abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25847715
Ik ben single, en dat al eigenlijk mijn hele leven (ben nu 24). En je zou gerust kunnen zeggen dat ik het af en toe behoorlijk zat ben.
Mede door je omgeving wordt je als single met je neus op de feiten gedrukt. (vaak zijn de directe opmerkingen niet het vervelendst, maar meer de sociale situaties, waarin je zelf wat mist)
Ik (en met mij meer mensen, neem ik aan) gooien het gebrek aan een relatie vaak op het punt dat ze te selectief zijn. Nu ben ik wel geinteresseerd in deze selectiecriteria:

Op welke punten ben jij als single selectief, en waardoor denk je dat het komt dat je single bent?

TS begint: Ik ben selectief op uiterlijk (al vind ik dat zelf niet altijd eerlijk, uiterlijk blijft voor mij erg belangrijk), maar ook op bijvoorbeeld muzieksmaak, of een meisje bij een studentenvereniging zit, nagels, schoenen, kleding (geen roze!) en leeftijd.
Ik denk dat ik wat te makkelijk laat merken als ik een meisje leuk vind, ik hou niet zo van hard-to-get, en ik denk ook dat ik achter de verkeerde meiden aanga. (Zijn hier geen cursussen voor? )

Dus Singles (wat een k*twoord ook, maarja) : Wat zijn de criteria die je gebruikt, en je misschien wel van de liefde van je leven vandaan houden ?

Voor deel 1 Single en selectief

NB. het is dus niet mijn tekst, heb slechts het topic met een deeltje uitgebreid aangezien ik verantwoordelijk was voor het volraken van deeltje 1.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2005 09:01:54 ]
pi_25847723
Hier verder, maar ik niet meer vannacht
pi_25847996
waarom ik nog single ben op me 20e?

omdat ik ook maar te bang ben om een meissie aan te spreken / kussen etc...
  woensdag 30 maart 2005 @ 03:59:22 #4
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_25848083
Identificeer mezelf wel met gebrek aan zelfvertrouwen. Merk dat ik ook mezelf de grond inpraat in gesprek met leuke meid (*nog nooit relatie gehad... doh! enz). Enige is dat het vaak vanzelf gaat. En echt reele tips over hoe extra zelfvertrouwen te kweken heb ik nog niet gelezen.

Ben gelukkig niet de enige. ken veel intelligente mannen (20+) zonder enige relatie ervaring. Ja ik hang in de verkeerde kringen rond (vrouwloos) doe mijn best dit te veranderen... maar om nou meteen voor een bre3zerchick te gaan, das ook een brug te ver.

betreft eisen: het fysieke, mits niet echt afstotelijk heb ik wel losgelaten. alleen intelligentie/opleidingsniveau vind ik een harde eis.

Laatst weer een vrouw "gesproken", dus een project gaande . maar zoals alle projecten zijn ze a) niet bewust dat ik ze leuk vind (vaak afgewezen dus verlegen enz) en b) laat ik vaak na een stap te maken zodat het "moment" voorbij gaat. Ik breng ze dus thuis en zeg (bij wijze van spreke) doei!, ipv koffie bij haar te drinken. Meestal realiseer ik me dit pas dagen later, met massieve frustratie tot gevolg.

affijn story of my life, had beter een totale nerd kunnen zijn [ben eerder bewuste nerd die dit tracht te veranderen] en gewoon kunnen houden van Counter Strike o.i.d. Maargoed , ik ben dus meer into mijn studie, studentenleven enz
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 05:51:11 #5
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_25848134
Waarom staat er in je profiel "geboortedatum 1987"
Dan ben je pas 18, en dus redelijk kansloos dat je nu al begint te zeuren. Ik was ook 19 toen ik voor 't eerst een vriendin had.

Beetje jammer dit.
Overigens: In de pubertijd is het normaal dat je met jezelf in de knoop zit, en je depressief word. Ons lastig vallen hoeft dus niet.
Action is the enemy of thoughts
  woensdag 30 maart 2005 @ 07:56:34 #6
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_25848380
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 03:06 schreef Luvinsio het volgende:

Ah, the good old days...

Zoals eerder gezegd hou ik er hoge en/of aparte eisen op na. Voor minder wens ik eenvoudigweg geen vrijheid op te geven.
pi_25848465
Ik heb nog niet het hele deel 1 doorgelezen hoor, maar is het nu geworden tot een "ik heb weinig zelfvertrouwen en kan geen meisje krijgen"-topic? Jammer, daar hebben we er al genoeg van.
pi_25848686
Wat is dat topic snel gegaan zeg. Geen tijd om door te lezen nog.
Doe ik nog.
  woensdag 30 maart 2005 @ 08:50:03 #9
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_25848718
Ik wil ook nog even hierop reageren.
Maar ik zie niet in waarom het niet goed is om selectief te zijn en single.

Zelf ben ik nog lang niet depressief of zo, maar aan mijn 'wensen-pakket' verander ik momenteel nog niks.
Iedereen heeft bepaalde wensen die hij/ zij ziet terugkomen in de partner en ik denk dat het ook goed is om deze te hebben. Dit mede omdat je voor langere tijd bij die persoon wil blijven dus moet je ook goed met elkaar overweg kunnen blijven gaan.

Men heeft mijn wensenpakket wel eens opgeschreven en kwam op ongeveer 2 kantjes A-4 uit. Dit was ongeveer een jaar of 3 geleden maar volgens mij is er tot op heden nog niks afgegaan.
Zelf blijf ik liever wat langer single dan dat ik een groot aantal van mijn wensen zou moeten opgeven en dan niet gelukkig zijn in mijn (toekomstige) relatie.

Om mij heen zie ik natuurlijk veel mensen die nu gaan samenwonen en trouwen en zo maar dan heb ik ook nogn iet zoiets van, damn dat wil ik ook. Helemaal niet zelfs.....

Volgens mij is het vooral voor de net 20'ers helemaal niet erg om selectief te blijven en wat langer single te zijn dan dat je je in van alles en nog wat gaat storten om erachter te komen dat ze het toch niet is......

Mijn advies: Blijf lekker single als je je daar beter door voelt en laat je dan ook niet meeslepen door 'sociale' zaken; je tijd komt nog wel.........

Of haal ik hier heel veel tegenstanders mee binnen??
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
pi_25848750
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 05:51 schreef Reintje het volgende:
Waarom staat er in je profiel "geboortedatum 1987"
Dan ben je pas 18, en dus redelijk kansloos dat je nu al begint te zeuren. Ik was ook 19 toen ik voor 't eerst een vriendin had.

Beetje jammer dit.
Overigens: In de pubertijd is het normaal dat je met jezelf in de knoop zit, en je depressief word. Ons lastig vallen hoeft dus niet.
Als je nou even in deel 1 had gekeken had je gezien dat het niet mijn topic is

Enne, als je nou even had nagedacht had je hopelijk wel gezien dat ik pas 17 ben
  woensdag 30 maart 2005 @ 08:59:10 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25848824
Tobbes: misschien is het handig om je OP even aan te passen zodat daaruit blijkt dat het niet jouw eigen tekst is.
Is nu een beetje verwarrend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_25848936
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 08:50 schreef PieterCK het volgende:
Ik wil ook nog even hierop reageren.
Maar ik zie niet in waarom het niet goed is om selectief te zijn en single.

Zelf ben ik nog lang niet depressief of zo, maar aan mijn 'wensen-pakket' verander ik momenteel nog niks.
Iedereen heeft bepaalde wensen die hij/ zij ziet terugkomen in de partner en ik denk dat het ook goed is om deze te hebben. Dit mede omdat je voor langere tijd bij die persoon wil blijven dus moet je ook goed met elkaar overweg kunnen blijven gaan.

Men heeft mijn wensenpakket wel eens opgeschreven en kwam op ongeveer 2 kantjes A-4 uit. Dit was ongeveer een jaar of 3 geleden maar volgens mij is er tot op heden nog niks afgegaan.
Zelf blijf ik liever wat langer single dan dat ik een groot aantal van mijn wensen zou moeten opgeven en dan niet gelukkig zijn in mijn (toekomstige) relatie.

Om mij heen zie ik natuurlijk veel mensen die nu gaan samenwonen en trouwen en zo maar dan heb ik ook nogn iet zoiets van, damn dat wil ik ook. Helemaal niet zelfs.....

Volgens mij is het vooral voor de net 20'ers helemaal niet erg om selectief te blijven en wat langer single te zijn dan dat je je in van alles en nog wat gaat storten om erachter te komen dat ze het toch niet is......

Mijn advies: Blijf lekker single als je je daar beter door voelt en laat je dan ook niet meeslepen door 'sociale' zaken; je tijd komt nog wel.........

Of haal ik hier heel veel tegenstanders mee binnen??
Er valt wel wat te zeggen over jouw stukje. Ik ben het er deels mee eens. Ik vind niet dat je de lat lager moet leggen als je lang vrijgezel (of nog altijd vrijgezel) bent. Maar bij sommige liggen de eisen wel erg hoog en dan kan het geen kwaad om misschien wat bij te schafen, misschien loop je wel een heel leuk iemand tegen het lijf.
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:17:46 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_25849021
Het heeft bij mij ook eventjes geduurd (ik was 20 toen ik een relatie kreeg, met een meisje wat mij versierde notabene) maar uiteindelijk komt het allemaal wel opz'n plaats terecht. Ik bedoel, het hangt van een hele hoop dingen af... Als je altijd "desperate" op zoek bent vind je het nooit en als je een keer denkt dat je er geen tijd voor hebt of de moed heb opgegeven en er vrede mee neemt dat je geen vriendin hebt, komen ze opeens tevoorschijn.

Misschien een beetje een onduidelijk verhaal maar ik was altijd veels te verlegen en bang om op me bek te gaan, toen 4 jaar geleden ik eigenlijk ook helemaal geen zin had in een relatie ging ik naar een feestje, ik was jarig en voelde me alsof echt niks me boeide en had echt overal schijt aan. Toen heb ik dus gewoon met een paar verschillende meisjes staan zoenen en toen dacht ik... "zie je wel, ik kan het wel!" en daarna duurde het alsnog 2 jaar voor ik een meisje tegenkwam waarvan ik dacht "interessant".

Dus eigenlijk ja... waar ligt het aan!?! En wat wil je! Ik denk dat als je echt een leuk meisje tegenkomt dat je dan ineens zoiets hebt van: "Die wil ik, die vind ik leuk en daar ga ik me best voor doen!" En als je dat dan oprecht meent wil je er ook wel wat voor doen en gebeurd het ook "gewoon". Als je zelf twijfelt en het niet zeker weet, straal je dat ook uit en kun je opeens niks meer. En dat geld ook voor meisjes die je "misschien wel leuk vind" die vind je dan misschien wel niet leuk genoeg en die kun je dan ook niet het idee geven dat je ze echt leuk vind dus die gaan ergens anders kijken of ze iemand kunnen vinden waarvan ze wel denken: "die vind mij echt de moeite waard". (Al dan niet die stomme liegende player die al 36 vrouwen heeft versierd door ze precies dezelfde deceptie voor te schotelen, maar hey!?! Zo wil je ook niet door het leven gaan toch?)

Hmmm, nog steeds niet echt duidelijk geweest denk ik... Maar 't is ook erg lastig om hier duidelijk(er) over te zijn!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_25849049
Damn wat herkenbaar

Vroeger had ik heel duidelijk een eisen lijstje, bruin/zwart haar, liefst lang, blauwe ogen, en langer dan mij en ouder dan mij, ik val (nu nog) op 'vrouwelijke' types vinden anderen.. en bruin/zwart haar is nog steeds favoriet maar geen prioriteit meer er moet gewoon chemie zijn, dat je iemand ziet en denkt 'wow' .. Ik vind uiterlijk en verzorging behoorlijk belangrijk, dit hoeft voor mij niet te zeggen dat iemand gelijk een model moet zijn of wat dan ook.. Ik ben snel tevreden als er maar chemie is, charisma, weet ik veel

Ben nu al ruim drie jaar vrijgezel
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:28:50 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25849174
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 08:46 schreef Sabrina1981 het volgende:
Wat is dat topic snel gegaan zeg. Geen tijd om door te lezen nog.
Doe ik nog.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25849181
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:20 schreef daeri het volgende:
Ben nu al ruim drie jaar vrijgezel
Je bent 18! Ik vind dat mensen van rond de 20 met geen mogelijkheid al kunnen zeggen "single" te zijn. Bovendien is het toeschrijven van het single zijn aan een eisenpakket onzin, aangezien 80% van de eisen (namelijk alle eisen die niet met uiterlijk te maken hebben) pas kunnen worden vergeleken met de realiteit als je iemand hebt om ze mee te vergelijken! Oftewel, eerst een relatie beginnen en dan pas zien of het klopt met wat je graag had gewild.
pi_25849245
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:29 schreef Shagadelic het volgende:

[..]

Je bent 18!
Uh ja dus? Daarom baal ik er nog wel van...
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:35:30 #18
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25849279
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 03:06 schreef Luvinsio het volgende:

oei daar moet je toch wat aan doen.. als je eenmaal over de eerste heen bent komt de rest makkelijker

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_25849338
Selectief heeft m.i niet zoveel te maken met verlegen zijn alswel met wensen en misschien wel eisen hebben die het jezelf moeilijk maken iemand te vinden, de "ik ben te onzeker en daarom durf ik op niemand af te stappen en daarom ben ik single" topics zijn er genoeg geweest, dit lijkt me een andere insteek; gebruik die dan ook
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:41:16 #20
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_25849374
Kom ik ben nu een half jaartje 28 en nog altijd heerlijk vrijgezel.
Je kan wel zeggen, goh ben net 20 en nog altijd single...

Mijn meeste relaties hebben zo'n 3 a 4 maanden geduurd en dan was het alweer over.
Ik heb zoiets van liever single dan weer 3 maanden ploeteren en dat het niks wordt.. Bij mij gaan er eerder meer eisen bijkomen dan dat eraf gaan.

M.i. wordt er hier wel een beetje 'wanhopig' gereageerd op het feit dat men bijv. "al" 3 jaar vrijgezel is en net 20 is.... Kom op leef lekker door, ga lekker stappen en geniet van het leven. Dat is een stuk beter dan te zitten bedenken ik ben al 3 jaar vrijgezel en hoe ga ik dat oplossen.
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
pi_25849576
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:33 schreef daeri het volgende:

[..]

Uh ja dus? Daarom baal ik er nog wel van...
18 en drie jaar vrijgezel, rekensommetje dus je was 15 met je laatste verkering.
Zeik niet. Ik ben 24. Je komt net kijken!
pi_25849608
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:41 schreef PieterCK het volgende:
Kom ik ben nu een half jaartje 28 en nog altijd heerlijk vrijgezel.
Je kan wel zeggen, goh ben net 20 en nog altijd single...

Mijn meeste relaties hebben zo'n 3 a 4 maanden geduurd en dan was het alweer over.
Ik heb zoiets van liever single dan weer 3 maanden ploeteren en dat het niks wordt.. Bij mij gaan er eerder meer eisen bijkomen dan dat eraf gaan.

M.i. wordt er hier wel een beetje 'wanhopig' gereageerd op het feit dat men bijv. "al" 3 jaar vrijgezel is en net 20 is.... Kom op leef lekker door, ga lekker stappen en geniet van het leven. Dat is een stuk beter dan te zitten bedenken ik ben al 3 jaar vrijgezel en hoe ga ik dat oplossen.
Als je ervanuit gaat dat een relatie ploeteren is, dan lijkt dat me al een aardige verkeerde insteek eigelijk...
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_25849616
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:53 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

18 en drie jaar vrijgezel, rekensommetje dus je was 15 met je laatste verkering.
Zeik niet. Ik ben 24. Je komt net kijken!
Hoi

Iedereen heeft recht om in dit topic te posten dus ga niet zeiken dat ik niks te zeiken heb, ik zeik namelijk niet eens.. ik vertel gewoon hoe het bij mij zit, daar is dit topic voor geloof ik
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:58:02 #24
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_25849669
Ik zeg niet dat het altijd ploeteren is...

Maar zo overtrokken als hier wordt gedaan op dit moment denk ik ook van nou nou....
Het gewoon lekker leven is ook belangrijk :-D :-D

Laat men pas echt nerveus worden als ze echt oud zijn
pi_25849772
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:55 schreef daeri het volgende:

[..]

Hoi

Iedereen heeft recht om in dit topic te posten dus ga niet zeiken dat ik niks te zeiken heb, ik zeik namelijk niet eens.. ik vertel gewoon hoe het bij mij zit, daar is dit topic voor geloof ik
Ja het topic is hier wel voor, maar je bent nog harstikke jong. Dus volg het advies op wat hier genoemd is en kom over een paar jaar maar weer terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')