abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29440950
_GdR_

Turbo, op lage druk (5psi bijvoorbeeld) en goede motorische afstelling, is je blok nog steeds netzo betrouwbaar.
Die Project EK4 uit me signature, krijgt ook 'n turbo.

Type-r blok van Integra past bijna gemakkelijk.
Je moet wél de goede kabelboom hebben.

Type-r blok van Civic past erg moeilijk. Je moet nieuwe motorsteunen... en alles moet anders, prepare for some 10.000euro bitchslappin'.
pi_29455318
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:54 schreef t0n het volgende:
Besteld:
Cross Drilled and Slotted Rotors

[afbeelding]
Ga niet als een gek remmen en crossen, dan zeggen die schijven op een keer 'knak'. Tenzij ze niet later geboord zijn maar echt zo gegoten of hoe je het ook noemt. Verreweg de meeste cross drilled rotors zijn later geboord en dat komt de integriteit niet ten goede. Voor normaal gebruik zou het wel ok moeten zijn en het oog wil ook wat
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29501046
Bedankt voor je tip Stefan.

Ik ga niet echt circuit rijden, het gaat me meer omdat, als ik van 'n sprintje rem... redelijk oké tot stilstand kom, zegmaar.
  maandag 8 augustus 2005 @ 12:25:58 #154
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29501719
En natuurlijk niet ermee in de regen rijden dan zijn ze helemaal zo naar de tief.

Verder supermooie en fijne remmetjes natuurlijk
pi_29897580
w00t, binnen:






Heb weer wat te doen... Heb vakantie comin' up!!
pi_29899228
wat las ik nou, nieuwe turebo?

is deze homemade set nu vrij voor verkoop? :)
pi_29902244
als je 'n kapotte turbo wilt wel ja.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:22:39 #158
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29902551
Crosdrilled spul heeft sowieso geen zin qua remkracht. Alleen maak je de schijf iets lichter waardoor je dus iets minder aandrijfvermogen verliest. Is bij een klein schijfje niet zo belangrijk, maar als je een 385x35 schijf of wat gaat gebruiken kan het pittig schelen. Maar het staat wel stoer

Sleeved geeft in die zin een betere remkracht doordat er steeds een heel dun laagje van je pad afgeschraapt word waardoor ze beter aangrijpen. Nadeel is dat je pads ook wat harder slijten.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:27:10 #159
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29902749
Leuke onderzetters
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:34:50 #160
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29903019
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:22 schreef Five_Aces het volgende:
Crosdrilled spul heeft sowieso geen zin qua remkracht. Alleen maak je de schijf iets lichter waardoor je dus iets minder aandrijfvermogen verliest. Is bij een klein schijfje niet zo belangrijk, maar als je een 385x35 schijf of wat gaat gebruiken kan het pittig schelen. Maar het staat wel stoer

Sleeved geeft in die zin een betere remkracht doordat er steeds een heel dun laagje van je pad afgeschraapt word waardoor ze beter aangrijpen. Nadeel is dat je pads ook wat harder slijten.
Door de gaten krijg je wel een betere koeling. En gekoelde remmen zijn remmen die het niet opgeven na 2 keer door fading. Dus misschien levert het niet méér remkracht, maar zorgt het wel voor langdurige betrouwbaarheid van de remmen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:02:23 #161
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29904266
Denk dat dat ook wel tegenvalt. Die schijven zijn in het midden ook open dus je hebt airflow zat door de schijf heen. Komt nog eens bij dat je de schijf lichter maakt en dat je dus massa verliest. Minder massa word heter als je dezelfde warmteafgifte hebt. Is slechter voor je koeling maar beter voor je onafgeveerde gewicht.

Zit nog een kunstje in het gebruik van hele grote schijven: je kan grotere pads gebruiken en het aangrijppunt ligt verder van de as af, waardoor het moment van aangrijpen verder naar buiten ligt. Daardoor rem je ook harder. Je genereert wel meer warmte maar voor een kortere tijd dus het netto resultaat is hetzelfde. Dan is het alleen de vraag hoeveel lichter je de schijf wil maken dmv gaten er in boren versus warmteopname capaciteit

Wat wel helpt zijn 2 delige schijven (floating rotors) die geven minder warmte af aan je wheelhub & een remvloeistof gebruiken met een heel hoog kookpunt, bijvoorbeeld castrol SRF.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29905932
goed, ik heb wel goede remvloeistof...

en de remmen worden echt minder heet, en de pads hebben betere grijpkracht/hold.

maar ik vind me pronkstuk toch wel de koppeling.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:51:23 #163
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29906178
laat je het hele vliegwiel spulletje nog afdraaien? of is dat al gedaan?

[ Bericht 9% gewijzigd door Tjabbo op 26-08-2005 21:31:00 ]
pi_29911813
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:51 schreef Tjabbo het volgende:
laat je het hele koppeling spulletje nog afdraaien? of is dat al gedaan?
Je bedoeld vliegwiel?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:45:48 #165
114285 Ronneman18
Ik doe m`n best
pi_30008677
Wanneer ga je hem spuiten??? Die zwarte motorkap vink echt niet kunnen als je zo`n `superhonda` hebt. Kan er wel een turbo op moeten maar het oog wil ook wat:) Maar ieder zijn prioriteiten en die van jou liggen blijkbaar ergens anders. Suc6 met alles
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:30:45 #166
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30010100
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:27 schreef t0n het volgende:

[..]

Je bedoeld vliegwiel?
sorry. ja vliegwiel ja.

mên wat heb ik soms rare benamingen voor dingen waarvan ik wel weet wat ze doen
pi_30014935
Je bent ook maar Mens Tjab!

Ziet er allemaal goed uit T0n!
Maar we willen natuurlijk wel filmpjes zien als het spul erop zit..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_30157502
T0n, zit er nog enige schot in de zaak?

Ik koop ws zaterdag een 92-er Sedan, zit alleen een deuk in de motorkap en een licht deukje in 1 van de voorspatborden, zijn nieuwe zijschermen duur of valt dat mee?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  donderdag 1 september 2005 @ 13:40:18 #169
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_30164646
http://www.winparts.nl/

L.Voorscherm Civic 92- 4d. m/g met gat voor zijknipperlicht ¤ 79,67

Motorkap Civic 92-4d. ¤ 80,62

Ik zou lekker naar de (Honda-) sloop gaan
  zaterdag 3 september 2005 @ 23:52:06 #170
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_30245506
woody alert*
Skyline R33 style front bumper 199USD

pi_30245541
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 23:52 schreef pwnd het volgende:
woody alert*
Skyline R33 style front bumper 199USD

[afbeelding]
best vet
  zondag 4 september 2005 @ 01:42:25 #172
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_30248560
http://crx.honda-perf.org/articles/moreminime/moreminime.html

hoe gaat een mini me blok af met een turbo erop als hij al zoveel koppel produceert bij maar 2200toeren
  zondag 4 september 2005 @ 10:24:18 #173
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_30252346
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:42 schreef pwnd het volgende:
http://crx.honda-perf.org/articles/moreminime/moreminime.html

hoe gaat een mini me blok af met een turbo erop als hij al zoveel koppel produceert bij maar 2200toeren
Met een mini-me voer je toch de compressie op en dat kan je toch juist niet hebben met een turbo of ben ik mis?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_30299344
T0n, jij hebt nu toch die 17" onder je Civic zitten, heb je die oude nog over of zijn die al weg?
*intresse heeft*

'k heb zelf nu ook een Civic, Sedan met, als ik ik het goed heb ook zo'n D15b2 blokkie..
Ben nu toch wel benieuwd naar dé verschillen tussen standaard aanzuigbuis, CAI en WAI.. en liep er van jou ook een aansluiting van aanzuigbuis naar radiator? (Die trouwens echt verdomd klein is..)

verder moet ik m'n fenders uitgedeukt hebben en een nieuwe hood, (is bij de vorige eigenaar een buis op terecht gekomen met 110* dus die zit er best verrot uit)

Ik klink nu als een complete leek, maar Civic is echt een verbetering ten opzichte wat ik altijd gereden heb, dus ben bereid om vanalles te leren (ook hoe je bij de radio komt zonder hem er *weer* uit te moeten trekken, want ik moet nog 2 rear speakers monteren..)

NE-way, ik hoop dat ik hier snel antwoord op heb.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_30429048
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:33 schreef t0n het volgende:
_GdR_

Turbo, op lage druk (5psi bijvoorbeeld) en goede motorische afstelling, is je blok nog steeds netzo betrouwbaar.
Die Project EK4 uit me signature, krijgt ook 'n turbo.

Type-r blok van Integra past bijna gemakkelijk.
Je moet wél de goede kabelboom hebben.

Type-r blok van Civic past erg moeilijk. Je moet nieuwe motorsteunen... en alles moet anders, prepare for some 10.000euro bitchslappin'.
Deal als ik je 10k geef fix jij het dan
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_30492029
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:42 schreef pwnd het volgende:
http://crx.honda-perf.org/articles/moreminime/moreminime.html

hoe gaat een mini me blok af met een turbo erop als hij al zoveel koppel produceert bij maar 2200toeren
Zoveel koppel op 2200 toeren, echt niet.

Ik vraag zelfs ook nog steeds af wat een mini-me setup + turbo doet, hoe veel je dan nog kan boosten, ik heb in iedergeval nog niemand gezien die het geprobeerd/ en/of resultaten heeft/zijn.
BlaBlaBla
pi_30750174
zoveel koppel, echt wel.

enneeeuhm.... het gaat niet om de druk, maar om de tuning.

ondertussen weer verder gegaan met de civic.

heb andere lip voor.
17" velgen.
koppeling er in (fucking geil hard superstoer ding).
remmen geswapt.
pi_30750194
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:12 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik heb in iedergeval nog niemand gezien die het geprobeerd/ en/of resultaten heeft/zijn.
http://www.homemadeturbo.com/turbo_projects/t3_mini-me/
pi_30762164
Zou je weer wat foto's willen posten? Van alleen woorden word ik niet geil.
There is no other!
pi_30782380
Ja moet ik ff maken idd.

Zal binnekort wel 'n mooie shoot met 'n vriend van me doen ofzo.
  woensdag 21 september 2005 @ 17:27:05 #181
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_30796395
offtopic

[ Bericht 95% gewijzigd door Tjabbo op 21-09-2005 23:24:16 ]
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_30803089
offt.

[ Bericht 96% gewijzigd door Tjabbo op 21-09-2005 23:24:26 ]
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_33687429
Engine Mods:
- Engine #4 D15b2
- CoolChamber / K&N Filter
- VTi midsection exhaust pipe
- Kat vervanger (test pipe)
- Tenzo-r Muffler

Transmission / Suspension Adjustments:
- Omnipower Street Set -12 cm
- Voor boven/onder strutbars
- Achter onder strutbars
- Clutchspecialities 6puck sprung clutch
- Clutchspecialities Pressureplate Rated for 285 ft-lbs tq

Brake Adjustments:
- 5dot1 brake fluid
- Race Concepts cross drilled and slotted brake discs

Exteriour Mods:
- Shaved black hood
- 14" Steelies
- 3e remlicht
- VTi front lip
- Amber sidemarkers (met running lights)
- Blackhousing headlights

In Car Entertainment / Gauges:
- SLM Stealth Oil Pressure Gauge
- SLM Stealth Oil Temp Gauge
- SLM Stealth Oil Boost/Vacuum Gauge (voor toen ik nog turbo reed... )
- JVC Chameleon KDLX30-r headunit
- Kenwood Compo-set 13"
- Magnat Stratos 693 6x9"
- JL Audio w0 bass-speaker 12"
- Sony Xplod 350 amp
- 5.nogwat" DVD
- OEM VTi voorstoelen



ff update... zegmaar...
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:12:27 #184
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_33689447
Zo dan wat een mooie tafelberg van 'n koppelverloop . En is het vermogen echt zo lineair als het daar staat !? Netjes, netjes..
Life is too short don't stress every day
pi_34000435
Ziet er netjes uit Ton!

Voor wanneer staat de turbo inbouw gepland?
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:34 schreef Tjabbo het volgende:

Door de gaten krijg je wel een betere koeling. En gekoelde remmen zijn remmen die het niet opgeven na 2 keer door fading. Dus misschien levert het niet méér remkracht, maar zorgt het wel voor langdurige betrouwbaarheid van de remmen.
Het levert niet alleen betere koeling maar het voert de remstof ook af zodat je blokken een betere grip op de schijven hebben.

[ Bericht 46% gewijzigd door bietelboer op 13-01-2006 02:12:01 ]
pi_34005765
zie ik nou dat ie ongeveer op 110pk draait?
pi_34008369
106.3 idd
pi_34008794
Dat is dan best weinig, als ik zie wat je er allemaal aan gedaan hebt?
Komt ie wel snel van zn plek af, of moet dat allemaal nog komen?
pi_34011816
16.3 pk is aardig wat voor alleen een coolchamber en een katvv(of mis ik wat?)
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:44:28 #190
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34011997
Staat ie niet wat te arm in het hoge toerenbereik?
Ik kan me van mijn motor nog herinneren dat ie juist wat rijker moest staan, hoog in de toeren ivm koeling.
pi_34118353
@Muse, voor 'n 1.5 issie snel.
@bietelboer, hij heeft andere koppeling en andere eind demper en wat jij zei, meer niet
@Mauro, staat idd beetje raar maar dat komt omdat er niets aan het management is aangepast.

Maar dit blok gaat er uit, heb 'n VTi motor gekocht, moet hem alleen nog ophalen (zaterdag).
pi_34118434
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:08 schreef t0n het volgende:

Maar dit blok gaat er uit, heb 'n VTi motor gekocht, moet hem alleen nog ophalen (zaterdag).


B16A1 of A2 ?
Calm down, please!
pi_34119041
VTi = B16A2
VT = B16A1

Dussssssssssssch... 160pk schoon aan de haak.

moet uiteraard meer worden...
pi_34119188
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:29 schreef t0n het volgende:
VTi = B16A2
VT = B16A1

Dussssssssssssch... 160pk schoon aan de haak.

moet uiteraard meer worden...
Voordat je aan SuperChargers ed gaat denken:

1.6 > 1.8 conversie by TODA racing

kan d'r later altijd nog een turbo of SC op
Calm down, please!
pi_34119250
Mwah, stroker kitje maakt niet zo veel uit hoor.

B16 met goede tune op 10PSI = 300whp.

Is wel genoeg.

Maar goed, eerst maar eens er in hangen, moet nog veel kopen voor dat blok, voordat hij naar me zin is.

't weekend in 'n VTI-turbo gereden, is beetje erg snel... dat hou je niet voormogelijk.
pi_34119403
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:35 schreef t0n het volgende:
Mwah, stroker kitje maakt niet zo veel uit hoor.

B16 met goede tune op 10PSI = 300whp.

Is wel genoeg.

Maar goed, eerst maar eens er in hangen, moet nog veel kopen voor dat blok, voordat hij naar me zin is.

't weekend in 'n VTI-turbo gereden, is beetje erg snel... dat hou je niet voormogelijk.
tsja ... ik ken de ritjes van Robert Jan nog wel B16A2 (200 pk) in een 82 Civic en B18 (geblazen, 350 - 400 pk) 95 Civic Coupé

SCARY SHIT!



Calm down, please!
pi_34119779
goed toch.

Dit is die van me maat:


pi_34119949
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:49 schreef t0n het volgende:
goed toch.

Dit is die van me maat:

[afbeelding]
[afbeelding]
netjes!


Dit is die van m'n maat:







(kweet niet of de foto's ut doen)
en er zit een B20 in vergeet ik elke keer
Calm down, please!
pi_34120297
pimpen met auto's van onze maten
pi_34311765






Blok ziet er netjes uit... Nu opzoek naar wat onderdelen... dan leuke spullen kopen... dan swappen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')