Precies. Indirect word je meteen afgestraft doordat je brief in de papierversnipperaar gaat en jij niet die baan krijgt die je zou willen hebbenquote:Op zaterdag 2 april 2005 11:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Maak er maar eens een aantal in je sollicitatiebrieven. Het mag wel, maar serieus zal men je niet nemen.
Daarmee wil je dus zeggen dat het op FOK! lekker gaat met het taalgebruik? Puur en alleen omdat je Sugababes.nl als referentiekader gebruikt? De dames en heren die daarop posten vinden het verschrikkelijk tof om zo te typen volgens mij. Het hoort bij hun subcultuur. Ik vraag me echter af hoe ze dat gaan doen wanneer ze een sollicitatiebrief moeten schrijven.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:28 schreef xFriendx het volgende:
Surf eens een tijdje op het forum van Sugababes.nl, daar zijn dingen als "egt", "ni", "nie" of "sgool" een standaard. Ook is het daar niet meer mogelijk om een woord te laten eindigen op een "n" want veelal zie ik daar "zulle", "zeure" of "wille" staan, en zo zijn er nog wel vele voorbeelden te vinden.
Ik denk dat Fok! vergeleken met zo'n forum qua taalbeheersing in de posts een stuk plezieriger leest.
Overigens vind ik een beetje zeuren niet verkeerd als het wellicht de OP wat duidelijker maakt. De OP is toch het belangrijkste, want als het goed is kijken mensen eerst naar die post voor men wat post.
yO NiGgAh,quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:30 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Daarmee wil je dus zeggen dat het op FOK! lekker gaat met het taalgebruik? Puur en alleen omdat je Sugababes.nl als referentiekader gebruikt? De dames en heren die daarop posten vinden het verschrikkelijk tof om zo te typen volgens mij. Het hoort bij hun subcultuur. Ik vraag me echter af hoe ze dat gaan doen wanneer ze een sollicitatiebrief moeten schrijven.
je mag toch verwachten dat ze sollicitatiebrieven wel goed schrijven he , maar dat is het punt hier niet dacht ikquote:Op zaterdag 2 april 2005 11:30 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Daarmee wil je dus zeggen dat het op FOK! lekker gaat met het taalgebruik? Puur en alleen omdat je Sugababes.nl als referentiekader gebruikt? De dames en heren die daarop posten vinden het verschrikkelijk tof om zo te typen volgens mij. Het hoort bij hun subcultuur. Ik vraag me echter af hoe ze dat gaan doen wanneer ze een sollicitatiebrief moeten schrijven.
Sollicitatiebrieven kan je schrijven met Word en dan de spellingscontrole er op los laten, dan blijven er alleen nog wat stijlfouten over.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:36 schreef bonke het volgende:
[..]
je mag toch verwachten dat ze sollicitatiebrieven wel goed schrijven he , maar dat is het punt hier niet dacht ik
Als een op echt niet duidelijk is dan mag er wat van gezegt worden
maar users die totaal off topic gaan omdat er een t ipv een d word geschreven zijn gewoon zeikerds
Nee, ik zeg niet dat het taalgebruik op Fok! op een hoog niveau zit, maar ik ben aan de andere kant wel blij dat het taalgebruik zoals te vinden is op Sugababes hier nog niet zoveel te vinden is.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:30 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Mee eens is.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Fok is niet te vergelijken met Sugababes, hier zal men je aanspreken op "Sugababes-taalgebruik". Terecht ook, want het is te debiel voor woorden.
Die indruk krijg ik dus ook. Waarom gebruiken mensen 2 verschillende soorten "Nederlands"? Ze moeten dus OF op school heel hard nadenken om fatsoenlijk ABN te schrijven, OF ze moeten op msn/fora heel hard nadenken om die achterlijke woorden te gebruiken? Volgens mij begint het met het laatste (dus heel hard nadenken bij woorden als SkAtJuHh ed.) maar wordt dat op een gegeven moment hun "voertaal".quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:37 schreef xFriendx het volgende:
Op zich is het leuk dat jongeren een eigen "taaltje" gebruiken maar soms krijg ik de indruk dat door het gebruik van "egt" zij echt niet meer weten dat het met "ch" is i.p.v. een "g".
Aanspreken vind ik nog netjes omschrevenquote:Op zaterdag 2 april 2005 11:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Fok is niet te vergelijken met Sugababes, hier zal men je aanspreken op "Sugababes-taalgebruik". Terecht ook, want het is te debiel voor woorden.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat staat er dan in de FAQ van Sugababes over het taalgebruik?
quote:Gebruik geen Breezertaal (Z0a1s D1T), maak geen hele teksten onderstreept, italic of bold (dit is bedoeld om iets te accentueren).
quote:
quote:Susjjeee..! jY hoOr in de tOp dusj iedereen mOet
stemme OnthOu: wie aan haar kOmt ,, kOmt aan my..!
hOufanjOususjjsfOrdiieleventJeee..!
Gewoon even twee teksten van het eerste de beste profiel waar ik op terecht kwam.quote:heJ giRl
Ieder1 ff dr0ppen 4 deSe mo0ie meiSj
weL d0en he
Moet je hier eens kijken dan: B®3Ez@H Saajts #14quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gewoon even twee teksten van het eerste de beste profiel waar ik op terecht kwam.
Daar wordt gevraagd of iedereen even een berichtje achter wil laten, omdat het een mooi meisje betreft.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:59 schreef ScienceFriction het volgende:
"Ieder1 ff dr0ppen 4 deSe mo0ie meiSj"
Wat staat daar????
Daar trappen we niet in, hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:18 schreef diertjuh het volgende:
Als ik wordt gecorrigeert op fouten, dan irriteer ik me er eigenlijk niet zo aan. Want ik onthou het, en dan zou ik het de volgende keer niet meer fout moeten doen. En in deze post zullen ook wel weer fouten zitten.![]()
![]()
Waarom?? Omdat niet iedereen het zomaar kan grapjas. Voor de 1 is wiskunde een simpel logisch verhaal, voor de ander zijn spellingsregels een simpel logisch verhaal. Maar ik snap er geen zak van.., wiskunde weer wel. Ik ken een aantal mensen die perfect kunnen spellen..., maar ze kunnen 'links' en 'rechts' niet uit elkaar houden... De meeste mensen hebben dat al voor de basisschool onder de knie volgens mij.quote:Op zondag 3 april 2005 20:17 schreef Bozboy het volgende:
Typefoutje moet kunnen, maar ik erger me ook erg aan die stijlfouten. Vooral als mensen een d of t verwisselen. Waarom is het zo moeilijk om het gewoon goed te schrijven?? Iedereen heeft toch basisschool gehad en weet toch hoe het moet? Waarom dan fout schrijven..,
Allright Bozboyquote:... of nog erger: onzinnige Engelse termen gebruiken waar het gewoon in het Nederlands kan?
Dat dient met een l te worden geschreven.quote:Op zondag 3 april 2005 20:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
Allright
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |