Woensdag 6 april 2005 - De Aalburgse Karin Bouman werd niet de uitverkorene van Joris in ’Boer Zoekt Vrouw’. ’Er lopen nog zat vrijgezelle boeren rond’, lacht ze.- .
Inderdaad, ze is het niet geworden. Maar zelf wist Karin Bouman (24) dat allang. De opnames van het populaire KRO-programma Boer Zoekt Vrouw waren immers eind vorig jaar al klaar. Afgelopen zondag konden de kijkers pas zien dat niet de Aalburgse Karin, maar kandidate Renske de voorkeur kreeg van boer Joris. Karin zat wel bij de laatste drie.
Grappig
„Ik vind het een heel leuk stel hoor“, zegt Karin sportief. „En ze zijn kennelijk nog steeds bij elkaar.“ Karin heeft alle afleveringen van Boer Zoekt Vrouw op tv gevolgd. „Het was heel grappig om elke zondag jezelf terug te zien“, zegt ze. „En pas op tv hoorde ik wat Joris allemaal over ons zei. Hij was toch wel heel verliefd op Renske, merkte ik.“
Geheim houden
Voor Karin is het nu wel makkelijk dat ze niets meer geheim hoeft te houden. „Ik verkoop elke zaterdag fruit bij het bedrijf van mijn ouders. Mensen leefden echt met me mee. Sommigen waren nieuwsgierig, maar de meesten zeiden zelf al verklap het maar niet. We zien wel op tv hoe het afloopt.“
Afgelopen zaterdag was er voor alle Boer Zoekt Vrouw-deelnemers en programmamakers een reünie in Bunnik. Daar kon iedereen nog eens bijpraten en nagenieten. „Dat was heel gezellig“, aldus Karin. „Joris en Renske waren er samen. Ze hadden inmiddels een vakantiereisje gemaakt, heb ik gehoord.“
Karin heeft zelf nog geen ander vriendje. Maar volgens haar is er geen enkele reden tot wanhoop. „Er lopen nog zat vrijgezelle boeren rond“, lacht ze. „En bij de mensen van het programma zaten ook een paar leuke jongens. Die heb ik zaterdag weer ontmoet. Maar daar laat ik verder niks over los“, zegt ze geheimzinnig.