Nee... maar wat niet is kan nog komen!quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:56 schreef Re het volgende:
is er al 1 homo een flat af geflikkerd?
en dat is niet strafbaar?quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:57 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Nee... maar wat niet is kan nog komen!![]()
Kennelijk vond de rechter die passages niet in de context van de religie passen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:12 schreef mineo39-76 het volgende:
Maar waarom is het boek 'Gids voor Islamitische opvoeding' wel strafbaar![]()
Dat begrijp ik dan niet zo goed!
Het OM onderzocht ook de inhoud van de boeken 'Fatwas of Muslim Women' en 'Gids voor Islamitische opvoeding'. Het laatste boek bevat wél strafbare passages omdat het antisemitisch zou zijn. De in dit boek voorkomende citaten zijn beledigend voor joden en kunnen aanzetten tot haat of discriminatie, zo meldt het OM.
dat mag dan weer nietquote:Het laatste boek bevat wél strafbare passages omdat het antisemitisch zou zijn
whoaaquote:De andere twee boeken, waarin vrouwenbesnijdenis wordt goedgekeurd en waarin wordt opgeroepen geloofsafvalligen als homo's en mensen die overspel plegen te doden, zijn niet strafbaar. Omdat de inhoud in 'direct verband staat de uiting van een geloofsovertuiging', moeten de uitspraken gezien worden in context van de religie, stelt het OM.
media offensief van de jaren 90 en allerlei positieve promo campagnes hebben geen effect gehad op jouquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:23 schreef rroloff het volgende:
Ik was al niet zo verzot op de door zelfbenoemde progressieven zo aangeprezen multicultuur.
Ik ben ervan overtuigd dat SCH ook dit weet te nuanceren.quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:21 schreef Landmass het volgende: nou SCH, je weet wat je te wachten staat
Nou, ik vind het om te janken.quote:whoaa. waar zijn we mee bezig in dit land![]()
je snapt het niet!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:25 schreef gelly het volgende:
Blijft toch vreemd dat je in het kader van vrijheid van meningsuiting alles moet kunnen zeggen, behalve als je een moslim bent.
lijkt me duidelijk he, dat moslims zo denken is de schuld van rechtse users zoals jij en ikquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:26 schreef rroloff het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat SCH ook dit weet te nuanceren.
[..]
Ja hoor, ik snap het wel. Kennelijk waren die anti-semitische uitspraken niet te herleiden uit de Koran, en de andere wel.quote:
Het was geloof ik beeldend bedoeld, niet letterlijk. Daarom is het niet aanzetten tot.quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:33 schreef ScienceFriction het volgende:
Iemand van een flat afgooien is toch een strafbaar feit? Dan is het toch aanzetten to een strafbaar feit? Maakt dan niet uit of diegene homo is of niet en of het in de naam van een geloof gebeurt of niet.
Ooooh, dus christenen mogen de joden wel discrimineren? (mijn bijbelkennis gaat op dit vlak niet verder dan "The Passion of the Christ" maar surely is dit toch te belachelijk voor woorden?)quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja hoor, ik snap het wel. Kennelijk waren die anti-semitische uitspraken niet te herleiden uit de Koran, en de andere wel.
Volgens mij wordt er door velen die zich inzetten voor het vrij uiten der meningen veelal gewezen op twee uitzonderingenquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:25 schreef gelly het volgende: Blijft toch vreemd dat je in het kader van vrijheid van meningsuiting alles moet kunnen zeggen, behalve als je een moslim bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |