abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 15:53:42 #1
47213 ArmaniMania
pi_25832247
Iedereen weet dat roken niet gezond is en uiteraard hoef ik de dokter maar te bellen of roken tijdens de zwangerschap schadelijk is. Het antwoord van de dokter weet ik al, dus bij deze het gaat mij om de discussie.

Vandaar mijn stelling:

Je bent zwanger en je kunt het maar niet laten om te roken, wat doe je?

En even een vraag:

Hoe is het met de kinderen, baby`s van de moeder die tijdens de zwangerschap van hun kindje in de maak hebben gerookt. Zijn er veel problemen ontstaan of is het gewoon kern gezond?

pi_25832372
Ik vind dat als je de verantwoordelijkheid hebt voor een ander leven, dat je dat roken maar gewoon een tijdje moet laten. Als je het niet kunt laten zul je wel ook niet veel om je kind geven lijkt me dan
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_25832386
In mijn omgeving (familie en vrienden) is gewoon gerookt tijdens de zwangerschap. Met kinderen is nix mis.

Bij een collega van mij zei de dokter dat je beter kunt roken dan dat je gestress bent omdat je niet mag roken.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:59:25 #4
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_25832387
De meesten zijn kerngezond, omdat het nogal relatief vaak voorkomt bij rokende moeders dat ze een vroege miskraam (eerste periode van de zwangerschap) ofwel spontane abortus krijgen of dat de vrucht in de baarmoeder vroegtijdig sneuvelt.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 16:00:28 #5
47213 ArmaniMania
pi_25832413
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:58 schreef rena het volgende:
Ik vind dat als je de verantwoordelijkheid hebt voor een ander leven, dat je dat roken maar gewoon een tijdje moet laten. Als je het niet kunt laten zul je wel ook niet veel om je kind geven lijkt me dan
Mee eens, maar rokers hebben nou eenmaal die verslaving. Ook al willen ze niet roken, het lichaam gaat protesteren en vraagt om nicotine. Wat te doen in zo`n geval?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:01:18 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25832438
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:59 schreef Allantois het volgende:
De meesten zijn kerngezond, omdat het nogal relatief vaak voorkomt bij rokende moeders dat ze een vroege miskraam (eerste periode van de zwangerschap) ofwel spontane abortus krijgen of dat de vrucht in de baarmoeder vroegtijdig sneuvelt.
Nuttig weetje in deze context, lijkt me.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25832449
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:59 schreef Allantois het volgende:
oftewel:
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 16:02:20 #8
47213 ArmaniMania
pi_25832465
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:59 schreef MeNicole het volgende:
In mijn omgeving (familie en vrienden) is gewoon gerookt tijdens de zwangerschap. Met kinderen is nix mis.

Bij een collega van mij zei de dokter dat je beter kunt roken dan dat je gestress bent omdat je niet mag roken.
Jah dat heb ik ook vaker gehoord. Maar wat zou dat voor een ongeboren kind dan uitmaken als de moeder gestresst is op het werk bijvoorbeeld?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:02:57 #9
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_25832480
die lichamelijke afhankelijkheid is binnen 2 weken echt wel verdwenen...daarna is het gewoon de gewoonte die je mist. EVen doorbijten en anders gewoon nog niet aan kinderen beginnen...
het gaatjeniksan
pi_25832512
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:02 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Jah dat heb ik ook vaker gehoord. Maar wat zou dat voor een ongeboren kind dan uitmaken als de moeder gestresst is op het werk bijvoorbeeld?
Dat maakt zeker wel uit, maar wanneer jij zwanger bent, dan zou er "een knopje" moeten omgaan, zodat jij die behoefte niet meer hebt.
Heb je dat niet, dan mankeert er gewoon iets aan je.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:04:43 #11
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25832521
Domme vraag gewoon stoppen

Vriendin van me rookt nog steeds haar keus moet ze zelf weten, zelfs met de waarschuwing kindje zal kleiner zijn dan normaal heeft ze vrede mee. Kindje liep met 19 wk al in groei achter kun je nagaan dalijk met de geboorte, ze is wel heel erg gaan minderen en zit nu gemiddeld op een sigaret/shaggie van gemiddeld 10 voor een goede roker als zij is dat heel erg geminderd.

Er zijn genoeg verhalen bekend wat roken toericht op je kindje en laat Neva dat maar is bekijken en dan maar beslissen of ze het risico wil nemen voor het kindje.
pi_25832530
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Mee eens, maar rokers hebben nou eenmaal die verslaving. Ook al willen ze niet roken, het lichaam gaat protesteren en vraagt om nicotine. Wat te doen in zo`n geval?

Lastig Daar moet ik even over nadenken.
And you know I might
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:05:38 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_25832540
quote:
Rokende zwangerende vrouwen in Taiwan worden gestraft

In het kader van de strijd tegen tabak lopen zwangere Taïwanese vrouwen kans op een boete indien ze roken. "Roken is een belangrijke oorzaak van miskramen, voortijdige geboortes en doodgeboren baby's. Vrouwen die roken, moeten bewust zijn van de gezondheidsrisico's", zei Yu Po-tsun, een verantwoordelijke ter promotie van de gezondheid.

Een wetsontwerp tegen het roken voorziet een boete van 10.000 Taïwanese dollar (243 euro) voor vrouwen die er tijdens hun zwangerschap eentje opsteken.

De boete wordt ingetrokken als de vrouwen lessen volgen om van hun kwalijke gewoonte af te geraken. In Taïwan roken ongeveer 500.000 vrouwen.
Bron Het Laatste nieuws

Zouden ze hier ook moeten doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_25832558
Mijn schoonmams heeft inderdaad ook lustig doorgepaft, en uit het feit dat ze mijn schoonmoeder is, blijkt dat er in ieder geval één nog levend product uit is gekomen (twee zelfs, maar goed).

Toch vind ik het niet verstandig. Natuurlijk zijn er gevallen waarin het goed gaat, maar je kunt één iemand, of zelfs tien mensen, niet als voorbeeld nemen als het gaat om statistieken. Want er ís een verhoogde kans op miskramen, er ís een verhoogde kans op vroeggeboortes en er ís een verhoogde kans op afwijkingen. Denk dat het op zou moeten wegen tegen je eigen geneugten en dat, als je nog niet eens voor de bescherming van je eigen nageslacht wilt stoppen, je onverantwoordelijk en zelfs een beetje egoistisch bezig bent...

Ik zou het risico niet nemen, but then, ik rook uberhaupt niet omdat ik het ongezond vind...
pi_25832579
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:04 schreef Rottdog het volgende:
Er zijn genoeg verhalen bekend wat roken toericht op je kindje en laat Neva dat maar is bekijken en dan maar beslissen of ze het risico wil nemen voor het kindje.

Waar haal jij vandaan dat dit over Neva gaat
And you know I might
pi_25832609
Plus nog een gevolg:
Roken tijdens de zwangerschap brengt schade toe aan het genetische materiaal van het kind
quote:
Waar is roken nu allemaal slecht voor? En wat zijn de nadelige gevolgen van roken tijdens de zwangerschap? Het lijstje groeit aan met de dag. Nu blijkt dat roken tijdens de zwangerschap ook een schadelijke invloed heeft op de chromosomen van de baby en dus genetische schade toebrengt aan onze nakomelingen.

Een specifieke soort schade aan die chromosomen door het roken van de mama verhoogt zo bijvoorbeeld het risico op bloedkanker. De Spaanse wetenschappers die het onderzoek verrichtten analyseerden foetuscellen van 25 rokende moeders (minstens 10 sigaretten per dag) en 25 niet-rokende moeders. De cellen werden bekomen tijdens routine amniocentese onderzoeken. Het aantal structurele abnormaliteiten bij de cellen van foetussen van de rokende moeders lag bijna vier keer zo hoog als bij niet-rokende mama’s. Het onderzoek moet nog bevestigd worden door verdere onderzoeken waarbij men ook wil nagaan wat de effecten zijn van indirect roken tijdens de zwangerschap (bijvoorbeeld omdat de partner rookt).

http://www.health24.com/news/Smoking/1-1250,31143.asp
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:09:16 #17
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_25832619
Gewoon even 2 weken cold-turky worden.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 16:09:35 #18
47213 ArmaniMania
pi_25832626
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:04 schreef Rottdog het volgende:
Domme vraag gewoon stoppen

Vriendin van me rookt nog steeds haar keus moet ze zelf weten, zelfs met de waarschuwing kindje zal kleiner zijn dan normaal heeft ze vrede mee. Kindje liep met 19 wk al in groei achter kun je nagaan dalijk met de geboorte, ze is wel heel erg gaan minderen en zit nu gemiddeld op een sigaret/shaggie van gemiddeld 10 voor een goede roker als zij is dat heel erg geminderd.

Er bestaan geen domme vragen, dat zou je toch moeten weten.

Neva zelf is gestopt met roken, alleen ik ben zo`n neurootje die zich misschien te veel zorgen maakt over het eventuele welzijn van het ongeboren kindje.
Voorbeeldje: Zelf stopt ze met roken, maar inhaleert wel de rook van haar rokende (schoon) moeder of vriendinnen.

Je zou je vriendin toch bijna in een afgesloten ruimte leggen. Uiteraard is dat onzin, maar toch rookt het meeste van de wereldbevolking.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 16:10:37 #19
47213 ArmaniMania
pi_25832653
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:06 schreef rena het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat dit over Neva gaat
Misschien omdat Neva en ik bezig zijn met een kindje?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:11:25 #20
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25832673
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Gewoon niet roken dan Alsof je doodgaat van stoppen met roken. Ik vind dat als je het niet kunt opbrengen de belangen van je ongeboren kind boven je eigen verslaving te stellen dat je helemaal geen kinderen zou moeten krijgen.
Ik snap niet dat mensen kunnen beweren dat hun kind het allerbelangrijkste in hun leven is, degene waar ze het meest van houden terwijl ze lekker door blijven paffen. Hoe kun je je kind recht in de ogen kijken en dat beweren terwijl je ze 9 maanden lang willens en wetens hebt lopen vergiftigen?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  Redactie Frontpage dinsdag 29 maart 2005 @ 16:11:26 #21
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_25832674
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:53 schreef ArmaniMania het volgende:
Iedereen weet dat roken niet gezond is en uiteraard hoef ik de dokter maar te bellen of roken tijdens de zwangerschap schadelijk is. Het antwoord van de dokter weet ik al, dus bij deze het gaat mij om de discussie.

Vandaar mijn stelling:

Je bent zwanger en je kunt het maar niet laten om te roken, wat doe je?

En even een vraag:

Hoe is het met de kinderen, baby`s van de moeder die tijdens de zwangerschap van hun kindje in de maak hebben gerookt. Zijn er veel problemen ontstaan of is het gewoon kern gezond?

Doorroken. Volgens de dokter zijn de ontwenningsverschijnselen van het niet meer meeroken van de vrucht schadelijk dan het meeroken.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:11:34 #22
27929 piere
doe mij maar bier
pi_25832681
Als je maar een stuk minder rookt dan je normaal doet dan kan het geen kwaad.
Een paar peukies per dag en je kindje komt er heus wel gezond uit.
fok you ja!
pi_25832701
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:09 schreef ArmaniMania het volgende:

Voorbeeldje: Zelf stopt ze met roken, maar inhaleert wel de rook van haar rokende (schoon) moeder of vriendinnen.
Dat jouw (schoon-)moeder en haar vriendinnen niet het fatsoen kunnen opbrengen om dan maar even naar buiten te gaan? (kijk, een café zoek je zelf op, maar dit??)
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 16:12:24 #24
47213 ArmaniMania
pi_25832704
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bron Het Laatste nieuws

Zouden ze hier ook moeten doen.
Inderdaad
pi_25832724
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:11 schreef piere het volgende:
Als je maar een stuk minder rookt dan je normaal doet dan kan het geen kwaad.
Een paar peukies per dag en je kindje komt er heus wel gezond uit.
En jij weet dus niet waar je het over hebt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')