ja, bewijzen dat je het WEL kanquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:59 schreef dp81 het volgende:
Hallo, iedereen heeft dit weleens denk ik, maar van sommige mensen hoor ik het naar mijn idee net iets te vaak.. read on.
Mensen die zeggen van doe je best voor dit en dat (tentamen bijvoorbeeld), maar als je het er later over hebt dan wordt meteen het negatieve naar voren gehaald van ja je zou het wel slecht gedaan hebben.. want als het ooit zo was dan is het vast altijd wel zo.
Dit werkt niet echt stimulerend.. wel dat ik een tentamen zou leren, maar iedere keer zeggen van nee het ging wel goed.. dus infeite het vooroordeel van die ander elke keer tegenspreken.
Is er nog wat beters te zeggen tegen zo iemand ipv elke keer tegenspreken ?
Waarom moet je ze tegenspreken dan?quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:22 schreef dp81 het volgende:
Ik trek me daar verder ook niet zoveel van aan, het is meer dat ik het lastig vind keer op keer mensen tegen te spreken, omdat ze meteen met negatieve vooroordelen klaar staan.
Vraag ik me iig nog weleens af ja.. maar dat doe ik meer om mn "recht" te halen, mijn gelijk bewijzen ipv dat vooroordeel van die ander te bevestigen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:29 schreef FoeiJongHaai het volgende:
[..]
Waarom moet je ze tegenspreken dan?
als je je tentamen niet haalt, dan bevestig je hun vooroordeel toch gelijk...quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:40 schreef dp81 het volgende:
[..]
Vraag ik me iig nog weleens af ja.. maar dat doe ik meer om mn "recht" te halen, mijn gelijk bewijzen ipv dat vooroordeel van die ander te bevestigen.
En als ik het tentamen wel haal dan hoor ik toch nog steeds als eerste reactie>> nee zal wel niet.... tot ik t tegenspreek.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:43 schreef fayakill het volgende:
[..]
als je je tentamen niet haalt, dan bevestig je hun vooroordeel toch gelijk...![]()
jij snappie?
Ik weet niet wat voor vrienden en klasgenoten jij hebt, maar misschien trek je het wel aan. Als jij na een tentamen nogal sip voor je uit staart, dan zullen mensen inderdaad uitgaan van een slecht gemaakt tentamen. Als jij al 2 weken aan het verkondingen bent hoe veel het is en hoe moeilijk, zal men inderdaad waarschijnlijk uitgaan dat je het slecht gemaakt hebt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:55 schreef dp81 het volgende:
[..]
En als ik het tentamen wel haal dan hoor ik toch nog steeds als eerste reactie>> nee zal wel niet.... tot ik t tegenspreek.
of te wel self fullfilling prophesy, hetgeen je van tevoren bedenkt, zou inderdaad wel eens de waarheid kunnen worden.quote:Op donderdag 31 maart 2005 08:09 schreef mymoodfentje het volgende:
nee jij gaat van het negatieve uit,...want jij denkt namelijk te weten wat die ander denkt, terwijl je waarschijnlijk door je eigen onzekerheid denkt dat ze wel iets negatiefs zullen bedoelen....
Dat zeg ik, niks van aantrekken.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:48 schreef Tranceptor het volgende:
' Het was zeker niks he' toen ik binnenkwam na een date thuis.
' Denk je nou zelf dat je het gaat redden?'
etc etc
iddquote:
Niet zo demotiverend he?!quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:59 schreef L.Denninger het volgende:
TS kan misschien beter een triangel leren bespelen dan topics openen..
Misschien hebben de josti's nog iemand nodig..
JA, WANT DAT IMPLICEERT DAT JE DENKT DAT HET WEL EENS SLECHT IS KUNNEN GAANquote:Op donderdag 31 maart 2005 13:06 schreef milagro het volgende:
dus iemand toont belangstelling en dan vat jij dat als negatief op?
"en hoe ging je examen?"
"HOU GVD TOCH EENS OP ME DE GROND IN TE BOREN, JA!!! "![]()
Het ligt misschien ook wel een beetje aan jezelf dan he... als je het tentamenlokaal komt uitlopen met een grafkop, gaat niemand tegen je zeggen "eej, ging lekker he?"quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:58 schreef dp81 het volgende:
Iemand toont belangstelling maar dan wel meteen met een negatieve opmerking daarbij, dus niet dat ik zelf denk dat het negatief is. Iemand begint gewoon negatief
Niet zo spotten met haar grafkop. Als je daarmee wordt geboren heb je het al zwaar genoeg.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:08 schreef Christine het volgende:
[..]
Het ligt misschien ook wel een beetje aan jezelf dan he... als je het tentamenlokaal komt uitlopen met een grafkop, gaat niemand tegen je zeggen "eej, ging lekker he?"
aha!quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:58 schreef dp81 het volgende:
Iemand toont belangstelling maar dan wel meteen met een negatieve opmerking daarbij, dus niet dat ik zelf denk dat het negatief is. Iemand begint gewoon negatief
Gewoon niets van aantrekken?quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:58 schreef dp81 het volgende:
Noem dan eens wat concrete voorbeelden, want ik vind je huidige argumentatie nogal wat vergelijkingen vertonen met een slecht geconstrueerd kaartenhuis.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:58 schreef dp81 het volgende:
Geen last van, ben ik zelf namelijk al. Ik ga gewoon uit van het ergste, kan het nooit tegenvallen alleen maar meevallen . . .quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:59 schreef dp81 het volgende:
Misschien wat verwarrend idd, maar waar het op neer komt: mensen zeggen van doe je best voor bijvoorbeeld een tentamen, later vragen ze, hoe ging het ? en gaan meteen van het negatieve uit.
Dit moet ik dan weer tegenspreken.. hoop dat het wat beter te begrijpen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |