abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:59:36 #1
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26001895
Vaak hoor je atheisten zeggen, "Ik geloof niet in god, als hij er was , waarom is er dan zoveel ellende in de wereld, en daarmee wijzend naar Tsunami ed."
Als je echter dingen in breed perspectief gaat zien, dan is "de dood" op zich niet erg.
Je word gewoon uit deze dimensie gehaald en in een andere geplaatst.....

Helaas is het zo dat mensen in deze consumptiemaatschappij de dood zien als iets vreselijks.
Terwijl ze absoluut geen bewijs hebben dat dat ook zo is.
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:05:53 #2
102789 BGS
Ramblings.
pi_26002047
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:59 schreef Amando het volgende:

Helaas is het zo dat mensen in deze consumptiemaatschappij de dood zien als iets vreselijks.
Dat ze absoluut geen bewijs hebben dat dit zo is, neemt de kans dat het écht zo is natuurlijk niet weg. Het is zo vreselijk omdat je helemaal niet weet waar je aan toe bent.
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:09:41 #3
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_26002141
quote:
Vaak hoor je atheisten zeggen, "Ik geloof niet in god, als hij er was , waarom is er dan zoveel ellende in de wereld, en daarmee wijzend naar Tsunami ed."
Als je echter dingen in breed perspectief gaat zien, dan is "de dood" op zich niet erg.

Ik denk niet dat mensen bang zijn voor de dood, maar bang zijn voor het onbekende.
My mind is leaving, my body follows...
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:10:59 #4
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_26002179
quote:

Het gaat in die gevallen dan ook niet om de dood, maar om de manier waarop, lijkt me.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_26002183
Ik denk altijd: Er zijn er mij ontelbaar voor gegaan, ook familie, dus wat zou het uitmaken als ik dood ga. Zelfs de manier waarop moet eigenlijk niet veel uitmaken (hoewel onprettig natuurlijk nooit prettig wordt ), er zijn al zoveel mensen op en verschrikkelijke manier dood gegaan, dus iedere ander zou niet direct verschil maken.

Maar idd, als materialist kan het wel eens heftig zijn dood te gaan denk ik. Je kunt helaas nog steeds niks meenemen...
pi_26002195
Nou, veel dierensoorten vinden de dood ook erg hoor.
To see or not to see. That's my answer.
pi_26002219
ik ben een atheist. ik hoef daar geen standpunt voor te hebben en ik ben ook niet tegen doodgaan... ik geloof alleen niet aan die domme onzin die 2000 jaar geleden is verzonnen om de mensen dom te houden.
<hr>
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:13:16 #8
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26002242
Is het niet zo dat het juist lastig is om het leven en je geliefden te verruilen voor het onbekende?

Als je sterft, neem je afscheid van alles en iedereen om je heen. Lijkt me moeilijk, ik kan me goed voorstellen dat mensen de dood als iets vreselijks voorstellen.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_26002251
Alsof het geloof weet waar je naar toe gaat als je dood bent
pi_26002255
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:09 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mensen bang zijn voor de dood, maar bang zijn voor het onbekende.
Dat hoeft niet, want iedereen die al overleden is die je kent, is daar al, dus t valt wel mee...
pi_26002269
Cool wat is er 2000 jaar terug dan verzonnen?
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:14:44 #12
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_26002285
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:14 schreef ParadiseLost het volgende:
Cool wat is er 2000 jaar terug dan verzonnen?
ene jezus christus (bij benadering was die 2000 jaar.)
<hr>
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:15:23 #13
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26002300
Eigenlijk wel raar.. alles is bekend van de levensloop van de mens. Van de bevruchting af is bekend hoe je verandert, geboren wordt, groeid en ouder wordt. Dit kan allemaal worden uitgelegd.

En dan is er opeens 'de dood'. En dat is gewoon een groot mysterie.
Wat gebeurdt er? Ga je na de dood nog ergens heen? Los je op in het grote niets? Kom je bij petrus en de poort naar de hemel?
Eigenlijk vaag.. de 2-na belangrijkste bebeurtenis in je leven en er is eigenlijk niets van bekend.

Voor mijn eigen gemoedsrust ga ik er vanuit dat 'erna' nog wel iets is. Maar wat? Daar heb ik geen idee van.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_26002302
quote:

inderdaad. de dood op zich is niet erg. je bent dood. het is mogelijk vervelend voor nabestaanden.
zoals eerder gezegd, de manier waarop kan wel vervelend zijn. maar misschien moet je dat in een breed perspectief zien
pi_26002313
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:13 schreef desaparacido het volgende:
Is het niet zo dat het juist lastig is om het leven en je geliefden te verruilen voor het onbekende?

Als je sterft, neem je afscheid van alles en iedereen om je heen. Lijkt me moeilijk, ik kan me goed voorstellen dat mensen de dood als iets vreselijks voorstellen.
Dat lijkt me idd ook het allerergste... en kan en wil ik me nauwelijks voorstellen...
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:16:09 #16
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_26002317
Dood zijn is niet zo erg (voel je niks van), wel voor de nabestaanden.

Doodgaan lijkt mij wel erg, helemaal als het langzaam gebeurt, zowel voor diegene die doodgaat als de nabestaanden.
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:17:54 #17
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26002354
quote:

quote:
Dat dus. .
-
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:18:19 #18
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_26002363
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:16 schreef xstatic1975 het volgende:
Dood zijn is niet zo erg (voel je niks van), wel voor de nabestaanden.

Doodgaan lijkt mij wel erg, helemaal als het langzaam gebeurt, zowel voor diegene die doodgaat als de nabestaanden.
er was laatst een documentaire op een belgische zender over een man die een hersentumor had en voor zelfdoding had gekozen.

hij sliep in, dus via een drankje en een pilletje... het laatste wat hij zei was:"ik had nooit gedacht dat dit zo heerlijk was" (het inslapen dus)

dus als ik dan toch ooit doodga, hoop ik dat het daarop gaat lijken.
<hr>
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:19:17 #19
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26002386
Overigens is het een rukargument om de consumptiemaatschappij de schuld te geven...
-
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:21:13 #20
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26002441
Het christelijke geloof heeft weinig te maken met het huidige zicht op de dood.

De oude egyptenaren en andere oude volkeren geloofden ook al in een 'hiernamaals'.
Als het zo diep geworteld is.. dit geloof.. misschien zit er dan toch een kern van waarheid in
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:26:11 #21
80536 Jig
Klere kachel!
pi_26002561
Het rare lijkt mij dat ik nu kan denken etc. Denken over het leven etc. Maar als je dood gaat, wat dan? Ik geloof niet echt in de hemel etc dus lijkt me dat je dan, mja, euh, gewoon niet bent. Je geest bestaat niet meer. En over et feit dat je niet meer bestaat kan je zelf niet nadenken. Vaag..
asd
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:26:42 #22
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_26002577
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:21 schreef Radyhyn het volgende:
Het christelijke geloof heeft weinig te maken met het huidige zicht op de dood.

De oude egyptenaren en andere oude volkeren geloofden ook al in een 'hiernamaals'.
Als het zo diep geworteld is.. dit geloof.. misschien zit er dan toch een kern van waarheid in
nee, het gerucht bleef overleven omdat mensen het WILLEN geloven. mensen hebben hoop nodig in hun leven, daarom kiezen veel mensen ervoor in GOD te geloven, want dan komt alles toch wel goed enzo.... ik probeer het nuchterder in te zien maar dat lukt mij niet altijd.
<hr>
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:26:56 #23
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_26002588
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:18 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

er was laatst een documentaire op een belgische zender over een man die een hersentumor had en voor zelfdoding had gekozen.

hij sliep in, dus via een drankje en een pilletje... het laatste wat hij zei was:"ik had nooit gedacht dat dit zo heerlijk was" (het inslapen dus)

dus als ik dan toch ooit doodga, hoop ik dat het daarop gaat lijken.
Als het zo kan zou het wel fijn zijn, jammer genoeg gaan veel mensen langzaam dood aan een pijnlijke ziekte als kanker. Maar goed waar gaat het hier over? Over doodgaan of dood zijn?
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:28:02 #24
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_26002607
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:26 schreef xstatic1975 het volgende:

[..]

Als het zo kan zou het wel fijn zijn, jammer genoeg gaan veel mensen langzaam dood aan een pijnlijke ziekte als kanker. Maar goed waar gaat het hier over? Over doodgaan of dood zijn?
over dood zijn ben ik snel uitgepraat want dan is er niets meer (imho)
<hr>
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:28:46 #25
71360 evil-me
Paper Thin Walls
pi_26002624
Ik ben bang voor hoe ik dood ga.
Life is easy with your eyes closed
pi_26002720
quote:

waar wacht je dan nog op?

En ik hoop dat je kan begrijpen dat we het niet op prijs stellen als we een onthoofd lichaam op straat aantreffen. Wat dat nou met een consumptiemaatschappij te maken heeft...

Atheisten zien deze wereld als alles wat er is. Als er hier iemand dood gaat is dat in déze wereld erg jammer, en moeilijk te aanvaarden, zeker als het een gruwelijke dood betreft. Het is dus logisch dat zij het zo zien.
=)
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:35:55 #27
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_26002808
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:28 schreef evil-me het volgende:
Ik ben bang voor hoe ik dood ga.
ik ook... als ik vermoed dat dat langzaam en pijnlijk wordt... hoop ik dat ik de kans krijg de belastingbetaler en ziektekostenpremie betalers een lagere premie kan bezorgen
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_26002937
quote:

De vraag: Wat is er na de dood? is heel eenvoudig te beantwoorden.
Namelijk: hetzelfde als in de tijd voordat je vader je moeder bevruchte.
Wat herinner jij je nog van die tijd?
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:00:25 #29
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26007812
Sommige mensen herinneren zich een vorig leven
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:27:35 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26008441
De dood vindt mij blijkbaar wel erg of eng.

Maar on-topic : Wat ik wel opvallend vind, is dat ook gelovigen vaak toch bang blijven voor de dood. Angst om te sterven is denk ik iets natuurlijks, net als overleven.

Ik denk zelf niet dat ik (meer) bang ben voor de dood. Op dit moment vind ik echter dat ik nog te veel te doen en te proberen heb in leven om de dood op te zoeken.
pi_26008714
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:27 schreef Alicey het volgende:
De dood vindt mij blijkbaar wel erg of eng.

Op dit moment vind ik echter dat ik nog te veel te doen en te proberen heb in leven om de dood op te zoeken.
Je hoeft de dood ook niet op te zoeken, hij vindt jou altijd:

Een Perzisch Edelman:

Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: 'Heer, Heer, één ogenblik!

Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.

Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.

Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!' -

Van middag -lang reeds was hij heengespoed-
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.

'Waarom,' zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
'Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?'

Glimlachend antwoordt hij: 'Geen dreiging was 't
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,

Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan.'

(De tuinman en de dood uit: Verzameld Werk van P.N. van Eyck 1887-1954)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_26008969
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Een Perzisch Edelman:

Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: 'Heer, Heer, één ogenblik!

Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.

Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.

Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!' -

Van middag -lang reeds was hij heengespoed-
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.

'Waarom,' zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
'Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?'

Glimlachend antwoordt hij: 'Geen dreiging was 't
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,

Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan.'

(De tuinman en de dood uit: Verzameld Werk van P.N. van Eyck 1887-1954)
He, dat is een oude bekend, heel cool gedicht.

Volgens mij is de dood de enige ontdekkingsreis die nog naar onontdekt gebied voert. De hele wereld en het heelal is al in kaart gebracht, maar in de dood weet niemand wat er komt.
In dat opzicht ben ik diep nieuwsgiering en heb ik geen greintje angst om te sterven.
(fysieke pijn kan ik wel handlen, want dat heb ik al genoeg ervaren, dus sterven lijkt me ook niet al te eng)
Wat overigens niet betekent dat ik eerst optimaal van het leven geniet, alles wil ervaren en 120 ga worden.
Geluk duurt je leven lang.
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:52:05 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26009068
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Een mooi gedicht!

Het was overigens meer mijn bedoeling om duidelijk te maken dat ik het leven waardeer, en dat ik dus niet onnodig roekeloos of levensgevaarlijke stunts uithaal.
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:00:51 #34
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26009319
Ik vergelijk de dood met een droomloze slaap.. je bent nergens bewust van. Dus ook niet van verloop van tijd.. bij een droomloze slaap, ga je snachts op bed, word je smorgens wakker, met het idee alsof je net in slaap bent gevallen. Ertussen in heb je niks meegemaakt, niks geen referentie gekregen, niets wat je ook maar een vaag idee van tijd geeft.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:13:34 #35
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26009643
Met ellende wordt niet alleen de dood bedoeld, al is het natuurlijk wel triest voor de nabestaanden. Ellende is er ook in de vorm van ondraaglijk geestelijk en/of lichamelijk lijden van mensen. En dat vind ik niet rijmen met een almachtige goede god.

Zoals met die tsunami zijn veel mensen hun huis en bezittingen kwijt. Of erger nog een zoon/dochter, man/vrouw verloren. Sommigen zullen zelfs de enige overlevenden zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door cyber_rebel op 05-04-2005 22:24:40 ]
pi_26012014
35. Iedere ziel zal de dood ondergaan en Wij beproeven u met kwaad en goed en tot Ons zult gij terugkeren.
  woensdag 6 april 2005 @ 08:38:32 #37
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26016173
Het stervensproces lijkt mij ook erger dan de dood zelf. Ik ben niet gelovig, en kan me dus niet voorstellen dat ik in een hiernamaals terecht ga komen. Maar dat moment, dat je weet dat je moet gaan, en afscheid moet nemen van alles... Dàt lijkt me een nachtmerrie.
  woensdag 6 april 2005 @ 08:40:30 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26016192
quote:
Op woensdag 6 april 2005 08:38 schreef desaparacido het volgende:
Het stervensproces lijkt mij ook erger dan de dood zelf. Ik ben niet gelovig, en kan me dus niet voorstellen dat ik in een hiernamaals terecht ga komen. Maar dat moment, dat je weet dat je moet gaan, en afscheid moet nemen van alles... Dàt lijkt me een nachtmerrie.
Op zich lijkt mij dat zelfs een geruststelling. Wat me wel vreselijk lijkt is als het sterven een lange lijdensweg wordt..
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 08:50:44 #39
5428 crew  miss_sly
pi_26016291
Ik ben niet van voor de dood. Als het kan wil ik nog wel een tijdje leven, want ik wil nog een en ander doen, zien en meemaken. Zoals anderen al hebben gezegd, ben ik eerder bang voor de manier waarop ik doodga. Een lange lijdensweg met de dood als einde lijkt me vreselijk. Wat ik ook vrees is de dood van de mensen die me lief zijn, omdat ik ze niet wil missen.

Ik vraag me altijd af waarom mensen bang zouden zijn voor de dood. In mijn ogen zijn er twee opties: je bent dood en er is niets, je bent je dus nergens van bewust, het is gewoon afgelopen. Daar merk je dan niets van, dus erg kan dat niet zijn.
De andere optie is dat er iets is na de dood. Ik denk dat als dat het geval is, het iets moois zal zijn. Niet religieus, btw, gewoon prettig en mooi. Als dat zo is, dan is het toch ook niet erg om dood te zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:09:58 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_26080769
Hoe het voelt om dood te zijn? Hetzelfde als voor je geboren was, denk ik altijd maar. Maar dat is weer niet te bevatten, omdat je pas bent gaan nadenken over dit alles na je geboorte. Van de periode daarvoor weet je niets. Niet te bevatten.
pi_26088554
Je kunt het ook als volgt bekijken:

De dood heeft niets met ons te maken. Als wij er zijn is de dood er niet, en als de dood er is zijn wij er niet.
  zaterdag 9 april 2005 @ 04:41:03 #42
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_26090565
Oftewel je gaat dood en belandt in een of andere hemel oftewel je gaat dood en bestaat niet meer. Beide gevallen zijn niet erg en slechts het dood gaan is iets wat me benauwd.
pi_26094020
quote:
Op woensdag 6 april 2005 08:50 schreef miss_sly het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom mensen bang zouden zijn voor de dood. In mijn ogen zijn er twee opties: je bent dood en er is niets, je bent je dus nergens van bewust, het is gewoon afgelopen. Daar merk je dan niets van, dus erg kan dat niet zijn.
De andere optie is dat er iets is na de dood. Ik denk dat als dat het geval is, het iets moois zal zijn. Niet religieus, btw, gewoon prettig en mooi. Als dat zo is, dan is het toch ook niet erg om dood te zijn?
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 04:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Oftewel je gaat dood en belandt in een of andere hemel oftewel je gaat dood en bestaat niet meer. Beide gevallen zijn niet erg en slechts het dood gaan is iets wat me benauwd.
Beide users, vergeten minsten 1 andere optie, namelijk een hel waar zij eeuwig zullen branden.
Is deze omissie toch niet door angst ingegeven ?
Exaudi orationem meam
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 12:47:43 #44
5428 crew  miss_sly
pi_26094281
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

[..]

Beide users, vergeten minsten 1 andere optie, namelijk een hel waar zij eeuwig zullen branden.
Ik ben van mening dat iets als een hel een puur menselijk verzinsel is.
Ofwel het leven is sec ' leven' en na de dood is er niets meer.
Ofwel het leven is meer, en dan is hetgeen erna komt iets goeds.
Ik vergeet die optie dus niet, ik geloof daar niet in.
pi_26094491
You know the happiest day of my life
I know the happiest day of my life
I swear the happiest day of my life
Is the day that I die

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_26094807
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben van mening dat iets als een hel een puur menselijk verzinsel is.
Ofwel het leven is sec ' leven' en na de dood is er niets meer.
Ofwel het leven is meer, en dan is hetgeen erna komt iets goeds.
Ik vergeet die optie dus niet, ik geloof daar niet in.
Waarom is de hel een verzinsel, terwijl een eventueel "goed" leven na de dood geen verzinsel zou zijn?
Dat is idd een geloof, want er zijn geen feiten om de mening op te baseren.
Exaudi orationem meam
  Moderator zaterdag 9 april 2005 @ 13:15:26 #47
5428 crew  miss_sly
pi_26094944
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:09 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waarom is de hel een verzinsel, terwijl een eventueel "goed" leven na de dood geen verzinsel zou zijn?
Dat is idd een geloof, want er zijn geen feiten om de mening op te baseren.
Nee, ik geloof niet in een goed leven na de dood!
Ik denk dat mocht er na dit leven iets zijn, mocht dit leven een voorspel zijn tot iets, dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat dat iets goed is. Geen hemel ofzo, maar ook niets slechts.

Maar laten we wel wezen: alles mbt na de dood is een geloof, want iets bewijzen is nogal lastig
pi_26100610
quote:

Het wordt G'd altijd verweten wanneer het slecht gaat, maar wanneer het goed gaat hoor je niets van de mens.
pi_26100661
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:52 schreef k3vil het volgende:

[..]

Het wordt G'd altijd verweten wanneer het slecht gaat
volgens mij werd er in die post juist duidelijk gemaakt dat God niet kan bestaan vanwege de ellende op de wereld. Dus hem wordt niets verweten
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:46:58 #50
95608 Speth
Rorschach
pi_26106593
quote:
pi_26107376
quote:
De dood is ook niet erg. Alleen de weg er naartoe kan pijnlijk en afschikwekkend zijn.
pi_26108016
Hiet is de weg van al het vlees... er is niet zekerder dan de dood en niets onzekerder als het leven
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
  zaterdag 9 april 2005 @ 21:28:21 #53
95608 Speth
Rorschach
pi_26108071
edit Alicey : Ga elders de taalpurist uithangen.

[ Bericht 87% gewijzigd door Alicey op 10-04-2005 00:02:46 (Taalpurisme) ]
pi_26108284
true
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:56:00 #55
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_26112653
Just watchin' the game, having a Bud..
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 21:34 schreef ikbenstoer het volgende:
true
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 21:34 schreef ikbenstoer het volgende:
true
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_26114382
Ik ben doodsbang voor de dood.
Ik wil niet dood en zal al het mogelijke doen om haar niet tegen te komen.
Na de dood is niets, het grote Niets.
  zondag 10 april 2005 @ 01:20:40 #57
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_26114530
Nou oeoeoeoehoeoeoe!
  zondag 10 april 2005 @ 01:20:52 #58
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_26114533
pi_26114576
De uil zat in de olmen
Bij het vallen van de nacht
En achter gindse heuvel
Antwoordt de koekoek zacht

koekoek koekoek
quote:
Op zondag 10 april 2005 01:20 schreef STORMSEEKER het volgende:
Nou oeoeoeoehoeoeoe!
koekoek koekoek
pi_26114617
quote:
Op zondag 10 april 2005 01:11 schreef Yosomite het volgende:
Ik ben doodsbang voor de dood.
Ik wil niet dood en zal al het mogelijke doen om haar niet tegen te komen.
Na de dood is niets, het grote Niets.
Waarom bang zijn voor de dood? Je kan het beter omarmen en genoegdoening krijgen met je lotsbestemming. Als er niets is na de dood, wat inderdaad een mogelijkheid is, dan zij het zo.
pi_26114829
quote:
Op zondag 10 april 2005 01:26 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Waarom bang zijn voor de dood? Je kan het beter omarmen en genoegdoening krijgen met je lotsbestemming. Als er niets is na de dood, wat inderdaad een mogelijkheid is, dan zij het zo.
Ik heb geen tijd om dood te gaan. Ik wil nog zoveel doen. En daarna houdt het leven op.
En dat vind ik bijzonder onwerkelijk, niet reëel, onacceptabel.
'k verkondig ook altijd dat ik minstens 110 wil worden, in ieder ouder dan de door actuarissen gehanteerde afgeleide sterftetafels.
pi_26114865
quote:
Op zondag 10 april 2005 01:42 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Ik heb geen tijd om dood te gaan. Ik wil nog zoveel doen. En daarna houdt het leven op.
En dat vind ik bijzonder onwerkelijk, niet reëel, onacceptabel.
'k verkondig ook altijd dat ik minstens 110 wil worden, in ieder ouder dan de door actuarissen gehanteerde afgeleide sterftetafels.
Ik pas ervoor om 110 te worden.
pi_26114942
Het is ook om de pensioenfondsen dwars te zitten.
Die rekenen met een gemiddelde eindleeftijd van mannen: 78, en vrouwen 81.
Dus als ik ouder word dan die leeftijd, dan kost het ze geld.
Een van mijn huidige frustraties is dat ik weer een pensioenbijdrage moet betalen, terwijl ik die in mijn oorspronkelijke contract weggeregeld had.

Maar belangrijker is mijn eerder genoemde motivatie: ik wil nog zoveel doen.
pi_26121254
Ik ben niet bang voor de dood, sterker nog, ik ben nieuwsgierig naar de ervaring en zou dan ook liever niet 'ongemerkt' doodgaan.

Ik probeer elke dag te leven alsof het mijn laatste is. Ik wil niet dood want ik geniet intens van mijn leven en ben erg gelukkig, maar als ik morgen doodga heb ik nergens spijt van.
  zondag 10 april 2005 @ 15:05:05 #65
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26122946
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

[..]

Ik denk altijd maar; als er een hel is (ik sluit niks uit), en ik kom er terecht, moet het vast een gave plek zijn. Als zelfs types als ik in de hel terechtkomen, moet het in de hemel walgelijk saai zijn.
quote:
Op zondag 10 april 2005 01:54 schreef Yosomite het volgende:
Het is ook om de pensioenfondsen dwars te zitten.
Die rekenen met een gemiddelde eindleeftijd van mannen: 78, en vrouwen 81.
Dus als ik ouder word dan die leeftijd, dan kost het ze geld.

Fan-tas-tisch, fuck the system op z'n creatiefst.
pi_26123528
quote:
Op zondag 10 april 2005 01:26 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ik denk er vaak over na, en was op een bepaalde manier altijd wel bang voor de dood. Totdat ik es "interview with a vampire" weer keek: Een man die veroordeeld is tot eeuwig leven. Dat leek me nog veel erger. Sindsdien kijk ik er wat anders tegenaan.
pi_26123559
doodgaan/zijn is een eitje.
leven is de uitdaging.
  zondag 10 april 2005 @ 15:38:58 #68
34156 Mirage
Smile !!!
pi_26123742
Ik ben absoluut niet bang voor de dood, eerlijk gezegd lijkt de dood mij helemaal zo gek nog niet.

De enige reden dat ik nu nog niet dood wil en waarom ik volledig in paniek zou zijn als ik nu een ziekte zou krijgen met de dood op korte termijn in het vooruitzicht, is omdat ik 2 kinderen heb.
De jongste zou zijn gangetje wel gaan als hij zijn natje, droogje en knuffels gewoon blijft krijgen. hij heeft het besef van "nooit meer terug komen en machteloos zijn" nog niet ( peuter).
De oudste ( net 6 geworden) echter wel.
Er is niemand die het recht heeft hem een dergelijk verdriet aan te doen. Hij heeft het besef dat als iemand dood is je diegene nooit meer kan aanraken ( ook niet als je dat wil.. en dat niet kunnen als je dat wel mocht willen is denk ik hetgeen hem volledig in paniek maakt ).

Ik heb één keer de fout gemaakt de deur uit te lopen tijdens een discussie met mijn man.
Ik was ontzettend pissig en ik ben van mening dat je zaken uitpraat op een doeloplóssende manier.
op dat moment zag ik dat ik hiertoe nie in staat was en vroeg mijn man even uit mijn gezichtsveld te gaan en zijn klep dicht te houden.. ik wilde er later op terug komen.
Hij wilde het persé nú uitpraten.
Ik pakte mijn jas en liep de deur uit om een ommetje te maken zodat hij de mogelijkheid gewoon nie had door te drammen.
Stom stom stom !!! ik was vergeten te melden bij mijn zoontje dat mama even weg ging en zo weer terug kwam.

Hij heeft volledig in paniek zitten huilen "mama komt nooit meer terug".

Dat mag nooit nooit gegrond zijn !

Ook is er nog zoveel waarin ik hem wil begeleiden.. omgaan met... zichzelf vinden... respect hebben en houden voor.... etc etc...

Het achterlaten en verdriet doen van mijn gezin is hetgeen mij ängst" laat hebben voor het doodgaan.

Het proces zelf en de dood zelf doen mij niets. ( dit heb ik overigens altijd zo gehad )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_26127959
Voor dood gaan kun je bang zijn, maar voor dood zijn niet.
Het is weer de taal, waarmee je jezelf voor de gek houdt,
- gelukkig zijn, ik ben gelukkig
- rijk zijn, ik ben rijk
- dood zijn, ik ben dood.
Zelfde grammatica, alleen bij de laatste activiteit ontbreekt het uitvoerende subject. Het wordt dus gewoon onzin
Exaudi orationem meam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')