abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:49:55 #251
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25881454
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:48 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ik ben een flapuit, maar geheimpjes kan ik heel goed bewaren en beroepsgeheimpjes in het bijzonder

of bedoelde je dat niet?
Ik bedoelde vooral dat je direct overal tegen ingaat, zonder te kijken tegen wie je reageert.
quote:
Trouwens wat doe jij hier? Five heeft hoofdpijn hoor
Wat ik hier doe? Mag dat niet?
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:50:08 #252
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25881461
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik meen toch niet dat ik laconiek ben, integendeel....
Ik zal het wel niet kunnen volgen...blond enzo
LOL nee ik doelde op ddt

In de zin van: Jij vond haar manier van denken vreemd, ik vind haar dus gewoon dom...

edit: nog ietsje duidelijker.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_25881465
Volgens mij slaat het niet op jou, miss_sly, maar op degene die jij weer quotte

Loena vindt het niet enkel "vreemd" maar zelfs dom...

althans zo begrijp ik het
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator donderdag 31 maart 2005 @ 14:52:18 #254
5428 crew  miss_sly
pi_25881514
OK, dan ben ik er weer bij
Ik was even het spoor volledig bijster, maar zoals gezegd ook blond

Ik probeerde juist om rustig enzo te reageren op ddt vanwege het feit dat ik al was beschuldigd van gebrek aan discussietechnieken, komt Loena aan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:53:01 #255
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25881538
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik bedoelde vooral dat je direct overal tegen ingaat, zonder te kijken tegen wie je reageert.
[..]

Wat ik hier doe? Mag dat niet?
Had wel gekeken hoor, zie mijn post hierboven...

En tuurlijk mag je van mij hier komen Was gewoon een dom geintje(flapuit he )
Hyves!
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:54:45 #256
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25881577
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:53 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Had wel gekeken hoor, zie mijn post hierboven...
Het leek nogal anders.
quote:
En tuurlijk mag je van mij hier komen Was gewoon een dom geintje(flapuit he )
Da's dan weer lief
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:55:53 #257
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25881600
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik probeerde juist om rustig enzo te reageren op ddt vanwege het feit dat ik al was beschuldigd van gebrek aan discussietechnieken, komt Loena aan
Tja, rood haar én ongesteld
Hyves!
pi_25881698
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:42 schreef phileine het volgende:
met een beetje rondkijken hier op het forum kom je ook al een heel eind...
Nee, dan heeft het roken er heeeeelemaal niks mee te maken.
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 08:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Arme beestjes. En veel kans dat het niet nodig was geweest moest je die sigaretten laten liggen hebben....
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:32 schreef Catootje het volgende:

[..]

tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk. Volgens mij was haar kind gewoon getest op allergie voor katten en dergelijke hoor.
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:00:26 #259
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25881704
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:40 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ik vind dat dus gewoon dom. Zie het maar als een botte opmerking/trap onder de gordel of wat ook, misschien begrijp je mijn irritatie(en die van Five) wat beter als je wat gevolgen van roken voor het kind hebt meegemaakt. Tja veel verhalen zul je er niet over vinden van ervaringsdeskundigen(hiermee doel ik op de rokende moeders) op dat gebied, welke moeder zou aan Jan en alleman toegeven dat zij haar kind schade heeft toegebracht of erger
"Helaas" heb ik mijn beroepsgeheim, ik had graag wat voorbeelden over de balk gegooid om jouw laconieke mond te snoeren
Nee ik vind * dom * niet bot en al helemaal niet onder de gordel. Ik vind het wél dom om mensen op die manier te willen overtuigen van je gelijk

ik wordt daar erg koppig van

Bekijk het van de positieve kant : er hebben misschien a.s. moeders meegekeken die van schrik hun sigaretjes in de prullebak hebben gegooid

Ik schijn hier de boel nogal op stelten gezet te hebben

Nu weten jullie meteen waarom ik zelden in OUD kom, ik ben tamelijk laconiek......

zit ik op deze post te zwoegen vind er intussen * het spel der vergissingen* plaats

[ Bericht 6% gewijzigd door deedeetee op 31-03-2005 15:08:25 (naschrift !) ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 15:03:08 #260
43556 miss_dynastie
pi_25881773
Loena, is er dan eigenlijk een wetenschappelijke verklaring voor dat ik toch (in elk geval op het oog) geen schade van het roken heb ondervonden, terwijl mijn moeder toch een pakje shag per dag rookte? Of is dat echt hele dikke mazzel en had een tweede bijv. wel halfdood ter wereld kunnen komen?
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:10:44 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25881975
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Loena, is er dan eigenlijk een wetenschappelijke verklaring voor dat ik toch (in elk geval op het oog) geen schade van het roken heb ondervonden, terwijl mijn moeder toch een pakje shag per dag rookte? Of is dat echt hele dikke mazzel en had een tweede bijv. wel halfdood ter wereld kunnen komen?
Je verhoogt de kansen op een kind met afwijkingen door te roken. Dat betekent niet dat je per definitie een kind met afwijkingen krijgt, maar wel een (ernstig) verhoogd risico.
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:11:56 #262
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25882010
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Tis denk gewoon mazzel hebben of niet...
Hyves!
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 15:14:13 #263
43556 miss_dynastie
pi_25882060
Hmmm, geen echte verklaring dus... ik weet wel dat de kans verhoogd is Alicey, maar met 40 a 50 shaggies per dag is het risico wel heel ernstig verhoogd, zou je denken, toch Ik heb me er weleens over verwonderd dat ik dat overleefd heb
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:16:02 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25882110
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Hmmm, geen echte verklaring dus... ik weet wel dat de kans verhoogd is Alicey, maar met 40 a 50 shaggies per dag is het risico wel heel ernstig verhoogd, zou je denken, toch Ik heb me er weleens over verwonderd dat ik dat overleefd heb
Ik weet niet de precieze cijfers waar het om gaat. Er zijn natuurlijk wel veel meer factoren van belang, en natuurlijk is geluk hebben ook nog een reeele mogelijkheid.
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:18:02 #265
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25882162
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:00 schreef deedeetee het volgende:

ik wordt daar erg koppig van
Koppigheid, hmmm, ben ik helemaal niet bekend mee
quote:
Bekijk het van de positieve kant : er hebben misschien a.s. moeders meegekeken die van schrik hun sigaretjes in de prullebak hebben gegooid
Ik hoop het echt
quote:
Ik schijn hier de boel nogal op stelten gezet te hebben
Geen problemen mee, ik was het niet met je eens, maar goed dit is een discussieforum toch? Als we het altijd maar met elkaar eens zouden zijn was het hier geen hol aan toch?
Hyves!
  donderdag 31 maart 2005 @ 22:27:25 #266
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25892652
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:42 schreef phileine het volgende:
met een beetje rondkijken hier op het forum kom je ook al een heel eind...
Ja Subtiel gebracht, er valt mij ook regelmatig wat op...
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 2 april 2005 @ 09:43:58 #267
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_25925475
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:53 schreef ArmaniMania het volgende:

En even een vraag:

Hoe is het met de kinderen, baby`s van de moeder die tijdens de zwangerschap van hun kindje in de maak hebben gerookt. Zijn er veel problemen ontstaan of is het gewoon kern gezond?

Wat heeft dat nou voor zin, om hier naar te vragen? Er zijn talloze onderzoeken die zonder twijfel vaststellen dat roken schadelijk is voor het kind. Punt.
Denk je werkelijk dat de reacties die je hier krijgt (van rokende ouders, die melden dat hun kind geen schade heeft ondervonden) meer de waarheid zijn dan alle onderzoeken bij elkaar?
Je vraagt het waarschijnlijk alleen maar om je gerust te laten stellen, dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Dat vind ik - om het mild uit te drukken - nogal naief.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 12:22:43 #268
47213 ArmaniMania
pi_25927897
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 09:43 schreef Icaä het volgende:

[..]

Wat heeft dat nou voor zin, om hier naar te vragen? Er zijn talloze onderzoeken die zonder twijfel vaststellen dat roken schadelijk is voor het kind. Punt.
Denk je werkelijk dat de reacties die je hier krijgt (van rokende ouders, die melden dat hun kind geen schade heeft ondervonden) meer de waarheid zijn dan alle onderzoeken bij elkaar?
Je vraagt het waarschijnlijk alleen maar om je gerust te laten stellen, dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Dat vind ik - om het mild uit te drukken - nogal naief.
-edit- niet nodig

Zeker heeft het zin om er naar te vragen en niet om mij gerust te stelle, wat een domme nutteloze reactie is dat.
Het feit dat ik er naar vraag is om te weten wat de gevolgen voor het kind zijn geweest om dat de moeder zo dom is geweest om te roken tijdens de zwangerschap.
Ik zie wel verhalen dat mensen bos zijn op hun moeder omdat ze rookte, maar waarom en wat vor gevolgen het heeft gehad voor hun leven staat er niet bij.

Mede vind ik deze vraag belangrijk zodat mensen nog meer gemotiveerd raken om te stoppen met roken rijdens de zwangerschap. Wanner er iemand kan vertellen wat voor nare gevolgen het heeft gehad voor hun kind, of wat voor nare gevolgen voor hunzelf toen hun moeder rookte, dat andere mensen eens wakker geschud worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door ArmaniMania op 02-04-2005 13:42:16 ]
pi_25928150
Groot voorbeeld. Kijk naar die arme Djullian van Anitra. Dat kind heeft de één na de andere gezondheidsklacht.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 12:40:33 #270
43556 miss_dynastie
pi_25928277
Nou ArmaniMania, je hoeft niet gelijk zo lelijk te doen. Waarschijnlijk heeft Icaa met een vers babietje niet echt tijd gehad de hele discussie door te lezen, en als ze al een beetje aangetast zou zijn, dan is het waarschijnlijk van het slaapgebrek door haar kleintje hele dikke knipoog En je openingspost kan inderdaad ook zo geinterpreteerd worden, je hebt dat rechtgezet, dus oké
pi_25928412
Mijn moeder heeft gerookt tijdens haar zwangerschap (als in 21 jaar geleden, het enige risico was toen een te klein kind...dat risico wilde ze wel nemen) en ik was als baby licht astmatisch ofzo en ik heb heel veel problemen met mijn keel, neus en oren. Vaak buisjes gehad en een keer geopereerd aan mijn bijholtes, die moesten schoongemaakt want die zaten vol prut. Mijn keelamandelen zijn er ook uit. Nu nog steeds buisjes trouwens, anders zit alles vol snot enzo... Mijn broertje (18) heeft als kind ook heel veel kno-problemen gehad, die is er nu overheen gegroeid. Mijn zusje (7) heeft nergens last van en mijn moeder rookte toen ook niet tijdens de zwangerschap.

Als mijn moeder toen wist wat ze nu wist over roken tijdens de zwangerschap had ze het nooit gedaan, ik heb wel eens het idee dat ze er onwijs veel spijt van heeft, maar dat hoeft niet vind ik, er was toen nog niet zo goed onderzoek naar gedaan.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 13:42:55 #272
47213 ArmaniMania
pi_25929515
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ArmaniMania, je hoeft niet gelijk zo lelijk te doen. Waarschijnlijk heeft Icaa met een vers babietje niet echt tijd gehad de hele discussie door te lezen, en als ze al een beetje aangetast zou zijn, dan is het waarschijnlijk van het slaapgebrek door haar kleintje hele dikke knipoog En je openingspost kan inderdaad ook zo geinterpreteerd worden, je hebt dat rechtgezet, dus oké
Je hebt gelijk... heb effe ge-edit...
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:15:04 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_25930135
Mijn moeder heeft ook gerookt maar alleen de eerste 4 maanden normaal aangezien ze er toen pas achterkwam dat ze zwanger was.
En daarna nog maar heel weing.

Ik was een hele kleine baby, woog maar net 2300 gram.
Maar ik heb er verders "nog" niks aan overgehouden.

Mijn moeder is ook wel eens boos op haar eigen maar ik totaal niet op haar.
Mijn moeder is een schat van een mens en zou geen andere moeder willen, of ze nu wel of niet rookt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 14:36:15 #274
43556 miss_dynastie
pi_25930566
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:42 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Je hebt gelijk... heb effe ge-edit...
pi_25930904
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:15 schreef snakelady het volgende:

Mijn moeder is ook wel eens boos op haar eigen maar ik totaal niet op haar.
Mijn moeder is een schat van een mens en zou geen andere moeder willen, of ze nu wel of niet rookt.
Ja maar toentertijd wisten ze toch niet beter? Als mijn moeder toen wist dat het zó slecht kon zijn en ze had doorgerookt, dan was ik denk ik best wel boos geweest.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 17:58:39 #276
7074 moussy
kuttekop
pi_25935088
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:51 schreef mallemeid het volgende:

[..]

Ja maar toentertijd wisten ze toch niet beter? Als mijn moeder toen wist dat het zó slecht kon zijn en ze had doorgerookt, dan was ik denk ik best wel boos geweest.
Jawel hoor!! Zeker 30 jaar terug wisten ze al dat het slecht was. Zelfs in de tijd dat mijn oma zwanger was wisten ze dat al volgens haar

-edit- niet alleen volgens haar bedenk ik me nu. Ik heb haar trouwboekje gezien en daar staat zelfs een stukje in over roken en borstvoeding.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:44:38 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_25935986
Ze wisten wel dat het slecht was maar niet zo erg als dat we nu weten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:46:17 #278
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25936021
Want een klein beetje slecht geeft niet?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25936295
Nouja, wat mijn moeder vertelde was dat het enige risico een te klein kindje was. Aangezien ze dat niet erg genoeg vond om te stoppen is ze gewoon doorgegaan. Maar ze kon het dus wel weten..

Als ik zelf zwanger ben zal ik echt never nooit een sigaret opsteken! Misschien ook wel omdat ik nu ruim een jaar gestopt ben met roken .
pi_25936408
Mijn moeder heeft (volgens mij) gerookt tijdens mijn zwangerschap, en in ieder geval toen ik nog een baby was want ik heb een foto van haar met peuk terwijl ik ernaast zit. Ik was twee weken over tijd maar toch maar heel klein, heb heel veel last van allergieen. Mijn broertje heeft bronchitis klachten gehad toen hij jong was. Naar mijn idee zeer goed mogelijk dat dit van het roken / meeroken is gekomen. Gelukkig is ze gestopt met roken toen mijn broertje nog klein was (en is nu fel anti-rookster LOL). Ik ken twee stellen die kampen/kampten met moeilijk zwanger raken en waarbij allebei de partners fiks roken, en vooral niet stoppen met roken he ondanks al die teksten op de pakjes sigaretten dat roken de vruchtbaarheid verminderd. 1 van die stellen is dus nog steeds aan het proberen zwanger te raken, oorzaak ligt bij de man die veel afwijkende en dode spermacellen heeft. Maar lekker doorrookt ondertussen Het andere stel heeft inmiddels twee kinderen, tweede kindje is twee weken overtijd gekomen maar woog maar 2700 gram. Moeder rookt wel heel verantwoord onder de afzuigkap trouwens en kwam ook met de smoes dat de verloskundige had gezegd dat de stress van het stoppen erger was dan doorroken.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 19:05:49 #281
43556 miss_dynastie
pi_25936454
Mijn moeder is in 1983 zwanger geraakt en wist van een behoorlijk aantal risico's, naar eigen zeggen.
pi_25936539
Mijn moeder raakte ook in 1983 zwanger . Misschien had ze ook wel een vlos die het allemaal niet uitmaakte .
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 19:22:47 #283
43556 miss_dynastie
pi_25936835
Ik zit te zoeken, ik kan het uiteraard niet vinden , maar ik ben ineens wel benieuwd wanneer welke risico's bekend werden. Poemojn????????????????? Hellup !!!
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 19:30:35 #284
7074 moussy
kuttekop
pi_25936980
Volgens mij ligt het trouwboekje van mijn oma bij mn moeder, zal wel eens vragen of ze het in wil scannen en anders doe ik het volgende week zelf wel even als ik daar ben.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 19:32:07 #285
43556 miss_dynastie
pi_25937023
Oh, dat zou tof zijn moussy
Ik heb namelijk ooit eens gelezen dat halverwege de jaren zeventig al een hoop risico's bekend waren en eind jaren zeventig er een grootse campagne is geweest anti roken, maar ik was er toen nog niet dus weet daar niks van
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:55:51 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_25937559
Ik weet dat er in de 70'er jaren inderdaad een campagne is geweest met als leus "Ben jij ook een na-aper?" Dat stond dan op zo'n poster met een aap erop.
Ik kan me dat herinneren omdat we met die campagne mijn vader van het roken afgekregen hebben. Iedere keer als hij een sigaar opstak riepen wij in koor: Na-aper!!! En dat werd hij zo zat, dat hij maar gestopt is.
Ik neem aan dat die campagne is gestart omdat de gevaren van het roken toen al aardig bekend raakten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_25937724
En waarom is dat zo interessant dan? Om zeker te weten dat je rechtmatig met een vingertje kan zwaaien?

Zoals eerder geschreven zijn er schijnbaar nog steeds VK die pretenderen dat een "paar" sigaretjes geen kwaad kunnen. Het is dus maar net de vraag met welke informatiestromen een zwangere te maken krijgt. Ik denk wel dat we er tegenwoordig meer bij stil staan mede omdat de informatievoorzieningen beter zijn. Ik kan mij dus gewoon niet voorstellen dat er daadwerkelijk nog zwangeren zijn die niet weten dat het schadelijk is voor het ongeboren kind. Dit was vroeger wel anders, ook al waren er risico's bekend, zal niet een ieder deze info bereikt hebben. Op een of andere manier denk ik bij vroeger aan de jaren 60/70, dus over mijn moeder haar wilde jaren
pi_25937815
Miss_d, ik heb even gezocht maar zie het zo snel niet. We hebben familiebezoek dit weekend dus ik ga ook geen uren achter de pc hangen maar Stivoro weet het vast wel.. dus misschien maandag even bellen?
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:09:47 #289
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_25937880
Niet zo janken, gewoon stoppen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 20:13:10 #290
43556 miss_dynastie
pi_25937958
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:06 schreef poemojn het volgende:
Miss_d, ik heb even gezocht maar zie het zo snel niet.
Nee, ik kon ook niks vinden
Thanks in elk geval!
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 20:13:58 #291
43556 miss_dynastie
pi_25937977
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:03 schreef danosa het volgende:
En waarom is dat zo interessant dan? Om zeker te weten dat je rechtmatig met een vingertje kan zwaaien?
Nee hoor, gewoon voor de beeldvorming, mijn moeder heeft al gezegd dat een hoop risico's haar bekend waren.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 20:14:22 #292
43556 miss_dynastie
pi_25937987
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:55 schreef livelink het volgende:
Ik weet dat er in de 70'er jaren inderdaad een campagne is geweest met als leus "Ben jij ook een na-aper?" Dat stond dan op zo'n poster met een aap erop.
Ik kan me dat herinneren omdat we met die campagne mijn vader van het roken afgekregen hebben. Iedere keer als hij een sigaar opstak riepen wij in koor: Na-aper!!! En dat werd hij zo zat, dat hij maar gestopt is.
Ik neem aan dat die campagne is gestart omdat de gevaren van het roken toen al aardig bekend raakten.
pi_25938132
Mijn moeder heeft ook stug doorgerookt bij ons alle 3. Ik was dan ook maar 46 cm Maar mijn broertje weer 56 De andere 52.
Ik ben allergisch voor alles wat los en vast zit. Maar dat komt ook wel weer in de hele familie voor. Of die andere daaraan gekomen zijn omdat hun moeder weer rookte, of dat dit toch erfelijk is weet ik verder niet. Mijn broertjes hebben er geen last van.
In de tijd dat mijn moeder dus rookte en zwanger was (ik ben uit 70) was dit wel bekend hoor. Alleen heb ik het idee dat de sociale controle veel minder was. Nu spreek men de schande uit. Vroeger volgens mij niet. Mijn moeder doet er nog heel lichtjes over. Zo van ik heb toch 3 gezonde kinderen, wat een gezeik (dat zegt ze niet, maar hoor ik haar denken)
Ik blijf erbij dat ik het gewoon niet vind kunnen samengaan.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:46:14 #294
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_25938653
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, ik beken, en het is vanwege de redenen die miss_dynastie hierboven geeft (*schaam)
Ik las de openingspost, het raakte een snaar, en voor ik het wist kwam er bovenstaande reactie.

Ik zal het niet meer doen
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_25939250
Hier nog een roker tijdens haar eerste zwangerschap. Ik rookte zo'n uiterlijk 3 sigaretten per avond maar wist verdomde goed dat het slecht was/is. En heb de hele zwangerschap met een schuldgevoel rond gelopen. Niemand kon mij echt overtuigen dat de stress erger was dan het roken. Onzin, dat is puur jezelf voor de gek houden. Tussendoor was ik trouwens wel gestopt, maar zoveel rokers om mij heen die me de een na de ander aanboden kon ik dus niet weerstaan.

Mijn baby was een behoorlijk groot kindje en ook goed op gewicht. Helaas kan ik ook nooit nagaan of hij nadelen eraan overhoudt, aangezien er astma en allergien behoorlijk veel in de familie zitten. Ik zelf heb het dus ook allemaal.

Ik rookte ook na de geboorte van mijn zoon. En vondt het walgelijk van mijzelf dat ik soms over hem heen gebogen stond en ik net gerookt had. Ik probeerde altijd wel een paar minuten even de rook uit te ademen, maar dat neemt niet weg dat het stinkt en gewoon puur slecht is voor je gezondheid.

Nu ben ik weer zwanger, heb de eerste 10 weken nog gerookt totdat ik het goed zat was van mijzelf om mijn eigen voor de gek te blijven houden. Ik kon niet meer met het schuldgevoel leven. Dus ben gestopt en ben daar heel blij om.

Ik zal niet zo snel met mijn vingertje wijzen omdat dat niet aan mij is. Maar zoals sommige fokkers hier bepaalde mensen naar beneden halen ben ik het niet mee eens. Een ieder moet er voor zich mee leven wat ie fout doet of niet, en denk nou werkelijk niet dat sommige mensen dat diep in hun hart niet bewust zouden zijn dat wat ze gedaan hebben fout was.

Dat als je rookt tijdens de zwangerschap zou betekenen dat je niet genoeg van je kind houd of overhebt vindt ik persoonlijk erg ver gaan.

En wat dan als je tijdens de zwangerschap niet rookt en daarna wel. Dan doe je jezelf toch nog steeds wat aan. Hoe ga jij je kind vertellen dat 1 van de ouders ernstig ziek is bijvoorbeeld en het niet gaat overleven!!

Ja helaas als je eenmaal een roker bent zal dat altijd wel een aantrekkingskracht hebben. Bij ons (tijdens de stoppen met roken cursus) werd het vergeleken als een verslaving aan heroine. Is ook vreselijk moeilijk om vanaf te komen.
pi_25939726
Wat ik zo moeilijk vind om te begrijpen, is hoe je steeds die enorme dringende boodschappen kunt negeren die heel duidelijk op sigarettenpakjes staan (Lewis, is dat in Engeland bij jullie ook zo?). "Roken tijdens de zwangerschap is schadelijk voor uw baby", ik kan niet begrijpen dat mensen die die tekst lezen tóch nog die sigaret uit dat pakje halen en hem opsteken. Want dan word je er wel heel erg met je neus opgedrukt. Of went dat gewoon?
mooi he, alles
pi_25940110
Ja dat is hier ook zo. En nee dat went niet, niet voor mij in ieder geval.
Maar de ketting roker zit daar niet zo heel erg mee, diegene die ik dan ken he.
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:45:57 #298
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_25940170
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:46 schreef Spindizzy het volgende:
Want een klein beetje slecht geeft niet?
Zeg ik dat dan ??
pi_25940227
Wat ik me afvraag is of kinderen waarvan de moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap ook achterstand kunnen oplopen kwa hersens. Laat ik het zo zeggen, ik ken dus een jongen die (hij is nu 18) echt super kinderlijk is en in alles wat hij doet zegt, gewoon bij mij overkomt als een 10 jarige koter.
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:53:54 #300
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25940345
Ik dacht van roken niet, maar van drinken wel.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')