terecht.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:35:00 #59
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_26042243
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja op dat laatste is niks tegen. Maar dan weloverwogen en rustig. Van de politiek verwacht ik dat ze reflecteren en er boven staan. En ik vind moorden en overvallen wel degelijk een probleem maar je kunt nou eenmaal niet naar aanleiding van elke gebeurtenis de wetten gaan bijstellen.
Ik zit even de topics door te lezen met als onderwerp Samir A., nou kom jij zo ontzettend ongeloofwaardig en hypocriet op mij over, ik vraag me werkelijk af wat voor gefrustreerd wereldbeeld jij hebt.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:35:27 #60
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_26042253
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:33 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Ik gok het laatste.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_26042271
quote:

[..]

Het OM heeft blijkbaar te vroeg ingegrepen, dat kun je haar verwijten.

Maar je kunt de reacties ook wel indenken als het OM te laat had gahandeld in het kader van "verdere informatieverstrekking'.

Voorkomen is beter dan genezen, zeker als het om aanslagen gaat.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 7 april 2005 @ 10:36:32 #62
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26042280
quote:

[..]

Heb je al een linkje kunnen vinden??
Mossad
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26042282
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je onderschrijft toch net als ik de impact die een aanslag a la New York en Madrid teweeg brengt?

Dat gaat m.i. verder als 'een gebeurtenis'.
Zeker - maar er wordt ook wel wat aangedaan om dit soort types in de gaten te houden natuurlijk.
pi_26042295
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:36 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het OM heeft blijkbaar te vroeg ingegrepen, dat kun je haar verwijten.

Maar je kunt de reacties ook wel indenken als het OM te laat had gahandeld in het kader van "verdere informatieverstrekking'.

Voorkomen is beter dan genezen, zeker als het om aanslagen gaat.
Precies, het OM heeft samir a aangehouden, samir a heeft al die tijd niks kunnen doen, samir a wordt nu in de gaten gehouden.
pi_26042303
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:35 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik zit even de topics door te lezen met als onderwerp Samir A., nou kom jij zo ontzettend ongeloofwaardig en hypocriet op mij over, ik vraag me werkelijk af wat voor gefrustreerd wereldbeeld jij hebt.
pi_26042309
quote:
Jammer alleen dat je er straks, als het Torentje van Balkenende opgeblazen blijkt, te laat achter komt dat die terroristen handig gebruik maken van die speling die een rechststaat biedt.

De vraag is dus ook: hoe kun je, in de context van een rechtsstaat, verhinderen dat terroristen daadwerkelijk tot actie overgaan?
pas als er tijd, datum en plaats genoemd wordt blijkbaar, kun je voortijdig ingrijpen.
zolang ze dat niet doen, kun je niet oppakken, hoogstens voor evt wapenbezit dan of zo.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26042328
Blijkbaar had justitie hier wel meer bewijs dan in het geval van terrorist Samir.
quote:
Van fok.nl:

Cel voor voorbereiden aanslag moskee
Gepost door Bart (veekeend) - Bron: L1
Gepubliceerd: donderdag 24 maart 2005 @ 09:25
DLTF had ons via de nieuws-submit te melden:

Icoon Binnenlands nieuws Voor het voorbereiden van een brandaanslag op de moskee in Venray is door de rechtbank twee jaar cel opgelegd aan een 24-jarige man uit Kronenberg (Limburg). De opgelegde straf is lager dan de eis. Er was door het openbaar ministerie drie jaar cel geëist.

De rechtbank acht niet bewezen dat de man daadwerkelijk een poging heeft gedaan om de moskee in de fik te zetten. Enkel de voorbereidingen acht de rechter bewezen. Vooral het bijdragen aan de maatschappelijke onrust na de moord op Theo van Gogh nam de rechter hoog op.

[...]
pi_26042340
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeker - maar er wordt ook wel wat aangedaan om dit soort types in de gaten te houden natuurlijk.
Zeker weten ? Samir is nu toch net zo onschuldig als alle andere burgers van Nederland na zijn vrijspraak ? Als de AIVD hem nog in de gaten houdt zal zijn advocaat daar vast wel iets tegen gaan aanspannen.
pi_26042344
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zat
Volgens mij bedoel je deze link?
link
pi_26042375
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is het enige wat ik van 'ons rechtssysteem' vraag, ik mag hopen dat Samir en zijn medestanders tot op hun sterfbed extreem goed in de gaten worden gehouden en dat ze reisjes naar Marokko en Afghanistan niet slikken als 'vakantie' bij dit soort kornuiten.

Mij gaat het om he voorkomen van een aanslag, door wie die ook gepleegd wordt, een veroordeling is niet aan de orde, maar je kunt hem met je volle verstand bestempelen als tijdbommetje.
Yeah baby Yeah!
pi_26042387
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:37 schreef milagro het volgende:

[..]

pas als er tijd, datum en plaats genoemd wordt blijkbaar, kun je voortijdig ingrijpen.
zolang ze dat niet doen, kun je niet oppakken, hoogstens voor evt wapenbezit dan of zo.
Dat is weer iets te kort door de bocht maar er moet wel een concrete verdenking zijn inderdaad.
pi_26042390
quote:

Deze zaak zorgt wel voor vervelende precendentwerking. Pas wanneer er een plan gemaakt is kun je iemand veroordelen. Het plannen an sich is dus niet strafbaar.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:41:38 #73
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26042392
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:39 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je deze link?
link
Nee blinde. Er zijn voorbeelden te over dat de CIA niet voor moord terugdeinst. Verdiep je bijvoorbeeld maar eens in de moderne geschiedenis van Zuid-Amerika bijvoorbeeld.
pi_26042413
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee blinde. Er zijn voorbeelden te over dat de CIA niet voor moord terugdeinst. Verdiep je bijvoorbeeld maar eens in de moderne geschiedenis van Zuid-Amerika bijvoorbeeld.
Voorbeelden te over en het enige wat je kan doen is een algemen google link geven. Right. Conclusie, je kijkt teveel films.
pi_26042426
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:39 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Zeker weten ? Samir is nu toch net zo onschuldig als alle andere burgers van Nederland na zijn vrijspraak ? Als de AIVD hem nog in de gaten houdt zal zijn advocaat daar vast wel iets tegen gaan aanspannen.
Onzin. De AIVD kan hem rustig in de gaten houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')