per ongeluk "preizen" schrijven?quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:42 schreef Ppeace het volgende:
Warom altijd zo'n gezeur over mensen die per ongeluk 1 spelfout maken?
MEnsen hier geven reacties, zo van ''taalbarbaar'', ''leer nederlands'' etc.
Ik kan me erg hier aan hinderen.
Jajajajajajaquote:Op vrijdag 1 april 2005 18:16 schreef Stretto het volgende:
Als de syntaxis verkeerd is dan is de semantiek ook meestal verkeerd.
Met een goede syntaxis is de kans op een goede semantiek vele malen groter.
Taalbarbaar!!!quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:42 schreef Ppeace het volgende:
Warom Waarom altijd zo'n gezeur over mensen die per ongeluk 1 spelfout maken?
MEnsen Mensen hier geven reacties, zo van: ''taalbarbaar'', ''leer nederlands Nederlands'' etc.
Ik kan me erg hier aan hinderen storen.
Is dit geen stijlfout!?quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:42 schreef Ppeace het volgende:
Ik kan me erg hier aan hinderen.
Is dit de nieuwe, spuuglelijke versie van ''Ik irriteer mij mateloos''?quote:
Toch nog iemand die het wel begrijpt.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:08 schreef timbastiaansen het volgende:
helemaal gelijk, wat maakt het uit of je hier ABN zou praten, het gaat om de inhoud van je reactie
Je schrijft niet per ongeluk een d of t te weinig/te veel. Dat heeft ook niks met typen te maken. Dat weet je, of niet, je typt het zoals je denkt dat het moet, als je het niet weet, typ je het verkeerd en ben je eigenlijk gewoon dom. Dyslectisch of niet, je kunt het leren wanneer er d of t moet.quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:42 schreef Ppeace het volgende:
Warom altijd zo'n gezeur over mensen die per ongeluk 1 spelfout maken?
Het spijt me hoor, maar als ik ergens niet goed in ben, dan doe ik er doorgaans niet aan mee. Zo neem ik ook nooit deel aan natuurkundige discussies. Het is aan de mensen die iets niet beheersen om zich te bekwamen, de omstanders die zich ergeren hoeven echt hun mond niet dicht te houden. ''Begrijpen wat er bedoeld wordt'' is leuk wanneer ik Afghaanse vluchtelingen wil helpen die in gebrekkig Engels hun verhaal doen, niet als ik mij op een Nederlands forum begeef.quote:Op vrijdag 1 april 2005 19:07 schreef BRITTJE het volgende:
_ En voor Johan_de_With, jammer dat je nu weer hier aan het irriteren bent. (doelende op je Lonsdale gastjes escapades)
Jammer alleen dat men amper meer aandacht heeft voor je boodschap als je die verstopt in een gedrocht van een zin vol met spel- en taalfouten.quote:Op vrijdag 1 april 2005 19:07 schreef BRITTJE het volgende:
[..]
Toch nog iemand die het wel begrijpt.En voor Johan_de_With, jammer dat je nu weer hier aan het irriteren bent. (doelende op je Lonsdale gastjes escapades)
Kijk, als ik op het internet zit zal het me echt een worst zijn of ik goed typ, ik kan teminste schrijven en spreken dus ik maak me niet druk.quote:Op vrijdag 1 april 2005 19:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je schrijft niet per ongeluk een d of t te weinig/te veel. Dat heeft ook niks met typen te maken. Dat weet je, of niet, je typt het zoals je denkt dat het moet, als je het niet weet, typ je het verkeerd en ben je eigenlijk gewoon dom. Dyslectisch of niet, je kunt het leren wanneer er d of t moet.
Van welke zeikerd is het topic?!quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:39 schreef Ppeace het volgende:
Gezeik jonge hierzo
Maargoed bledder lekker door
Ja... geweldig staaltje schrijfwerk laat je zien.quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:42 schreef Ppeace het volgende:
[..]
Kijk, als ik op het internet zit zal het me echt een worst zijn of ik goed typ, ik kan teminste schrijven en spreken dus ik maak me niet druk.
Oh... dus je schrijft als een debiel omdat je niet zoveel achter de pc zit? Je kon toch schrijven? Waarom zou je alleen goed kunnen schrijven als je 24/7 achter de pc zit? Is echt zo'n argument wat kant noch wal raakt.quote:Ik computer niet zo veel per dag en darom typ ik nog wel eens met een foutje er in.
Maargoed als je dus 24/7 achter je pc zit ga je daar wel op letten ja.![]()
Wat heeft een sociaal leven te maken met ABN praten en schrijven?quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:26 schreef gigant het volgende:
Grappig dat MaRySe ook denkt even te kunnen verbeteren, betere wereld begint bij jezelf.
Ach ja, al die mensen zeuren een beetje, denken nu dat ze de HAVO hebben voltooid slim mogen spelen.
Praten jullie ook niet met VMBO-mensen? Die maken ook extreem veel fouten, maar misschien is het een compensatie van het missen van een sociaal leven.
Moeilijk man, linken maken.quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wat heeft een sociaal leven te maken met ABN praten en schrijven?
Net of degene die wél ABN kunnen heel de dag in de boeken zitten en geen tijd hebben voor een sociaal leven..
Mijn god wat een onzinquote:Op vrijdag 1 april 2005 22:37 schreef gigant het volgende:
[..]
Moeilijk man, linken maken.
Wat dacht je van omgang met mensen? In het dagelijks leven stikt het van de spelfouten, ga je dan de mensen ook elke keer corrigeren? Kom toch op man, sommige mensen snappen het gewoon niet en het is niet anders, laat ze het toch lekker niet snappen. We hebben tenslotte ook bouwvakkers en timmermannen nodig in onze maatschappij, wat ik van dipoma-geile-ik-wil-slim-overkomen-door-lekker-te-zaggen-over-spelfouten mensen overigens niet kan zeggen.![]()
Misschien had je in je Nederlandse les niet alleen op ABN moet geilen, maar ook op andere dingen moet letten. Begrijpend lezen zit er in ieder geval niet in.quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is de dooddoener van mensen die het ABN niet beheersen. Mensen die het wel beheersen zouden geen sociaal leven hebben.
Wat snap je niet aan dooddoener?quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:39 schreef gigant het volgende:
[..]
Misschien had je in je Nederlandse les niet alleen op ABN moet geilen, maar ook op andere dingen moet letten. Begrijpend lezen zit er in ieder geval niet in.
Ohja? Ik hoor anders dagelijks lastige mensen uit de Havo/VWO hoek die de minder slimme mensen belachelijk lopen te maken, als iemand bijvoorbeeld zegt: groter als.quote:
Oh god.quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan dooddoener?
Dus, als je iemand wijst op overduidelijke fouten die diegene maakt dan ben je "lastig"?quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:41 schreef gigant het volgende:
[..]
Ohja? Ik hoor anders dagelijks lastige mensen uit de Havo/VWO hoek die de minder slimme mensen belachelijk lopen te maken, als iemand bijvoorbeeld zegt: groter als.
Boeiend, iedereen snapt wat er bedoeld wordt, ga toch een leven zoeken. En probeer op een andere manier je ego op te krikken.
Wat ben jij toch een prutser, discussies voeren met jou zit er ook niet in. Kom toch eens met iets normaals man, in plaats van deze dooddoeners.quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Moet je HAVO hebben gedaan om het ABN te beheersen?
Gaat dit over mijquote:Op vrijdag 1 april 2005 22:26 schreef gigant het volgende:
Grappig dat MaRySe ook denkt even te kunnen verbeteren, betere wereld begint bij jezelf.
Ach ja, al die mensen zeuren een beetje, denken nu dat ze de HAVO hebben voltooid slim mogen spelen.
Praten jullie ook niet met VMBO-mensen? Die maken ook extreem veel fouten, maar misschien is het een compensatie van het missen van een sociaal leven.
Hoeveel mensen spreken nu fatsoenlijk Nederlands in Nederland? Ik bedoel dan echt ABN, ik denk dat het rond de 30 procent zal liggen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dus, als je iemand wijst op overduidelijke fouten die diegene maakt dan ben je "lastig"?Het gaat er niet om dat iedereen wel snapt wat je zegt, maar dat je gewoon niet heel slim overkomt als je dat soort fouten maakt. Om overtuigend over te komen in een gesprek en serieus te worden genomen is het wel handig als je niet allerlei kromme zinnen uitkraamt.
Dat is niet belachelijk maken. Dat heet helpen. Je bent toch geen kamper dat je als en dan door elkaar haalt.quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:41 schreef gigant het volgende:
[..]
Ohja? Ik hoor anders dagelijks lastige mensen uit de Havo/VWO hoek die de minder slimme mensen belachelijk lopen te maken, als iemand bijvoorbeeld zegt: groter als.
Boeiend, iedereen snapt wat er bedoeld wordt, ga toch een leven zoeken. En probeer op een andere manier je ego op te krikken.
Hoeveel procent is hier geboren?quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:47 schreef gigant het volgende:
[..]
Hoeveel mensen spreken nu fatsoenlijk Nederlands in Nederland? Ik bedoel dan echt ABN, ik denk dat het rond de 30 procent zal liggen.
Leer dan toch die kromme zinnen te verstaan, dat is een stuk makkelijker. Bij de meeste mensen krijg je het er gewoon niet in, laat staan de dialecten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |