abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25907417
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jij gelooft echt dat Abraham, Mozes, David en Jezus profeten van de islam waren ?
Die worden in de Islam inderdaad als profeten gezien.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 april 2005 @ 16:52:10 #102
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25909808
Ik vindt de discussie beetje zinloos worden, je bent een moslim wanneer je aanneemt wat er in de koran staat en je bent een christen wanneer je gelooft wat er in de bijbel staat.

Wanneer je jezelf een christen noemt, in Jezus gelooft, maar niet in alles wat hij beweerde, heb je je eigen geloof gemaakt en geloof je niet meer in Hem, alleen iemand die gelooft in wat Hij zei is een christen. Hetzelfde geldt voor een moslim, wanneer hij niet gelooft dat Mohammed de 'ware boodschapper' was, is hij volgens de koran niet een echte moslim.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_25910353
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:52 schreef Pracissor het volgende:
Ik vindt de discussie beetje zinloos worden, je bent een moslim wanneer je aanneemt wat er in de koran staat en je bent een christen wanneer je gelooft wat er in de bijbel staat.

Wanneer je jezelf een christen noemt, in Jezus gelooft, maar niet in alles wat hij beweerde, heb je je eigen geloof gemaakt en geloof je niet meer in Hem, alleen iemand die gelooft in wat Hij zei is een christen. Hetzelfde geldt voor een moslim, wanneer hij niet gelooft dat Mohammed de 'ware boodschapper' was, is hij volgens de koran niet een echte moslim.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er vanuit gaande dat Jezus heeft bestaan, dan ben je Christen als je in zijn boodschap gelooft. Die boodschap is echter niet per definitie die van de Bijbel. Zo zijn er apocriefe teksten, overleveringen en dergelijken en kan de tekst in de Bijbel ook nog eens op verschillende wijzen worden geinterpreteerd. Dat bepaalde Bijbel-verhalen op één manier worden uitgelegd door een bepaald geloof, maakt dat nog niet "het" geloof. Ben het wel met je eens dat je als je jezelf katholiek, gereformeerd, Jehova's getuige of iets dergelijks noemt, dat je je dan bij de geloofsregels van die groeperingen moet neerleggen. Maar om Christen te zijn, hoeft dat dus niet.
An eye for an eye, makes the whole world blind.
-Mahatma Ghandi-
pi_25910440
Waar hebben jullie het allemaal over? God bestaat niet. Denk nou es na, en wees niet zo naief.
Is it you?
pi_25911799
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 17:20 schreef Nicje het volgende:
Waar hebben jullie het allemaal over? God bestaat niet. Denk nou es na, en wees niet zo naief.
Bedankt, ik was het even vergeten!
pi_25911818
Nicje, jouw avatar is echt mijn allerfavorietste avatar van heel Fok!
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:23:13 #107
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_25922122
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:07 schreef Mutant01 het volgende:

[Abraham, Noach]

Die worden in de Islam inderdaad als profeten gezien.
Ik vroeg het aan Alicey.

Ik bedoel. Als jij dat sprookje gelooft, hoeven wij dat sprookje toch nog niet te geloven.

[ Bericht 13% gewijzigd door Akkersloot op 02-04-2005 06:07:54 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:25:21 #108
60090 Akkersloot
pi_25922184
quote:
Wanneer je jezelf een christen noemt, in Jezus gelooft, maar niet in alles wat hij beweerde, heb je je eigen geloof gemaakt en geloof je niet meer in Hem, alleen iemand die gelooft in wat Hij zei is een christen
Maar wie bepaalt wat Jezus zei

Of je omschrijft "christen" gewoon als "volgeling van Paulus". Die was immers de stichter van het christendom.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_25925828
Misschien moeten we het 'christendom' omdopen in het 'paulisme'?
pi_25926460
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:23 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik vroeg het aan Alicey.

Ik bedoel. Als jij dat sprookje gelooft, hoeven wij dat sprookje toch nog niet te geloven.
Net zoals niemand jouw sprookjes hoeft te geloven. Wie is wij?
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:39:21 #111
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25928249
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:25 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maar wie bepaalt wat Jezus zei

Of je omschrijft "christen" gewoon als "volgeling van Paulus". Die was immers de stichter van het christendom.
Als je als christen in God gelooft, geloof je ook dat de bijbel in de huidige vorm deels geschreven door Paulus van Gods hand is. Lijkt me onlogisch dat wanneer er een God bestaat die het zou toelaten dat er geen juist evangelie in omloop is maar eentje die is opgezet door een mens.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_25929238
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Als je als christen in God gelooft, geloof je ook dat de bijbel in de huidige vorm deels geschreven door Paulus van Gods hand is. Lijkt me onlogisch dat wanneer er een God bestaat die het zou toelaten dat er geen juist evangelie in omloop is maar eentje die is opgezet door een mens.
De Islamitische visie is dan ook dat de bijbel wel een boek is van God, maar dat het achteraf is veranderd door de mens om er een beetje geld aan te verdienen en aan te passen aan hen eigen wensen. (mocht je er geinteresseerd in zijn )

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2005 13:29:49 ]
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:41:37 #113
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25929486
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Islamitische visie is dan ook dat de bijbel wel een boek is van God, maar dat het achteraf is veranderd door de mens om er een beetje geld aan te verdienen en aan te passen aan hen eigen wensen. (mocht je er geinteresseerd in zijn )
De christelijke visie is dan ook dat de koran een gecorrupteerde bijbel is en dat jullie profeet misleid is door de duivel om de mensen van het christendom af te houden
pi_25934655
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:41 schreef Pracissor het volgende:

[..]

De christelijke visie is dan ook dat de koran een gecorrupteerde bijbel is en dat jullie profeet misleid is door de duivel om de mensen van het christendom af te houden
En dat haal je allemaal uit de bijbel?
pi_25934796
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nicje, jouw avatar is echt mijn allerfavorietste avatar van heel Fok!
Hehe dankje, ik schrok ook verschrikkelijk de eerste keer
Is it you?
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:57:29 #116
60090 Akkersloot
pi_25936268
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:09 schreef Triggershot het volgende:
. Wie is wij?
Degenen die niet de sprookjes van Mohammed geloven.
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:00:36 #117
60090 Akkersloot
pi_25936356
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:39 schreef Pracissor het volgende:
Als je als christen in God gelooft, geloof je ook dat de bijbel in de huidige vorm deels geschreven door Paulus van Gods hand is.
Als je als christen in God gelooft.
quote:
Lijkt me onlogisch dat wanneer er een God bestaat die het zou toelaten dat er geen juist evangelie in omloop is maar eentje die is opgezet door een mens.
Waarom schrijf je dan een God. ? Wie zegt dat een God per definitie of per aanname persé iets met de bijbel (kan immers ook een mensenwerk boek zijn toch?) te maken zou hebben.
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:03:21 #118
60090 Akkersloot
pi_25936404
quote:
, in Jezus gelooft, maar niet in alles wat hij beweerde,
Nogmaals. Hoe moeten wij weten Jezus beweerde. Dan ga je immers uit van het feit dat alles wat in de bijbel staat juist is.
pi_25937809
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:57 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Degenen die niet de sprookjes van Mohammed geloven.
Meerdere manieren te interpeteren..Atheisten bedoel je?
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:33:58 #120
60090 Akkersloot
pi_25939930
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:06 schreef Triggershot het volgende:

[Degenen die niet de sprookjes van Mohammed geloven.]

Meerdere manieren te interpeteren..Atheisten bedoel je?
Iemand die niet in de sprookjes van Mohammed gelooft, hoeft nog echt geen atheïst te zijn hoor.

Definitie van een atheïst: Iemand die het bestaan van een God ontkent/ of er niet in gelooft. Waar zie je hierin iets staan wat met de godsdienststichter MOhammed te maken heeft
pi_25942478
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Iemand die niet in de sprookjes van Mohammed gelooft, hoeft nog echt geen atheïst te zijn hoor.

Definitie van een atheïst: Iemand die het bestaan van een God ontkent/ of er niet in gelooft. Waar zie je hierin iets staan wat met de godsdienststichter MOhammed te maken heeft
Waar heb je het allemaal over? Je had het over een "wij", dus doel je op jezelf met mensen die ongeveer zelfde gedachtengang hebben? Aangezien je een Atheist bent zou je toch niet namens anderen kunnen spreken, of is dat wel een "wij"?
pi_25944442
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar heb je het allemaal over? Je had het over een "wij", dus doel je op jezelf met mensen die ongeveer zelfde gedachtengang hebben? Aangezien je een Atheist bent zou je toch niet namens anderen kunnen spreken, of is dat wel een "wij"?
Zover ik begrijp is Akkersloot geen atheist. Omdat hij jouw geloof niet erkend, betekend nog niet dat ie atheist is....
pi_25945001
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zover ik begrijp is Akkersloot geen atheist. Omdat hij jouw geloof niet erkend, betekend nog niet dat ie atheist is....
Voor zover ik het weet is Akkersloot wel een Atheist (kan me vergissen natuurlijk) Maar wat ik bedoel is wat defineert hij onder "wij". Volgens hem is het iedereen die Mohammed niet accepteerd. maar die kun je dan weer onderscheiden tussen verschillende groeperingen etc.
pi_25947059
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor zover ik het weet is Akkersloot wel een Atheist

Akkersloot gelooft in een godsbeeld, alleen niet hetzelfde godsbeeld waarin jij gelooft.
  zondag 3 april 2005 @ 05:39:57 #125
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_25947939
God is christelijk? Andre Hazes was een geheelonthouder!
pi_25947946
God bestaat voor de volle 100% niet dus waar hebben we het in "gods"naam over
pi_25948271
quote:
Op zondag 3 april 2005 05:42 schreef ilona-scuderia het volgende:
God bestaat voor de volle 100% niet dus waar hebben we het in "gods"naam over
Je stelling is onbewijsbaar. Je kunt hooguit zeggen dat jij niet in een vorm van theïsme gelooft en dus atheïst bent. Maar je kunt niet bewijzen dat er geen god bestaat, evenmin als je kunt bewijzen dat er geen kabouters bestaan.
  zondag 3 april 2005 @ 09:48:59 #128
60090 Akkersloot
pi_25948589
quote:
Op zondag 3 april 2005 08:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je stelling is onbewijsbaar. Je kunt hooguit zeggen dat jij niet in een vorm van theïsme gelooft en dus atheïst bent. Maar je kunt niet bewijzen dat er geen god bestaat, evenmin als je kunt bewijzen dat er geen kabouters bestaan.
Als wij zo geíndoctrineerd zijn dat er wel een God zou kunnen zijn hoeven wij een ander daar toch niet over aan te spreken
pi_25948606
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:48 schreef Akkersloot het volgende:
Als wij zo geíndoctrineerd zijn dat er wel een God zou kunnen zijn hoeven wij een ander daar toch niet over aan te spreken
Nee, hoor. Ik wijs er alleen even op dat de stelling onbewijsbaar is. Ik ga er ook vanuit dat er geen god bestaat, maar ik kan dat niet bewijzen. Evenmin overigens als gelovigen tot nu toe hebben kunnen bewijzen dat zo'n wezen wèl bestaat.
  zondag 3 april 2005 @ 09:52:37 #130
60090 Akkersloot
pi_25948619
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 13:41 schreef Pracissor het volgende:
Waarom zeggen jullie niet dat Mohammed gewoon geestesziek was of hij zijn "visioenen" verzonnen had.
Of bedoel je dat je ook zonder temporaalkwab epilepsie aanvallen misleid kan worden door de duivel.
Waarom noem je Mohammed een profeet ?
  zondag 3 april 2005 @ 09:54:01 #131
60090 Akkersloot
pi_25948633
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:40 schreef Triggershot het volgende:

[over Mohammed]

En dat haal je allemaal uit de bijbel?
Vreemd om iets uit een boek te kunnen halen dat 550 jaar voor Mohammed geschreven zou zijn.
pi_25948638
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:52 schreef Akkersloot het volgende:
Waarom zeggen jullie niet dat Mohammed gewoon geestesziek was of hij zijn "visioenen" verzonnen had.
Of bedoel je dat je ook zonder temporaalkwab epilepsie aanvallen misleid kan worden door de duivel.
Natuurlijk zeggen ze dat niet. Dan zouden ze namelijk moeten toegeven dat het visioentje van Paulus ook wel eens een temporaalkwabepilepsieaanval (cool woord!) geweest zou kunnen zijn.
  zondag 3 april 2005 @ 09:59:00 #133
60090 Akkersloot
pi_25948676
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:46 schreef Triggershot het volgende:
Volgens hem is het iedereen die Mohammed niet accepteerd. maar die kun je dan weer onderscheiden tussen verschillende groeperingen etc.
Als of een oversexte geesteszieke sekteleider echt het middelpunt van de wereld is.

"Wij" slaat gewoon op mensen die niet in Mohammed als profeet geloven. Als je de sprookjes van Mohammed niet gelooft geloof je niet dat Abraham en Jezus moslims waren. Alicey's opmerking van "chrisendom en islam zijn langzaam uit elkaar gegroeid" is dan ook zeer rare opmerking. Punt uit.
  zondag 3 april 2005 @ 10:00:18 #134
60090 Akkersloot
pi_25948691
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Natuurlijk zeggen ze dat niet. Dan zouden ze namelijk moeten toegeven dat het visioentje van Paulus ook wel eens een temporaalkwabepilepsieaanval (cool woord!) geweest zou kunnen zijn.
Juist. Gelukkig hebben ze dat sprookje met de duivel nog.
pi_25964730
quote:
Op zondag 3 april 2005 03:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Akkersloot gelooft in een godsbeeld, alleen niet hetzelfde godsbeeld waarin jij gelooft.
". Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." (Kafiroen 6)
pi_25964814
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:52 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom wel?
Geloof jij in de duivel? Zo ja, waarom maakt de duivel zich zelf zwart in de Koran als hij werkelijk Mohammed inspireerde met epilepsie aanvallen?
Zoals jij je redenen hebt, heb ik ook de mijne om hem wel een profeet te noemen.
pi_25964883
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Juist. Gelukkig hebben ze dat sprookje met de duivel nog.
Gelukkig heb jij je (on)onderbouwde onzin nog.
  zondag 3 april 2005 @ 22:32:50 #138
60090 Akkersloot
pi_25964972
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:23 schreef Triggershot het volgende:

". Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." (Kafiroen 6)
Je vergeet dat Allah dan tegen zijn volgelingen gezegd zou hebben van zeg,
(een God kan immers moeilijk zeggen dat er meerdere godsdiensten mogelijk zijn. Want zodra God ook maar iets zou zeggen, valt er immers niets meer te geloven. Het zou dan voor alle mensen immers een onweerlegbaar feit worden dat God zou bestaan. God kan immers niets doen, zonder zijn bestaan kenbaar te geven.
pi_25965019
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:59 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Als of een oversexte geesteszieke sekteleider echt het middelpunt van de wereld is.

"Wij" slaat gewoon op mensen die niet in Mohammed als profeet geloven. Als je de sprookjes van Mohammed niet gelooft geloof je niet dat Abraham en Jezus moslims waren. Alicey's opmerking van "chrisendom en islam zijn langzaam uit elkaar gegroeid" is dan ook zeer rare opmerking. Punt uit.
Aangezien Mohammed de stichter is van de Islam ( een van snelst groeiende religies ) staat hij wel wereldwijd in de middelpunt.

Dus wanneer je "wij" zei, sprak je namens iedereen die niet in Mohammed geloofde? Volgens mij kan je alleen maar een interpetatie van "moslim". En de Christendom riep op tot aanbidding van een God (de schepper) En aangezien Mohammed alle profeten voor hem accepteerd, en ze op speciale wijze respecteerd en eert is er meer logica in dat de Islam en christendom uit elkaar zijn gegroeit dan jou opmerkingen..
  zondag 3 april 2005 @ 22:36:15 #140
60090 Akkersloot
pi_25965058
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:28 schreef Triggershot het volgende:
["als christenen zouden zeggen dat Mohammed gewoon geestesziek was, zouden ze immers ook de sluier lichten over de "visioenen" van hun eigen godsdienststichter Paulus"]
[Juist. Gelukkig hebben ze dat sprookje met de duivel nog]

Gelukkig heb jij je (on)onderbouwde onzin nog.
Is dat onzin? Als je niet in die "visioenen" van Mohammed gelooft, dat je dan gelooft dat die persoon gewoon geestesziek was
pi_25965128
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:32 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je vergeet dat Allah dan tegen zijn volgelingen gezegd zou hebben van zeg,
(een God kan immers moeilijk zeggen dat er meerdere godsdiensten mogelijk zijn. Want zodra God ook maar iets zou zeggen, valt er immers niets meer te geloven. Het zou dan voor alle mensen immers een onweerlegbaar feit worden dat God zou bestaan. God kan immers niets doen, zonder zijn bestaan kenbaar te geven.

Stukje "zeg" is gericht op Mohammed, zodat hij het zou openbaren als antwoord tegen zijn stadsgenoten die hem niet accepteerden. God kan alles doen met of zonder zijn bestaan kenbaar te maken.
  zondag 3 april 2005 @ 22:40:26 #142
60090 Akkersloot
pi_25965163
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:34 schreef Triggershot het volgende:
En aangezien Mohammed alle profeten voor hem accepteerd, en ze op speciale wijze respecteerd en eert is er meer logica in dat de Islam en christendom uit elkaar zijn gegroeit
Als je de sprookjes gelooft van Mohammed. Er bestond géén islam voor Mohammed. Derhalve kunnen het christendom en islam ook niet langzaam uit elkaar gegroeid zijn. Voor Mohammed bestond er geen islam. Punt uit (Tenzij je Mohammeds sprookjes gelooft met Abraham, Ismael, Isaak, Noach en David en Jezus als "profeten van Allah")
  zondag 3 april 2005 @ 22:43:09 #143
60090 Akkersloot
pi_25965217
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:39 schreef Triggershot het volgende:
Stukje "zeg" is gericht op Mohammed, zodat hij het zou openbaren als antwoord tegen zijn stadsgenoten die hem niet accepteerden.
Gezien zijn haatteksten tegen christenen, joden en "ongelovigen" is hij dan een behoorlijke afvallige van Allah geworden.
quote:
God kan alles doen met of zonder zijn bestaan kenbaar te maken.
Tsja. Als hij een volledig onbetrouwbare boodschapper uit gekozen zou hebben wel ja.
pi_25965231
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:36 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Is dat onzin? Als je niet in die "visioenen" van Mohammed gelooft, dat je dan gelooft dat die persoon gewoon geestesziek was
Wanneer jij zonder respect iemands geloof uitmaakt voor een sprookje, wend ik me er niet voor terug om jouw opmerkingen onzin te noemen. Respect krijg je van me in alles dat je uit op een respectvolle manier tegen de islam en de taal die jij uit, vind ik geheel respectloos.
  zondag 3 april 2005 @ 22:47:36 #145
60090 Akkersloot
pi_25965338
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:26 schreef Triggershot het volgende:
Geloof jij in de duivel?
Nee. Het zijn (sommige) christenen die zeggen dat Mohammed zijn "visioenen" te danken had aan de duivel (de rest maakt er zich blijkbaar niet druk over, dat is hun goed recht. Geloof is immers het niet verder zoeken naar verklaringen).
quote:
Zo ja, waarom maakt de duivel zich zelf zwart in de Koran als hij werkelijk Mohammed inspireerde met epilepsie aanvallen?
De duivel maakt zich zelf zwart in de koran ? Heeft de duivel de koran geschreven dan
pi_25965354
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:40 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Als je de sprookjes gelooft van Mohammed. Er bestond géén islam voor Mohammed. Derhalve kunnen het christendom en islam ook niet langzaam uit elkaar gegroeid zijn. Voor Mohammed bestond er geen islam. Punt uit (Tenzij je Mohammeds sprookjes gelooft met Abraham, Ismael, Isaak, Noach en David en Jezus als "profeten van Allah")
Hierbij bewijs je mijn vooroordeel dat je gewoon niet weet wat Moslim inhoudt, Moslim betekent alleen onder westerse beschrijvingen als Mohammedaan, de ware Arabische betekenis is "hij die zich heeft overgegeven aan de wil van Allah". En ja de profeten die jij hier boven hebt genoemd hadden zich allemaal overgegeven aan de wil van Allah. Sowieso is de naam van de Islam pas gegeven door Allah aan de eind van Profeets leven. Islam (de overgave) bestaat er sinds de eerste wens of je het nou wilt geloven of niet.
  zondag 3 april 2005 @ 22:50:23 #147
60090 Akkersloot
pi_25965403
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:43 schreef Triggershot het volgende:
Wanneer jij zonder respect iemands geloof uitmaakt voor een sprookje, wend ik me er niet voor terug om jouw opmerkingen onzin te noemen. Respect krijg je van me in alles dat je uit op een respectvolle manier tegen de islam en de taal die jij uit, vind ik geheel respectloos.
Respect heeft ook met respecteren te maken. Ik geloof niet in de koran en voor mij is het dus een sprookje. So simple as it can be. Ik geloof niet in de "visioenen" van Mohammed en Paulus en Johannes en volgens mij waren ze dus geestesziek. Als je iets niet gelooft, geloof je het niet. Dat heeft niets te maken met "geen respect hebben voor".
pi_25965438
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Gezien zijn haatteksten tegen christenen, joden en "ongelovigen" is hij dan een behoorlijke afvallige van Allah geworden.
[..]

Tsja. Als hij een volledig onbetrouwbare boodschapper uit gekozen zou hebben wel ja.
Een afvallige geworden, je blijft maar lachen met jou he.

Sorry, maar Mohammed was tot zijn dood bekend als de betrouwbare, onder Christenen, Joden en afgodaanbidders als je beter zijn biografie had doorgenomen zou je beter weten. Zelfs na de openbarinen kwamen Joden en Christenen naar hem om tussen hen te oordelen
  zondag 3 april 2005 @ 22:54:09 #149
60090 Akkersloot
pi_25965492
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:48 schreef Triggershot het volgende:
Hierbij bewijs je mijn vooroordeel dat je gewoon niet weet wat Moslim inhoudt, Moslim betekent alleen onder westerse beschrijvingen als Mohammedaan, de ware Arabische betekenis is "hij die zich heeft overgegeven aan de wil van Allah". En ja de profeten die jij hier boven hebt genoemd hadden zich allemaal overgegeven aan de wil van Allah. Sowieso is de naam van de Islam pas gegeven door Allah aan de eind van Profeets leven. Islam (de overgave) bestaat er sinds de eerste wens of je het nou wilt geloven of niet.
Vent. Een deel van die "profeten" (Adam, Noach en Abraham en Ismael) hebben ineens niet bestaan.

Is het jou bekend dat 80 % van de wereldbevolking ineens niet in het scheppingsverhaal en het zondvloed verhaal gelooft en dus ook niet in Adam en Noach. Moeten zij Adam en Noach ook aanvaarden als "profeten die zich hadden overgeleverd aan Allah"
pi_25965503
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:47 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee. Het zijn (sommige) christenen die zeggen dat Mohammed zijn "visioenen" te danken had aan de duivel (de rest maakt er zich blijkbaar niet druk over, dat is hun goed recht. Geloof is immers het niet verder zoeken naar verklaringen).
[..]

De duivel maakt zich zelf zwart in de koran ? Heeft de duivel de koran geschreven dan
Jij kwam ook met opmerkingen als Mohammeds visioenen zijn misleid door de duivel. Volgens mij volg jij je eigen texten niet eens, mijn vraag luid als Mohammeds visioene waren misleid door de duviel waarom wordt de satan dan als een vijand van de mensheid gezien ( aangezien al Allahs openbaringen zijn opgenomen in de Koran)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')