De dood is ook niet erg.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:59 schreef Amando het volgende:
Helaas is het zo dat mensen in deze consumptiemaatschappij de dood zien als iets vreselijks.
Terwijl ze absoluut geen bewijs hebben dat dat ook zo is.

quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:34 schreef ikbenstoer het volgende:
true
quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:34 schreef ikbenstoer het volgende:
true

koekoek koekoekquote:Op zondag 10 april 2005 01:20 schreef STORMSEEKER het volgende:
Nou oeoeoeoehoeoeoe!

Waarom bang zijn voor de dood? Je kan het beter omarmen en genoegdoening krijgen met je lotsbestemming. Als er niets is na de dood, wat inderdaad een mogelijkheid is, dan zij het zo.quote:Op zondag 10 april 2005 01:11 schreef Yosomite het volgende:
Ik ben doodsbang voor de dood.
Ik wil niet dood en zal al het mogelijke doen om haar niet tegen te komen.
Na de dood is niets, het grote Niets.

Ik heb geen tijd om dood te gaan. Ik wil nog zoveel doen. En daarna houdt het leven op.quote:Op zondag 10 april 2005 01:26 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Waarom bang zijn voor de dood? Je kan het beter omarmen en genoegdoening krijgen met je lotsbestemming. Als er niets is na de dood, wat inderdaad een mogelijkheid is, dan zij het zo.

Ik pas ervoor om 110 te worden.quote:Op zondag 10 april 2005 01:42 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd om dood te gaan. Ik wil nog zoveel doen. En daarna houdt het leven op.
En dat vind ik bijzonder onwerkelijk, niet reëel, onacceptabel.
'k verkondig ook altijd dat ik minstens 110 wil worden, in ieder ouder dan de door actuarissen gehanteerde afgeleide sterftetafels.

Ik denk altijd maar; als er een hel is (ik sluit niks uit), en ik kom er terecht, moet het vast een gave plek zijn. Als zelfs types als ik in de hel terechtkomen, moet het in de hemel walgelijk saai zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
[..]
Beide users, vergeten minsten 1 andere optie, namelijk een hel waar zij eeuwig zullen branden.
Is deze omissie toch niet door angst ingegeven ?
quote:Op zondag 10 april 2005 01:54 schreef Yosomite het volgende:
Het is ook om de pensioenfondsen dwars te zitten.
Die rekenen met een gemiddelde eindleeftijd van mannen: 78, en vrouwen 81.
Dus als ik ouder word dan die leeftijd, dan kost het ze geld.

Ik denk er vaak over na, en was op een bepaalde manier altijd wel bang voor de dood. Totdat ik es "interview with a vampire" weer keek: Een man die veroordeeld is tot eeuwig leven. Dat leek me nog veel erger. Sindsdien kijk ik er wat anders tegenaan.quote:Op zondag 10 april 2005 01:26 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Waarom bang zijn voor de dood? Je kan het beter omarmen en genoegdoening krijgen met je lotsbestemming. Als er niets is na de dood, wat inderdaad een mogelijkheid is, dan zij het zo.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |