same herequote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik speel met mijn vingers. En ik smokkel als de ziekte als ik van snaren wissel![]()
ik hou me zo weinig bezig met hoe ik wissel van snaren dat ik het noggeen eens weet!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik speel met mijn vingers. En ik smokkel als de ziekte als ik van snaren wissel![]()
bron:quote:CANNIBAL CORPSE bassist Alex Webster, WATCHTOWER/SPASTIC INK guitarist Ron Jarzombek and LAMB OF GOD drummer Chris Adler have joined forces in a brand-new project tentatively called MACHINATIONS OF DEMENTIA.
1 2 3 4 | G------------------------------------------------------------------| D-------10-----------------2--------------5--------------5---------| A-12-12----12--12-12-0-3-3---3--3-3\7-7-7---7--7-7-0-7-7---7--7-7\-| E------------------------------------------------------------------| |
1 2 3 4 | G----------------------------------------------------------------| D-7-7-10-7---7-7-------------------------------------------------| A----------------0-----7--------7-7-7-10-7--7-7-0-7-7-10-7--7-7\-| E------------------8-8---8--8-8\---------------------------------| |
met me vingersquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:00 schreef BlackDragon het volgende:
Ik probeer het tablijntje van New Year's Day van U2 te spelen (ja, ik ben gisteren geweest)
maar er circuleren een aantal verschillende versies. De meest voorkomende is deze:
[ code verwijderd ]
Om het geschuif wat te beperken (ben echte beginner) heb ik er dit van gemaakt:
[ code verwijderd ]
Hoe zouden jullie deze lijn spelen?
dit klinkt wel heel erg bekend. Toen ik voor het eerst ging bassen, een jaartje of 8 geleden, heb ik zelf ook eerst een half jaar zonder les aan zitten klooien. Als het dan steeds maar niet beter wordt is de motivatie snel kwijt. 1 jaartje les genomen en hoppa!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:49 schreef Djaser het volgende:
Ik heb me maar voorgenomen om na de zomer vakantie lessen te gaan volgen, zodat ik het bassen ook echt een beetje goed ga leren.
Motivatie ontbreekt me niet, maar discipline om echt iets te leren wel.
mooie bak zeg! wat was je kwijt voor zo'n versterkerbak? (speel namelijk ook al een btbquote:Op maandag 12 september 2005 09:20 schreef humidity het volgende:
[..]
dit klinkt wel heel erg bekend. Toen ik voor het eerst ging bassen, een jaartje of 8 geleden, heb ik zelf ook eerst een half jaar zonder les aan zitten klooien. Als het dan steeds maar niet beter wordt is de motivatie snel kwijt. 1 jaartje les genomen en hoppa!
Eigenlijk zou ik weer een keer les moeten nemen om de ruwe kanten er weer af te schaven, maar ja.... voorlopig gaat het wel aardig
op een heel andere noot... zelf speel ik zoals een aantal anderen in dit topic op een ibanez btb 405. in mijn geval een groene.
en ik plug het in op mijn grote trots: Ampeg 810E met Ampeg svt2 pro, line6 basspodxt pro, en nog wat losse rotzooi...leuk joh, niet met geld om kunnen gaan
en om ff te pimpen:
[afbeelding]
uh....quote:Op maandag 12 september 2005 09:59 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
mooie bak zeg! wat was je kwijt voor zo'n versterkerbak? (speel namelijk ook al een btb)
het ging mij vooral om die ampeg... maargoed ik speel toch niet in een band en dan heb je zo'n toren niet nodig...quote:Op maandag 12 september 2005 13:01 schreef humidity het volgende:
[..]
uh....
bij elkaar zo'n 3500![]()
Enige rede waarom het nog zo beperkt is gebleven is omdat ik een mooie deal had bij die ampeg componenten. (bij elkaar voor "maar" 1500) ik heb wel 3 jaar lang dingetjes verzameld.
voordat ik die ampeg stack had had ik een hartke stack, maar dat was het gewoon nčt niet...
da's toch die ene met dat basloopje in het intro?quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:14 schreef humidity het volgende:
ik heb eigenlijk nooit covers leren spelen omdat ik te druk bezig was met mijn eigen bands, maar ik krijg er steeds meer drang naar om maar wat tabs te gaan proberen te spelen....
ik heb jaren geleden geprobeerd phobophile van cryptopsy te proberen, maar nooit door gezet... toch maar weer eens opnieuw proberen denk ik.
Mooi dingquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:47 schreef Ulx het volgende:
[afbeelding]
mijn dondervogeltje. Helaas ben ik niet al te muzikaal, maar ik probeer wel elke dag wat te spelen op dit ding.
[afbeelding]
en de versterker, die ik te weinig gebruik.
alles van sean malone (cynic, gordian knot)... the 3rd and the mortal heeft ook onwijs gave bassist (en daarbij zijn er nog 3 gitaristen!). Beetje jammer dat het beide fretloze bassisten zijn en ik zoiets nog lang niet kan spelen!quote:Op dinsdag 13 september 2005 18:55 schreef super-muffin het volgende:
Trouwens, Dirty van Korn heeft wel een lekker basloopje aan het begin
Wat zijn nummers waar de bas echt vet is? Lekkere loopjes ofzo?
is moeilijk om de perfecte toon te vinden natuurlijk omdat je geen frets heb. Je moet dus je vinger zetten exact op de plaats waar normaal je frets zitten en geloof lager op je hals ietsje ervoor (heb dat gelezen op gary willis z'n site geloof)quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:00 schreef super-muffin het volgende:
is dat zo erg veel moeilijker, fretloos?
misschien omdat bassisten niet van die patsers zijn als gitaristen of dat we niet zoveel over hardware kunnen ouwehoeren als drummers?quote:Op donderdag 1 december 2005 21:46 schreef Agiath het volgende:
Waarom wil dit topic niet lopen? Terwijl een drum-topic wel loopt? Kom bassent Fok! verenigt U!
Victor Wooten is een goeie bassist, maar hij moet echt z'n kop eens leren houden.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:46 schreef Agiath het volgende:
Grrrrrr.. *schop*
Waarom wil dit topic niet lopen? Terwijl een drum-topic wel loopt? Kom bassent Fok! verenigt U!
Hier wat leuke bas-solo's
http://video.google.com/videoplay?docid=5313639281780987096&q=victor+wooten
http://www.filecabi.net/video/bassbattle.htmlVictor Wooten
Welk nummer van Victor Wooten is dat? b.v.d.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:36 schreef webfreak het volgende:
[..]
Victor Wooten is een goeie bassist, maar hij moet echt z'n kop eens leren houden.Inplaats van zich op bassen te focussen, probeert 'ie de entertainer uit te hangen door acrobatische kunstjes of foute raps er tussendoor te gooien..
Rijmpjes als "I am Vic and I know a little trick.. Gonna play my bass without a pick"...Dat kan écht niet
Nee, zelfs niet met sinterklaas..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |