Ik bedoelde vooral dat je direct overal tegen ingaat, zonder te kijken tegen wie je reageert.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:48 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ik ben een flapuit, maar geheimpjes kan ik heel goed bewaren en beroepsgeheimpjes in het bijzonder
![]()
of bedoelde je dat niet?
Wat ik hier doe? Mag dat niet?quote:Trouwens wat doe jij hier? Five heeft hoofdpijn hoor![]()
![]()
LOL nee ik doelde op ddtquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
![]()
Ik meen toch niet dat ik laconiek ben, integendeel....
Ik zal het wel niet kunnen volgen...blond enzo![]()
Had wel gekeken hoor, zie mijn post hierboven...quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik bedoelde vooral dat je direct overal tegen ingaat, zonder te kijken tegen wie je reageert.
[..]
Wat ik hier doe? Mag dat niet?
Het leek nogal anders.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:53 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Had wel gekeken hoor, zie mijn post hierboven...![]()
Da's dan weer liefquote:En tuurlijk mag je van mij hier komenWas gewoon een dom geintje(flapuit he
)
Tja, rood haar én ongesteldquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik probeerde juist om rustig enzo te reageren op ddt vanwege het feit dat ik al was beschuldigd van gebrek aan discussietechnieken, komt Loena aan
Nee, dan heeft het roken er heeeeelemaal niks mee te maken.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:42 schreef phileine het volgende:
met een beetje rondkijken hier op het forum kom je ook al een heel eind...
quote:Op donderdag 20 januari 2005 08:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Arme beestjes. En veel kans dat het niet nodig was geweest moest je die sigaretten laten liggen hebben....![]()
quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:32 schreef Catootje het volgende:
[..]
tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk. Volgens mij was haar kind gewoon getest op allergie voor katten en dergelijke hoor.
Nee ik vind * dom * niet bot en al helemaal niet onder de gordel. Ik vind het wél dom om mensen op die manier te willen overtuigen van je gelijkquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:40 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ik vind dat dus gewoon dom. Zie het maar als een botte opmerking/trap onder de gordel of wat ook, misschien begrijp je mijn irritatie(en die van Five) wat beter als je wat gevolgen van roken voor het kind hebt meegemaakt. Tja veel verhalen zul je er niet over vinden van ervaringsdeskundigen(hiermee doel ik op de rokende moeders) op dat gebied, welke moeder zou aan Jan en alleman toegeven dat zij haar kind schade heeft toegebracht of erger![]()
"Helaas" heb ik mijn beroepsgeheim, ik had graag wat voorbeelden over de balk gegooid om jouw laconieke mond te snoeren
Je verhoogt de kansen op een kind met afwijkingen door te roken. Dat betekent niet dat je per definitie een kind met afwijkingen krijgt, maar wel een (ernstig) verhoogd risico.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Loena, is er dan eigenlijk een wetenschappelijke verklaring voor dat ik toch (in elk geval op het oog) geen schade van het roken heb ondervonden, terwijl mijn moeder toch een pakje shag per dag rookte? Of is dat echt hele dikke mazzel en had een tweede bijv. wel halfdood ter wereld kunnen komen?
quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Loena, is er dan eigenlijk een wetenschappelijke verklaring voor dat ik toch (in elk geval op het oog) geen schade van het roken heb ondervonden, terwijl mijn moeder toch een pakje shag per dag rookte? Of is dat echt hele dikke mazzel en had een tweede bijv. wel halfdood ter wereld kunnen komen?
Ik weet niet de precieze cijfers waar het om gaat. Er zijn natuurlijk wel veel meer factoren van belang, en natuurlijk is geluk hebben ook nog een reeele mogelijkheid.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Hmmm, geen echte verklaring dus... ik weet wel dat de kans verhoogd is Alicey, maar met 40 a 50 shaggies per dag is het risico wel heel ernstig verhoogd, zou je denken, tochIk heb me er weleens over verwonderd dat ik dat overleefd heb
Koppigheid, hmmm, ben ik helemaal niet bekend meequote:
Ik hoop het echtquote:Bekijk het van de positieve kant : er hebben misschien a.s. moeders meegekeken die van schrik hun sigaretjes in de prullebak hebben gegooid![]()
Geen problemen mee, ik was het niet met je eens, maar goed dit is een discussieforum toch? Als we het altijd maar met elkaar eens zouden zijn was het hier geen hol aan toch?quote:Ik schijn hier de boel nogal op stelten gezet te hebben
Jaquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:42 schreef phileine het volgende:
met een beetje rondkijken hier op het forum kom je ook al een heel eind...
