abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26629301
Juichen voor Bosvelt

“Dat is toch die speler die zo op Bavo Galama lijkt?”
“Bavo wie?”
“Ach laat ook maar. Wen maar niet teveel aan hem. Hij blijft maar twee jaar, hooguit.”
“Ah, een voorbijganger. Net als die Gerald die het nou zo geweldig doet bij PSV”
“Tja, Riemer koopt ze slim in maar als ze niet bevallen, verkoopt hij ze net zo handig weer”
“Gaat hij die Bosvelt ook weer verkopen dan”
“Nee, die bouwt af in Friesland. Omdat je er zo leuk kunt vissen, zegt Riemer”
“Houdt die Bosvelt zo van vissen dan”
“Nee natuurlijk niet, maar dat durft hij niet tegen Riemer te zeggen. Als hij tegen had gestribbeld had hij naar dat zinkende schip van Gullit gemoeten”
“Over vissen gesproken, die Van den Herik vist wel mooi achter het net”
“Jazeker, Riemer lacht zich natuurlijk rot. Die liggen elkaar niet zo, die twee.”
“Toch is die Paul een echte Feyenoorder, waarom kiest zo’n jongen voor Heerenveen”
“Ze staan te dringen op het spreekuur van Riemer. Vraag me niet waarom. Riemer weet al dat iemand bij een club weg wil voor de speler er zelf ook maar een seconde over heeft nagedacht. “
“Hoe doet ie dat dan? Heeft ie zo’n overtuigingskracht”
“Is niet nodig. Heerenveen is tegenwoordig een topclub. Twee wedstrijden tegen Newcastle United, al jaren bovenaan in de competitie. Dat krijgen die jongens in het buitenland ook wel mee natuurlijk. Heerenveen is een merknaam geworden waar je tegen U zegt”
“Dus we kunnen eigenlijk krijgen wie we willen”
“Nou, dat ook weer niet. Het is een combinatie van een slimme koopmansgeest, een wakkere geest en een charmante geest. Er op tijd bij zijn, veel enthousiasme tonen en in de gaten houden wie er transfervrij is. Dat is alles”
“Aha, maar moet ik nou ook weer juichen voor die Bosvelt. Eerst juichen voor die Ajacied Sibon, toen voor die PSV-er Bruggink en nu voor Feyenoorders Rsaza en Bosvelt. Ik pas er voor hoor”
“Je moet niks. Je juicht maar voor wie je wil. Of je houdt je mond. Maar als Bosvelt volgend jaar in de finale om de Amstelcup de winnende maakt tegen Feyenoord….”|
“Dan ga ik uit mijn dak ja”
“Dat zeg ik. Maar die Paul lijkt echt op Bavo Galama”
“Bavo wie?”

http://sc.heerenveen.org

ik stop trouwens binnenkort na 4 jaar en zo'n 125 columns voor de Heerenveen fansite - was erg leuk maar het is wel een beetje op en er zijn weer nieuwe uitdagingen
pi_26633174
Laat ik nou net Bavo Galema kennen. Wel leuk deze vorm, goed gedaan! Riemer is ook een kei in het sturen van een leuk ansichtkaartje naar spelers in het buitenland, zo schept hij toch weer een band. Een slimme leuke vent die Riemer.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zondag 1 mei 2005 @ 14:30:27 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_26640503
Leuk stukkie.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_26641592
Leuk stuk! Zelf had ik ook het plan om deze week over Paulus te schrijven, maar dan meer met de vraag of het nog wat gaat worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26669617
quote:
ZES JAAR ALLES BREED

Nu PSV kampioen is en het seizoen zijn einde nadert, zijn clubs al nadrukkelijk bezig met volgend jaar. PSV wil nu dolgraag de Zwitser Johann Vogel bewegen tot bijtekenen, terwijl men bij Ajax zo blij is met de rentree van Tomás Galásek en ook over zijn contractstatus na gaat denken. Het zijn dingen die ik niet begrijp. Waarom zou je verder willen met deze doodsaaie, volstrekt inwisselbare en middelmatige spelers?

Neem Johann Vogel. De Zwitser is vernoemd naar Cruijff en speelt ook met diens nummer veertien. Dat is bij voorbaat al pretentieus, maar neigt in dit geval naar schromelijke zelfoverschatting. Vogel hobbelt al zes seizoenen mee bij PSV en heeft in die zes jaar het wereldrecord breedtepasses dusdanig scherp gesteld, dat er de eerstkomende dertig jaar niemand meer in de buurt gaat komen. Zijn fans zeggen dan dat hij zo weinig balverlies lijdt. Hoe zou dat nu komen? Johann Vogel neemt in zijn passing nooit risico. Dan verlies je ook niet snel een bal. Ik zal niet zeggen dat Vogel dit jaar slecht was. Hij was bruikbaar, vooral omdat Cocu en Van Bommel hem ondersteunden op het middenveld. Met twee van die klasbakken er naast had iedere willekeurige hoofdklasser nog wel op het Eindhovense middenveld kunnen meekomen. Gezien de lage actieradius van Vogel, had ik het met mijn beperkte conditie wellicht nog gekund. Een beetje van links naar rechts lopen en af en toe een bal breed spelen.

Of neem Tomás Galásek. Bij Ajax klagen ze al een tijd dat ze niet meer aan het ouderwetse Ajax-spel toekomen. Druk naar voren zetten, risico nemen. Ja, als je Galásek als centrale middenvelder opstelt, begrijp ik dat wel. Ook bij de overigens zeer vriendelijke Tsjech geldt het principe “liever breed dan diep”. Dat terwijl Ajax zich altijd profileert als een voetbaluniversiteit en u en ik weten dat op universitair niveau diep op de materie wordt ingegaan, in plaats van breed. Ook hier geldt dat ook een goedwillende amateur op deze manier mee had kunnen spelen.

Ik snap die trainers wel, die niet willen verliezen. Die roemen deze spelers omdat ze de balans bewaken en geen gekke dingen doen. Maar is PSV dan kampioen geworden vanwege het fantastische spel van Vogel? Welnee. Sterker nog, met John de Jong naast Cocu en Van Bommel had PSV een veelzijdiger middenveld gehad. Verloor Ajax dan zo veel omdat Galásek niet speelde? Absoluut niet. Hedwiges Maduro liet de laatste tijd zien hoe deze positie bij Ajax ingevuld moet worden. Neem zijn goal in de Kuip. Na een afgeslagen aanval van Feyenoord overbrugde Maduro het hele veld om te scoren. Galásek had dit ten eerste nooit kunnen belopen en ten tweede was hij blijven hangen, om een eventueel terugkomende bal te onderscheppen.

Nee, deze heren worden flink overschat, terwijl hun coaches ons willen doen geloven dat ze onderschat worden. Natuurlijk, Vogel staat er niet voor goals, maar zes competitiedoelpunten in zes jaar is wel erg weinig voor een middenvelder. Zeker omdat hij dit niet met assists compenseert. Galásek schiet af en toe van afstand per ongeluk raak en mag wel eens een strafschop nemen, maar ook zijn aanvallende inbreng is te verwaarlozen. De Tsjech werd tijdens het EK dan ook niet voor niets als eerste gewisseld als Brückner de Tsjechen wilde laten aanvallen.

Ik begrijp het belang van een goede defensieve middenvelder. Ik weet dat spelers die de balans bewaken nodig zijn. Ik snap ook dat die niet direct doelpunten hoeven te maken. Maar dat houdt niet in dat je alleen maar risicoloos moet spelen en dan de complimenten voor je loopvermogen en inzet mag incasseren. Voor dat geld moeten ze inzet tonen! Cocu en Maduro lieten bij PSV en Ajax zien hoe je vanuit een defensief takenpakket ook kunt bijsluiten en aanvallend van waarde kunt zijn. Wereldtoppers als Vieira, Gerrard, Maniche, Pirlo en Baraja doen hetzelfde.

Kom nu alsjeblieft niet aan met het verhaal dat je pas snapt hoe goed Vogel en Galásek zijn als ze niet meespelen. Kom niet aan met de bijnaam stille kracht. Dat is typisch een benaming voor een speler waar je eigenlijk niets mee kunt, maar die je geen grijze muis wilt noemen. Niemand kijkt voetbal voor Vogel en Galásek, ook niet de mensen die hen willen bestempelen als kennersvoetballers. Want dat zijn de beide heren in de verste verte niet. Daarbij, mochten ze het onverhoopt wel zijn, dan staat voor mij vast dat ik in dat geval liever een leek ben.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 2 mei 2005 @ 17:29:58 #81
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_26670428
Column is weer van goede kwaliteit, maar ditmaal heb ik toch enige kritiek. :

Dat Vogel een vervangbare speler is ben ik het met je eens maar:
quote:
Neem Johann Vogel. De Zwitser is vernoemd naar Cruijff en speelt ook met diens nummer veertien. Dat is bij voorbaat al pretentieus, maar neigt in dit geval naar schromelijke zelfoverschatting.
Dit vind ik een zinloze opmerking.
Dan kun je net zo goed niemand met nummer 14 laten spelen.
Hij is vernoemd naar Cruyff. De nummer 14. Niet meer dan logisch dat je dan ook met dat nummer wil spelen, heeft in principe niets te maken met je eigen kwaliteiten of zelfoverschatting.
quote:
Sterker nog, met John de Jong naast Cocu en Van Bommel had PSV een veelzijdiger middenveld gehad
Misschien kun je hier beter van maken: Als John de Jong dit seizoen blessurevrij was gebleven had PSV een veelzijdiger middenveld gehad. Want in principe zou Vogel dit seizoen minder speelminuten hebben gekregen dan nu het geval is.

Maar voor de rest dus weer
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Trouwste user 2022 maandag 2 mei 2005 @ 17:46:15 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_26670888
Ik had liever een positieve column over de zuid koreanen gezien die veel te weinig worden genoemd. Vooral Park is een geweldenaar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 2 mei 2005 @ 17:48:54 #83
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26670966
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:46 schreef tong80 het volgende:
Ik had liever een positieve column over de zuid koreanen gezien die veel te weinig worden genoemd. Vooral Park is een geweldenaar.

You kidding me? Die Koreanen worden veel te veel genoemd, terwijl alleen Park echt wat toevoegd aan het elftal. En dan nog iets wat een beetje Europeaanse voetballer ook nog zou kunnen ....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  Trouwste user 2022 maandag 2 mei 2005 @ 17:49:30 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_26670981
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:48 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

You kidding me? Die Koreanen worden veel te veel genoemd, terwijl alleen Park echt wat toevoegd aan het elftal. En dan nog iets wat een beetje Europeaanse voetballer ook nog zou kunnen ....
Dit bedoel ik nou net.

pi_26672371
Goede column al vind ik hem net iets aan de lange kant en op de een of andere manier niet zo leuk om te lezen in vergelijking met je vorige columns. Misschien ligt het aan de iets te serieuze toon.
That's all folks!
pi_26672929
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:46 schreef tong80 het volgende:

Redelijke voetballers, die nu ineens van alle kanten weer lof krijgen. Eerst kraakte iedereen ze af, nu zijn ze volgens iedereen ineens geweldig. Da's ook niet bijzonder...

En Vaduz, hij was juist korter dan gemiddeld.
www.thuisuiteten.nl
pi_26672968
Voor mijn gevoel dan nog te lang, t zal dit keer wel aan mij liggen.
That's all folks!
  maandag 2 mei 2005 @ 19:04:19 #88
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_26672980
tvp
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_26673002
Had je geen betere tvp kunnen maken The Hives!

En Vaduz, soms is lengte ook betrekkelijk.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 2 mei 2005 @ 19:11:23 #90
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_26673206
Ik heb ze nog niet gelezen . En omdat ik ze anders weer alle weken niet lees, plaats ik even een tvp totdat ik wel tijd heb .
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_26673214
Ah zo, dat doe je dan wel weer slim!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 2 mei 2005 @ 19:34:18 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_26673914
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:02 schreef methodmich het volgende:

[..]

Redelijke voetballers, die nu ineens van alle kanten weer lof krijgen. Eerst kraakte iedereen ze af, nu zijn ze volgens iedereen ineens geweldig. Da's ook niet bijzonder...
Nee de twee beste spelers van de nummer drie van de wereld. Ik vond ze vanaf het begin al goed. En helemaal terecht ziet de rest nu ook hun geweldige potentie.

In de week dat PSV landskampioen is en de halve finale van de EC-1 speelt had ik liever een positieve column gezien.

pi_26673957
Deze komt zaterdag online en dan is PSV er vermoedelijk al uit.

En dat jij Park en Lee-fan bent, is toch wel nieuw voor me.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 2 mei 2005 @ 19:58:38 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_26674777
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:35 schreef methodmich het volgende:
Deze komt zaterdag online en dan is PSV er vermoedelijk al uit.

En dat jij Park en Lee-fan bent, is toch wel nieuw voor me.
Heb ik al vaker gepost hoor al erg vroeg zelfs.

Ze hebben niet de uitstraling van vedettes. Maar nogmaals Park is een uniek talent. Verdedigend sterk, controlerend, scorend.

pi_26674929
Nou, dan heb ik dat altijd gemist! Heb je goed ingeschat dan.
www.thuisuiteten.nl
pi_26680068
Ik hou niet zo heel erg van dit soort columns omdat het met zoveel 'gespeelde' autoriteit geschreven is. Waarom zou ik van jou aannemen dat Vogel en Galasek van die mindere goden zijn? Het is een nogal vierkante mening zonder veel nuances die me min of meer wordt opgedwongen. Het heeft er ook mee te maken dat ik niet zo heel erg van die voetbaltechnische columns houd, het heeft zo'n hoog 'tribune-gehalte' waar altijd van die mannetjes zitten die het beter weten dan de coach.

Met iets meer relativering, humor en zelfspot en vooral anekdotiek zou ik er meer plezier aan beleven. Nu is het een column die denk ik bij de meeste lezers vooral sympathie voor Vogel en Galasek zal opwekken en dat is toch niet je bedoeling, denk ik.

[ Bericht 83% gewijzigd door SCH op 03-05-2005 08:19:19 ]
pi_26696010
De bedoeling is dat mensen gaan nadenken over Vogel en Galásek en dan dus twee dingen kunnen doen. Of ze krijgen sympathie voor hen, zoals jij, en vinden dat de heren best goede voetballers zijn. Of ze denken, verdraaid, ja, die gasten zijn eigenlijk gewoon overbodig. Oftewel: het moet een beetje polariseren, chargeren. Daarom nuanceer ik hier ook niets.
www.thuisuiteten.nl
pi_26696357
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:19 schreef methodmich het volgende:
De bedoeling is dat mensen gaan nadenken over Vogel en Galásek en dan dus twee dingen kunnen doen. Of ze krijgen sympathie voor hen, zoals jij, en vinden dat de heren best goede voetballers zijn. Of ze denken, verdraaid, ja, die gasten zijn eigenlijk gewoon overbodig. Oftewel: het moet een beetje polariseren, chargeren. Daarom nuanceer ik hier ook niets.
Ik denk niet dat de heren goede voetballers zijn vanwege jouw column, ik denk alleen: wie is die schrijver die op basis van geen argumenten deze jognens afserveert. Een speler goed of slecht vinden is erg subjectief en ik vind niet dat je mij duidelijk maakt waarom die spelers slecht zijn.

Nog wat anders: is het geen beter idee om jouw columns op maandag of dinsdag op de FP te plaatsen, die van vorige week bv. was dan een stuk actueler en leuker.
pi_26696461
Tja, dan zou het schema omgegooid moeten worden, maar in principe bevalt zaterdag me wel.

Overigens vind ik niet dat ik geen argumenten geef hoor. Die zes goals van Vogel in zes jaar, de vergelijking met Cocu en Maduro op hun plek, het feit dat hun afwezigheid geen invloed heeft op prestaties. Dat zijn toch wat mij betreft argumenten.
www.thuisuiteten.nl
pi_26771388
http://frontpage.fok.nl/column/2834

Column op de FP. Stiefcolumnist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')