abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26033170
Er komt zaterdag iemand kijken voor m'n GS X3, Er zijn meerdere gegadigden. Mijn besluit staat vast, weg ermee!

Ik doe tenminste nog m'n best om 'm te verkopen met full options want boy oh boy wat zou ik de spoiler, zwarte bumpers en het sjonnenscherm graag zelf houden.

Een BX is goed genoeg.
pi_26033509
En toch blijft het jammer.... Maar ja, als het financieel niet verantwoord is om hem te houden, dan moet ie weg.

Als je hem maar niet verkoopt aan iemand die slechts het blok voor een kit-car project gaat gebruiken! (al kan ik van zo'n figuur wel wat leuk plaatwerk overkopen trouwens... dat GS-blok komt in een pick-up-2cv te liggen)
pi_26035601
quote:
Ik wil ook in een DS rijden
als je de tijd die je er aan kwijt bent om hem op de weg te houden mee rekent is lopen sneller denk ik.
  woensdag 6 april 2005 @ 22:57:04 #54
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26035640
k_i_m, heb jij al in deze reeks gepost, lekkere drol ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26039210
Hmm ik vind Citroën een van de fabrikanten die de lelijkste auto's maakt, sorry

Zowel de oude als de nieuwe modellen kunnen me niet bekoren. Ik heb een weekend noodgwongen in de nieuwe C2 gereden, maar de stoelen waren ellendig, de stof was irritant (continu ZAP als ik uitstap en het frame aanraak), de semi-automaatbak was triest en de motor wou ook voor geen meter. Oh hij was ook lelijk van buiten

Het hele design-idee van de recentere modellen is gewoon niet mijn smaak waarschijnlijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_26039514
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:55 schreef mrBrown het volgende:

[..]

als je de tijd die je er aan kwijt bent om hem op de weg te houden mee rekent is lopen sneller denk ik.
Hier spreekt een ervaringsdeskunige? Daarbij komt dat de meeste DS-rijders niet als doelstelling hebben om sneller, goedkoper of praktischer te rijden dan een modernere auto. Een DS rijden is een belevenis op zich, net zo als een GS, CX, 2cv, SM, enz...enz..
En de ware Citrofiel neemt alle ongemakken op de koop toe, dus probeer een Citroënliefhebber nou niet te overtuigen dat hij beter een andere wagen kan rijden, dat weet hij wel, maar dat is minder leuk.
pi_26083228
quote:
Op donderdag 7 april 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
Hmm ik vind Citroën een van de fabrikanten die de lelijkste auto's maakt, sorry

Zowel de oude als de nieuwe modellen kunnen me niet bekoren. Ik heb een weekend noodgwongen in de nieuwe C2 gereden, maar de stoelen waren ellendig, de stof was irritant (continu ZAP als ik uitstap en het frame aanraak), de semi-automaatbak was triest en de motor wou ook voor geen meter. Oh hij was ook lelijk van buiten

Het hele design-idee van de recentere modellen is gewoon niet mijn smaak waarschijnlijk.
Och het moderne spul vind ik ook niets op de C4 na maar dat is geen hydropneumaat dus die moet ik niet.

Maar kom, ook aan een C2 zitten dingen die wel goed zijn. Je hebt ze alleen niet opgenoemd
pi_26103183


@fulcrum : in deze ga ik binnenkort weer rondtuffen
watch like nobody's dancing
pi_26105486
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:41 schreef Tr0ublegum het volgende:
[afbeelding]

@fulcrum : in deze ga ik binnenkort weer rondtuffen
black beauty

Tuf je toevallig door Friesland?
  zondag 10 april 2005 @ 22:36:53 #60
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_26134599
weet iemand ergens nog een XM 2,5 TD te koop staan?

In omgeving Friesland?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_26135037
Kun je zo een CX ombouwen zodat hij helemaal gaat bouncen ipv. een beejte oplift?

En deze black beauty roeleert ook:


[ Bericht 43% gewijzigd door Geqxon op 10-04-2005 23:13:12 ]
pi_26158033
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Kun je zo een CX ombouwen zodat hij helemaal gaat bouncen ipv. een beejte oplift?

En deze black beauty roeleert ook:
[afbeelding]
bouncen?

Ik weet dat als je met een BX in de hoogste stand over een drempel heen raust, het ding gaat vliege
pi_26158245
Update: hier wat foto's van mijn oranje GSpecial uit 1975, die WEL hard is. Ik denk dat ik dat gekke ding houd, want ik heb 'm voor 99 gekocht, met alleen een kapotte motor (heb die motor op 2 cilinders aan 't lopen door een truuk ) maar anyway, tis gewoon een leuke basis, en ik vind een type 1 zowiezo mooier dan een type 2 of een GSA.







De GS X3 is nog steeds te koop, voor 300. Voor de echte restaurateur.
pi_26158953
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:00 schreef Alcyone het volgende:

[..]

bouncen?

Ik weet dat als je met een BX in de hoogste stand over een drempel heen raust, het ding gaat vliege
Ik zat maar te grappen, ik duide een beetje op deze negerbakken:


  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 00:48:46 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26286743
Lijkt me op zich wel grappig ja. Het probleem os alleen dat de vering op zich vrij zacht is waardor je meer de vering indrukt dan je auto lanceert. En ik vraag me af hoe snel en waar het eerste metaal gaat scheuren of verbuigt tot een wokkel ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_26290174
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:41 schreef Tr0ublegum het volgende:
[afbeelding]

@fulcrum : in deze ga ik binnenkort weer rondtuffen
!!!!!

Helaas staat mijn Citroen een beetje stil, omdat ik nu een auto van de zaak heb, helaas geen citroen . Ik ben woensdag wel naar de C4 wezen kijken (aangezien ik binnenkort een nieuwe auto mag uitzoeken) en die vind ik dus echt geweldig. Zal waarschijnlijk de Berline VTR+ (met Navidrive systeem) of de Berline Exclusive worden (met meedraaiende Xenon verlichting ). Helaas mag de Coupé niet .
pi_26307064
quote:
Op zondag 17 april 2005 00:48 schreef 2cv het volgende:
Lijkt me op zich wel grappig ja. Het probleem os alleen dat de vering op zich vrij zacht is waardor je meer de vering indrukt dan je auto lanceert. En ik vraag me af hoe snel en waar het eerste metaal gaat scheuren of verbuigt tot een wokkel ...
Ik snap je even niet. Heb je het nu over een Citroën? In de hoogste stand heeft die namelijk alleen vering van de banden, de rest geeft niets mee.
pi_26308213
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_26312339
quote:
Bijzondere is niet echt de 4wielaandrijving, maar des te meer het model: 4TC
Zijn maar 200 van geproduceerd, erg zeldzaam dus. En met 200pk ook best vooruit te branden



Aan één kant zonde als je met zoiets gaat rijden... toch zou ik heel graag eens in eentje willen blazen
pi_26317587
Jep, die zou ik ook wel ens op z'n staart willen trappen hoor! Dat moet toch al een belevenis op zich zijn! Jammer van 't prijskaartje
watch like nobody's dancing
  maandag 18 april 2005 @ 13:41:34 #71
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_26321511
http://www.blikwerk.nl/

Dit is een site van een garage die zich specialiseert in de restauratie van DS'en en dergelijke. Kijk vooral even bij het kopje "Projecten" . Mooi foto's van enkele restauratie projecten
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:08:33 #72
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_26347638
Belangrijk nieuws.
De Citroen C4 is door de ANWB uitgeroepen tot trekauto van het jaar 2005.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_26353197
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:08 schreef minkuukel het volgende:
Belangrijk nieuws.
De Citroen C4 is door de ANWB uitgeroepen tot trekauto van het jaar 2005.
Vreemd. Van de Xantia vond ik het logisch vanwege de hydropneumatische vering. De C4 heeft van die vervloekte schroefveren.
pi_26354182
Mijn trekauto van het jaar! :-)



Ik heb dit caravanetje gekocht om achter mijn GS te hangen trouwens, maar die heeft nog geen haak dus heb ik haar maar met de 2cv opgehaald. (trok veel bekijks!)
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2005 @ 20:38:08 #75
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26357460
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:19 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Ik snap je even niet. Heb je het nu over een Citroën? In de hoogste stand heeft die namelijk alleen vering van de banden, de rest geeft niets mee.
In de hoogste stand ja Je zal, om te 'lanceren' eerst naar de laagste stand moeten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_26357673
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:38 schreef 2cv het volgende:

[..]

In de hoogste stand ja Je zal, om te 'lanceren' eerst naar de laagste stand moeten.
Niet echt. In de laagste stand rij je alleen maar je subframe en je bodem aan gort. Lijkt me een rottig einde.
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2005 @ 21:05:40 #77
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26358079
Okee, misschien niet de laagste stand, mar als je vanuit de rij-stand omhoog schiet (heb je een flinke pomp voor nodig!) om je Cit met de voetjes van de vloer te lanceren, drukt het gas in de veerbollen samen. Pas daarna gaat ja Cit omhoog, maar dan is alle energie al gebruikt om het gas samen te persen (bolletjes zullen lekker warm worden).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_26359447
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:05 schreef 2cv het volgende:
Okee, misschien niet de laagste stand, mar als je vanuit de rij-stand omhoog schiet (heb je een flinke pomp voor nodig!) om je Cit met de voetjes van de vloer te lanceren, drukt het gas in de veerbollen samen. Pas daarna gaat ja Cit omhoog, maar dan is alle energie al gebruikt om het gas samen te persen (bolletjes zullen lekker warm worden).
Een Cit in de hoogste stand heeft nog bar weinig aan z'n veerbollen, dat komt door de hoek die de draagarmen maken ten opzichte van de scharnierpunten. Druk maar eens met je onderarm horizontaal je vingertoppen op de rand van de tafel omlaag. Doe nu hetzelfde met maar dan met je onderarm omhoog, onder een hoek van 60 graden. Gaat niet echt makkelijk meer zoals je merkt.
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 22:20:39 #79
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26462341
Hmz ... Desondanks zie ik nog niet zo snel een springende Cit. Anders zou het vast al eens gedaan zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_26469630
Afgelopen donderdag (volgens mij) in het Eindhovens Dagblad (lag in de trein) stond een aankondiging voor een artikel de dag er na in het auto-katern ofzo. Ik vond 't wel geinig, dus effe uitgescheurd:

ED| AUTO

Toyota bouwde zijn nieuwe aygo samen met Citroën en Peugeot. Het resultaat is een matige Toyota. Of een goede Citroën.



Volgens mij hebben de heren van het ED dus niet bepaald een zwak voor de citroëns. Heb het hele artikel helaas niet wel nog even gekeken maar bij de lokale supermarkt hadden ze die niet.
watch like nobody's dancing
pi_26480888
Dat zelfde dagblad heeft ook een zgn lelijkste auto verkiezing op zijn site staan.

klik hier

In de cat. <1980 staat NB de Ami 6 op nr 4! Ook komen de BMW Isetta, de Trabi, Reno 4 en de 2cv in de lijst voor.

in de cat 1980>1990 staat de Axel op 1, gevolgd door de Lada Niva (de mooiste Lada ooit! imo)

Dit zijn allemaal auto's die ik toch behoorlijk kan waarderen, ik kan in ieder geval veel lelijkere modellen bedenken.
Heeft Eindhoven geen smaak???

pi_26484290
tvp...
pi_26486627
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:20 schreef 2cv het volgende:
Hmz ... Desondanks zie ik nog niet zo snel een springende Cit. Anders zou het vast al eens gedaan zijn.
Dat zeg ik, iemand heeft het gedaan met een BX.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 18:08:17 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26703459
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:28 schreef patje74 het volgende:
Dat zelfde dagblad heeft ook een zgn lelijkste auto verkiezing op zijn site staan.

klik hier

In de cat. <1980 staat NB de Ami 6 op nr 4! Ook komen de BMW Isetta, de Trabi, Reno 4 en de 2cv in de lijst voor.

in de cat 1980>1990 staat de Axel op 1, gevolgd door de Lada Niva (de mooiste Lada ooit! imo)

Dit zijn allemaal auto's die ik toch behoorlijk kan waarderen, ik kan in ieder geval veel lelijkere modellen bedenken.
Heeft Eindhoven geen smaak???

Ik denk dat ze niet naar de onbekende auto's hebben gekeken. Ik zag vanmiddag in de Veronica-gids een gedrocht ...
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:09 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Dat zeg ik, iemand heeft het gedaan met een BX.
Pics ? Info ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_26703962
quote:
Op zondag 17 april 2005 09:51 schreef pAin het volgende:

[..]

!!!!!

Helaas staat mijn Citroen een beetje stil, omdat ik nu een auto van de zaak heb, helaas geen citroen . Ik ben woensdag wel naar de C4 wezen kijken (aangezien ik binnenkort een nieuwe auto mag uitzoeken) en die vind ik dus echt geweldig. Zal waarschijnlijk de Berline VTR+ (met Navidrive systeem) of de Berline Exclusive worden (met meedraaiende Xenon verlichting ). Helaas mag de Coupé niet .
Tip! Haal een ander merk
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 18:35:43 #86
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26704131
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:28 schreef TGT het volgende:

[..]

Tip! Haal een ander merk
Tip: post hier niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_26706921
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:35 schreef 2cv het volgende:

[..]

Tip: post hier niet.
Hoezo, ik lig wederom weer dubbel van het lachen!
Hoe kom je er op....
pi_26713439
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:28 schreef TGT het volgende:

[..]

Tip! Haal een ander merk
Neej .

Citroen . Vandaag toch maar weer eventjes mn Saxotje gestapt...... Dat bochtenwerk , dat naaimachinegeluid bij hoge toeren , elke keer als je er naar kijkt hem nog mooier vinden , de harde stoelen waarvan je rugpijn hebt na een ritje van 120 kilometer , de geluidsinstallie die er in zit .

Oftewel: !
pi_26714328
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:29 schreef pAin het volgende:

[..]

Neej .

Citroen . Vandaag toch maar weer eventjes mn Saxotje gestapt...... Dat bochtenwerk , dat naaimachinegeluid bij hoge toeren , elke keer als je er naar kijkt hem nog mooier vinden , de harde stoelen waarvan je rugpijn hebt na een ritje van 120 kilometer , de geluidsinstallie die er in zit .

Oftewel: !
De hydropneumatische vering
pi_26718819
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:35 schreef 2cv het volgende:

[..]

Tip: post hier niet.
Doe t lekker toch.. Enne om nog ff wat mooie reacties uit te lokken: VW
pi_26719293
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:59 schreef pAin het volgende:
In een Saxo??
die mis je inderdaad, helaas jongen
pi_26719318
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:11 schreef TGT het volgende:

[..]

Doe t lekker toch.. Enne om nog ff wat mooie reacties uit te lokken: VW
Alsof wij ermee zitten dat jij VW goed vindt
pi_26719586
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:39 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Alsof wij ermee zitten dat jij VW goed vindt
Dammit man zo'n reactie zoek ik niet
pi_26721810
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:38 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

die mis je inderdaad, helaas jongen
Ik mis niks, ik weet niet eens hoe het rijd .
pi_26739555
Rijdt er iemand saxo 1.4i vts?
Ben namelijk benieuwd naar de rij-eigenschappen ivm eventuele aankoop
pi_26750931
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:08 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik denk dat ze niet naar de onbekende auto's hebben gekeken. Ik zag vanmiddag in de Veronica-gids een gedrocht ...
[..]

Pics ? Info ?
Zet een BX in de hoogste stand en raus met 50 over een drempel. Hoe moeilijk kan dat zijn? Ik ga het met mijn Digit niet voordoen.
pi_26751351
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:28 schreef dadra het volgende:
Rijdt er iemand saxo 1.4i vts?
Ben namelijk benieuwd naar de rij-eigenschappen ivm eventuele aankoop
Ik heb er zelf eentje .

De mijne komt uit Oktober 2001, aangekocht in Juli 2004. Toen ik de eerste keer instapte vond ik het in de eerste plaats allemaal wel wat spartaans; harde stoelen, hard plastic etc etc. Maar wanneer je in dat ding begint te rijden . Ze ligt echt als een blok op de weg, de acceleratie is niet spectaculair, maar dat kan je ook niet verwachten van een 1.4.

Het ligt natuurlijk aan de algehele staat van de auto die je gaat bekijken, maar wanneer die goed is, ga je zeker veel plezier eraan beleven .
pi_26752480
Ik ga morgen proefrijden in een 2001 model (met airco )
Ben benieuwd. Ik heb eigenlijk gekozen voor deze auto vanwegen de zuinigheid(benzine), lage wegenbelasting en goedkope verzekering...........en vanwege (wat ik gelezen en gehoord heb) de prima wegligging.
pi_26752987
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:38 schreef dadra het volgende:
Ik ga morgen proefrijden in een 2001 model (met airco )
Ben benieuwd. Ik heb eigenlijk gekozen voor deze auto vanwegen de zuinigheid(benzine), lage wegenbelasting en goedkope verzekering...........en vanwege (wat ik gelezen en gehoord heb) de prima wegligging.
Cool, dus ook eentje van het laadste model . Vind ik zelf mooier dan de 1ste gen. Wegenbalsting is idd laag, ik betaal 46 euro per kwartaal wegenbelasting. Verzekering is niet direct goedkoop, ligt aan je schadevrije jaren enzo. Ik koch mn Saxo toen ik 19 was, betaal nu nog steeds hetzelfde; 110 euro per maand (all-risk bij Aegon). Het bezineverbuik is ok, maar ik vond het zelf net aan de hoge kant, maar dat zal wel zijn omdat ik hem altijd ietsje verder doortrapte dan nodig was .

1.4i-tjes met airco zijn trouwens vrij zeldzaam, waarvan ik er 1tje heb .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')