ben je gewoon naar de winkel zelf geweest of tijdens een beurs?quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:12 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik ben er vorig jaar geweest, mijn broertje wile een gretsch kopen die ze in de catalogus hadden staan. Het viel tegen, het is wel een hele grote winkel (net een eigen parkeergarage, in het centrum van Keulen) maar ze hebben niet bijzonder veel of zo. ze hadden 8 gretschen in de catalogus staan maar geen een in de winkel. Ook geen enkele PRS, een paar gibsons, heel veel goedkoop spul. Wel goed trouwens, de Fame III en Fame IV (een PRS-derivaat) voor rond de eur 500, topgitaartjes!
Ze hebben uiteindelijk meer ruimte dan gitaren, maar als je alles een beetje onhandig neerzet krijg je het zo vol...
Een pacifica yamaha, ik ken geen goed plaatje vinden maar het is een Strat-kloon. Vast een hele goede beginners gitaar maar ik vind soms gewoon een onding, elementen zitten niet goed, losse kabeluitsluiting etc. Tijd voor iets nieuws dus.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:48 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Nice de vrouw maar weggelaten?
wat heb je nu dan eigenlijk? (misschien heb je het al eens gezegd maar ben het vergeten)
misschien een plaatje/foto?
quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:20 schreef Djaser het volgende:
Kunnen de batterijen van je pedalen niet gewoon op zijn?
Ik gebruiken zelf geen echte effecten pedalen maar iets anders, maar bij mijn weten zitten er toch echt batterijen in. Of ik ben fout ingelicht,quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:32 schreef Svyatagor het volgende:
*knip*
quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mijn adapter (waarmee ik mijn effectjes voed) is naar de klote.
Hint: batterijen zitten niet in effectpedaaltjes voor de sier, maar voor de voeding.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:39 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik gebruiken zelf geen echte effecten pedalen maar iets anders, maar bij mijn weten zitten er toch echt batterijen in. Of ik ben fout ingelicht,
normaal lees ik over dit soort posts heen, maar dit wekt mijn nieuwsgierigheid eigenlijk wel op:quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:39 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik gebruiken zelf geen echte effecten pedalen maar iets anders, maar bij mijn weten zitten er toch echt batterijen in. Of ik ben fout ingelicht,
Het is uit de musical Chess. Vai heeft het een keer onder ogen gekregen, er wat op gearrangeerd en het vervolgens weggelegd, twee jaar later of zo weer gevonden en toen verder gegaan met bewerken zonder zich te realiseren dat het thema eigenlijk van iemand anders is:quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:30 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ow? van wie is het origineel?
beetje jammer... maar het blijft een mooi nummerquote:Op zaterdag 2 april 2005 16:10 schreef SingleCoil het volgende:
[knip]
vet verhaal man!!quote:
Een js zou ik me niet kopen.. Elementen die je noemt heb ik niet echt ervaring mee. Volgens mij is het wel de goedkoopste js, maar dat boeit in principe weinig. Wat ik je wel kan vertellen is dat de halzen van de js modellen niet zo prettig zijn. Althans, naar mijn idee dan. Ze hebben een 'rare' vorm. Voor een alround gitaar wil ik je eigenlijk aanraden om eens te zoeken naar een ibanez SZ serie. Die hebben fijne halsen, neck thru als je wilt en mooie tops op de body en een hele mooie aflakking. Geluid is heel mooi allround en bruikbaar van metal tot jazz bij wijze van spreken..quote:Op zaterdag 2 april 2005 16:18 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
_____
Ibanez (of iemand anders)
kan je me wat vertellen over de JS signature serie? Ik heb een tijd terug een 2e hands JS-100 (denk ik) gezien en dat lijkt me opzich wel wat
ik heb ff op de site opgezocht hoe en wat allemaal en zag dat dit model als enige van de JS serie Ibanez Axix pickups (IBZ AH1 en AH2) heeft
de andere modellen hebben DiMarzio (satriani zelf ook)
hoe goed zijn die andere? hoe goed zijn de JS modellen zelf? of kan ik dan beter kijken voor een andere Ibanez?
ik wil niet teveel stijlgeboden zijn dus niet echt een metal gitaar
ik ga er min of meer vanuit dat ik bij jou moet zijn met vragen over Ibanez gitaren![]()
[..]
beetje jammer... maar het blijft een mooi nummer
Bad Horsie moet toch ook ff genoemd worden als we het over goede nummers van Vai hebben
.quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
1. in amerika hebben ze geen btw. wel state tax, die is heel laag. Als buitenlanders krijg je geen vrijstelling
bladibladibla, mn pa heeft er al eerder gekocht, en op vertoon van je paspoort krijg dus wel die vrijstelling
2. als je je nieuwe gitaar invoert in nederland moet je douanerechten betalen. Dat is 9% + 20% BTW.
Dat weet ik
3. Als je geen factuur kunt laten zien heb je een probleem, ze kunnen dan je gitaar in depot zetten tot je van de winkel waar je 'm gekocht hebt een factuur hebt gekregen.
Ook dat weet ik
4. Als je 'm als je eigen gitaar in wilt voeren moet je ook en uitvoerverklaring hebben van diezelfde gitaar.
Ok. Maar dat heeft toch geen verdere gevolgen?
5. Uitvoeren van een squire en importeren van een fender op dezelfde verklaring trappen ze ook niet in.
Ook dát begrijp ik...
Kopen bij musik store in keulen is net iets goedkoper.
Het zal best. Maar dan moet ik daar wel eerst heen. Naar New York ga ik sowiezo, dus geen bijkomende kosten.
Fijn voor je, allemaal, weinig verrassingen dus. Je weet dan natuurlijk ook dat bijvoorbeeld Gibson en Fenderdealers in Nederland geen garantie geven op grijze import ?quote:
Gibson heeft veel mooiere Corvette's vind ikquote:Op zaterdag 2 april 2005 18:43 schreef Tujuh het volgende:
Op die PRS site van SingleCoil staat nog wel een mooi Corvette gitaartje zie ik wel
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 2 april 2005 19:04 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Fijn voor je, allemaal, weinig verrassingen dus. Je weet dan natuurlijk ook dat bijvoorbeeld Gibson en Fenderdealers in Nederland geen garantie geven op grijze import ?
Tsja, dat is natuurlijk ook wel begrijpelijk dat ze dat niet doen. Maar ik denk dat ik die risico wel durf te nemen
Maar goed, gitaar kijken met je Pa kan altijd goed uitpakken![]()
Nou, ik denk toch niet dat mijn vader daar ook even een Les Paul Custom voor mij zal aanschaffen, helaas...
Wat moet dat nou eigenlijk kosten, zo'n 513?quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:26 schreef SingleCoil het volgende:
En ja, mooi, mooi...Katja Schuurman is mooi. Maar daar kun je geen gitaar op spelen.
Kijk eens bij PRS. www.prsguitars.com. Zo'n 513 ?
[afbeelding]
Hij doet het nietquote:Op zondag 3 april 2005 15:33 schreef Hammet het volgende:
Ik ben weer eens wat bezig geweest met wat opnames. Het is een soort van zelfbedachte metal-riff. Angezien ik totaal geen metal-gitarist ben, vond ik het nog geen eens zo slecht
.
http://morel.wimood.nl/metalriff.wav
Zoals altijd is het geluid nou niet bepaald om over naar huis te schrijven, en mijn timing is ook weer lekker klote. Maar goed.
Als één van jullie nou voor de lol eens erover heen soleert. Metalriffs zijn voor mij nog wel te doen, metalsolo's zijn toch niet echt iets voor mij
Ik krijg allemaal raar getik.quote:Op zondag 3 april 2005 15:46 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Hij doet het niet![]()
WMP geeft een foutmelding als ik 'm probeer af te spelen...
Wat fucking lijp, bij mij doet hij het ook niet als ik m download. Het origineel die ik hier al heb doet het wel gewoonquote:Op zondag 3 april 2005 15:46 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Hij doet het niet![]()
WMP geeft een foutmelding als ik 'm probeer af te spelen...
Het lukte met CoolEdit dus niet om de mixdown als mp3 te saven. Dus toen maar als wav opgelsagen. Ik wou er een mp3 van maken, maar de wav is slechts 1,6 mb groot. Lijkt me dus wat overbodig.quote:
mp3'tjes werken beter dan dat exotische wav-formaat waarin het nou lijkt te zijn opgeslagen.quote:Op zondag 3 april 2005 16:12 schreef Hammet het volgende:
[..]
Het lukte met CoolEdit dus niet om de mixdown als mp3 te saven. Dus toen maar als wav opgelsagen. Ik wou er een mp3 van maken, maar de wav is slechts 1,6 mb groot. Lijkt me dus wat overbodig.
Ok, dan zal ik zo eens even kijken. Maar dan zou de zip het toch wel gewoon moeten doen?quote:Op zondag 3 april 2005 16:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
mp3'tjes werken beter dan dat exotische wav-formaat waarin het nou lijkt te zijn opgeslagen.
¤4,675.50quote:Op zondag 3 april 2005 15:35 schreef Hammet het volgende:
[..]
[..]
Wat moet dat nou eigenlijk kosten, zo'n 513?
Heb ze hier gevonden!quote:Op zaterdag 2 april 2005 19:23 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Gibson heeft veel mooiere Corvette's vind ik
[afbeelding]
sorry voor het kleine plaatje maar er heeft een hele photoshoot gestaan op de Gibson site zelf
ik heb ze allemaal en misschien kan ik er wel ff één uploaden vandaag of morgen
Die S470 heb ik dacht ik eens geprobeerd. Hij viel flink tegen. Met name de pickups was ik niet echt over te spreken, ik had er veel meer output van verwacht. Het geluid wat ik er uit kreeg was ronduit dun te noemen.quote:Op maandag 4 april 2005 16:53 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik kan geen Ibanez model vinden met DiMarzio pu's die in mijn budget past...
ze zijn allemaal tussen 900-1200 Euro
2e hands zie ik helemaal weinig Ibanez gitaren die me aanspreken
S470
[afbeelding]
SPECIFICATION
3pc Wizard II neck
Mahogany body
Jumbo frets
ZR Tremolo bridge
IBZ INF1 (H) neck pu
IBZ INFS1 (S) mid pu
IBZ INF2 (H) bridge pu
Deze spreekt me wel aan maar ik kan er geen prijs van vinden...
Ik zou wel eens een uitgebreide prijslijst willen van zoveel mogelijk gitaren...
ik kan het eens vragen in de winkel of ze zoiets hebben
Edit: @ Music Produktiv kost de S470 ongeveer ¤550,- en dat vind ik best een mooie prijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |