abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25987997
Het nieuwe Duikseizoen is weer begonnen
Ik heb mijn eerste duik alweer gemaakt

Mijn plannen voor dit seizoen:
- 2* opleiding
- Veel duiken
- Misschien Duikvakantie Egypte, Dahab
pi_25988417
Helaas is het motorseizoen ook weer begonnen.......

Geen geld (Kind)
Geen tijd (Kind)
Geen geld (Straks geen werk)
Maar dan heb ik tijd zat
pi_25988514
Nog nooit in Nederland gedoken, afgezien eens in het zwembad 10 jaar geleden ofzo... Maar wil dit seizoen toch eindelijk een in NL gaan duiken... Maar ja... denk dat het nooit zo mooi zou zijn als Curaçao of Bonaire... maar die rust....
  maandag 4 april 2005 @ 22:54:03 #4
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_25988543
TVP

Vorig jaar m'n PADI Open Water Diver gehaald, smaakt naar meer, maar zo mooi als op Aruba krijg ik het niet meer denk ik.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_25990203
Ik dit jaar ook 2-sters, duikvakantie zit er voorlopig niet meer in helaas, geen buddy.
pi_25994744
quote:
Op maandag 4 april 2005 22:52 schreef Kaaltie het volgende:
Nog nooit in Nederland gedoken, afgezien eens in het zwembad 10 jaar geleden ofzo... Maar wil dit seizoen toch eindelijk een in NL gaan duiken... Maar ja... denk dat het nooit zo mooi zou zijn als Curaçao of Bonaire... maar die rust....
Zeelandbrug.
Noordzee.

Alleen de vele kleurrijke vissen en koraal mis je, maar stromingsduiken en wrakduiken is zooooo leuk
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:42:15 #7
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25994807
me pa heeft een eigen duikschool
weer lente, dus veel duiken
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_25994845
quote:
Op maandag 4 april 2005 22:54 schreef Sjoewe het volgende:
TVP

Vorig jaar m'n PADI Open Water Diver gehaald, smaakt naar meer, maar zo mooi als op Aruba krijg ik het niet meer denk ik.
Egypte, Bonaire, Australie, Mexico, Israel, Malta

Kan echt mooier hoor. Overigens heb ik van deze alleen maar ervaring in Egypte, Israel en Mexico en Malta. Aruba vond ik ook wel leuk, maar Egypte vond ik mooier. Hoewel ik niet bij dat golden beach (heette het nou zo, waar je door een hek en een bedrijf moest) of zo op Aruba gedoken heb. Wel lekker warm en gewoon in je zwembroek duiken
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:04:05 #9
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_25995326
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:43 schreef basset het volgende:

[..]

Egypte, Bonaire, Australie, Mexico, Israel, Malta

Kan echt mooier hoor. Overigens heb ik van deze alleen maar ervaring in Egypte, Israel en Mexico en Malta. Aruba vond ik ook wel leuk, maar Egypte vond ik mooier. Hoewel ik niet bij dat golden beach (heette het nou zo, waar je door een hek en een bedrijf moest) of zo op Aruba gedoken heb. Wel lekker warm en gewoon in je zwembroek duiken
Haha, het was meer zo van dat als ik al genoeg geld heb om een uitrusting te huren m'n financiele middelen me dit jaar niet veel verder dan Zeeland zullen voeren.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_25995510
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 11:04 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Haha, het was meer zo van dat als ik al genoeg geld heb om een uitrusting te huren m'n financiele middelen me dit jaar niet veel verder dan Zeeland zullen voeren.
Kom je waarschijnlijk verder dan ik Mijn financiele middlelen voeren me niet verder dan de luisers van de kleine en het afbouwen van alles wat nog in huis moet gebeuren
pi_26245588
pffff... wanneer wordt het weer duikweer...?
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:48:01 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26245656
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:45 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
pffff... wanneer wordt het weer duikweer...?

Er zijn er zat die nu al elke week in het water liggen hoor...
pi_26245807
droogpakduikers zeker...?
Ik heb er ook al een keer ingelegen, maar ik ga me echt niet in de regen omkleden
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:47:42 #14
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26247175
Water begint al weer aardig op te warmen. Afgelopen weekend 7 graden, de week daarvoor 5-6
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_26250714
't veerse meer hier was begin april al 8 graden
ik heb eigenlijk alleen in het weekend tijd en afgelopen weekend was niet lekker weer
nu ziet het er ook niet echt beter uit
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:26:16 #16
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_26252474
Ben net tweeëneenhalve week terug van Bonaire. Heb daar m'n Advanced Open Water gehaald. Mooiste duik was naar de Hilma Hooker: een ouwe smokkelboot (drugs) die op ongeveer dertig meter diepte ligt. Zwom een enorme groene murene langs (minstens twee meter) en er wonen hele grote tarpons. Je kan ook de laadruimen in, erg mooi. Ook heerlijk dat je er kan duiken zonder pak: alleen zwembroek en een rashguard. De watertemperatuur neemt ook bijna niet af als je dieper komt.

Verder gedoken op Cyprus, onder ander wrak van de Zenobia: 170 meter lange veerboot.
En gedoken in Australië, nee niet op het Great Barrier Reef maar aan de westkust, Rottnest Island voor de kust van Perth. Ik wil in oktober of november weer een weekje gaan duiken, Cyprus of Egypte.

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaedrus op 15-04-2005 17:49:32 ]
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
  zondag 17 april 2005 @ 12:17:40 #17
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_26292584
Wil graag in Nederland gaan beginnen om te kijken of ik het leuk vind maar er zijn zoveel duikscholen ... wellicht dat jullie nog tips hebben wat betreft duikopleidingen? Wat zijn gangbare tarieven voor een PADI Open Water cursus? (Of is een andere cursus geschikter?) Kortom.... alle hulp is welkom!!
pi_26294719
PADI en NOB gaan steeds meer op elkaar lijken, er zit nu bijna geen verschil meer in...

misschien is het handig als je dan zegt in welke buurt je een duikvereniging zoekt...

Iemand al een snotolf gezien?
  maandag 18 april 2005 @ 12:32:14 #19
54737 sivado
pi_26319735
"misschien is het handig als je dan zegt in welke buurt je een duikvereniging zoekt..."

regio Tilburg
  maandag 18 april 2005 @ 15:15:57 #20
92655 Ferdi81
omdat............
pi_26323850
ik ga denk ik week 18 weer mijn 1e duik 2005 maken, Oostvoorne waarschijnlijk.
pi_26327340
NOB verenigingen: *klik
voor padi moet je misschien gewoon ff op de padi site kijken, daar zullen ze ook wel links hebben staan

ben je opzoek naar een opleiding of een vereniging? groot verschil
  maandag 18 april 2005 @ 19:06:54 #22
54737 sivado
pi_26329577
opleiding... als we gaan duiken zal het toch altijd wel in het buitenland zijn dus een vereniging heeft, denk ik, niet zoveel zin....

thanks!
pi_26329789
onze vereniging gaat naar Egypte
elk jaar een duikreis
onderling met clubleden worden ook reizen georganiseerd
  maandag 18 april 2005 @ 23:44:50 #24
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26337351
Ik ga over twee weken naar Kreta, en heb wel weer zin om een duik te maken (heb PADI advanced open water). Weet iemand of het nog te vroeg / koud is om nu daar te gaan duiken? Ik heb al wel een hele rits duikscholen gevonden, maar er staat nergens wanneer het seizoen voor geopend is wordt verklaard.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_26343432
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:44 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga over twee weken naar Kreta, en heb wel weer zin om een duik te maken (heb PADI advanced open water). Weet iemand of het nog te vroeg / koud is om nu daar te gaan duiken? Ik heb al wel een hele rits duikscholen gevonden, maar er staat nergens wanneer het seizoen voor geopend is wordt verklaard.
Sluit het duikseizoen dan

Gewoon hele jaar door man!
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:30:35 #26
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26343550
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:53 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
droogpakduikers zeker...?
Ik heb er ook al een keer ingelegen, maar ik ga me echt niet in de regen omkleden
droogpak.. mietjes
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26343803
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:30 schreef Houniet het volgende:

[..]

droogpak.. mietjes
En toch ben ik jaloers als je bibberend het water uitkomt van 3/4 graden met een verstopt fluitje en je ziet er 1 met zn zondagse pak uit een droogpak klimmen zn zooi de auto ingooien en de bar in duiken.

Wat wel weer leuk is, is dat je soms zo'n droogduiker in een keer onder water ondersteboven ziet hangen met z'n benen naar boven.
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:20:10 #28
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26344627
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:24 schreef basset het volgende:

[..]

Tsja, ik duik voor mijn plezier, en kou hoort daar niet echt bij.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:23:07 #29
19297 stinkie
pi_26344686
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:24 schreef basset het volgende:

[..]

ah, dus je gaat mee? het water is al 7 graden
pi_26346265
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:23 schreef stinkie het volgende:

[..]

ah, dus je gaat mee? het water is al 7 graden
Tis ook alleen die eerste stap die koud is (eigenlijk de 2e als je pak zich vult met water, eigenlijk net of je in een koud bedje stapt dat je moet opwarmen....hmmmmmmmmm

Het enige dat wel lekker zou zijn zou een full face duikmasker zijn...met intercom

Helaas liggen al mn spullen bij een nichtje momenteel
pi_26347295
jammer als je gaten in je bedje hebt waardoor de kou blijft doorstromen

Eind maart / begin april is de temp al wel te doen... het worden dan wel duiken van 15-30 minuten, maar dat is niet erg

Ik heb dit seizoen nog maar 1 duik gemaakt, maar dat komt omdat ik het druk heb met school
Als het dit weekend nou droog blijft ga ik mn 2e maken
pi_26350626
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:56 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
jammer als je gaten in je bedje hebt waardoor de kou blijft doorstromen

Eind maart / begin april is de temp al wel te doen... het worden dan wel duiken van 15-30 minuten, maar dat is niet erg

Ik heb dit seizoen nog maar 1 duik gemaakt, maar dat komt omdat ik het druk heb met school
Met een goed pak gaat er 1 keer water in en that's it
pi_26351383
heb mijn pak gratis overgenomen en hij is al vrij oud, dus er zitten wel wat gaatjes in
ik groei nog dus ga nog geen nieuwe pak kopen
heb nog een aanbod van een 2e hands pak open staan en daar ben ik wel aan toe voor dit seizoen, dus daar moet ik nog achteraan
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:42:43 #34
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_26353052
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:56 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

Je zal ook 'ns nat worden bij het duiken...
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_26353203
nat of koud water maakt me niet uit, maar bij het omkleden is het de bedoeling dat ik weer droog en warm wordt en dat lukt niet als het regent...
pi_26354236
Het gaat weer beginnen inderdaad.

Eindelijk mn eigen uitrusting compleet en volgende week donderdag met de duikclub naar Egypte.
Ga daar ook met mn advanced beginnen.

Daarna hier in het "koude" water weer beginnen.
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:12:05 #37
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_26358225
ik moet binnenkort mn 3* maar ff halen denk ik, hoef nog maar 2 opstijgingen en dan heb ik die ook in de pocket, en dan ben ik voorlopig ff klaar met opleidingen en specialties. Ik heb alleen sinds mn weekje egypte3 in december al niet meer gedoken, dus het wordt weer hoog tijd.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  donderdag 21 april 2005 @ 10:51:20 #38
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26398347
Hallo fokkers,

Ff een foktopic over duiken. Ben erg benieuwd wat de mening is over duiken, om e.o.a. reden bestaat het idee dat duiken gevaarlijk is en voor jonge piepers. Ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken en wat jullie leeftijd en geslacht is. Mocht je het eng of gevaarlijk vinden oid dan hoor ik graag waarom.

Verder, voor diegenen die interesse hebben en het leuk lijkt om een discover scuba te doen (ontdek het duiken) in het zwembad of buitenwater (Grevelingen b.v.), dan kan ik je nu een super aanbieding doen. Ik hoop dat eind april mijn site klaar is. Laat ff weten of je interesse hebt. Zoiets is erg leuk voor vrijgezellenfeestjes of als cadeau.

Een volledige duikcursus kan natuurlijk ook, of een vervolgopleiding, maar dat moet je me maar laten weten.

grzzzz Scubagirl
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_26398404
Hee wat leuk, mijn ouders en jongste broertje gaan over een paar weken duiken, misschien vindt ik hier nog wel wat leuks?
*verkapte tvp*
  donderdag 21 april 2005 @ 11:00:38 #40
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26398542
hey duikfokkers,

onze duikschool en vereniging duiken het hele jaar door, over heel Nederland, Grevelingen, Zeelandbrug, Oostvoorne, Spiegelpolder, Put van Heel, Vinkenveen..... overal... en bij 4 graden, maar ook bij 20 graden en geen zicht... (overigens zonder droogpak hoor).

Verder ben ik instructrice, dus mocht iemand interesse hebben in een discover of een begin opleiding (Open water) of vervolgopleiding, of een specialty (wrak, diep, nitrox, efr) dan kan ik je zeker verder helpen tegen een leuke prijs, met een leuke school en leuke vereniging die over heel Nederland duikt (ook Belgie, in de steengroeves).

Gezelligheid staat bij ons voorop in een ongedwongen sfeer. Verder wordt er veel georganiseerd. Ik hoop dat eind april de site klaar is, hij wordt mooi al zeg ik t zelf.....

o, enne in oktober/november willen we een liveaboard gaan doen langs the brothers (Egypte) dus mocht je interesse hebben... dan hoor ik t wel..

tot divezzzzzzzzzz
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_26398559
*dit is een tvp*
Mijn ouders en jongste broertje duiken al een tijdje, ikzelf ben nog niet echt helemaal erin "gedoken". Sjeez, wat een flauwe grap.
pi_26398844
spam?
  donderdag 21 april 2005 @ 11:15:11 #43
19297 stinkie
pi_26398859
oe oe oe specialty's volgen ....
pi_26398891
IK heb mn duikbrefet al, ik ben gecertificeerd PADI duiker .

Overigens gehaald in Curaçao.
  donderdag 21 april 2005 @ 11:17:53 #45
119096 Lenter
Come on over
pi_26398920
Kheb vorig jaar m'n Padi Scuba Diver Licence gehaald, echt supergaaf.
Ga van de zomer naar Tenerife, weet iemand of je daar leuk kan duiken?
G'day Mate!
pi_26399004
overigens brevet op Sint Maarten gehaald, volgende week naar Egypte
  donderdag 21 april 2005 @ 11:24:44 #47
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_26399081
Ik heb mijn IDD brevet, de eerste in nederland gehaald, en heb al meerdere duikreizen achter de rug (Egypte, Thailand, Australie en Venezuela) en ik ben er erg over te spreken! Het is echt super onder water en als je je verstand gebruikt is het absoluut niet gevaarlijk! Je hebt altijd van die ontzettende dwazen die alles beter weten (heb je overal) maar als je je aan de regels houdt is alles ok! Ik vindt het iig de moeite waard en kan het iedereen aanraden! Het is wel verstandig om in Nederland je brevet te halen! In het buitenland doen ze er over het algemeen heel makkelijk over (drie rondjes duiken en je krijgt je papiertje) maar de opleidingen in Nederland zijn een stuk serieuzer en kom je er niet zo makkelijk mee weg!

And last but not least:
Peace on the Reef!!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 21 april 2005 @ 11:26:45 #48
119096 Lenter
Come on over
pi_26399140
Ik baal er nog steeds zo ontzettend van dat ik 2 jaar geleden niet in Oz gedoken heb, maar na 8 maanden was m'n geld echt op!

Ik had toen nog nooit gedoken en wist dus niet wat te verwachten maar sinds vorig jaar kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan!!!
G'day Mate!
pi_26399168
Padi rescue diver hier. Maar wel op zoek naar een volgende opleiding.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  donderdag 21 april 2005 @ 11:27:38 #50
19297 stinkie
pi_26399174
definieer jonge piepers?
en ja, bepaalde sorten duiken houden voor kinderen/jongeren meer risico in dan andere. Maar als je het over kinderen hebt, waarom zou je ze hieraan blootstellen, de aanslag op nog in ontwikkeling zijnde botten is vrij fors, maar vanaf een jaar of 15/16 zie ik geen echte problemen meer, behalve dat bepaalde duiken mss teveel vragen in de zin van fysieke kracht en mentale weerbaarheid

[ Bericht 1% gewijzigd door stinkie op 21-04-2005 11:37:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')