quote:
Gretsch rulez ! Mijn broertje heeft vorige maand een Country Gentleman gekocht, wat een beest van een gitaar zeg, heerlijk, lekkere hals ook, mooi geluid, hele warme feedback, en on stage helemaal...ik dacht altijd dat het ouwelullen dingen waren (mijn vader heeft een white falcon) maar deze is echt vet!quote:
Zeg het maar. http://www.kramer-music.nl/robfiles/what%20guitar.mp3 . Het linkerkanaal is een Les Paul Custom uit 1975, met stock pickups, het rechterkanaal een 1989 Ibanez JEM 77 Floral Pattern, ook met stock (DiMarzio) pickups. Of andersom. Zonder verdere effectapparatuur in een 1978 Fender Pro Reverb (die wel *wat* getweaked is) , en daarvandaan met mijn soundcard opgenomen. Om de vergelijking zuiver te houden heb ik de trem van de FP niet gebruiktquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik die weddenschap echt niet met L_A_H aan durven te gaan...........ik vermoed dat hij een van de meest intensieve gibson spelers is van dit forum.
(ik speel nieteens goed gitaar en kan het ook, eveneens van amps, dus zo moeilijk is dat nou ook weer niet!)
Hoo, ik heb dit hier nooit beweerd. Ik zei dat je niet alleen naar de technische kant moet kijken en daar een gitaar op beoordelen. Ook zeg ik niet dat een LP een betere, maar een (in mijn ogen) mooiere klank heeft. Dit is dus subjectief....quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:17 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Zou je denken dat al die technische innovaties zouden leiden tot slechtere of juist betere gitaren ? Is er een denkbare logische reden dat oude gitaren beter zouden zijn dan nieuwere ? En waarom zou een Les Paul nou een betere klank hebben dan een Ibanez ? De 2550 is ook gewoon van mahonie, heeft ook gewoon prima elementen enzo. Ik wed dat jij het verschil niet zou horen tussen een Les Paul en bijv. een FP. Of in ieder geval niet zou kunnen vertellen welke nu welke is...
Ik zit dan nu niet door mn studiomonitoren te luisteren, maar zelfs op mn crappy compuspeakers hier, hoor ik toch wel verschil. Vooral het loopje in de 12-17 sec hoor je aan de attack en bassigheid op het einde dat dit een LP is. Het loopje wat erop volgt is dan ook heel contrastrijk als je de frequenties vergelijkt met die van het loopje ervoor. Dit loopje heeft namelijk stukken minder sustain en diepte maar is wel helderder.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Zeg het maar. http://www.kramer-music.nl/robfiles/what%20guitar.mp3 . Het linkerkanaal is een Les Paul Custom uit 1975, met stock pickups, het rechterkanaal een 1989 Ibanez JEM 77 Floral Pattern, ook met stock (DiMarzio) pickups. Of andersom. Zonder verdere effectapparatuur in een 1978 Fender Pro Reverb (die wel *wat* getweaked is) , en daarvandaan met mijn soundcard opgenomen. Om de vergelijking zuiver te houden heb ik de trem van de FP niet gebruikt
[note] Als ik heel goed luister kan ik het verschil zelf wel horen, maar dan moet je wel goed weten waar je op moet letten.
Echt vet dat je moeite hebt gedaan om iets op te nemen!quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Zeg het maar. http://www.kramer-music.nl/robfiles/what%20guitar.mp3 . Het linkerkanaal is een Les Paul Custom uit 1975, met stock pickups, het rechterkanaal een 1989 Ibanez JEM 77 Floral Pattern, ook met stock (DiMarzio) pickups. Of andersom. Zonder verdere effectapparatuur in een 1978 Fender Pro Reverb (die wel *wat* getweaked is) , en daarvandaan met mijn soundcard opgenomen. Om de vergelijking zuiver te houden heb ik de trem van de FP niet gebruikt
[note] Als ik heel goed luister kan ik het verschil zelf wel horen, maar dan moet je wel goed weten waar je op moet letten.
Ik snap precies wat je bedoelt. Er zijn ook zeker dingen waar ik liever een Les Paul voor pak dan een Ibanez (niet veel). Maar ik heb heel wat geexperimenteerd, in the search for the holy grail, en ben tot wel wat controversiele conclusies gekomen. En dan puur luisteren, niet weten wat je speelt. De mooiste cleane klank krijg ik bijvoorbeeld uit een Jackson Ke-3 Kelly, en dat zou je nou niet direct verwachten. De lekkerste screams komen uit een Fender mex telecaster, die trouwens ook verbazingwekkend 'snel' is. De snelste halzen zijn resp. een RG450, de KE-3 en de telecaster, en de meeste sustain komt uit 1) Les Paul, 2) SG, 3) FP. En het allerwarmste geluid komt uit een frankenstein-strat, gemaakt van een oude strat-body met een Samick hals, en geladen met een setje Lace Sensor Hot Gold, ik zal eens een foto en een geluidsfragmentje posten. En de meest veelzijdige en meest gebruikte gitaar is een wat aangepaste 1999 RG450, grappig genoeg ook een van de goedkoopste.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Echt vet dat je moeite hebt gedaan om iets op te nemen!![]()
Ik moet wel toegeven dat met "frettenneuken" (waar ik zelf ook wel fan van ben, haha) een verschil vaak minder goed tot zijn recht komt dan bij het "maken van een toon". Maar als ik zelf aan het spelen ben, merk ik echt wel aan de manier waarop ik moet aanslaan en m'n linker hand gebruik of ik met een ibanez of een LP te maken heb. Verder is het ook goed te merken aan de manier waarop de toon zich ontwikkelt (als je begrijpt wat ik bedoel, want in uitleggen ben ik niet zo vaardig).
Maarre, echt vet dat je ff iets hebt opgenomen om de discussie te verlevendigen![]()
Doen!!!quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:26 schreef SingleCoil het volgende:
....ik zal eens een foto en een geluidsfragmentje posten.
Whoho, stoer! "Ieder zijn ding, iedereen welkom!"quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:34 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
big boss man, wat vind je van de ballonnen?
ik heb één keer geprobeerd thuis spul op te gaan nemen, maar die ruis die ik had was gewoon niet leuk...
mn pc is vrij brak en goede programma's heb ik er ook niet voor
mijn gitaarleraar heeft wel goed spul![]()
echt geweldig wat hij nu allemaal heeft aan hard- en software
dus als ik daar nog een keer wat leuks heb opgenomen zal ik het wel ff uploaden
als er interesse is
Dat had ik gemaakt vorig jaar, iedereen mocht 2 gitaren toevoegen en daar gingen we dan op stemmen. Eventjes kijken of ik 'm nog kan vinden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:49 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Zijn de Voodoo gitaren eigenlijk van de Gibson website verdwenen?
ik kan ze niet meer vinden...![]()
Er waren trouwens een tijd terug een aantal gitaartopics waar alleen mooie gitaren gepost werden
bestaan die nog? is het de bedoeling als je dat wilt doen dat gewoon hier te doen? moet daarvoor een appart topic geopend worden? of is daar verder geen interesse voor?
't lijkt me toch wel tof als iedereen een beetje z'n smaak liet zien
wat denken jullie?
kan dit niet bij mn vorige post editen: zit op school, dus ik ga niet inloggen
quote:Op maandag 21 juni 2004 15:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:
't Is heel moeilijk, zijn eigelijk allemaal mooie gitaren. Maar ik moet even toegeven dat ik de Goldtop wel het minst mooi vind.
dus ze stoppen met het produceren van die serie?quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
http://www.gibson.com/products/gibson/voodoo/ ?
quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
alsof ze nu niet meer te krijgen zijn...quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:23 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
dus ze stoppen met het produceren van die serie?
jammer... ik vond de SG wel phat
Een Epi SG, G310 (die floot als een bouwvakker). Na 2 jaar denk ik, ben ik overgestapt op mn huidige Jackson RR (EMG 81 + customized jackson hummiequote:waar zijn jullie eigenlijk op begonnen? wat was jullie eerste gitaar?
nu nog wel, maar nu heb ik geen geldquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:47 schreef Fixxxer het volgende:
alsof ze nu niet meer te krijgen zijn...
Ik speel nog steeds op mijn Ibanez GRX40 (kutzoi) met Fender Lace Sensors. (gold)quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:45 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
waar zijn jullie eigenlijk op begonnen? wat was jullie eerste gitaar?
mijn eerste (elec.) gitaar is mijn squier affinity strat waar ik nog steeds op speel en gek genoeg heb ik nog maar op weinig gitaren gespeeld die beter "aanvoelen"
ik heb op een aantal Fender strats gespeeld (mexican en japanner) en die speelde allebei niet echt lekker
log en zwaar (hij was ook oud) en de ander was verwaarloosd (was toe aan een grote beurt)
wel eens op een cort en een ibanez gespeeld
de enige gitaar die superlekker voelde was de Musicman van mn gitaarleraar![]()
geweldig ding, alleen de vorm en de kleur was niet helemaal mijn stijl
maar ik ben nu toch wel toe aan een nieuwe gitaar
heb alleen nog geen idee wat het moet worden...
Zo dan!quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:15 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb van een vriend van me een groot oud digitech pedalenplank geleend, maar ik gebruik er alleen de reverb en distortion van
vanvaond ga ik trouwens een vox ad30vt kopen!
De Pgm 30 van Ibanez heeft volgens mij net zo'n snelle hals hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:26 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De snelste halzen zijn resp. een RG450,
quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:15 schreef SingleCoil het volgende:
verhaal
De pgm30 heeft (heel verwarrend) ook een wizard-II hals, maar die is 1 mm dikker dan de wizard-II van de RG450 (18-20mm tegen 17-19mm). En dat merk je wel goed hoor. Maar dat is gewoon waar je aan gewend bent.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:29 schreef Ibanez het volgende:
[..]
De Pgm 30 van Ibanez heeft volgens mij net zo'n snelle hals hoor.
Een drie-pickup lp is eigenlijk zonde, ik heb een sg custom, die heeft 3 pickups, maar daarmee mis je dus het hele heldere tegensfase-middenstandje van je humbuckers, en de middenstand die er bij komt is echt minder karateristiek.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:32 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
haha, de babystapjes op een white falcon, toe maar mn oren beginnen te flapperen. Mooi verhaal trouwens
Mijn ideale volgende gitaar zou een black beauty zijn met 3 pickups, zoals Page het had.
Ben altijd jaloers op mensen met een gitaarspelende vader. Wat is er nou vetter dan dat je pa zegt "ff jammen?"...
idd, of een Oom die gitaar speelt... of iig één familielid die speelt... of iig een goede kennis...quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:32 schreef Fixxxer het volgende:
Ben altijd jaloers op mensen met een gitaarspelende vader. Wat is er nou vetter dan dat je pa zegt "ff jammen?"...
Ja , ikke hieraan dus. En natuurlijk aan die bruute halzen van de Ibanez 7 snaren....quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:36 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De pgm30 heeft (heel verwarrend) ook een wizard-II hals, maar die is 1 mm dikker dan de wizard-II van de RG450 (18-20mm tegen 17-19mm). En dat merk je wel goed hoor. Maar dat is gewoon waar je aan gewend bent.
Ja maar ala jimmy page dan zitten er niet 3 standaard gibson pickups in he. Dat zou ik ook nooit doen, als je er 3 nogal verschillende ingooit kun je je er wel voordeel mee doen denk ik. Ik heb nu ook 2 totaal verschillende en dat is heerlijk, ook om ze te combineren en alles tussen de extremen te gebruiken dmv verschillende volumes.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:39 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Een drie-pickup lp is eigenlijk zonde, ik heb een sg custom, die heeft 3 pickups, maar daarmee mis je dus het hele heldere tegensfase-middenstandje van je humbuckers, en de middenstand die er bij komt is echt minder karateristiek.
Jammen met je vader is altijd leuk. Vorig jaar heeft mijn broertje zelfs een hele toer met mijn vader samen gespeeld, dat was echt cool!
Je moet die cijfers met een korreltje zout nemen. Zolang de gitaar de eerste week niet uit elkaar valt krijgt zo'n ding al gouw een tien. Gewoon de reviews zelf lezen en kijken of reviewer er een beetje verstand van heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Die gast zegt dat het een Cort Starlite is
kan er nergens iets over vinden op de website van Cort zelf...
met google vind ik zelfs geen plaatjes
ff op die website die Djaser gaf gekeken en hij krijgt daar best goede cijfers...
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Cort/Starlite-01.html
zijn deze cijfers een beetje betrouwbaar? wie kent deze site allemaal?
de cijfers zijn wel erg hoog voor zo'n goedkope gitaar...
edit: Helaas, hij kan z'n vader niet overtuigen om de gitaar te verkopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |