Mee eens, maar rokers hebben nou eenmaal die verslaving. Ook al willen ze niet roken, het lichaam gaat protesteren en vraagt om nicotine. Wat te doen in zo`n geval?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:58 schreef rena het volgende:
Ik vind dat als je de verantwoordelijkheid hebt voor een ander leven, dat je dat roken maar gewoon een tijdje moet laten. Als je het niet kunt laten zul je wel ook niet veel om je kind geven lijkt me dan![]()
Nuttig weetje in deze context, lijkt me.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:59 schreef Allantois het volgende:
De meesten zijn kerngezond, omdat het nogal relatief vaak voorkomt bij rokende moeders dat ze een vroege miskraam (eerste periode van de zwangerschap) ofwel spontane abortus krijgen of dat de vrucht in de baarmoeder vroegtijdig sneuvelt.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:59 schreef Allantois het volgende:
De meesten zijn kerngezond, omdat het nogal relatief vaak voorkomt bij rokende moeders dat ze een vroege miskraam (eerste periode van de zwangerschap) ofwel spontane abortus krijgen of dat de vrucht in de baarmoeder vroegtijdig sneuvelt.
Jah dat heb ik ook vaker gehoord. Maar wat zou dat voor een ongeboren kind dan uitmaken als de moeder gestresst is op het werk bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:59 schreef MeNicole het volgende:
In mijn omgeving (familie en vrienden) is gewoon gerookt tijdens de zwangerschap. Met kinderen is nix mis.
Bij een collega van mij zei de dokter dat je beter kunt roken dan dat je gestress bent omdat je niet mag roken.
Dat maakt zeker wel uit, maar wanneer jij zwanger bent, dan zou er "een knopje" moeten omgaan, zodat jij die behoefte niet meer hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:02 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Jah dat heb ik ook vaker gehoord. Maar wat zou dat voor een ongeboren kind dan uitmaken als de moeder gestresst is op het werk bijvoorbeeld?
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Mee eens, maar rokers hebben nou eenmaal die verslaving. Ook al willen ze niet roken, het lichaam gaat protesteren en vraagt om nicotine. Wat te doen in zo`n geval?
Bron Het Laatste nieuwsquote:Rokende zwangerende vrouwen in Taiwan worden gestraft
In het kader van de strijd tegen tabak lopen zwangere Taïwanese vrouwen kans op een boete indien ze roken. "Roken is een belangrijke oorzaak van miskramen, voortijdige geboortes en doodgeboren baby's. Vrouwen die roken, moeten bewust zijn van de gezondheidsrisico's", zei Yu Po-tsun, een verantwoordelijke ter promotie van de gezondheid.
Een wetsontwerp tegen het roken voorziet een boete van 10.000 Taïwanese dollar (243 euro) voor vrouwen die er tijdens hun zwangerschap eentje opsteken.
De boete wordt ingetrokken als de vrouwen lessen volgen om van hun kwalijke gewoonte af te geraken. In Taïwan roken ongeveer 500.000 vrouwen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:04 schreef Rottdog het volgende:
Er zijn genoeg verhalen bekend wat roken toericht op je kindje en laat Neva dat maar is bekijken en dan maar beslissen of ze het risico wil nemen voor het kindje.
quote:Waar is roken nu allemaal slecht voor? En wat zijn de nadelige gevolgen van roken tijdens de zwangerschap? Het lijstje groeit aan met de dag. Nu blijkt dat roken tijdens de zwangerschap ook een schadelijke invloed heeft op de chromosomen van de baby en dus genetische schade toebrengt aan onze nakomelingen.
Een specifieke soort schade aan die chromosomen door het roken van de mama verhoogt zo bijvoorbeeld het risico op bloedkanker. De Spaanse wetenschappers die het onderzoek verrichtten analyseerden foetuscellen van 25 rokende moeders (minstens 10 sigaretten per dag) en 25 niet-rokende moeders. De cellen werden bekomen tijdens routine amniocentese onderzoeken. Het aantal structurele abnormaliteiten bij de cellen van foetussen van de rokende moeders lag bijna vier keer zo hoog als bij niet-rokende mama’s. Het onderzoek moet nog bevestigd worden door verdere onderzoeken waarbij men ook wil nagaan wat de effecten zijn van indirect roken tijdens de zwangerschap (bijvoorbeeld omdat de partner rookt).
http://www.health24.com/news/Smoking/1-1250,31143.asp
Er bestaan geen domme vragen, dat zou je toch moeten weten.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:04 schreef Rottdog het volgende:
Domme vraag gewoon stoppen
Vriendin van me rookt nog steeds haar keus moet ze zelf weten, zelfs met de waarschuwing kindje zal kleiner zijn dan normaal heeft ze vrede mee. Kindje liep met 19 wk al in groei achter kun je nagaan dalijk met de geboorte, ze is wel heel erg gaan minderen en zit nu gemiddeld op een sigaret/shaggie van gemiddeld 10 voor een goede roker als zij is dat heel erg geminderd.
Er zijn genoeg verhalen bekend wat roken toericht op je kindje en laat Neva dat maar is bekijken en dan maar beslissen of ze het risico wil nemen voor het kindje.
Misschien omdat Neva en ik bezig zijn met een kindje?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:06 schreef rena het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat dit over Neva gaat![]()
Gewoon niet roken danquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Mee eens, maar rokers hebben nou eenmaal die verslaving. Ook al willen ze niet roken, het lichaam gaat protesteren en vraagt om nicotine. Wat te doen in zo`n geval?
Doorroken. Volgens de dokter zijn de ontwenningsverschijnselen van het niet meer meeroken van de vrucht schadelijk dan het meeroken.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:53 schreef ArmaniMania het volgende:
Iedereen weet dat roken niet gezond is en uiteraard hoef ik de dokter maar te bellen of roken tijdens de zwangerschap schadelijk is. Het antwoord van de dokter weet ik al, dus bij deze het gaat mij om de discussie.
Vandaar mijn stelling:
Je bent zwanger en je kunt het maar niet laten om te roken, wat doe je?
En even een vraag:
Hoe is het met de kinderen, baby`s van de moeder die tijdens de zwangerschap van hun kindje in de maak hebben gerookt. Zijn er veel problemen ontstaan of is het gewoon kern gezond?
Dat jouw (schoon-)moeder en haar vriendinnen niet het fatsoen kunnen opbrengen om dan maar even naar buiten te gaan? (kijk, een café zoek je zelf op, maar dit??)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:09 schreef ArmaniMania het volgende:
Voorbeeldje: Zelf stopt ze met roken, maar inhaleert wel de rook van haar rokende (schoon) moeder of vriendinnen.
Inderdaadquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bron Het Laatste nieuws
Zouden ze hier ook moeten doen.
En jij weet dus niet waar je het over hebt....quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:11 schreef piere het volgende:
Als je maar een stuk minder rookt dan je normaal doet dan kan het geen kwaad.
Een paar peukies per dag en je kindje komt er heus wel gezond uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |