abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25981818
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:10 schreef Hammet het volgende:

[..]

Die S470 heb ik dacht ik eens geprobeerd. Hij viel flink tegen. Met name de pickups was ik niet echt over te spreken, ik had er veel meer output van verwacht. Het geluid wat ik er uit kreeg was ronduit dun te noemen.
op harmony central geven ze gemiddeld een 8.9 aan de sound
maar deze gitaar wordt vooral gebruikt als shredder lees ik
maar verder is bijna iedereen (op HC) er wel over te spreken
  maandag 4 april 2005 @ 18:21:11 #202
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25981953
raar zeg, ik ken de s470 als een behoorlijk vette gitaar, mahonie body met dikke humbuckers, die INF's klinken heus niet zo slecht. Hoewel ik er wel direct een evolution aan de brug in zou stoppen, maar dat is smaak.
Mu!
pi_25982090
het enige waar ik mee zit is eigenlijk de tremolo... zo'n locking nut lijkt me niet zo tof...

een ander probleem is wel dat deze waarschijnlijk niet ergens in de winkel zal hangen... dus ik kan er niet op spelen
ik weet niet of winkels een gitaar kunnen bestelllen om te testen zonder dat je er aan vast zit
pi_25982168
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:28 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
het enige waar ik mee zit is eigenlijk de tremolo... zo'n locking nut lijkt me niet zo tof...
explain
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_25982215
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:31 schreef Fixxxer het volgende:
[..]

explain
snaren wisselen en stemmen schijnt een wat minder leuk werkje te zijn
pi_25982461
hehe ja dat klopt, maja net alsof ik dat elke maand doe.... vind het wel leuk. Snaren wisselen en dan maak ik er gelijk een hele APK beurt van met een lekker muziekje op... en als ze dan eenmaal in tune zijn hoef ik er eigenlijk zelden meer naar om te kijken... das dan weer het voordeel.
pi_25982736
he, als je het op die manier verteld klinkt het bijna nog aantrekkelijk
pi_25983565
Ja vandaar mijn post boven, k zie eik geen echte nadelen...
pi_25983616
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:21 schreef SingleCoil het volgende:
raar zeg, ik ken de s470 als een behoorlijk vette gitaar, mahonie body met dikke humbuckers, die INF's klinken heus niet zo slecht. Hoewel ik er wel direct een evolution aan de brug in zou stoppen, maar dat is smaak.
wat is een evolution?
en waarom is dat beter?
pi_25983843
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:15 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

op harmony central geven ze gemiddeld een 8.9 aan de sound
maar deze gitaar wordt vooral gebruikt als shredder lees ik
maar verder is bijna iedereen (op HC) er wel over te spreken
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:21 schreef SingleCoil het volgende:
Oh, nou het zou dan misschien kunnen dat ik met een andere Ibanez in de war ben, maar volgens mij was het toch echt de S-serie waar ik niet zo over te spreken was.

Maar goed, als het idd zo is wat jullie zeggen, dat zal ik wel fout zitten
pi_25984213
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:43 schreef Fixxxer het volgende:
hehe ja dat klopt, maja net alsof ik dat elke maand doe.... vind het wel leuk. Snaren wisselen en dan maak ik er gelijk een hele APK beurt van met een lekker muziekje op... en als ze dan eenmaal in tune zijn hoef ik er eigenlijk zelden meer naar om te kijken... das dan weer het voordeel.
Elke drie weken!!! Van de 6 snaar en elke maand van de zeven snaar... !!
Ik verspeel snaren helemaal naar de klote. Het is niet zo dat ze breken, maar je voelt gewoon de fretten aan de binnenzijde van de snaren....en ze worden 'brobbelig'...

@wacko dreamer: een toplock zorgt er voor dat je stemming niet naar de kloten is na het gebruik van de tremmolo... Das wel zo handig. Snaren wisselen valt reuze mee, ik doe het nu al net zo snel als bij een vaste brug. Een Evolution is een DiMarzio element van een bepaald type. Steve Vai gebruikt ze ook wel

@single coil: Infinty's vind ik te 'rock'. Ik speel nogal eigenlijk alleen de wat zwaardere metal. Daarvoor vind ik de infinity's teveel mid hebben. Ze zijn hebben echt het allround geluid en niet het diepe dat ik zoek en heb met bijv. een PAF Pro of een Actieve Emg 81 (brug). Ze zullen per definitie wel geschikt zijn voor Wacko-Dreamer, dan.
In The Presence Of Enemies!
pi_25984507
ja, maar opzich zoek ik nou ook niet echt het 'rock' geluid
bij de omschrijving van de S serie staat:
quote:
S Series
Fast, flat necks. Thin body. Fat mahogany tone.
The S can and will do anything.
That’s why so many extreme metal players are picking up the S as their weapon of choice.

the basics
An Ibanez original. One of the most versatile guitars ever made, with adherents in every genre.
Thin around the edges for comfort. Thick around the neck, pickups and bridge for tone.
Zero Resistance tremolo with ball-bearings combined with Zero Point System provides smooth almost sensual arming, incomparable stability and quick return-to-pitch.
maar misschien is ie idd wel ok, want ik wou toch niet al te stijl gebonden zijn
als ik hier nog een beetje allround mee kan zijn (en iig wat zwaarder is voor metal dan mijn strat) dan heb ik denk ik wel ongeveer wat ik zoek
pi_25985976
eens proberen he.. Ik heb ook een gitaar laten afkomen... twee zelfs!!

Een PGM 30 en een 'vergelijkbare' RG2550ex (qua hardware). Ik had het kopen niet verzekerd, boter bij de vis. Eerst proberen en dan kopen. Een RG 2550 ex ben je zo kwijt, bij de pgm 30 is dat een ander verhaal, maar de winkelier (die ik overigens best goed ken) wilde dat ik een vergelijkbare gitaar erbij had, aldus een 2550 ex. Die 2550 ex vond ik ook een enorm vette gitaar maar ben toch voor de charme van de PGM gevallen. De 2550 ex heeft een maat van me naderhand gekocht.

Maar zo zie je maar, bestellen en dan proberen is mogelijk..
In The Presence Of Enemies!
pi_25987650
ja, maar zoals je zegt: de winkelier (die ik overigens best goed ken)
ik weet niet of ze voor elke heikneuter die binnenstapt en een gitaar wilt proberen die ze niet in de winkel hebben liggen die gitaar bestellen

ik ga eerst een proberen te slagen dit jaar en zodra ik vakantie heb ga ik echt stappen ondernemen en in die tussentijd kijk ik nog rond en zoek naar een misschien nog betere keuze

ik ga iig me flink wat meer verdiepen in alles voordat ik weer een gitaar koop want mn eerste gitaar was eigenlijk geheel op uiterlijk en betaalbaarheid
ik heb het wel heel erg getroffen want het is een prima ding maar zulk geluk zal je niet altijd hebben
pi_26002882
Ik ben dus 2 weken bezig met spelen. Ik heb zojuist nieuwe snaren op mijn gitaar laten zetten. Dat werd wel eens tijd, want de gitaar is 20 jaar oud en de snaren zijn nooit eerder vervangen

Het blijkt ook nog eens een aardig merk gitaar te zijn, dus nu moet het wel goed gaan. Ik ga maar eens oefenen
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:55:00 #216
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_26003296
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:38 schreef meami het volgende:
Ik ben dus 2 weken bezig met spelen. Ik heb zojuist nieuwe snaren op mijn gitaar laten zetten. Dat werd wel eens tijd, want de gitaar is 20 jaar oud en de snaren zijn nooit eerder vervangen

Het blijkt ook nog eens een aardig merk gitaar te zijn, dus nu moet het wel goed gaan. Ik ga maar eens oefenen
Veel succes!

Wat voor een gitaar heb je?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_26003304
Welk merk dan?
pi_26005279
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:55 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Veel succes!

Wat voor een gitaar heb je?
Thx

Uhm een Fender Western, een of ander model wat inmiddels alweer uitgestorven is

Ik heb er eerlijk gezegd (nog) niet zo heel veel verstand van, maar die man van de muziekzaak zei dat 't een goeie was. Dat geloof ik dan maar
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  dinsdag 5 april 2005 @ 19:28:34 #219
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_26005471
Fender is inderdaad een leuk merk ja, zeker als je gaat beginnen

Nee ff serieus, fender is idd een heel goed merk! Vaak spelen juist wat gevorderde gitaristen op fenders, omdat het wel een duur merk is!
  dinsdag 5 april 2005 @ 19:30:26 #220
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26005518
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
Fender is inderdaad een leuk merk ja, zeker als je gaat beginnen

Nee ff serieus, fender is idd een heel goed merk! Vaak spelen juist wat gevorderde gitaristen op fenders, omdat het wel een duur merk is!
Maar vergeleken bij Gibson maakt Fender leuke middenklassers..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_26006995
WIe heeft er voor mij goede tabs + de stemming van Yesterday van The Beatles?

Die ik vind zijn allemaal anders en kloppen niet, of ik kan niet spelen, dat kan ook.
pi_26007645
wat denk jij? ik probeer het nog maar eens...

www.mysongbook.com (site is momenteel sloom aan t doen)
pi_26008152
misschien ook nog iets voor in de OP:
meer tab sites
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:47:45 #224
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_26008962
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:30 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Maar vergeleken bij Gibson maakt Fender leuke middenklassers..
  woensdag 6 april 2005 @ 08:18:26 #225
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_26015996
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:15 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
misschien ook nog iets voor in de OP:
meer tab sites
ik zoek altijd met google, artiest - nummer tab, en dan kom je er vaak wel een tegen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')