abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25926749
Ok, ja zeker een goed nummer
maar omdat Vai van Satriani les heeft gehad komt dat einde dus eigenlijk weer van Joe

maar persoonlijk vind ik Bangkok/Fire Garden Suit het beste nummer van Vai
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:17:57 #152
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25927774
ook mooi hoor...maar niet echt van Vai zelf he ? "Per ongeluk' overgeschreven...
Toen Vai dat einde bedacht had 'ie trouwens geen les meer van Joe
Mu!
pi_25928069
ow? van wie is het origineel?

tja, maar hij hoeft het ook niet tijdens de les verzonnen te hebben
satriani gebruikt het iig bij SwtA en nog een aantal nummers en op de DVD van Live in SA komt het ook nog een aantal keer terug en ik luister meer satriani dan vai dus daarom dacht ik meteen aan satriani toen ik het hoorde
pi_25928318
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 21:12 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ik ben er vorig jaar geweest, mijn broertje wile een gretsch kopen die ze in de catalogus hadden staan. Het viel tegen, het is wel een hele grote winkel (net een eigen parkeergarage, in het centrum van Keulen) maar ze hebben niet bijzonder veel of zo. ze hadden 8 gretschen in de catalogus staan maar geen een in de winkel. Ook geen enkele PRS, een paar gibsons, heel veel goedkoop spul. Wel goed trouwens, de Fame III en Fame IV (een PRS-derivaat) voor rond de eur 500, topgitaartjes!
Ze hebben uiteindelijk meer ruimte dan gitaren, maar als je alles een beetje onhandig neerzet krijg je het zo vol...
ben je gewoon naar de winkel zelf geweest of tijdens een beurs?
ik dacht dat ze 1x in de zoveel tijd een beurs hielden en datze dan wel ontzettend veel gitaren hebben...
ik zal het nog eens navragen, ik wil er iig een keer heen (als ik geld heb )
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:08:25 #155
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25928873
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 10:48 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

Nice de vrouw maar weggelaten?

wat heb je nu dan eigenlijk? (misschien heb je het al eens gezegd maar ben het vergeten)
misschien een plaatje/foto?
Een pacifica yamaha, ik ken geen goed plaatje vinden maar het is een Strat-kloon. Vast een hele goede beginners gitaar maar ik vind soms gewoon een onding, elementen zitten niet goed, losse kabeluitsluiting etc. Tijd voor iets nieuws dus.

Die Jackson is erg gaaf maar ik heb liever de kleur variant uit die foto met die vrouw
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:17:17 #156
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_25929038
Mijn adapter (waarmee ik mijn effectjes voed) is naar de klote.

Ik krijg een dikke brom te horen, alsof het een ongestabiliseerde adapter is. Eerst kon ik er tegen meppen en dan ging dat geluid weg. Gisteren lukte me dat niet meer. Ik vind het ook niet echt prettig. Ik heb geen idee wat er is en ik wil natuurlijk niet dat ik in een keer 5 pedalen opblaas.
Iemand een idee wat er aan de hand is en of dit te repareren is?
feest
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:20:23 #157
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25929103
Kunnen de batterijen van je pedalen niet gewoon op zijn?
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:32:04 #158
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_25929300
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:20 schreef Djaser het volgende:
Kunnen de batterijen van je pedalen niet gewoon op zijn?

On topic: BBM, zo te horen moet je aan een nieuwe adapter...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:39:09 #159
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25929442
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:32 schreef Svyatagor het volgende:
*knip*
Ik gebruiken zelf geen echte effecten pedalen maar iets anders, maar bij mijn weten zitten er toch echt batterijen in. Of ik ben fout ingelicht,
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:42:20 #160
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_25929498
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mijn adapter (waarmee ik mijn effectjes voed) is naar de klote.
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:39 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik gebruiken zelf geen echte effecten pedalen maar iets anders, maar bij mijn weten zitten er toch echt batterijen in. Of ik ben fout ingelicht,
Hint: batterijen zitten niet in effectpedaaltjes voor de sier, maar voor de voeding.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_25929565
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:39 schreef Djaser het volgende:

[..]

normaal lees ik over dit soort posts heen, maar dit wekt mijn nieuwsgierigheid eigenlijk wel op:

Wat gebruik jij dan?

Tuuuup, een adapter gebruik je ook weleens als vervanger van batterijen, bbm geeft aan dat de adapter van zijn effecten fokked op is. Ik heb zo'n vreemd gevoel dat hij de adapter waarschijnlijk als stroomvoorzienning gebruikt voor zijn effectenpedaaltjes. ipv batterijen

-edit- OOOeh!Sav, je was me voor...
In The Presence Of Enemies!
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:58:17 #162
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25929806
Jaja sorry, bij die adapter stond ik niet stil mijn, excuses, foutje kan gebeuren enzo. Overigens begon mijn voorversterkte bas wel te brommen toen de batterijen opwaren.
pi_25930161
Woei, opeens gaat het gitaarspelen heel goed

Ik ben zeker blij met mijn aankoop
  zaterdag 2 april 2005 @ 16:10:16 #164
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25932464
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:30 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ow? van wie is het origineel?
Het is uit de musical Chess. Vai heeft het een keer onder ogen gekregen, er wat op gearrangeerd en het vervolgens weggelegd, twee jaar later of zo weer gevonden en toen verder gegaan met bewerken zonder zich te realiseren dat het thema eigenlijk van iemand anders is:

The cut preceding "Fire Garden Suite" is called "Bangkok." A funny story goes with that tune: I have this huge stack of written music, and I usually hand this stuff to these guys that type it into the computer for me. Then I listen to it via MIDI. If I like it, I'll work on it. A lot of the stuff I do starts with this process. I had this one piece called "Taurus Bulba," and I liked it because it sounded like Saturday morning at the slave market. [laughs] So I ended up doing a 13-minute arrangement around the thing, and that was the first movement of the suite.

I sent it to my manager, and when her boyfriend heard it, he said, "Oh, that's from an English play called Chess," which was written by Tim Rice and the two guys from Abba-I forget their names. She says, "No, Steve wrote that," and he says, "No, it's from Chess!" So she got the soundtrack album from the play and played it to me over the phone, and I thought I was dreaming. I thought, "How can this be?! This is exactly the way I wrote the song-these guys ripped me off!"

VAI: Then, a friend of mine called to tell me he had a bootleg David Lee Roth video with a song on it called "Taurus Bulba," and he played that for me over the phone. Then it all came back to me. In the Eat `Em And Smile days, we used to have this set change, and one day we needed a piece of music for it. Dave handed me a tape and said, "Transcribe this, and let's play this during the set change." So, I wrote the whole thing out and threw it in with my pile of written music. Ten years later, it gets typed into the computer, and when I hear it, I think, "Oh, that's pretty nice, I'll work on that song." I was pretty shocked when I found out that I hadn't written it, because I couldn't believe that I had absolutely no recollection of transcribing it in the first place! So, that's why it now exists as a separate track and is not formally part of the suite.

(bron: http://www.guitarworld.com/allaccess/interviews/steve-vai.html)
Mu!
pi_25932616
ik zou wel weer eens een paar pedalen willen...
ik heb al veel te veel verschillende distortion/overdrive pedalen gehad en verkocht en ik denk dat ik eerst eens een nieuwe gitaar moet hebben en daarna pas kijken welke soort pedalen ik erbij moet hebben om het gewenste geluid te krijgen

ik heb dus nog een Boss AC-2 over en die heb ik 2e hands voor 50¤ gekocht (bijna nieuwstaal met alles er nog bij) maar die dingen kosten gewoon ¤125,- nieuw
erg mazzel mee gehad denk ik, maar ik gebruik 'm eigenlijk nauwelijks...
maar verkopen wil ik 'm ook niet
_____

Ibanez (of iemand anders)
kan je me wat vertellen over de JS signature serie? Ik heb een tijd terug een 2e hands JS-100 (denk ik) gezien en dat lijkt me opzich wel wat
ik heb ff op de site opgezocht hoe en wat allemaal en zag dat dit model als enige van de JS serie Ibanez Axix pickups (IBZ AH1 en AH2) heeft
de andere modellen hebben DiMarzio (satriani zelf ook)
hoe goed zijn die andere? hoe goed zijn de JS modellen zelf? of kan ik dan beter kijken voor een andere Ibanez?
ik wil niet teveel stijlgeboden zijn dus niet echt een metal gitaar

ik ga er min of meer vanuit dat ik bij jou moet zijn met vragen over Ibanez gitaren
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:10 schreef SingleCoil het volgende:
[knip]
beetje jammer... maar het blijft een mooi nummer
Bad Horsie moet toch ook ff genoemd worden als we het over goede nummers van Vai hebben

[ Bericht 7% gewijzigd door Wacko-Dreamer op 02-04-2005 16:26:17 ]
  zaterdag 2 april 2005 @ 16:31:54 #166
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25932915
De JS-100 is de goedkope uitvoering van de JS-serie, er zit ook goedkopere hardware op. Het verschil met een JS-1000 hoor je direct, de DiMarzio's zijn feller en gedefinieerder. Ik zou zelf geen signature meer kopen, je betaalt toch gewoon veel te veel. Ik heb een JEM77FP en die kostte vorig jaar EUR2495 in de winkel. Even, dat is dus meer dan 5000 gulden... Dan zou ik toch liever een RG2550 kopen, die heeft betere features voor veel minder geld.

Als het geluid van de JS je bevalt zou ik kijken naar een tweedehand RG550 of 570, of, nog beter maar zeldzaam, een RG750 of 770. Moet zo rond de 350 - 500 te krijgen zijn en is echt een veel betere gitaar, in het bijzonder de RG7-series.
Mu!
pi_25933021
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:10 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

vai-stuff
vet verhaal man!!
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 16:18 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
_____

Ibanez (of iemand anders)
kan je me wat vertellen over de JS signature serie? Ik heb een tijd terug een 2e hands JS-100 (denk ik) gezien en dat lijkt me opzich wel wat
ik heb ff op de site opgezocht hoe en wat allemaal en zag dat dit model als enige van de JS serie Ibanez Axix pickups (IBZ AH1 en AH2) heeft
de andere modellen hebben DiMarzio (satriani zelf ook)
hoe goed zijn die andere? hoe goed zijn de JS modellen zelf? of kan ik dan beter kijken voor een andere Ibanez?
ik wil niet teveel stijlgeboden zijn dus niet echt een metal gitaar

ik ga er min of meer vanuit dat ik bij jou moet zijn met vragen over Ibanez gitaren
[..]

beetje jammer... maar het blijft een mooi nummer
Bad Horsie moet toch ook ff genoemd worden als we het over goede nummers van Vai hebben
Een js zou ik me niet kopen.. Elementen die je noemt heb ik niet echt ervaring mee. Volgens mij is het wel de goedkoopste js, maar dat boeit in principe weinig. Wat ik je wel kan vertellen is dat de halzen van de js modellen niet zo prettig zijn. Althans, naar mijn idee dan. Ze hebben een 'rare' vorm. Voor een alround gitaar wil ik je eigenlijk aanraden om eens te zoeken naar een ibanez SZ serie. Die hebben fijne halsen, neck thru als je wilt en mooie tops op de body en een hele mooie aflakking. Geluid is heel mooi allround en bruikbaar van metal tot jazz bij wijze van spreken..

Dit is hem.. een geweldige gitaar mijninziens.. Je wilde niet al te metal, dus die rg 2550 (geweldig gitaar, een maat van mij heeft er ene) die single coil je aanraadt zou ik wel overwegen, maar als tegenargument, toch eens naar deze kijken. Ik heb uit principe maar niet het prestige model genomen van de sz serie. Ik wil je wel erop attenderen dat prestige wel een enorm verschil omvat bij ibanez, maar niet wil zeggen dat wanneer een gitaar dit merkje niet draagt, het per definitie niks is. Je moet zeer op elementen letten. Ga vooral voor DiMarzio's en let op of het een neckthru-systeem. Let ook eens op het mooie maar o zo noodzakelijke feit dat de snaren compleet door de body gaan. Dit geeft een verhoging van de sustain.

Ook maar nog even een plaatje van de gitaar die single coil je aanraadt:

een prestige model dus, met DiMarzio elementen en een edge pro II brug.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ibanez op 02-04-2005 16:50:16 ]
In The Presence Of Enemies!
pi_25934052
Jammer dat er maar weiig modellen zijn van Ibanez die ik echt mooi vind...
Maar het enige tegenargument tegen een JS model is de prijs? de JS-1200 is wel een Prestige maar die kost dacht ik rond de ¤1600,-

Verder zal ik nog eens rondkijken tussen de Ibanezjes (staat er ergens op de gitaar zelf of het een Prestige is?) en vooral proberen denk ik
bedankt iig voor de info.
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:26:59 #169
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25934307
Mijn eigen favoriet is de RG450. Die kost je tweedehands zo rond de tweehonderd euro (de laatste die ik gekocht heb was 210 bij Cash Converters). Echt een gitaar voor het betere gooi en smijtwerk, gillen en brullen. Ik mishandel de mijne echt, zeker on stage (ik trek de tremolo er wel eens vanaf...) , maar daar kunnen ze prima tegen.

En ja, mooi, mooi...Katja Schuurman is mooi. Maar daar kun je geen gitaar op spelen.
Kijk eens bij PRS. www.prsguitars.com. Zo'n 513 ?
Mu!
pi_25935848
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 21:08 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

1. in amerika hebben ze geen btw. wel state tax, die is heel laag. Als buitenlanders krijg je geen vrijstelling

bladibladibla, mn pa heeft er al eerder gekocht, en op vertoon van je paspoort krijg dus wel die vrijstelling

2. als je je nieuwe gitaar invoert in nederland moet je douanerechten betalen. Dat is 9% + 20% BTW.

Dat weet ik

3. Als je geen factuur kunt laten zien heb je een probleem, ze kunnen dan je gitaar in depot zetten tot je van de winkel waar je 'm gekocht hebt een factuur hebt gekregen.

Ook dat weet ik

4. Als je 'm als je eigen gitaar in wilt voeren moet je ook en uitvoerverklaring hebben van diezelfde gitaar.

Ok. Maar dat heeft toch geen verdere gevolgen?

5. Uitvoeren van een squire en importeren van een fender op dezelfde verklaring trappen ze ook niet in.

Ook dát begrijp ik...

Kopen bij musik store in keulen is net iets goedkoper.

Het zal best. Maar dan moet ik daar wel eerst heen. Naar New York ga ik sowiezo, dus geen bijkomende kosten.
.
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:43:17 #171
117266 Tujuh
Letitredno
pi_25935963
Op die PRS site van SingleCoil staat nog wel een mooi Corvette gitaartje zie ik wel
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:04:48 #172
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25936429
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:38 schreef Hammet het volgende:

[..]

.
Fijn voor je, allemaal, weinig verrassingen dus. Je weet dan natuurlijk ook dat bijvoorbeeld Gibson en Fenderdealers in Nederland geen garantie geven op grijze import ?
Maar goed, gitaar kijken met je Pa kan altijd goed uitpakken
Mu!
pi_25936850
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:43 schreef Tujuh het volgende:
Op die PRS site van SingleCoil staat nog wel een mooi Corvette gitaartje zie ik wel
[afbeelding]
Gibson heeft veel mooiere Corvette's vind ik

sorry voor het kleine plaatje maar er heeft een hele photoshoot gestaan op de Gibson site zelf
ik heb ze allemaal en misschien kan ik er wel ff één uploaden vandaag of morgen
pi_25936910
waarschijnlijk staan niet alle Ibanez gitaren niet op de site want een aantal modellen die jullie noemen kan ik niet vinden...
jammer...

ik zal wel ff googlen
pi_25953900
Ik ben weer eens wat bezig geweest met wat opnames . Het is een soort van zelfbedachte metal-riff. Angezien ik totaal geen metal-gitarist ben, vond ik het nog geen eens zo slecht .

http://morel.wimood.nl/metalriff.wav

Zoals altijd is het geluid nou niet bepaald om over naar huis te schrijven, en mijn timing is ook weer lekker klote . Maar goed.

Als één van jullie nou voor de lol eens erover heen soleert . Metalriffs zijn voor mij nog wel te doen, metalsolo's zijn toch niet echt iets voor mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')