Wat heeft dat nou voor zin, om hier naar te vragen? Er zijn talloze onderzoeken die zonder twijfel vaststellen dat roken schadelijk is voor het kind. Punt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:53 schreef ArmaniMania het volgende:
En even een vraag:
Hoe is het met de kinderen, baby`s van de moeder die tijdens de zwangerschap van hun kindje in de maak hebben gerookt. Zijn er veel problemen ontstaan of is het gewoon kern gezond?
-edit- niet nodigquote:Op zaterdag 2 april 2005 09:43 schreef Icaä het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou voor zin, om hier naar te vragen? Er zijn talloze onderzoeken die zonder twijfel vaststellen dat roken schadelijk is voor het kind. Punt.
Denk je werkelijk dat de reacties die je hier krijgt (van rokende ouders, die melden dat hun kind geen schade heeft ondervonden) meer de waarheid zijn dan alle onderzoeken bij elkaar?
Je vraagt het waarschijnlijk alleen maar om je gerust te laten stellen, dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Dat vind ik - om het mild uit te drukken - nogal naief.
Je hebt gelijk... heb effe ge-edit...quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ArmaniMania, je hoeft niet gelijk zo lelijk te doen. Waarschijnlijk heeft Icaa met een vers babietje niet echt tijd gehad de hele discussie door te lezen, en als ze al een beetje aangetast zou zijn, dan is het waarschijnlijk van het slaapgebrek door haar kleintjehele dikke knipoog En je openingspost kan inderdaad ook zo geinterpreteerd worden, je hebt dat rechtgezet, dus oké
quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:42 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... heb effe ge-edit...
Ja maar toentertijd wisten ze toch niet beter? Als mijn moeder toen wist dat het zó slecht kon zijn en ze had doorgerookt, dan was ik denk ik best wel boos geweest.quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:15 schreef snakelady het volgende:
Mijn moeder is ook wel eens boos op haar eigen maar ik totaal niet op haar.
Mijn moeder is een schat van een mens en zou geen andere moeder willen, of ze nu wel of niet rookt.
Jawel hoor!! Zeker 30 jaar terug wisten ze al dat het slecht was. Zelfs in de tijd dat mijn oma zwanger was wisten ze dat al volgens haarquote:Op zaterdag 2 april 2005 14:51 schreef mallemeid het volgende:
[..]
Ja maar toentertijd wisten ze toch niet beter? Als mijn moeder toen wist dat het zó slecht kon zijn en ze had doorgerookt, dan was ik denk ik best wel boos geweest.
Nee, ik kon ook niks vindenquote:Op zaterdag 2 april 2005 20:06 schreef poemojn het volgende:
Miss_d, ik heb even gezocht maar zie het zo snel niet.
Nee hoor, gewoon voor de beeldvorming, mijn moeder heeft al gezegd dat een hoop risico's haar bekend waren.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:03 schreef danosa het volgende:
En waarom is dat zo interessant dan? Om zeker te weten dat je rechtmatig met een vingertje kan zwaaien?
quote:Op zaterdag 2 april 2005 19:55 schreef livelink het volgende:
Ik weet dat er in de 70'er jaren inderdaad een campagne is geweest met als leus "Ben jij ook een na-aper?" Dat stond dan op zo'n poster met een aap erop.
Ik kan me dat herinneren omdat we met die campagne mijn vader van het roken afgekregen hebben. Iedere keer als hij een sigaar opstak riepen wij in koor: Na-aper!!! En dat werd hij zo zat, dat hij maar gestopt is.
Ik neem aan dat die campagne is gestart omdat de gevaren van het roken toen al aardig bekend raakten.
Ja, ik beken, en het is vanwege de redenen die miss_dynastie hierboven geeft (*schaam)quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ArmaniMania, je hoeft niet gelijk zo lelijk te doen. Waarschijnlijk heeft Icaa met een vers babietje niet echt tijd gehad de hele discussie door te lezen, en als ze al een beetje aangetast zou zijn, dan is het waarschijnlijk van het slaapgebrek door haar kleintjehele dikke knipoog En je openingspost kan inderdaad ook zo geinterpreteerd worden, je hebt dat rechtgezet, dus oké
Zeg ik dat dan ??quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:46 schreef Spindizzy het volgende:
Want een klein beetje slecht geeft niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |