Herinnert me weer aan de discussie of het wel of niet ok was om mohammed b zonder balkje te laten zien.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Ach ja... ik had helemaal over die naam heen gelezen, eigenlijk, maar goed.
In Nederland is het niet gebruikelijk, in vele andere landen om ons heen wel.
Wat is het probleem met het noemen van de naam? Als het nou om een verdachte ging, ok. Maar dat station is mevrouw Orie helaas al gepasseerd, nu is het een slachtoffer en die worden altijd met naam en toenaam genoemd. Het niet noemen van haar naam zou in dit geval juist bijdragen aan het idee dat het sowieso haar eigen schuld zou zijn..quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er relevant aan de naam van deze mensen?
Ah! Scherp!!quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:09 schreef HassieBassie het volgende:
Het niet noemen van haar naam zou in dit geval juist bijdragen aan het idee dat het sowieso haar eigen schuld zou zijn..
Ik ben alleen voor het prijsgeven bij een redelijke verdenking en als het onhoudbaar wordt om de naam geheim te houden. GeenStijl zet liever iedereen compleet met biografie online terwijl bijvoorbeeld slachtoffers zeer goed beschermd moeten worden. In deze zaak zijn hoe je het ook bekijkt de aso's de slachtoffers en die namen moeten dan ook geheim blijven. Het is hier trouwens vrij ingewikkeld.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er relevant aan de naam van deze mensen?
uhm...tja...goede vraag eigenlijk.....quote:
Noodweer bestaat alleen als er geen minder rigoureus alternatief was. Het lijkt me sterk dat als jij in een auto zit waarvan de deuren op slot kunnen, en buiten die auto schopt iemand een deuk in je auto, dat dan de enige manier om je eigen lijf en goed te redden bestaat uit het bewust nemen van het risico dat je iemand dood rijdt. Maar eigenlijk lijkt het me nog veel beter om daar niet eens over te gaan speculeren, maar eens af te wachten wat de rechter er van vindt, na het feitenmateriaal beoordeeld te hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat had hij dan moeten doen? Zich in elkaar laten timmeren door die man?
Dankje.quote:
Dat ligt eraan, misschien was het z'n opzet niet om haar te overrijden?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:38 schreef SCH het volgende:
Dood door schuld zal het wel worden, lijkt me ook redelijk.
Dat betekent dood door schuld juist. Dat er geen opzet in het spel is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:40 schreef Redux het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, misschien was het z'n opzet niet om haar te overrijden?
Ik ga voor noodweer exces, ivm de paniek/angst op dat moment.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:38 schreef SCH het volgende:
Dood door schuld zal het wel worden, lijkt me ook redelijk.
Agrh ja, ik lees het.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat betekent dood door schuld juist. Dat er geen opzet in het spel is.
Inderdaad, lijkt mij ook.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:42 schreef DennisMoore het volgende:
Ik ga voor noodweer exces, ivm de paniek/angst op dat moment.
Hoe wil jij dan je goed beschermen, anders dan door weg te rijden?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Noodweer bestaat alleen als er geen minder rigoureus alternatief was. Het lijkt me sterk dat als jij in een auto zit waarvan de deuren op slot kunnen, en buiten die auto schopt iemand een deuk in je auto, dat dan de enige manier om je eigen lijf en goed te redden bestaat uit het bewust nemen van het risico dat je iemand dood rijdt.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:58 schreef Lithion het volgende:
Hoe wil jij je dan je goed beschermen, anders dan door weg te rijden?
Hoe krijg je iemand, die tegen je portier schopt, onder je auto?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:58 schreef Lithion het volgende:
Hoe wil jij dan je goed beschermen, anders dan door weg te rijden?
Stond ze na het schoppen en op het moment van wegrijden dan nog steeds bij die portier?quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:09 schreef robh het volgende:
Hoe krijg je iemand, die tegen je portier schopt, onder je auto?
Inderdaad, daar kun je alleen naar gissen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
Stond ze na het schoppen en op het moment van wegrijden dan nog steeds bij die portier?
Gewoon blijven zitten misschien met de deuren op slot.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:58 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan je goed beschermen, anders dan door weg te rijden?
Ik denk dat Lithion het heeft over goed in de zin van zaak. De auto dus. Niet in de zin van goed beschermen ten opzichte van niet goed (=slecht) beschermen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Gewoon blijven zitten misschien met de deuren op slot.
En je auto in de vernieling laten helpen, koplampen en spiegels kapot laten trappen. Krassen in de lak. Wellicht ook je ruit in laten tikken zodat ze je alsnog uit de auto sleuren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:33 schreef SCH het volgende:
Gewoon blijven zitten misschien met de deuren op slot.
Tja, allemaal fantasie.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En je auto in de vernieling laten helpen, koplampen en spiegels kapot laten trappen. Krassen in de lak. Wellicht ook je ruit in laten tikken zodat ze je alsnog uit de auto sleuren.
Door door schuld dus.quote:Nee, wegwezen! En er misschien te makkelijk vanuit gaan dat iemand op tijd wegspringt.
Ik zag laatst op internet een filmpje (kan de url zo snel niet terugvinden) van een man die helemaal gek werd en met een staaf een auto te lijf ging. Tikte de ruiten in, koplampen etc. De automobilist stond in een rij auto's te wachten voor het verkeerslicht, begon achteruit en vooruit te rijden om weg te komen wat hem haast niet lukte. Ik kan me heel goed voorstellen wanneer je 2 kwade mensen om je auto heen hebt die op de auto beginnen te schoppen of te slaan dat je dan ook weg wilt komen. Ik kan me voorstellen dat dit situaties zijn waarin je je snel benauwd voelt.quote:
Hoe rijd je weg nadat je klemgereden bent?quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:09 schreef robh het volgende:
[..]
Hoe krijg je iemand, die tegen je portier schopt, onder je auto?
Exact.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:36 schreef Argento het volgende:
Ik denk dat Lithion het heeft over goed in de zin van zaak. De auto dus. Niet in de zin van goed beschermen ten opzichte van niet goed (=slecht) beschermen.
So the question remains.....
Dat zijn wél dingen die door je heen kunnen gaan op zo'n moment en dan is het niet raar dat je wil maken dat je wegkomt om jezelf en je auto te beschermen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:48 schreef SCH het volgende:
Tja, allemaal fantasie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |