quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:27 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
De gebeurtenissen van gister en 2e kerstdag deden me een beetje denken aan dit verhaal:
Noach
5 De HEER zag dat alle mensen op aarde slecht waren: alles wat ze uitdachten was steeds even slecht. 6 Hij kreeg er spijt van dat hij mensen had gemaakt en voelde zich diep gekwetst. 7 Ik zal de mensen die ik geschapen heb van de aarde wegvagen, dacht hij, en met de mensen ook het vee, de kruipende dieren en de vogels, want ik heb er spijt van dat ik ze heb gemaakt. 8 Alleen Noach vond bij de HEER genade.
Genesis 6, 5-8
Het bovenstaande verhaal wordt door christenen gebruikt (Bijbel) en zij geloven ook dat Jezus van Nazareth, de Christus is en de zoon van God.
Nu wil het geval dat Indonesië overwegend Islamitisch is en wordt tot tweemaal toe in een paar maanden getroffen door de gevolgen van een zeebeving. En wel steeds de dag na een feestdag van de christenen, de geboorte van Christus en zijn opstanding. God wil de moslims dus een lesje leren omdat ze zijn zoon niet eren als Zijn Zoon.
Leuk stelling denk ik(of ik het er mee eens ben
, maar het lijkt me leuk voor echte gelovigen en atheisten
)
Volgens mij staat er nergens in de bijbel dat de geboorte van Jezus op 25 december gevierd moet worden (de viering van de zonnewende heeft immers plaats gemaakt voor de viering van geboorte van Jezus). Ook de datum van de viering van de vermeende opstanding van Jezus is volgens mij ook zo maar vast gelegd (iets te maken met de eerste volle maan in maart en nog wat of zo)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:49 schreef Smashing-Pumpkin het volgende:
Gewaagde stelling. Maar het is inderdaad wel toevallig dat tot twee keer aan toe een aardbeving plaatsvind na een feestdag.
Voor ook de meeste gelovigen zal het toeval zijn.quote:Ik ben zelf niet gelovig, dus voor mij is het toeval.
Hoe zat dat dan met dat verhaal over Sodom en Gamorra?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:16 schreef Pracissor het volgende:
Zoiezo wordt er niemand direct door God gestraft in de vorm van natuurgeweld, lees de bijbel eens wat beter door.
Inderdaad. God is gewoon een atheïst.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:58 schreef Triggershot het volgende:
God is een aanhanger van zijn eigen religie(s)?![]()
Of je leest wat ik daarvoor zei?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoe zat dat dan met dat verhaal over Sodom en Gamorra?
We hebben natuurlijk eerst Hemelvaart (ziet er niet zo best uit als je het letterlijk neemt)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:11 schreef Azathoth het volgende:
Afwachten wat 2e pinksterdag ons brent... of hun brengt...
Snel afschaffen voor de zekerheidquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:11 schreef Azathoth het volgende:
Afwachten wat 2e pinksterdag ons brent... of hun brengt...
neee, het is (tot nu toe) specifiek de 2e feestdag. Hemelvaart is de eerste.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:19 schreef Oud_student het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk eerst Hemelvaart (ziet er niet zo best uit als je het letterlijk neemt)
Vraag onder de wfl-feedback een vraagtekentje achter je topic titel te plaatsen.quote:
Zelfs als je uitgaat van de vooronderstelling dat aardbevingen volkomen toevallig zijn, dan is de kans op een aardbeving evengroot als voorheen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 08:44 schreef pfaf het volgende:
Overigens zijn er het afgelopen half jaar al meerdere aardbevingen in die regio geweest, wat het toeval alleen maar verkleind.
Beetje gratuite opmerking.quote:Op woensdag 30 maart 2005 08:48 schreef SCH het volgende:
Als God op deze manier afrekent met mensen dan houd ik mij verre van deze God.
God moet doen wat ie niet laten kan.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:35 schreef Priapus het volgende:
[..]
Beetje gratuite opmerking.
Wacht maar tot God zich van jou distantieert.
Dan piep je wel anders.
![]()
de hele aarde werd dus weggevaagd.quote:5 The LORD saw how great man's wickedness on the earth had become, and that every inclination of the thoughts of his heart was only evil all the time. 6 The LORD was grieved that he had made man on the earth, and his heart was filled with pain. 7 So the LORD said, "I will wipe mankind, whom I have created, from the face of the earth-men and animals, and creatures that move along the ground, and birds of the air-for I am grieved that I have made them."
en tot slot: de regenboogquote:Then Noah built an altar to the LORD and, taking some of all the clean animals and clean birds, he sacrificed burnt offerings on it. 21 The LORD smelled the pleasing aroma and said in his heart: "Never again will I curse the ground because of man, even though [a] every inclination of his heart is evil from childhood. And never again will I destroy all living creatures, as I have done.
22 "As long as the earth endures,
seedtime and harvest,
cold and heat,
summer and winter,
day and night
will never cease."
quote:Then God said to Noah and to his sons with him: 9 "I now establish my covenant with you and with your descendants after you 10 and with every living creature that was with you-the birds, the livestock and all the wild animals, all those that came out of the ark with you-every living creature on earth. 11 I establish my covenant with you: Never again will all life be cut off by the waters of a flood; never again will there be a flood to destroy the earth."
12 And God said, "This is the sign of the covenant I am making between me and you and every living creature with you, a covenant for all generations to come: 13 I have set my rainbow in the clouds, and it will be the sign of the covenant between me and the earth. 14 Whenever I bring clouds over the earth and the rainbow appears in the clouds, 15 I will remember my covenant between me and you and all living creatures of every kind. Never again will the waters become a flood to destroy all life. 16 Whenever the rainbow appears in the clouds, I will see it and remember the everlasting covenant between God and all living creatures of every kind on the earth."
Tuurlijk dat zag je toch ook in Sodom en Gomorra, had haast niet uitgemaakt of het was gewoon platgewalstquote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:48 schreef Alicey het volgende:
Waarbij even gemakkelijk vergeten wordt dat er ook aardig wat christenen tussenzitten.. Of zou God dat ook gewoon zien als collateral damage?
In het bijbel verhaal smeekt Lot God om Sodom en Gomorra te sparen als er 50 rechtvaardigen in de stad zijn. maar die zijn er niet, ook geen 45 ook geen 40 ... zelf geen 5.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vraag ik me af wat TS zijn verklaring is voor alle andere natuurrampen die er om de haverklap plaatsvinden. En waarom is dè thuishaven van Satan (Nederland, zie legalisering drugs, prostitutie, abortus, euthanasie) nog niet getroffen door een ramp van bijbelse proporties?
Als je zo precies die bijbelverhalen moet lezen en onthouden wil ik er op wijzen dat die aardbeving slechts een heel klein gedeelte van de aarde heeft weg gevaagd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:57 schreef Viking84 het volgende:
Vergeet iedereen wat er ná de zondvloed gebeurde? Er verscheen een regenboog en God zei: "Deze regenboog is het symbool van mijn belofte dat er nooit weer een zondvloed zal komen die de aarde wegvaagt"
Vallen kerstmis en pasen wel samen voor alle christenen? Vallen die namelijk voor Grieks orthodoxen, Armeniers en Kopten niet op andere dagen ?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:27 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
De gebeurtenissen van gister en 2e kerstdag deden me een beetje denken aan dit verhaal:
Noach ....
Allah bestond toen nog nietquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:23 schreef WeirdMicky het volgende:
zeggen ze dat God is veranderd en dan Jezus gestorven is voor al onze zonden, etc. etc.
Dus ook voor aanhangers van Allah neem ik aan.
Klopt. De geboortdatum van Jezus is volledig onbekend en ligt zelfs hoogstwaarschijnlijk op een dag een eind voor Kerstmis. En wat pasen betreft: De gedachtenisviering van Jezus' dood is altijd op 14 Nisan (Joodse maankalender) en de volgende dat stierf hij en 3 dagen later werd hij weer opgewekt. De maand Nisan begon bij hen wanneer zij de nieuwe maan die in het voorjaar het dichtst bij de equinox stond, voor het eerst konden zien. Het Pascha werd veertien dagen later gevierd. — Jes. 66:23; Ex. 12:2, 6quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:03 schreef gelly het volgende:
2e Kerstdag en 2e Paasdag zijn volgens mij typisch Nederlandse begrippen en kennen totaal geen bijbeltechnische onderbouwing....
Dat zijn we hier toch allemaal?quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aldus iemand die vorige eeuw is geboren.
Wat ik bedoelde is meer dat de aarde op elke manier had kunnen bewegen, maar precies op dat tijdstip, die dag zus en zo bewoog en dat dat toevallig voor ons op 2e paasdag was.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Toeval zou ik het nou ook weer niet noemen. De Van Dale: gebeurtenis of omstandigheid die vooraf niet te voorzien, niet te berekenen is geweest. Als we de factoren kennen die leiden tot zo'n tsunami, kunnen we hem wel degelijk voorspellen. Hij was dan ook enkele uren van tevoren reeds voorspeld.
Inderdaad. Sommigen zijn opgericht.quote:
Nee, Allah was er altijd al.quote:
Heeft de vooruitziende God dan ineens spijt gekregen wat hij gedaan heeft dan ? Hoeveel mensen heeft hij dan voor niets laten verzuipen ?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:16 schreef Pracissor het volgende:
, God heeft na de zondevloed gezworen dat hij nooit meer de mensen zal straffen op zo'n manier.
Hoe hebben de mensen al die natuurrampen verklaard dan in de tijd tussen het schrijven van het Noach verhaal en de ontdekking van het bewegen van tectonische (of zo iets) platen ?quote:Zoiezo wordt er niemand direct door God gestraft in de vorm van natuurgeweld, lees de bijbel eens wat beter door.
Ook niet zo gek aangezien er 1 en dezelfde God mee bedoeld wordt...quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Allah" werd/word ook in Christelijke context gebruikt in Arabische landen.
Allah/JHWH wordt gezien als de schepper, alpha en omega. maar buiten dat zijn er echt veel verschillen tussen beiden religies.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Ook niet zo gek aangezien er 1 en dezelfde God mee bedoeld wordt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |