En om nog maar een kruisverband te leggen: aller zielen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:19 schreef Oud_student het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk eerst Hemelvaart (ziet er niet zo best uit als je het letterlijk neemt)
Door moslims dan natuurlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:53 schreef gelly het volgende:
[Allah en God]
Ook niet zo gek aangezien er 1 en dezelfde God mee bedoeld wordt...
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:58 schreef Triggershot het volgende:
God is een aanhanger van zijn eigen religie(s)?![]()
quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
God gelooft helemaal nergens in, want hij weet alles.
Ze zijn wel beiden uit dezelfde bron ontstaan, en inderdaad zijn er in de loop der tijd grote verschillen ontstaan.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allah/JHWH wordt gezien als de schepper, alpha en omega. maar buiten dat zijn er echt veel verschillen tussen beiden religies.
Ze zijn op een 'menselijke al te menselijke'' wijze uit elkaar gegroeid?!quote:Op donderdag 31 maart 2005 07:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze zijn wel beiden uit dezelfde bron ontstaan, en inderdaad zijn er in de loop der tijd grote verschillen ontstaan.
Kant en klare onzin, een totaal ononderbouwd argument.quote:Op donderdag 31 maart 2005 06:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Door moslims dan natuurlijk.
Voor christenen blijft allah natuurlijk een fictief hoofdpersoon van de religie islam. Een voortzetting van Hubbab, de maangod van de stam van Mohammed. (vandaar onder andere de afschaffing van de maan(d)-schrikkeldagen waardoor het islamitisch jaar bestaat uit 12 maan-maanden.
Bijbel/Koran zelfde bron?quote:Op donderdag 31 maart 2005 07:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze zijn wel beiden uit dezelfde bron ontstaan, en inderdaad zijn er in de loop der tijd grote verschillen ontstaan.
In de loop der tijden? Dat denk ik niet.Volgens mij in één klap. Aangezien de islam maar één "profeet" kent, namelijk Mohammed. En dus van het begin af aan.quote:Op donderdag 31 maart 2005 07:54 schreef Alicey het volgende:
Onzin. Allah is een fictief hoofdpersoon. En christenen hoeven daar niet in te geloven. In geloof niet in de bijbel en ik geloof niet in de koran. Ik geloof in geen enkele "profeet". Zou ik dan ook in "God" "of" "Allah" moeten geloven ? www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/02.htmlquote:Op donderdag 31 maart 2005 10:39 schreef Triggershot het volgende:
[Alleen moslims geloven in Allah]
Kant en klare onzin, een totaal ononderbouwd argument.
Jij denkt dat Allah een naam is voor een god, Allah betekend letterlijk "De God"
Wanneer Christenen(Arabischtalige) bidden gebruiken ze "Allah" om tot God te praten.
The word "ALLAH" is made-up of the following two syllables.
"AL" and "ILAH". AL means THE; ILAH means GOD.
The two together simply means "THE GOD" (without partner[s]).
When the above two syllables, which are the two units of pronunciations forming
the word Allah, are combined and joined together the letter "I" is unpronounced.
The Arabic word for "Moon" is "QAMAR", as used in the heading (title)
for Chapter 54 of the Qur'an. It is not to be found in this word "Allah" under study."
"
The god Il or Ilah was originally a phase of the Moon God, but early in Arabian history the name became a general term for god, and it was this name that the Hebrews used prominently in their personal names, such as Emanu-el, Israel, etc., rather than the Bapal of the northern semites proper, which was the Sun. Similarly, under Mohammed's tutelage, the relatively anonymous Ilah became Al-Ilah, The God, or Allâh, the Supreme Being. (Carleton S.Coon, Southern Arabia, (Washington, D.C. Smithsonian, 1944) p.399)."
Herinner je je nog hoe god in het arabisch wordt genoemd? De verschillen tussen de eigenschappen van God/Allah, dat maakt het een ander godsdienst.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Onzin. Allah is een fictief hoofdpersoon. En christenen hoeven daar niet in te geloven. In geloof niet in de bijbel en ik geloof niet in de koran. Ik geloof in geen enkele "profeet". Zou ik dan ook in "God" "of" "Allah" moeten geloven ? www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/02.html
Elke moslim is verplicht alle profeten te accepteren en erkennen. Mohammed was de afmaker van de Islam en de laatste van de profeten.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In de loop der tijden? Dat denk ik niet.Volgens mij in één klap. Aangezien de islam maar één "profeet" kent, namelijk Mohammed. En dus van het begin af aan.
Maar ik en Alicey geloven niet in het sprookje de islam. Voor ons is er voor de islam dus maar één "profeet" , en dat was Mohammed.quote:Op donderdag 31 maart 2005 19:34 schreef Triggershot het volgende:
Elke moslim is verplicht alle profeten te accepteren en erkennen. Mohammed was de afmaker van de Islam en de laatste van de profeten.
Spreek hier even voor jezelf Akkersloot!quote:Op donderdag 31 maart 2005 19:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar ik en Alicey geloven niet in het sprookje de islam. Voor ons is er voor de islam dus maar één "profeet" , en dat was Mohammed.
Oh. Geloof jij dan ook in Abraham als een profeet van de islam? Ik dacht dat volgens je Abraham ineens niet bestaan hadquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:21 schreef Alicey het volgende:
Spreek hier even voor jezelf Akkersloot!
Er komen binnen de Islam meerdere profeten voor, weliswaar met Mohammed als grootste profeet. Ik zie echter niet in waarom ik dan zou uitkomen op Mohammed als enige profeet.
De Islam is afgesplitst bij Ismael. Abraham bestaat daarom dus zowel in de Joodse religie als de Islam. Gezien de bron hier overeenstemt, kan dus gezegd worden dat Abraham een profeet van de Islam was.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Oh. Geloof jij dan ook in Abraham als een profeet van de islam? Ik dacht dat volgens je Abraham ineens niet bestaan had![]()
Gezien de Islam verder is gegaan waar het Christendom stopte, ja.quote:Geloof je echt dat Jezus de islam predikte ?
Wat, 0.1%?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:48 schreef Alicey het volgende:
Waarbij even gemakkelijk vergeten wordt dat er ook aardig wat christenen tussenzitten.. Of zou God dat ook gewoon zien als collateral damage?
Al is het een handjevol. Eerder vond God dat nog genoeg om de vernietiging van een stad te voorkomen, maar God is blijkbaar van inzicht veranderd..quote:
Tsk, lees dan die koran nog maar effe door. Mohammed moet beschouwt worden als de laatste en ENIGE profeet die het juist had.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Spreek hier even voor jezelf Akkersloot!
Er komen binnen de Islam meerdere profeten voor, weliswaar met Mohammed als grootste profeet. Ik zie echter niet in waarom ik dan zou uitkomen op Mohammed als enige profeet.
Onzin, nergens in de Koran wordt er onderscheid gemaakt tussen de profeten, Mohammed word beschouwd als de laatste profeet.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:28 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Tsk, lees dan die koran nog maar effe door. Mohammed moet beschouwt worden als de laatste en ENIGE profeet die het juist had.
Wat natuurlijk onzin is, want Mohammed was niets meer dan een pedofiele analfabete moordenaar, maar goed.
Maar geloof je het zelf ?quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:26 schreef Alicey het volgende:
De Islam is afgesplitst bij Ismael. Abraham bestaat daarom dus zowel in de Joodse religie als de Islam.
Foutje. Volgens de koran is Mohammed de laatste profeet (Vandaar dat moslims geloven dat christenen ook in hun allah geloven).quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:28 schreef -Famke- het volgende:
Tsk, lees dan die koran nog maar effe door. Mohammed moet beschouwt worden als de laatste en ENIGE profeet die het juist had.
Juist. En zeer waarschijnlijk had hij ook last van één of andere geestesziekte met zijn "visioenen" (net als Paulus en Johannes).quote:Wat natuurlijk onzin is, want Mohammed was niets meer dan een pedofiele analfabete moordenaar, maar goed.
100 % waar. ((wordt beschouwd)).quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:32 schreef Triggershot het volgende:
Onzin, nergens in de Koran wordt er onderscheid gemaakt tussen de profeten, Mohammed word beschouwd als de laatste profeet.
Nee.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:40 schreef Triggershot het volgende:
Offtopic: Akkersloot = Famke?
Ik denk dat Alicey niet het verschil kent tussen wat in de koran staat en wat zij zelf gelooft. Of dat ze met de islam gewoon meelult. Aan propaganda verlening voor de islam daar hou ik niet zo van.quote:Ontopic. Ben je bezig met een argument te voeren of te bekeren?
Kan je even quoten waarop je doelt. Ik leg alleen maar uit dat er een verschil moet zijn tussen wat de islam beweert en wat je zelf gelooft. En dat het klakkeloos overnemen / propageren van ideeen niet altijd wenselijk is. blijkbaar is het gelukt mij dat duidelijke te maken. Anders zou je je er niet aan geergerd hebbenquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Akkersloot, soms ga je een beetje te ver.
Ik vraag me af wie hier niet het verschil kent tussen religie en mening. Een Atheist die over religie gaat discussieren is dat niet weird? En ja je kunt wel te ver gaan.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:43 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Ik denk dat Alicey niet het verschil kent tussen wat in de koran staat en wat zij zelf gelooft. Of dat ze met de islam gewoon meelult. Aan propaganda verlening voor de islam daar hou ik niet zo van.
Alicey zegt toch ook niet dat Pimon/Simon Wiesenthal een apostel is van het Hitlerdom ?
Wie zegt dat ik mij erger? Ik stel slechts iets vast. Ik vind persoonlijk dat jij te veel aannames doet over de intenties van de mensen met wie je discussieert.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:53 schreef Akkersloot het volgende:
Kan je even quoten waarop je doelt. Ik leg alleen maar uit dat er een verschil moet zijn tussen wat de islam beweert en wat je zelf gelooft. En dat het klakkeloos overnemen / propageren van ideeen niet altijd wenselijk is. blijkbaar is het gelukt mij dat duidelijke te maken. Anders zou je je er niet aan geergerd hebben
quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:52 schreef -Famke- het volgende:
De naam 'Allah' is afgeleid van 'Alilah'; de maangod. Deze maangod -gesymboliseerd door de maansikkel (=Sin = Ishtar = Astarte) staat ook nog bekend als Kaäba. De god Il of Ilah was oorspronkelijk een fase van de maangod
Islam en de Arabieren blijven de afgodische achtergrond eren door de maansikkel op hun tempels te blijven zetten, door de Kaäba te blijven eren (pelgrimstocht en steenverering), door de vlaggen van hun naties, door te vasten van wassende maan tot wassende maan, etc.
Ook de profeet Zordasht neemt in gedichten/vertellingen een belangrijke plaats in de Arabische cultuur in. Deze Zordasht is naar hun mening de profeet van de allerhoogste god. Het betreft hier Zoroaster of Zarathustra; de profeet van de 3-ene-zonnegod uit Babylon.
Het zijn gewoon allemaal al millenia oude en veranderende sagen en legenden mensen, niets om je leven op te baseren....
Als je niet quote moet ik gissen waarnaar je bedoelt.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wie zegt dat ik mij erger? Ik stel slechts iets vast. Ik vind persoonlijk dat jij te veel aannames doet over de intenties van de mensen met wie je discussieert.
En het feit dat voor het islamitische jaar het zonnejaar (365,25 dagen) het heeft moeten ontgelden ten gunste van de maangod verering.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:52 schreef -Famke- het volgende:
De naam 'Allah' is afgeleid van 'Alilah'; de maangod. Deze maangod -gesymboliseerd door de maansikkel (=Sin = Ishtar = Astarte) staat ook nog bekend als Kaäba. De god Il of Ilah was oorspronkelijk een fase van de maangod
Islam en de Arabieren blijven de afgodische achtergrond eren door de maansikkel op hun tempels te blijven zetten, door de Kaäba te blijven eren (pelgrimstocht en steenverering), door de vlaggen van hun naties, door te vasten van wassende maan tot wassende maan, etc.
Het slaat op je manier van posten in het algemeen. Zie het als opbouwende kritiek.quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:01 schreef Akkersloot het volgende:
Als je niet quote moet ik gissen waarnaar je bedoelt.
Triggerschot. Jij gelooft dat. Voor ons blijft Allah gewoon een fictief hoofdpersoon. http://www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/02.htmlquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:59 schreef Triggershot het volgende:llah stamt of van de maangod. (ja ik spreek Arabisch. ) Allah staat voor DE GOD. Allah was de schepper, naast Allah aanbaden ze afgoden, de maangod werd nooit gezien als een schepper.
Know your facts.
Jeej, ik ben een moslima!quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:43 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Ik denk dat Alicey niet het verschil kent tussen wat in de koran staat en wat zij zelf gelooft.
Waar zie je mij meelullen met de islam?quote:Of dat ze met de islam gewoon meelult.
quote:Aan propaganda verlening voor de islam daar hou ik niet zo van.
Mag ik voortaan misschien zelf zeggen wat ik denk, in plaats van dat jij dat voor mij gaat bedenken?quote:Alicey zegt toch ook niet dat Pimon/Simon Wiesenthal een apostel is van het Hitlerdom ?
Volgens mij heb je niet echt mijn post history bestudeerd.quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als je niet quote moet ik gissen waarnaar je bedoelt.
Ik weet vrijwel voor 100 % zeker dat Alicey niet in het bestaan van Abraham, Isaac en Ismael gelooft.
Als je Allah beoordeeld uit een personage uit de Islam, dan defineer je hem ook volgens Islamitische bronnen ( ook Christelijke overigens)quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:06 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Triggerschot. Jij gelooft dat. Voor ons blijft Allah gewoon een fictief hoofdpersoon. http://www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/02.html
Bekeer je maar snel!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:16 schreef mineo39-76 het volgende:
Ik vond het ook wel frapant toen ik gisteren het nieuws zag...
2e kerstdag ---> 2e paasdag. SPOOKY
Je wilt niet weten wie Famke is.quote:
Akje is altijd bezig met bekeren.quote:Ontopic. Ben je bezig met een argument te voeren of te bekeren?
Jij gelooft echt dat Abraham, Mozes, David en Jezus profeten van de islam waren ?quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:16 schreef Alicey het volgende:
Waar zie je mij meelullen met de islam?
Fijn, dit is origineel Arameens, net zoals de koran dat is.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]llah stamt of van de maangod. (ja ik spreek Arabisch. )
Gezien de maatschappelijke impact van de islam. Overigens moet bekeren gewoon tussen aanhalingstekens. Van mij hoeft niemand in een bepaalde God te geloven. www.aanneembaarheidsgodsdienst.nlquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
Akje is altijd bezig met bekeren.
Koran is Arabisch, en wedden dat ik wel Arabisch kan schrijven/lezen/spreken?quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:44 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Fijn, dit is origineel Arameens, net zoals de koran dat is.
Wedje leggen trouwens dat je geen arabisch kan spreken/lezen?
[afbeelding]
In andere woorden iedereen moet Atheist zijn?quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Van mij hoeft niemand in een bepaalde God te geloven.
Niet hoeven wil niet zeggen niet mogen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[Van mij hoeft niemand in een bepaalde God te geloven.]
In andere woorden iedereen moet Atheist zijn?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |