Ik heb best veel gedoken Downunder, maar het kon absoluut niet tippen aan Egypte!quote:Op donderdag 21 april 2005 11:26 schreef Lenter het volgende:
Ik baal er nog steeds zo ontzettend van dat ik 2 jaar geleden niet in Oz gedoken heb, maar na 8 maanden was m'n geld echt op!
Tip: Hoe verder je naar het noorden (Cairns) gaat, hoe duurder het is! Veel mensen vergeten dat je al vanaf Bundaberg erg mooi kan duiken en het is daar ontzettend goedkoop vergeleken bij de Noordelijker gelegen duikgebieden!quote:Op donderdag 21 april 2005 11:35 schreef laika het volgende:
heb mijn brevet (CMAS) in Egypte gehaald en ga dit jaar naar Australië om te duiken. Duiken is echt te gek!! Wist ook niet dat het zo mooi was....
en ik maar denken dat het sarcasme wel duidelijk wasquote:
terug vind post, dat blijft ie mooi in je MyAT staanquote:Op donderdag 21 april 2005 12:26 schreef scubagirl het volgende:
Wat is TVP??
De druk kan wel degelijk van grote invloed zijn in het zwembad, denk aan lungburst, orenperforatie, shallow water blackout (wat wel degelijk bij perslucht kan voor komen). Dan het effect van stikstof op de botten, iets dat ook bij volwassenen duidelijk te zien is bij eventuele sectie.quote:Stinkie, ik heb pas een Seal opgeleid (jongentje is 8 jaar), ik denk dat dit op zich wel kan omdat ze alleen tot een maximale diepte in het zwembad mogen en op die diepte heeft stikstof en druk nauwelijks effect op de groei. Ben het er wel overeens dat je dit met voorzichtigheid moet benaderen. Het wordt idd gezegd dat het effect kan hebben op de groei, hoewel andere het ook weer tegenspreken. Maar voorzichtigheid voor alles hoor, er is ook niets bewezen op het front van duiken als je zwanger bent, maar ik zou geen risico nemen.
Vanuit mijzelf kan ik zeggen dat het heel tijd, energie en geduld vergt om een kind op te leiden, maar dat het dubbel en dwars waard is.
eensch, alleen een hoop instructeurs durven een andere mening al niet eens meer te geven omdat ze voor een bepaalde organisatie actief zijn.quote:PADI stelt idd dat je, als je vanuit PADI lesgeeft, je niet negatief uitlaat. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, want dan moet je niet volgens hun richtlijnen willen lesgeven, een stukje kritiek mag wel hoor, mits goed onderbouwd. Ik denk dat onder strikte voorwaarden en controle kinderen best les kunnen nemen, maar onder gecontroleerde wateromstandigheden, verder zal je als instructrice/teur zelf ook moeten bepalen of het kind klaar is, vergeet niet dat de meeste oefening van buitenwater ook door een seal gedaan moeten worden, best moeilijk op die leeftijd.
Er valt veel te zeggen over de commerciele insteek van PADI en de wijze van brevettering, maar dat geldt voor iedere duikorganisatie, mss alleen op andere punten.
Ook mee eens. Ik ben dan ook van geen enkele organisatie meer lid, ik ben het DIR-systeem een aantal jaar geleden gaan gebruiken omdat het de duiken die ik maakte een stuk makkelijker maakte, maar verder zal het me een rotzorg zijn.quote:Dat gedoe met ruzie tussen nob'ers en PADI vind ik zo een kul, of wat dat betreft iedere andere organisatie, zoals b.v. DIR duikers.
Er is altijd wel wat.
We zijn uiteindelijk allemaal met dezelfde hobby bezig. Dat is toch leuk. Verleden jaar op voor een goed doel gedoken, veel centjes opgehaald. Gezellig samen zijn, blokhutjes huren op Oostvoorne, lekker duiken en doorzakken (daarna natuurlijk), duiken is geweldig...
En Nederland is ook geweldig om te duiken!!
Buitenland natuurlijk ook, van waar ik tot nu toe heb gedoken, is Egypte ook absoluut mijn favo.
thx!quote:Op donderdag 21 april 2005 11:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Tip: Hoe verder je naar het noorden (Cairns) gaat, hoe duurder het is! Veel mensen vergeten dat je al vanaf Bundaberg erg mooi kan duiken en het is daar ontzettend goedkoop vergeleken bij de Noordelijker gelegen duikgebieden!Veel plezier iig!
Ik = Jaloers!
quote:Op donderdag 21 april 2005 12:55 schreef stinkie het volgende:
De druk kan wel degelijk van grote invloed zijn in het zwembad, denk aan lungburst, orenperforatie, shallow water blackout (wat wel degelijk bij perslucht kan voor komen). Dan het effect van stikstof op de botten, iets dat ook bij volwassenen duidelijk te zien is bij eventuele sectie.
[..]
eensch, alleen een hoop instructeurs durven een andere mening al niet eens meer te geven omdat ze voor een bepaalde organisatie actief zijn.
[..]
Ook mee eens. Ik ben dan ook van geen enkele organisatie meer lid, ik ben het DIR-systeem een aantal jaar geleden gaan gebruiken omdat het de duiken die ik maakte een stuk makkelijker maakte, maar verder zal het me een rotzorg zijn.
2 verplichte specialties? alleen nachtduiken toch? of is dat nieuw...?quote:Op donderdag 21 april 2005 14:53 schreef Sjoewe het volgende:
Wat zijn eigenlijk leuke specialties om te doen voor je 2 ster? Naast de twee verplichte dan.
Dat het overgrote deel van die dingen overbodig is in de wijze waarop ze gegeven worden. Waarmee ik zoveel wil zeggen dat het meeduiken met een ervaren duiker niet wezenlijk verschilt van 'les' krijgen van een instructeur. Er zijn uiteraard wel specialty's waar dat niet voor geld, maar dat zijn er heel wat minder dan er verkocht wordenquote:Op donderdag 21 april 2005 14:24 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
wat is er tegen specialties?
ik ga morgen mn 2e duik maken in![]()
in de grevelingen
Dus jij wilt wekelijk beweren dat stikstof invloeden op je botten geen effect kunnen hebben op de groeiquote:Op donderdag 21 april 2005 14:48 schreef scubagirl het volgende:
[..]
![]()
![]()
zeg ook niet dat t nooit zo is, zeg alleen dat t nauwelijks effect heeft op groei. Iedereen kan in het zwembad iets oplopen, bij kinderen moet je dus goed leren te klaren, shallow water blackout heeft meer te maken met freediven dan met scubadiven. Als ze ooit sectie op mij uitvoeren dan schrikken ze zich rot, kapotte enkels van het voetballen, verrotte rug en waarschijnlijk botten van het duiken...
ik vind lesgeven erg leuk, dan moet ik dus bij een organisatie aangesloten zijn, ik heb het PADI systeem altijd goed gevonden, ben er zelf ook mee begonnen, ze zijn marktleider op het gebied van recreatief duiken en zoals ik al zei; als je hun opvatting niet deelt moet je niet uit naam van hun lesgeven toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |