abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:50:14 #51
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_25919517
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:47 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Dat is niet belachelijk maken. Dat heet helpen. Je bent toch geen kamper dat je als en dan door elkaar haalt.
Ga jij maar eens een LBO-zwakstroom uitleggen dat het groter dan is, in plaats van groter als. Dat gaat er gewoon niet in, het enige wat deze persoon zou denken is: godverdomme, die kankerlijer denkt dat die beter is dan ik, omdat die één of ander diplomaatje heeft

Mensenkennis, ga toch niet altijd van jezelf uit.
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
pi_25919544
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:47 schreef gigant het volgende:

[..]

Leer dan toch die kromme zinnen te verstaan, dat is een stuk makkelijker.
Wat een achterlijke instelling zeg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:51:52 #53
114120 gigant
pi_25919568
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:50 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hoeveel procent is hier geboren?

Dan nog, je hebt het over een sociaal leven. Als je niet eens ABN kunt lezen en schrijven zul je ook wel intelligent gevonden worden (op je werk bijv.).
Echt wel, de plaatselijke stratenmaker gaat zeuren over je taalgebruik.
pi_25919578
Of neem anders een spellingscontrole op je browser, heb ik ook.
pi_25919585
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:50 schreef gigant het volgende:

[..]

Ga jij maar eens een LBO-zwakstroom uitleggen dat het groter dan is, in plaats van groter als. Dat gaat er gewoon niet in, het enige wat deze persoon zou denken is: godverdomme, die kankerlijer denkt dat die beter is dan ik, omdat die één of ander diplomaatje heeft

Als iemand zo denkt hoef ik er verder ook niet meer mee om te gaan. Ze interesseren mij niet.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:53:12 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25919616
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:47 schreef gigant het volgende:

[..]

Hoeveel mensen spreken nu fatsoenlijk Nederlands in Nederland? Ik bedoel dan echt ABN, ik denk dat het rond de 30 procent zal liggen.
Leer dan toch die kromme zinnen te verstaan, dat is een stuk makkelijker. Bij de meeste mensen krijg je het er gewoon niet in, laat staan de dialecten.
Alsof ik de kromme zinnen niet versta. Man, als het moet ga ik op plat Drents verder en ook ik verhaspel wel eens een zin, haal als en dan in de spreektaal wel eens door elkaar en schrijf wel eens een d'tje waar dat een t'tje had moeten zijn. Word ik kwaad als iemand me daarop aanspreekt? Nee. Ik zie het als dat die persoon me probeert te helpen en niet alsof diegene "z'n ego wil opkrikken". Ok, in spreektaal zal niemand snel corrigeren of gecorrigeerd worden, maar op schrift vind ik het écht een ander verhaal. Als ik straks in m'n doctoraalscriptie allerlei spelfouten ga maken, word ik daar toch echt op aangesproken hoor. Het heeft met een stukje beschaving en serieus genomen worden te maken. Of denk jij dat de VMBO'ers onder ons wél hun schoolwerk met spelfouten mogen inleveren? Ik hoop toch echt van niet...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:53:46 #57
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_25919632
is het niet taalbeheersing?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_25919641
Jezus, leer nou eens nederlands .

"Ik zit toch niet op school, !"

Huilies, .
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:54:03 #59
114120 gigant
pi_25919643
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wat een achterlijke instelling zeg.
Ik weet niet in wat voor een wereld jij leeft? Ik heb veel vrienden mensen die VWO voltooid hebben maar ook mensen die op één of andere praktijkschool met moeite hebben afgerond.

Wat maakt mij het uit wat voor een opleiding ze gevolgd hebben of wat hun vader doet? Niks, respecteer die mensen toch gewoon, ze kunnen het ook serieus als kwetsend ervaren.
pi_25919663
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:50 schreef gigant het volgende:

[..]

Dat KBL kind heeft het geleerd. Dus dan kan hij het ook goed leren. Als iedereen gewoon ABN zou spreken, zouden die KBL kindjes het ook goed zeggen.
pi_25919721
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:54 schreef gigant het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor een wereld jij leeft? Ik heb veel vrienden mensen die VWO voltooid hebben maar ook mensen die op één of andere praktijkschool met moeite hebben afgerond.

Wat maakt mij het uit wat voor een opleiding ze gevolgd hebben of wat hun vader doet? Niks, respecteer die mensen toch gewoon, ze kunnen het ook serieus als kwetsend ervaren.
Je opleiding zegt niet alles over hoe goed je het ABN beheerst. Ik heb KBL vrienden en dat zijn gewoon fatsoenlijke mensen die fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken en schrijven.
pi_25919722
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:54 schreef gigant het volgende:

[..]

Kwetsend? Dan moeten ze maar wat beter Nederlands leren en niet het spellingsniveau hebben van een infantiele allochtone kleuter.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:57:32 #63
114120 gigant
pi_25919741
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Alsof ik de kromme zinnen niet versta. Man, als het moet ga ik op plat Drents verder en ook ik verhaspel wel eens een zin, haal als en dan in de spreektaal wel eens door elkaar en schrijf wel eens een d'tje waar dat een t'tje had moeten zijn. Word ik kwaad als iemand me daarop aanspreekt? Nee. Ik zie het als dat die persoon me probeert te helpen en niet alsof diegene "z'n ego wil opkrikken". Ok, in spreektaal zal niemand snel corrigeren of gecorrigeerd worden, maar op schrift vind ik het écht een ander verhaal. Als ik straks in m'n doctoraalscriptie allerlei spelfouten ga maken, word ik daar toch echt op aangesproken hoor. Het heeft met een stukje beschaving en serieus genomen worden te maken. Of denk jij dat de VMBO'ers onder ons wél hun schoolwerk met spelfouten mogen inleveren? Ik hoop toch echt van niet...
Tuurlijk, als jij op de universiteit zit kun je je spelfouten niet permiteren, punt. Maar vergeet niet, niet veel mensen kunnen de universiteit aan, het is maar een klein gedeelte van de bevolking. Waarschijnlijk heb je het niet door omdat je omgeven bent met mensen die dezelfde intelligentie hebben.

En ik vraag me af, of de leraren van het VMBO zelf de taal wel goed beheersen.
pi_25919780
Zelfs op de universiteit beheerst niet iedereen het Nederlands... vandaar dat steeds meer studies in het engels worden gedoceerd
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:59:16 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25919796
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kwetsend? Dan moeten ze maar wat beter Nederlands leren en niet het spellingsniveau hebben van een infantiele allochtone kleuter.
Exact. Als ik mensen dingen zie schrijven als "werdt", "tog", en "egt", dan gaan m'n haren recht overeind staan en kan ik het meestal niet laten om er wat van te zeggen. Ik bedoel, hoe wil je ooit serieus genomen worden als je dat soort taalverkrachtingen bezigt?!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:59:29 #66
114120 gigant
pi_25919802
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Doe toch niet zo dom man, en kom eens uit je eigen omgeving en kijk eens om je heen. Waarom is het voor sommige mensen onmogelijk om buiten hun eigen wereldje te redeneren?
pi_25919838
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:59 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Exact. Als ik mensen dingen zie schrijven als "werdt", "tog", en "egt", dan gaan m'n haren recht overeind staan en kan ik het meestal niet laten om er wat van te zeggen. Ik bedoel, hoe wil je ooit serieus genomen worden als je dat soort taalverkrachtingen bezigt?!
Inderdaad, dat soort mensen neem ik ook bij voorbaat al niet meer serieus.
Liever rijk, lui en vergenoegd dan een sloeber die daag'lijks zwoegt
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:00:54 #68
114120 gigant
pi_25919843
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:59 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat is het nu juist, wat de fuck maakt het uit hoe een bouwvakker schrijft? Ga toch eens niet uit van alleen de mensen die een kantoorbaan willen hebben.
pi_25919879
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:00 schreef Vaatdoek het volgende:

[..]

Ik ook niet nee
pi_25919883
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:00 schreef Vaatdoek het volgende:

[..]

Ik ook niet dus. Ach, een spelfoutje doe ik niet moeilijk over, maar als mensen constant de domste fouten maken zoals "egt" "ik werdt", dan begint dat me toch echt wel behoorlijk te irriteren.
pi_25919902
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 22:59 schreef gigant het volgende:

[..]

Doe toch niet zo dom man, en kom eens uit je eigen omgeving en kijk eens om je heen. Waarom is het voor sommige mensen onmogelijk om buiten hun eigen wereldje te redeneren?
Je hebt het over jezelf nu?
pi_25919913
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:00 schreef gigant het volgende:

[..]

Dat is het nu juist, wat de fuck maakt het uit hoe een bouwvakker schrijft? Ga toch eens niet uit van alleen de mensen die een kantoorbaan willen hebben.
Waar maak jij je dan druk om.
pi_25919915
quote:

[..]

Ook een bouwvakker promoveert op een gegeven moment naar een kantoorbaan. Vaak omdat hij het lichamelijk niet meer aankan. Dan lijkt het me zeker van belang hoe het met zijn taalgebruik gesteld is
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:03:20 #74
114120 gigant
pi_25919922
Maar ik ga naar de stad met me LBO-vrienden, gelukkig irriteer ik me niet aan hun taalgedrag, zouden toch vervelende avondjes worden.

Later,
pi_25919938
quote:

[..]

Hij woont toch in Nederland, dan ga ik er vanuit dat je ABN schrijft (spreken heb ik het even niet over).

En hij is dan wel bouwvakker, doet hij niks anders dan bouwvakker zijn ?
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')