abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26022932
Het was net op de radio en het staat op Teletekst: Samir A komt onmiddellijk vrij. Hij is vrijgesproken van terreur.
quote:
Samir A. vrijgesproken van terreur
ROTTERDAM - Samir A. is vrijgesproken van terrorisme. Hij krijgt wel drie maanden cel voor verboden wapenbezit. Volgens de rechter was voor de andere aanklachten niet genoeg bewijs. Justitie had zeven jaar cel geëist.

De 18-jarige Samir A. had het volgens justitie onder meer gemunt op de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borssele en Schiphol. In zijn huis vond de politie plattegronden en grote hoeveelheden radicaal islamitisch materiaal.

De rechtbank in Rotterdam achtte alleen verboden wapenbezit bewezen. Omdat Samir A. al negen maanden heeft vastgezeten, komt hij direct op vrije voeten.
Bron: NOS Teletekst.

Onvoorstelbaar gewoon

Aanvulling: informatie over de geschiedenis van Samir A is hier te vinden: Samir Azzouz

Inmiddels is er een deel 2 voor dit topic:
Samir A onmiddellijk vrijgelaten (deel 2)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2005 09:25:45 ]
pi_26022964
Hoezo? Hij heeft zijn straf uitgezeten...

Of ben jij de rechter tegenwoordig
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  woensdag 6 april 2005 @ 14:08:16 #3
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26022986
Onvoorstelbaar.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26023019
Leuke uitspraak voor iemand die de Nederlandse rechtspraak niet erkent

Kan ie weer in alle vrijheid verder met kotsen op Nederland en leuke plannen smeden met zijn Hofstadgroep kornuiten
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 6 april 2005 @ 14:11:00 #5
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26023044
Nu maar wachten tot hij ECHT wat doet? wat een belachelijk rechtssysteem!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 14:11:39 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26023061
vooral onvoorstelbaar dat het OM het niet hard heeft kunnen maken als ze er echt zo zeker van zijn.

waarschijnlijk hebben ze weer van een mug een olifant willen maken zovan ... moslim + gun + stadsplattegrond = terrorist
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 6 april 2005 @ 14:12:04 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26023071
Ik kan me niet voorstellen dat men dit figuur zomaar zal laten lopen zonder hem in de gaten te blijven houden.

Aan de andere kant: men heeft natuurlijk wel meer te doen. Zoals het in de gaten houden van zogenaamde 'Lonsdalejongeren', die hier en daar een ruitje ingooien .
pi_26023080
Nou die zal wel goed in de gaten worden gehouden, of het genoeg is...dat zullen we nog wel merken.
pi_26023116
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:08 schreef Lemmeb het volgende:
Onvoorstelbaar.
Welnee, Jason W. was ook al eerder opgepakt en vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, om dus later vrolijk verder te gaan daar waar hij gebleven was alleen toen vanuit het Laakkwartier

Zo doen we dat
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 6 april 2005 @ 14:14:16 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26023134
Alweer een blamage voor het OM.
Weer geen enkel hard bewijs kunnen aanleveren voor alle complottheoriën.

Nu zal het jochie vast ook nog eens een schadevergoeding van de Nederlandse staat gaan eisen voor alle dagen dat ie onterecht in hechtenis heeft gezeten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 april 2005 @ 14:14:50 #11
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26023146
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Welnee, Jason W. was ook al eerder opgepakt en vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, om dus later vrolijk verder te gaan daar waar hij gebleven was alleen toen vanuit het Laakkwartier

Zo doen we dat
Intussen zitten er wel al een stuk of drie Lonsdalejongeren in de bak. Die zijn natuurlijk vééééél gevaarlijker.
pi_26023154
Die gast is 18, zit met een stel gasten een beetje stoere ''plannetjes" te maken. Hij heeft niets daadwerkelijk gedaan, en hij heeft in voorarrest gezeten, klaar. Punt. Je kunt niets bewijzen dus is het logisch dat ie op vrije voeten is. Uiteraard wordt hij wel in de gaten gehouden, en terecht.
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 14:16:24 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26023186
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Intussen zitten er wel al een stuk of drie Lonsdalejongeren in de bak. Die zijn natuurlijk vééééél gevaarlijker.
of er was bij die drie figuren wel bewijs dat ze wet hebben gebroken
  woensdag 6 april 2005 @ 14:16:55 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26023202
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:15 schreef The_Langolier het volgende:
Die gast is 18, zit met een stel gasten een beetje stoere ''plannetjes" te maken.
Pfff je doet net of het een kleuter is die z'n juffrouw een poets wil bakken .

Die kerel had allerlei tekeningen van gebouwen in z'n huis liggen. En jij denkt dat je daar zomaar aan komt?
quote:
Uiteraard wordt hij wel in de gaten gehouden, en terecht.
Hoe weet je dat zo zeker?
  woensdag 6 april 2005 @ 14:18:20 #15
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26023232
Zo'n figuur gaat gelijk weer door met zijn activiteiten zodra hij thuis is en weer onder zijn extremistische kameraadjes is.

Jammer dat de Nederlandse wet zo homofiel is dat zulke figuren zomaar losgelaten kunnen worden...

Plattegronden van Schiphol en Borssele... die heb je niet voor de hobby in bezit.
pi_26023240
Waarom ik het onvoorstelbaar vind? - Kennelijk is het smeden van terroristische plannen (en het treffen van concrete voorbereidingen daartoe) niet meer strafbaar in dit land. Je mag haatzaaien, je mag concreet terroristische acties voorbereiden en je komt ermee weg. Wat is qua gevaar voor de samenleving het verschil tussen een gestoorde TBS'er die op onbegeleid proefverlof mag, of een Samir A; een religieus fanaticus die lak heeft aan wetten? Dat verschil is er niet. Gewoon wachten tot ze opnieuw toeslaan. Intriest dat de machten (bestuurlijke, rechterlijke) in ons land kennelijk niet meer in staat zijn om burgers effectief te beschermen tegen een overduidelijk naderende terroristische aanslag. En wat is het signaal aan andere potentiële terroristen, die waar ook ter wereld een aanslag willen plegen? Kom lekker naar Nederland, daar kun je je ongestoord voorbereiden.
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 14:18:33 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26023241
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die kerel had allerlei tekeningen van gebouwen in z'n huis liggen. En jij denkt dat je daar zomaar aan komt?
die tekeningen heb ik ook thuis liggen
quote:
[..]

hoe weet jij zo zeker van niet?

ga er maar gewoon vanuit dat de AIVD het 1 en ander klaar heeft staan bij het heerschap thuis
  woensdag 6 april 2005 @ 14:18:49 #18
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26023249
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

of er was bij die drie figuren wel bewijs dat ze wet hebben gebroken
Ach, ze zijn nog niet veroordeeld.

Maar het zal best, ze hebben immers een ruitje ingetikt. En daarna hebben ze zich verweerd tegen een horde woeste allochtonen die hen de nek om kwam draaien. En je verweren tegen allochtonenterreur, dat mag nu eenmaal niet in Nederland.
pi_26023281
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:16 schreef Lemmeb het volgende:

Tekeningen van gebouwen mag iedereen hebben. Daar is niets strafbaars aan. Hoe je daar aangekomen bent doet niet ter zake en dat is ook niet te bewijzen en niet strafbaar.
quote:
Justitie is wel stom, maar zo achterlijk zijn ze nog net niet.
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 14:20:10 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26023290
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:18 schreef dVTB het volgende:
Waarom ik het onvoorstelbaar vind? - Kennelijk is het smeden van terroristische plannen (en het treffen van concrete voorbereidingen daartoe) niet meer strafbaar in dit land. Je mag haatzaaien, je mag concreet terroristische acties voorbereiden en je komt ermee weg. Wat is qua gevaar voor de samenleving het verschil tussen een gestoorde TBS'er die op onbegeleid proefverlof mag, of een Samir A; een religieus fanaticus die lak heeft aan wetten? Dat verschil is er niet. Gewoon wachten tot ze opnieuw toeslaan. Intriest dat de machten (bestuurlijke, rechterlijke) in ons land kennelijk niet meer in staat zijn om burgers effectief te beschermen tegen een overduidelijk naderende terroristische aanslag. En wat is het signaal aan andere potentiële terroristen, die waar ook ter wereld een aanslag willen plegen? Kom lekker naar Nederland, daar kun je je ongestoord voorbereiden.
het is wel strafbaar, maar dat zul je wel moeten kunnen aantonen in de rechtbank ... het OM kon dit kennelijk niet dus is hij vrijgelaten.

logisch, rechtstaat enzo
pi_26023298
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:14 schreef golfer het volgende:

Nu zal het jochie vast ook nog eens een schadevergoeding van de Nederlandse staat gaan eisen voor alle dagen dat ie onterecht in hechtenis heeft gezeten.
Er is toch gewoon een standaardtarief voor dagen onterecht in de nor zitten?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 6 april 2005 @ 14:21:12 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26023324
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:18 schreef dVTB het volgende:
Kennelijk is het smeden van terroristische plannen (en het treffen van concrete voorbereidingen daartoe) niet meer strafbaar in dit land. Je mag haatzaaien, je mag concreet terroristische acties voorbereiden en je komt ermee weg.
Nee, maar je moet het WEL kunnen bewijzen en dat kon het OM blijkbaar niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 14:21:21 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26023331
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, ze zijn nog niet veroordeeld.
zeur dan niet zo
quote:
Maar het zal best, ze hebben immers een ruitje ingetikt. En daarna hebben ze zich verweerd tegen een horde woeste allochtonen die hen de nek om kwam draaien. En je verweren tegen allochtonenterreur, dat mag nu eenmaal niet in Nederland.
dan hadden ze geen ruitje in moeten tikken
  woensdag 6 april 2005 @ 14:21:39 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26023339
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

die tekeningen heb ik ook thuis liggen
Ja? Gedetailleerde bouwtekeningen van grote, nationaal bekende gebouwen en van Schiphol?

Hoe kom je eraan en wat moet je ermee?
quote:
hoe weet jij zo zeker van niet?
Zoals ik eerder al zei: de politie en AIVD hebben momenteel andere prioriteiten. Nederland schijnt immers overgenomen te worden door zogenaamde Lonsdalejongeren .
pi_26023397
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:20 schreef sp3c het volgende:
het is wel strafbaar, maar dat zul je wel moeten kunnen aantonen in de rechtbank ... het OM kon dit kennelijk niet dus is hij vrijgelaten. logisch, rechtstaat enzo
Dan moet de conclusie dus luiden dat het OM *zo slecht* functioneert dat men niet eens meer in staat is om Nederlandse burgers nog effectief te beschermen. De verantwoordelijke minister zou op het matje moeten worden geroepen, maar ja.... dat is Donner... en die kennen wel al langer dan vandaag. Die zal uitleggen dat het om een incident gaat, terwijl de rechter vandaag gewoon een VRIJBRIEF heeft verstrekt aan iedereen die een terroristische aanslag voorbereidt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')