abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 00:03:23 #151
128220 Peter6000
pi_49708943
I burn my eyes out

Maar ik vrees dat voortborduren op Adore, met melancholie en experimentele klanken er niet in zit.
Harde gitaarklanken, en nog meer en nog hardere klanken.

Maar goed: een I was there experience in een klein zaaltje is natuurlijk altijd geweldig.

compilatie Paris
pi_49716060
The Smashing Pumpkins have completed their first show since Dec. 2, 2000, held tonight (May 22) at Paris' 2,200-capacity Grand Rex. The three-hour, 29-song set introduced new guitarist Jeff Schroeder, bassist Ginger Reyes and keyboardist Lisa Harriton into the Pumpkins' lineup, which now includes lone original members Billy Corgan and Jimmy Chamberlin.

The gig opened with the track "United States," from the band's impending comeback album, "Zeitgeist," due July 10 via Martha's Music/Reprise. A host of other new songs were played, including first single "Tarantula," "Doomsday Clock," "Starz" and "Orchid."

There was also a sizable chunk of vintage Pumpkins material, including "Today," "Hummer," "Cherub Rock," "Disarm" and "Silverfu*k." An acoustic set was sandwiched into the middle of the gig, featuring tracks like "33," "Winterlong" and "To Sheila."

The Pumpkins will take a few days off before hitting Holland's Pink Pop Festival next Monday and will be on the road through late summer. As previously reported, the group will also play residences this summer in Asheville, N.C., and San Francisco.

Setlist is bekend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron:
http://www.billboard.com/(...)ontent_id=1003588876
Vette setlist!!!!!

[ Bericht 73% gewijzigd door Devlinsect op 24-05-2007 10:35:35 ]
pi_49719566
Parijs was VET ! Zie hier voor een verslag.

Tot in Brussel / op Pinkpop!
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 12:57:33 #154
128220 Peter6000
pi_49721260
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:12 schreef toolhead het volgende:
Parijs was VET ! Zie hier voor een verslag.

Bovendien zijn de nieuwe nummers op het eerste gehoor veel toegankelijker dan die van het topzware Machina en minder melancholisch dan die van rouwplaat Adore: ze liggen nog het meest in het verlengde van het Siamese Dream-materiaal, maar herbergen elementen uit de hele geschiedenis van de Pumpkins.

Ik geloof dat dit de lading goed dekt.
'rouwplaat Adore'

Wel lekker dat het 3 uur is, stond ook al op de site van Luxemburg, waar ze vanavond spelen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 19:37:23 #155
128220 Peter6000
pi_49772947
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:12 schreef toolhead het volgende:
We zijn de FOK elite, de massa ziet ze pas later.

Heb een leuke database gevonden, je kan zowel op nummer als op datum zoeken.

Helaas, Here is No Wy werd altijd weinig gespeeld (onbegrijpelijk).
http://www.spfc.org/tours/song.html?song_id=71

Hier de setlist van gisteren

Lucky 13
7 Shades of Black
Today
Bullet with Butterfly Wings
Orchid
That's The Way
Glass and the Ghost Children
Hummer
Tarantula
Zero
Starz
United States
For God and Country
Thirty-three
Rocket
To Sheila
Tonight, Tonight
Stand Inside Your Love
Shame
Never Lost
Doomsday Clock
1979
Disarm
Untitled

Encore 1:

Cherub Rock
Muzzle

Encore 2:

Gossamer
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 19:52:08 #156
128220 Peter6000
pi_49829151
En toch vind ik Billy Corgan beter op mijn pad passen als hij experimentele en kwetsbare dingen zou gaan doen. Enige kippenvelmoment in Brussel voelde ik toen hij een stukje van The End van The Doors zong.
Vele bekende Pumpkinsnummers live zien gedurende een 3 uur (!!!) durende set is zonder meer okay natuurlijk.
To Sheila .

Voor liefhebbers van het betere gitaarwerk een absolute aanrader, hij (Pumpkins = Billie) is zelfs aan het begin van de tour al in vorm. De afsluiting van Pinkpop morgen wordt een stuk boeiender dan vorig jaar (al is daar natuurlijk niet zo heel veel voor nodig, maar toch).

Maar voor mij pas weer Smashing Pumpkins als Billie weer is uitgekeken op de massa, en met één of ander vaag gezelschapje melancholisch en/ of experimenteel komt doen in Paradiso.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter6000 op 27-05-2007 19:59:34 ]
pi_49931595
Ben naar Pinkpop geweest voor de Pumpkins en het was gewoon goed.
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:41:17 #158
85962 ioko
I Appear Missing
pi_49941041
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:33 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ben naar Pinkpop geweest voor de Pumpkins en het was gewoon goed.
Kijk, hier ben ik het nu mee eens. De nummers werden strak gespeeld, het was beter dan ik had kunnen hopen. Ik vond alleen het einde wat te langdradig, maar mister Corgan houdt daar gewoon van, dus erg verrast was ik niet.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_49949326
Die nieuwe single is wel erg tof zeg
If Matrix was here, he'd laugh too
  vrijdag 22 juni 2007 @ 21:15:44 #160
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50742566
Pitchfork heeft een nieuwtje:
Klik
pi_50804344
Eind juli ga ik ze zien in San Francisco!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 24 juni 2007 @ 23:42:41 #162
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_50804449
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:15 schreef nipeng het volgende:
Pitchfork heeft een nieuwtje:
Klik
Dat nieuws viel niet bepaald goed bij Pitchfork.
  maandag 2 juli 2007 @ 09:56:28 #163
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_51050367
En wat vinden jullie van het nieuwe album (sinds gisteren is het 'overal' verkrijgbaar). De mix zit potdicht waardoor het geluid erg krampachtig wordt. Ik vind het in ieder geval beter dan Zwan. De reacties zijn tot nu toe gemengd, van 'grootste bagger ooit' (diegene heeft Machina nooit gehoord denk ik), tot 'beste album sinds Mellon Collie'.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_51053887
Viel me, na 1 luisterbeurt, op dat er geen rustpuntjes inzitten. Het gaat maar door..en de vocalen vind ik een stuk minder als vroeger. Maar toch had het zeker zijn momenten.
pi_51057576
Heel slecht geproduceerd lijkt het, maar kan ook aan de rip liggen. De drums zijn ver weg, alsof er een dikke deken over je speaker ligt. Ik kan er niet naar luisteren,.. zonde want ik vond zelfs Zwan en het soloalbum goed.
- Computer games don't affect kids. I mean, if pacman affected us as kids, we'd all run around in darkened rooms munching pills and listening repetitive music. -
pi_51227307
En de cd-versie klinkt beter?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:34:42 #167
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51227912
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:56 schreef SigmundFreud het volgende:
En wat vinden jullie van het nieuwe album (sinds gisteren is het 'overal' verkrijgbaar). De mix zit potdicht waardoor het geluid erg krampachtig wordt. Ik vind het in ieder geval beter dan Zwan. De reacties zijn tot nu toe gemengd, van 'grootste bagger ooit' (diegene heeft Machina nooit gehoord denk ik), tot 'beste album sinds Mellon Collie'.
Ik betwijfel het of de smashing pumpkins ooit nog hun oude niveau zullen halen, met dit album of met toekomstige. De magie is al lang weg sinds Jimmy uit de band werd gekickt t.g.v. de dood van Melvoin. Nu is er helemáál geen fuk meer van de band over, behalve een in nostalgie verdrinkende billy corgan; een naar erkenning hunkerende gevallen engel.
Ook ik kijk met nostalgie terug op de dagen van de opstandigheid en speelsheid in pisces iscariot, de naderende volwassenheid en besef van realiteit in siamese dream, en de schizofrenie tussen zelfdestructieve gevoelens en empathie voor de wereld in mellon collie. Wat waren zij parels van albums...elk nummer had een eigen ziel, ging een eigen leven leiden, en had de kracht om mensenlevens te beinvloeden; van tranen van verdriet tot tranen van geluk.
In '98 toen ik ze zag op pinkpop wist ik het zeker; zij zullen nooit meer wederkeren tot de geloofwaardige en snedige band die ze zijn geweest. De spanning is eraf, het ruwe en pure is eraf, de geloofwaardigheid is eraf....
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
pi_51228209
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:34 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

De magie is al lang weg sinds Jimmy uit de band werd gekickt t.g.v. de dood van Melvoin. Nu is er helemáál geen fuk meer van de band over, behalve een in nostalgie verdrinkende billy corgan; een naar erkenning hunkerende gevallen engel.
Jimmy is er weer bij hoor!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:47:21 #169
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51228261
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:45 schreef Felixa het volgende:

[..]

Jimmy is er weer bij hoor!
je sais...maar sinds hij eruit werd gekickt is de magie weg....
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
pi_51230626
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:47 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

je sais...maar sinds hij eruit werd gekickt is de magie weg....
Mmm, toen ik ze in Brussel zag, vond ik dat erg meevallen.
Iig tussen Billy en Jimmy was er heel veel contact, werd er veel gelachen en zo,
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:56:00 #171
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_51239294
Heb Zeitgeist hier voor me liggen en net voor de eerste keer geluisterd. Moet nog een paar luisterbeurten krijgen, maar op het eerste gehoor vind ik hem een tikje tegenvallen. Klinkt wel lekker hoor, maar ik vind hem een beetje mak.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:56:52 #172
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51239322
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:56 schreef Hukkie het volgende:
Heb Zeitgeist hier voor me liggen en net voor de eerste keer geluisterd. Moet nog een paar luisterbeurten krijgen, maar op het eerste gehoor vind ik hem een tikje tegenvallen. Klinkt wel lekker hoor, maar ik vind hem een beetje mak.
dat bedoel ik
  zondag 8 juli 2007 @ 08:34:36 #173
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_51253957
hoewel ik het niet had verwacht ben ik tot nu toe erg enthousiast over die nieuwe plaat. Goede songs, rockt als een tiet en lekker spannend en gevarieerd. MAar ik zal wel de enige zijn die dit vind......

Ik hoop alleen dat de geluidskwaliteit van e vinylversie een heel stuk beter is dan van die mp3's die ik heb. Na het zien van een paar filmpjes op youtube van 2007 heb ik ook erg veel zin om ze te gaan zien. Pukkelpop here i come.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_51255057
Geweldig album Zeitgeist! Alleen de laatste track is dan net weer 'meh' beetje te .. tsja raar, biza, klinkt gewoon niet interesant. rik kan er niet echt muziek uit horen. De rest rockt gewoon lekker! en Bleeding the orchid is een pareltje. Kleine opmerking is dat hij in de studio opnames iets teveel 'los gaat' kwa effecten over zijn vocals heen te gooien. Klinkt kazig en dat is jammer!

Mijn all time SP favoriet blijft Adore, en daarna wel Mellon Collie Het werk ervoor ben ik niet zon fan van. Alhoewel sommige tracks live dan wel weer heel erg hard rocken (I am one, studio: live: )
Now Im Nothing
  zondag 8 juli 2007 @ 12:35:17 #175
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51256701
quote:
Op zondag 8 juli 2007 10:56 schreef Collaborator het volgende:
Het werk ervoor ben ik niet zon fan van.
smashing pumpkins barbaar!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')