abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26098151
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 01:27 schreef Hallulama het volgende:

[..]

maar ik vrees dat ik dat niveau inmiddels ontstegen ben, welvaart slechts in enge zin schiet te kort, en in ruime zin is 't nog LANG niet voor elkaar, lijkt me.
Sterker nog, er komen 7 magere jaren aan.......economie is immers gebaseerd op de olie
pi_26102215
Weet je, uiteindelijk gaat het er toch niet om hoeveel rapporten ze schrijven, en of het nou wel of niet waar is, en of ze ons nou wel of niet alleen maar bang proberen te maken.
Het gaat er toch gewoon om dat we goed voor onze omgeving en onze planeet zorgen. Of het nou over 50 jaar fout gaat, of over 500 jaar, dat boeit niet. We gaan toch niet lekker door met de Aarde verkloten en dan op het allerlaatste moment er echt wat aan doen omdat het ons dan echt te benauwd wordt? Waarom morgen beginnen als het nu al kan.
En gewoon kleine dingetjes, bijvoorbeeld. Je afval scheiden, of zo. Ik noem maar wat.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  zaterdag 9 april 2005 @ 18:28:18 #228
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26102905
Blessed, exactly!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 9 april 2005 @ 18:37:39 #229
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26103097
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 01:19 schreef Hallulama het volgende:
PJORourke, wat is jouw beleid dan, flink doorhollen totdat je met je gezicht tegen een muur aan klapt en buiten westen raakt?

Please explain, wat is jouw visie wat betreft milieu, duurzaamheid, etc. Blijkbaar kunnen we geen enkel rapport geloven, en ik ben heel benieuwd of we jou wel moeten geloven.
Technologie stimuleren en waar mogelijk verplichten. Roetfilters verplichten, zuinige en dus schone motoren aantrekkelijker maken (vrijstelling mottorrijtuigenbelasting). Ouwe rotzooi zoals mijn eigen auto van de weg trekken. De vervuiler betaald, of ruimt op (met controle uiteraard) als principe hanteren. Stevige boetes voor wie de regels overtreedt: gewoon ¤500 voor zwerfvuil. Snelwegen verbreden, want files zijn slechter voor het milieu dan doorrijden. Milieulobby niet meer subsidieren, die zijn te emotioneel en te weinig rationeel.

Ik ben niet tegen milieumaatregelen, wel tegen vage en onbewezen angsttheorettes. Wie gaat over 10 jaar aan de werklozen uitleggen dat de economie op z'n gat ligt vanwege Kyoto, maar dat het helaas allemaal onzin bleek te zijn? Ondertussen marcheren India, China en de VS gewoon door.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:19:27 #230
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 11 april 2005 @ 09:32:07 #231
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26140797
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:37 schreef PJORourke het volgende:

Ik ben niet tegen milieumaatregelen, wel tegen vage en onbewezen angsttheorettes. Wie gaat over 10 jaar aan de werklozen uitleggen dat de economie op z'n gat ligt vanwege Kyoto, maar dat het helaas allemaal onzin bleek te zijn? Ondertussen marcheren India, China en de VS gewoon door.
Kyoto is schijnbaar onzin, dat hoor ik van wel meer mensen, ook van een chemicus laatst, maar we hebben het in deze topic niet over Kyoto, maar over het verbruik van aardse bronnen, het winnen van grondstoffen, en de schade die dat met zich meebrengt voor het milieu.

Wat je visie betreft, ik mis het sponsoren van duurzaamheid.
  woensdag 13 april 2005 @ 23:53:04 #232
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26210703
Earth To Humankind: Back Off
Say good-bye to your car, computer, everything. We are burning up the planet too fast to hang on

The Earth is going down. Way, way down. To the mat, hard and painful and with a sad moaning broken-boned crunch.

We are chewing her up, spitting her out, stomping and gobbling and burning and gouging and drilling and sucking her dry and we are carelessly replicating ourselves so goddamn fast we can't even stop much less even try to slow the hell down, and all we want is more and faster and with less consequence and pretty soon the Earth is gonna go, well, there you are, I'm finished, sorry, and boom zing groan, done.

Meer op: http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/gate/archive/2005/04/13/notes041305.DTL&nl=fix

donderdag 14 april 2005 @ 00:01:30 #233
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_26210909
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 01:19 schreef Hallulama het volgende:
PJORourke, wat is jouw beleid dan, flink doorhollen totdat je met je gezicht tegen een muur aan klapt en buiten westen raakt?

Please explain, wat is jouw visie wat betreft milieu, duurzaamheid, etc. Blijkbaar kunnen we geen enkel rapport geloven, en ik ben heel benieuwd of we jou wel moeten geloven.
Het maakt allemaal niet uit. Zolang duurzaam beleid duurder uitvalt dan minder duurzaam beleid, zal iedereen zoveel mogelijk proberen de hand op de knip te houden en het milieu de klappen te laten vangen.

Want het is wel mijn knip, maar ons milieu. M.a.w. het geld heeft een directere invloed op mensen dan het milieu.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_26214729
quote:
Op donderdag 14 april 2005 00:01 schreef HenryHill het volgende:
Het maakt allemaal niet uit. Zolang duurzaam beleid duurder uitvalt dan minder duurzaam beleid, zal iedereen zoveel mogelijk proberen de hand op de knip te houden en het milieu de klappen te laten vangen.

Want het is wel mijn knip, maar ons milieu. M.a.w. het geld heeft een directere invloed op mensen dan het milieu.
Zo denkt onze overheid ook, het is hun knip en het milieu is van iedereen.
Daarom zijn de zgn. mileu maatregelen gewoon diefstalbelastingen, zoals BTW op accijns op benzine, parkeergelden, snelheidsboetes, energieheffingen en ga zo maar door.

Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 14 april 2005 @ 12:08:42 #235
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26218540
quote:
Op donderdag 14 april 2005 09:14 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Zo denkt onze overheid ook, het is hun knip en het milieu is van iedereen.
Daarom zijn de zgn. mileu maatregelen gewoon diefstalbelastingen, zoals BTW op accijns op benzine, parkeergelden, snelheidsboetes, energieheffingen en ga zo maar door.

Tuurlijk jongen, pure zelfverrijking van de overheid
  zaterdag 16 april 2005 @ 13:01:21 #236
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_26268537
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 01:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als ze roepen dat de olie over dertig jaar op is, lijkt me dat de schaal waarop er gekeken wordt ja.

Er zit voor nog zo'n vijfhonderd jaar olie onder de grond. De gemiddelde bron is voor hooguit 30 % leeg als hij met de huidige technologie wordt opgegeven. Vijfduizend jaar als je teerzanden meerekent. Bij huidig gebruik uiteraard. Dit soort cijfertjes lijken op de horizon, hij is er altijd maar wordt nooit bereikt. Die hoge olieprijs heeft meer te maken met politieke spanningen en capaciteitsproblemen dan met een tekort aan olie.

Het is een feit dat de vruchtbaarheidscijfers afnemen. Het is dus een kwestie van enige tientallen jaren voordat de bevolking piekt en weer daalt. Die mensen hebben overigens net zo goed recht om te leven als jij en ik.

Sterk van je dat je meteen moet gaan bashen. Diskwalificeert jou als serieuze discussiepartner.
ik wil wel geloven dat er nog voor 500 jaar olie in de grond zit zoals jij het zegt, maar waar het om gaat, het is financieel en qua verbruik niet rendabel om die olie ofzo uit de grond te halen. Daarnaast wordt de vraag steeds groter en kan die vraag niet meer bijgehouden worden, dáár gaat het om. En daarvoor moet er een oplossing gezocht worden, en dan komt de waterstof om de hoek kijken. Nog niet rendabel of duurzaam, maar een stap in de goede richting. Waterstof maken dmv windmolens oid, dat duurt nog wel ff. Het moet in kleine stapjes, en daar zitten nou eenmaal minder logische stappen tussen.
Tegenlicht heeft er vorig jaar een tweedelige documentaire over gemaakt
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/14331107/
(rechts in het menu)
All I Need, is the air I breathe...
pi_26270298
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 00:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik zou dat niet zo durven zeggen. Er is namelijk geen consensus, men doet alsof die er is. Men wil dat er een consensus is.

Ik proef in dit topic een hang naar doemdenken. Men lijkt gewoon te willen dat de aarde naar de kloten gaat. Daarmee negeer je wel alle punten waarop het juist beter met de aarde lijkt te gaan.
geloof maar wat je wilt. blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. dat is allemaal persoonlijk. maar kraam aub niet van die onzin uit zoals in je laatste alinea. wie wil er nu dat de wereld naar de kloten gaat? en er is zeker wel een consensus. het merendeel van de wetenschappers die de materie daadwerkelijk bestuderen (en dus metingen analyseren) ziet dat er klimaatverandering plaats vindt, en dat er een uitstervingsgolf van organismen aan de gang is, beiden veroorzaakt door de mens. maar ik vermoed dat jij zeer selectief bronnen raadpleegt, die je van te voren gewenste mening onderstrepen. (maar om dit 100% zeker te weten zou k graag jou bronnen willen lezen)
pi_26270381
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Technologie stimuleren en waar mogelijk verplichten. Roetfilters verplichten, zuinige en dus schone motoren aantrekkelijker maken (vrijstelling mottorrijtuigenbelasting). Ouwe rotzooi zoals mijn eigen auto van de weg trekken. De vervuiler betaald, of ruimt op (met controle uiteraard) als principe hanteren. Stevige boetes voor wie de regels overtreedt: gewoon ¤500 voor zwerfvuil. Snelwegen verbreden, want files zijn slechter voor het milieu dan doorrijden. Milieulobby niet meer subsidieren, die zijn te emotioneel en te weinig rationeel.
mee eens. maar wie/wat beschouw jij al de "milieu lobby"? Mogen bedrrijven wel lobbyen van jou??
pi_26270420
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:19 schreef Drugshond het volgende:
Bron : http://mclean.ch/climate/global_warming.htm
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Best leuke site om door te lezen....
op deze manier lijkt het allemaal prima mee te vallen
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:21:22 #240
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26270728
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:10 schreef omearos het volgende:

[..]

op deze manier lijkt het allemaal prima mee te vallen
Voor de zoveelste keer, deze topic gaat niet over global warming

But thanks for commenting anyway
pi_26271300
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 21:37 schreef Bolkonsky het volgende:

[..]

Het blijkt nu wel dat de prognoses van de Club van Rome (1972) dichtbij de werkelijkheid zitten, dus deze voorspellingen waren allesbehalve bangmakerij.
33 jaar later leeft de wereld nog steeds hoor. Dus wat gaat er precies nu zo slecht? Iedereen roept maar dat het zo slecht gaat, maar wat er nu precies zo slecht is hoor je nooit (behlave dan de CO2 uitstoot).

Als ik Greenpeace ed in 1990 moest geloven dan waren alle tropische regenwouden al verdwenen.
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:49:56 #242
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26271485
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:42 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

33 jaar later leeft de wereld nog steeds hoor. Dus wat gaat er precies nu zo slecht? Iedereen roept maar dat het zo slecht gaat, maar wat er nu precies zo slecht is hoor je nooit (behlave dan de CO2 uitstoot).

Als ik Greenpeace ed in 1990 moest geloven dan waren alle tropische regenwouden al verdwenen.
En wellicht is het dankzij het doemdenken van Greenpeace TOEN dat de tropische regenwouden NU nog bestaan?
pi_26271525
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer, deze topic gaat niet over global warming

But thanks for commenting anyway
het topic gaat over onderzoeken naar de toestand in de wereld, naar hoe snel het mis gaat en wat de invloed van de mens is.
De plaatjes waarop ik reageerde zijn ook nav een onderzoek, toevallig dan naar global warming, maar dat is ook een onderdeel van wat wij de aarde aandoen. En volgens die grafieken valt het allemaal wel mee.

De aarde kent warme en koude periodes, denk maar aan de ijstijd, en zo warm als het nu is, is het in het verleden ook al vaak genoeg geweest. Ook kent de aarde periodes met meer en minder aanwezigheid van radio-actieve stoffen. Vraag maar aan mensen die met koolstofdatering e.d. werken.

Het is heel lastig om aan te tonen wat daadwerkelijk de invloed van de mens is. Dat de mens van invloed is is een open deur, aangezien het milieu draait om actie-reactie tussen organismen.

Zoals ik al eerder zei, ik ben van mening dat het niet uit moet maken wanneer het fout loopt, maar of het fout loopt.
  zaterdag 16 april 2005 @ 15:07:11 #244
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26271946
Ja, maar, ja, maar, ja, maar, Omearos?

We hebben 't hier over het verbruik van grondstoffen en de schade aan het milieu die de winning van die grondstoffen veroorzaakt.

Global Warming valt daar onder, maar het complete plaatje is natuurlijk vele malen groter en complexer.
pi_26272202
je kunt nooit in 1x het complete plaatje aanpakken als de details al zo groot en complex zijn. Daarom kan het geen kwaad om ook de details te bekijken.
Je kunt wel roepen dat er iets aan het geheel gedaan moet worden, maar dan moet je wel bereid zijn om de onderdelen te bekijken. Anders is het net zoiets als tegen de automonteur zeggen dat hij iets aan je auto moet doen, maar hij mag niet naar de carburateur kijken, want dat is maar een detail.
Zolang je het onderwerp zo breed houdt, zul je vage reacties krijgen. Maak het specifieker, en mensen zullen specifieker reageren. Zoals Blessed al zei: afval scheiden, zuinigere auto, enz.
  zaterdag 16 april 2005 @ 15:23:49 #246
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26272278
Sta gewoon maar eens stil bij alles wat je koopt en waarom je het koopt.

Als de Dalai Lama in een winkel staat, en hij pakt iets, denkt hij "does this really make my life better?", zoiets

En ondertussen moet die overheid eens wakker worden.

Het zou mij verbazen wanneer de mens echt specifiek moet worden verteld dat we o.a. afval moeten gaan scheiden om het probleem te helpen oplossen, kan hij of zij dat zelf niet verzinnen? Het zal toch wel?
pi_26272481
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 15:23 schreef Hallulama het volgende:
Sta gewoon maar eens stil bij alles wat je koopt en waarom je het koopt.

Als de Dalai Lama in een winkel staat, en hij pakt iets, denkt hij "does this really make my life better?", zoiets

En ondertussen moet die overheid eens wakker worden.

Het zou mij verbazen wanneer de mens echt specifiek moet worden verteld dat we o.a. afval moeten gaan scheiden om het probleem te helpen oplossen, kan hij of zij dat zelf niet verzinnen? Het zal toch wel?
sommige dingen kun je idd zelf verzinnen, maar sommige dingen ook niet.
Waterstof klinkt nu als een groene brandstof, vanwege het afvalproduct water. Maar het maken van waterstof is, op dit moment, ontzettend milieuvervuilend. Daar komt vast verandering in, vandaar dat het niet verkeerd is om er op te wijzen dat het bestaat. En er zullen altijd tegenstanders blijven, bijvoorbeeld vanwege het ontploffingsgevaar oid.

Bovendien moet je dingen geleidelijk veranderen. Doe het in 1x en mensen gaan steigeren. Doe het geleidelijk en het zal aanslaan. De mens is niet gemaakt voor veel veranderingen, maar voor continuiteit. Er wordt op het moment al veel aangepast, maar het heeft tijd nodig. Denk maar aan campagnes voor de lege batterij, en in het verleden voor glas en papier apart, en tegenwoordig op sommige plekken zelfs glaskleur apart.

Een voorbeeld wat niks met dit onderwerp te maken heeft, maar wel aangeeft dat mensen over langere tijd flink veranderen: de winkelwagen.
Toen die net uitgevonden was, werd hij niet gebruikt. Mensen vonden het eng en raar en liepen liever met een mandje. Het bedrijf wat die wagentjes had heeft toen mensen ingehuurd om de hele dag met die wagentjes te lopen (goed voorbeeld doet goed volgen). De truc is gelukt, kijk maar bij elke willekeurige supermarkt.

Geef het tijd, pak het slim aan en geef mensen het gevoel dat ze zelf een goede keuze hebben gemaakt, ipv dat iemand anders de keuze voor hen heeft gemaakt. Er wordt misschien op het moment wel meer aan gedaan dan jij en ik doorhebben. Misschien zelfs wel aan de mentaliteit van "hebben, hebben, hebben" Ik hoop het iig
  zondag 17 april 2005 @ 21:45:16 #248
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26307784
Het is een simpele waarheid dat mensen die alleen om zichzellf geven, en denken dat 'luxe' hen en anderen verder helpt fout zitten.

Er zijn talloze rapporten uitgebracht met de boodschap 'we misbruiken de natuur en het milieu, en we zitten nu echt op het randje van instorting", maar blijkbaar blijven er mensen bestaan die dat niet willen inzien, die hechten aan hun macht en centen, en niet verder kijken...

Jammer dat het vaak dit soort zielen zijn die economisch en politiek bepalen wat er op deze aarde gebeurt....terwijl we behoefte hebben aan eerlijke, zelfverzekerde, visionaire mensen die ons in een andere richting duwen.......in plaats van winst-en machtsbejag is er behoefte aan mensen die inzien hoe belangrijk duurzaamheid, respect en diepteis.....
  zondag 17 april 2005 @ 21:53:53 #249
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_26308008
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:45 schreef Riverpoet31 het volgende:
Het is een simpele waarheid dat mensen die alleen om zichzellf geven, en denken dat 'luxe' hen en anderen verder helpt fout zitten.
Erg naief...

De mens is van nature egoistisch. Bijna alles wat je doet, doe je uit eigenbelang (jij dus ook). Zelfs als je anderen helpt, doe je dit omdat dit vanuit sociaal oogpunt verwacht wordt - zo voorkom je dus dat je buitengesloten wordt door de rest. En niet zelden speelt bij een handeling die 'compleet' belangeloos is, stiekem toch het goede aanzien mee wat je ermee kunt verdienen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 17 april 2005 @ 22:04:06 #250
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26308307
Tsja, mensen zijn nou eenmaal dieren, we zijn allemaal onderhevig aan ons instinct, en die laat ons gekken dingen doen, denken en voelen, echter, als we zo gaan redeneren blijft er niets over, laten we ons daarom maar liever focussen op het gedrag zelf in plaats van het waarom achter het gedrag, tenzij het gedrag schadelijke gevolgen heeft, dan is het waarom achter het gedrag wel interessant, dit om te zien of het destructieve gedrag kan worden omgevormd tot een meer vruchtbaar gedrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')