dat enge monster staat voor je vriend, en die scherpe klauwen voor zijn niet aflatende cynische humorquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik droom echt bizar
Soms heel erg eng (spinnen, achtervolgingen door monsters, geesten), soms situaties die heel erg vreemd zijn, dingen die gebeuren of die anderen doen die echt nergens op slaan. Als ik wakker word en tegen mijn vriend zeg: wat ik nu toch gedroomd heb, begint hij al bij voorbaat te lachen
Een keer was het echt heel erg: ik had gedroomd over een eng monster met gruwelijk scherpe klauwen en tanden, en aan het einde van die droom was hij nog niet weg/dood. Die middag was ik al bang om te gaan slapen 's avonds omdat ik bang was dat dat monster terug zou komen. En dat gebeurde inderdaad ookIk ben nog eerder nooit wakend bang geweest van hetgeen ik heb gedroomd....
Eerder dat eerste dan het laatste.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat het forum down is ? een leuke paasrel ?
quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat enge monster staat voor je vriend, en die scherpe klauwen voor zijn niet aflatende cynische humor
ik eigenlijk ook, morgen examentje...alleen heb ik geen boek of samenvatting die ik kan leren. beetje laat nuquote:
en het gaat vannacht onweren !quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:17 schreef Bensel het volgende:
En m'n laatste nachtmerrie met echt een groot effect was dat ik droomde dat ik in de slaapkamer van m'n broer sliep, terwijl er onweer was.. Opeens sloeg het in vlak voor m'n raam, waardoor ik als het ware uit m'n bed gelicht werd, en ergens in de gang belande. Dit was echt gigantisch realistisch.
En nu komt het leukste van die droom (ahum): m'n broer is het huis uit, en ik slaap nu op precies dezelfde plek als in die droom....
hee, relaxed...lijkt mij ook best geinig. ik heb af en toe van die dromen dat ik er dan op de dag pas achterkom dat het een droom was omdat het toch echt niet klopte wat ik had meegemaakt. lucide dromen lukt me niet, al heb ik het ook nooit geprobeerd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:35 schreef Bensel het volgende:
ja, zo zou je het kunnen noemen. .zo heb ik ook een hele tijd gedromd over tornado's.. in het begin heel eng, maar op den duur gebruikte ik die tornado's om me voort te bewegen door de droom
Heb je hier een voorbeeld van?quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:47 schreef miss_sly het volgende:
belachelijke gesprekken die ik heb.
leuke nieuwe tv-serie. beschrijving:quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Lucide dromen zou bij mij dus vaak niet werken, dus. Als ik eng droom over monsters, wellicht, maar meestal zijn de mensen en dingen die ik in mijn droom tegenkom, niet raar ofzo. Het zijn vooral de volledig absurde situaties waarin ik terecht komt en de belachelijke gesprekken die ik heb.
Hehe.. tja.. wat je kunt doen is een raar woord,mdie niemand van je kennisen ooit zou uitspreken (bijv een koosnaampje of zoiets) in gedachten te nemen.. als je onderbewustzijn dat dan gebruikt, dan zal dat voor jouw aanleiding kunnen om bewus te gaan dromen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Lucide dromen zou bij mij dus vaak niet werken, dus. Als ik eng droom over monsters, wellicht, maar meestal zijn de mensen en dingen die ik in mijn droom tegenkom, niet raar ofzo. Het zijn vooral de volledig absurde situaties waarin ik terecht komt en de belachelijke gesprekken die ik heb.
Moet ik even over nadenken. Ik herinner me mijn dromen meestal wel de volgende ochtend, maar dagen later niet meer; misschien als ik er even over nadenk. En vannacht had ik alleen maar een reis gewonnenquote:
Je hebt niet eens een bizar gesprek hoeven voeren voor die reis?quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moet ik even over nadenken. Ik herinner me mijn dromen meestal wel de volgende ochtend, maar dagen later niet meer; misschien als ik er even over nadenk. En vannacht had ik alleen maar een reis gewonnen
Een collectieve vergissing is dat WFL en TRU elkaar zouden tegenstaan of bijten. Integendeel, vaak overlappen WFL en TRU elkaar qua onderwerpen, en is slechts de insteek anders.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:53 schreef Bensel het volgende:
hehe.. vaag dat dit trouwens juist in een WFL slowchat besproken woprd.. meestal is dit meer iets voor Truth
Ik zeg ook: meestalquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een collectieve vergissing is dat WFL en TRU elkaar zouden tegenstaan of bijten. Integendeel, vaak overlappen WFL en TRU elkaar qua onderwerpen, en is slechts de insteek anders.
Het is ook inderdaad belangrijk om 's ochtends even een paar keer te recapituleren als je het wilt onthouden.. Anders is het echt na een paar minuten weg.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:54 schreef Bensel het volgende:
en nog een tip om dromen te onthouden (ook niet lucide dromen). Als je sochtends wakker word, en je weet niet wat je gedroomd hebt? Blijf dan even rustig liggen met de ogen gesloten, en vaak zie je dan wat van de droom weer
Neuh, die had ik boven verwachting zomaar gewonnen. Weggevertje, zeg maarquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een bizar gesprek hoeven voeren voor die reis?
sit-comquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
leuke nieuwe tv-serie. beschrijving:
Miss Sly raakt verwikkeld in allerlei bizarre situaties en ontmoet verschillende personen waarmee zij enkele zo gezegd "interessante" gesprekken voert
ik win nooit iets. zelfs niet in m'n dromenquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Neuh, die had ik boven verwachting zomaar gewonnen. Weggevertje, zeg maar
Dat scheelt dan al weer.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Neuh, die had ik boven verwachting zomaar gewonnen. Weggevertje, zeg maar
Heb je zo'n raar leven dan?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat scheelt dan al weer.
Misschien moet mijn gewone leven weer eens een beetje normaal lopen, misschien dat ik dan weer eens absurde dingen ga dromen.
Ik vind het ook niet te begrijpen.. Mede voor mijn eigen gezondheid ben ik al gestopt met roken, voor een kind lijkt me dat niet meer dan logisch..quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Roken tijdens zwangerschap...
Ik snap die mensen echt niet
Hoe kun je nou risico's nemen met je ongeboren kind?
Interessantquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:48 schreef Bensel het volgende:
en nog iets: in lucide dromen voelt het vaak alsof je dronken bent.. alles kost meer moeite dan normaal, EN je remmingen zijn weg (beetje Freudiaanse spiegelogie: omdat je super ego niet aanwezig is in je droom kan de ego (je 'behoeftes') de vrije gang gaan.)
Laat ik zeggen dat er een aantal dingen door elkaar lopen, die bij elkaar opgeteld best tot absurde situaties kunnen leiden.quote:
Hier idem; ik ben het dan ook helemaal met je eens.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet te begrijpen.. Mede voor mijn eigen gezondheid ben ik al gestopt met roken, voor een kind lijkt me dat niet meer dan logisch..
Verschillende verhaallijnen; ik zie nog een tv-serie; de dramatische komedieserie die na de sit-com met mijn absurde droomgevallen geprogrammeerd staatquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat er een aantal dingen door elkaar lopen, die bij elkaar opgeteld best tot absurde situaties kunnen leiden.
Een heel enkele keer heb ik wel dat ik in mijn droom denk dat het belachelijk is dat ik dat droom, maar ik kan er invloed op uitoefenen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:12 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Interessant. Ik ben me vaak tijdens het dromen mezelf ervan bewust dat ik droom. Als een droom bijvoorbeeld te eng begint te worden of ik vind hem niet leuk meer is er altijd een gedachte die zegt: "Ok, ik heb er genoeg van. Nu ga ik wakker worden." Wat dan ook gebeurd.
Maar dat is niet hetzelfde als lucide dromen toch? Hoewel dit bewustzijn bij dromen ook niet bij iedereen voorkomt geloof ik..
Dat goedpraten is alleen als verzachting, omdat men zelf natuurlijk wel weet dat er weinig voordeel aan roken te behalen is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier idem; ik ben het dan ook helemaal met je eens.
Dat er mensen zijn die hun verslaving niet aan kunnen pakken, is 1 ding, maar dat je dat dan ook nog eens fanatiek blijft goedpraten, vind ik werkelijk ongelofelijk
Ik denk dat als ik zou opschrijven wat er de afgelopen jaren zoal gebeurd is, dat het wordt afgewezen omdat het te absurd is om nog enigszins realistisch te zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verschillende verhaallijnen; ik zie nog een tv-serie; de dramatische komedieserie die na de sit-com met mijn absurde droomgevallen geprogrammeerd staat
Goedpraten is ook niet mijn ding. Je moet gewoon realistisch blijven en ja: Roken is kut!quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:37 schreef Alicey het volgende:
Dat goedpraten is alleen als verzachting, omdat men zelf natuurlijk wel weet dat er weinig voordeel aan roken te behalen is.
Hehe, zo heb ik een keer een droom gehad die lucide werd.. wat deed ik? (stond in een supermarkt).. Ging een beetje tegen de schappen aan springen, gewoon, omdat dat zoveel rommel geeft, en dat normaal niet kanquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een heel enkele keer heb ik wel dat ik in mijn droom denk dat het belachelijk is dat ik dat droom, maar ik kan er invloed op uitoefenen.
Zolang ze alleen zichzelf ermee vergiftigen, moeten ze het zelf maar wetenquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat goedpraten is alleen als verzachting, omdat men zelf natuurlijk wel weet dat er weinig voordeel aan roken te behalen is.
mja, er zijn nog ergere zaken in de wereld waar je ook niets aan kunt doen helaas.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:43 schreef miss_sly het volgende:
Kan ik erg boos om worden, meer het is zo zinloos he?
Dat is ook niet waar. Een enkele sigaret is niet direct ongezond, maar het cumulatieve effect van veel roken is dat wel. Net zoals een glaasje alcohol niet ongezond is (Een of twee glaasjes wiijn op zijn tijd is zelfs gezond), maar iedere dag een fles is weer niet zo gezond. Rauw vlees is ook niet per se ongezond, als je het vaak eet kweek je vanzelf beestjes in je darmen die zorgen voor de verwerking van dat rauwe vlees..quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar roken is niet zo slecht als een glaasje alcohol of rauw vlees, dat is veeel ongezonder
Mensen hebben de neiging zichzelf graag voor de gek te houden. Van de meeste mensen mag je zelfs tegenover je zelf niet eerlijk zijn.quote:Kan ik erg boos om worden, meer het is zo zinloos he?
Met die houding is alles te relativeren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, er zijn nog ergere zaken in de wereld waar je ook niets aan kunt doen helaas.
Maar hier op het forum kan ik toch zeker wel in zo'n topic even laten weten wat ik er van vind! Dat helpt wellicht niets, maar ik hou mijn mond niet omdat ik er toch niets aan kan doen!quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, er zijn nog ergere zaken in de wereld waar je ook niets aan kunt doen helaas.
Niks om aan te trekken voor een leuk feest bv.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:
In dat topic zit dus werkelijk iemand te verkondingen dat een glaasje alcohol of een keer rauw vlees veeeeeeel slechter is dan een paar sigaretten per dag!!quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar. Een enkele sigaret is niet direct ongezond, maar het cumulatieve effect van veel roken is dat wel. Net zoals een glaasje alcohol niet ongezond is (Een of twee glaasjes wiijn op zijn tijd is zelfs gezond), maar iedere dag een fles is weer niet zo gezond. Rauw vlees is ook niet per se ongezond, als je het vaak eet kweek je vanzelf beestjes in je darmen die zorgen voor de verwerking van dat rauwe vlees..
Ja, dat zijn de slimsten, zullen we maar denkenquote:Mensen hebben de neiging zichzelf graag voor de gek te houden. Van de meeste mensen mag je zelfs tegenover je zelf niet eerlijk zijn.
Moge Doffy.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:48 schreef Doffy het volgende:
Ik droom nooit samenhangend. En als het al eens doe, dan kan ik de inhoud daarvan beter voor mezelf houdenbtw
Weet je wel wat er tegenwoordig voor raars op tv komt?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik zou opschrijven wat er de afgelopen jaren zoal gebeurd is, dat het wordt afgewezen omdat het te absurd is om nog enigszins realistisch te zijn.
En dan nog slaat het argument nergens op.. Er zijn genoeg dingen ongezonder, maar ongezonde dingen hebben ook een cumulatief effect. Elk beetje wat je kunt bijdragen scheelt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In dat topic zit dus werkelijk iemand te verkondingen dat een glaasje alcohol of een keer rauw vlees veeeeeeel slechter is dan een paar sigaretten per dag!!}:|
Niet iedereen vindt een confrontatie met de werkelijkheid leuk.quote:Ja, dat zijn de slimsten, zullen we maar denken![]()
Ken ik niet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je wel wat er tegenwoordig voor raars op tv komt?
Je moet het al heeeeeeel raar maken om absurder te zijn dan Charmed of Joan of Arcadia
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |