Dat vraag ik me ook af, al schijnt het volgens enkelen in dit topic normaal gedrag te zijn en is het helemaal niet bedreigend, zeker niet als er ook nog eens een mal wijf tegen je auto schopt.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:31 schreef SCH het volgende:
[..]
waarom rijd je in vredesnaam iemand klem die langzaam rijdt??????
Ongelovelijk!! Volgens mij is de hel bevroren nu! Had nooit gedacht dat ik et ooit met je eens zou zijnquote:Op maandag 28 maart 2005 21:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Is niet helemaal onwaar toch?
Het is triest dat het zo gelopen is maar waarom rijd je in vredesnaam iemand klem die langzaam rijdt??????
Waren ze van de politie ofzo?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:32 schreef ScienceFriction het volgende:
Waarschijnlijk om diegen tot stilstand te dwingen...
Je zou niet zo snel mogelijk weg willen uit die situatie?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok. Mijn antwoord is dat ik niet weet wat ik zou doen in zo'n situatie.
Dus het is niet goed te praten, maar jij zou je ook niet melden?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:32 schreef Refragmental het volgende:
Dat ie zich niet meld bij de politie is absoluut NIET goed te praten, maar heeft echt 0,0 met "voor eigen rechter spelen" te maken.
Overigens zou ik me ook 2 keer bedenken om me te melden bij de politie. Als johnny al zo agressief reageert op een akkefietje in het verkeer, hoe reageert ie dan wel niet na het zien doodgaan van z'n vriendin? Die slaat je geheid kapot als ie de kans krijgt.
En mijn vraag was, op basis waarvan?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:30 schreef ScienceFriction het volgende:
Het gaat erom wie de good guy en bad guy is bij dergelijke situaties.
Ik denk dat jij wel een erg merkwaardige kijk op de zaken hebt. Ik heb voornamelijk gelezen dat het wijf het aan het eigen gedrag had te danken, hetgeen ik overigens onderstreep.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:18 schreef Vow het volgende:
[..]
Niet, maar het recht in eigen hand nemen wordt door een gedeelte van de users erg toegejuigd.
Dat is geen logische vraag, dat is een absurd idee. Jij hebt kennelijk maar niet in de gaten om wat voor situatie het hier gaat. Tip, ga eens met de famillie Tokkie praten als ze niet dronken zijn, dan snap je het direct.quote:Logische vraag is waarom zij dan niet tot held wordt uitgeroepen. Hoe werkt het dat iemand de ene keer wel een lintje verdiend en de andere keer niet.
Wel eens gehoord van oorzaak en gevolg? Het stupide gedrag van die vrouw is haar eigen doodsvonnis geworden. Verder, maar dan moet je wel lezen, staat op meerdere punten in dit topic dat van opzettelijk doodrijden waarschijnlijk geen sprake is. Denk je eens in, je rijdt ergens op een weg, keurig de daar geldende maximumsnelheid, plotseling wordt je ingehaald, klemgereden, er springt iemand duidelijk buiten zinnen uit die andere auto en begint ongecontroleerd te schelden en bovendien tegen je auto te schoppen. Dan blijf jij natuurlijk rustig staan? Of ga je proberen weg te komen?quote:En er staat ook niks in de wet over het doodrijden van iemand. Blijkbaar is het trappen tegen een auto na ergerlijk weggedrag verwerpelijker dan iemand doodrijden omdat die tegen je auto schopt.
Sorry hoor, je lult uit je nek.quote:Erg consequent zijn de voorstanders van eigenrichting niet vind ik.
Je maakt een afweging tussen beide partijen. Wat hebben ze gedaan en onder welke omstandigheden. Je baseert je oordeel op de informatie die je krijgt. In dit geval lijkt het erop dat de vrouw en haar vriend zich niet erg normaal gedroegen. Ze rijden iemand verdorie klem!!! Omdat ze het niet eens zijn met zijn rijstijl???? En klemrijden en tegen auto's aanschoppen is wel normaal?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:33 schreef Vow het volgende:
[..]
Nee en omdat hij is doorgereden en zich nog niet heeft gemeld is het waarschijnlijk dat hij zal worden aangeklaagd wegens doodslag.
Is dat dan terecht of onterecht?
(Die vraag sluit aan bij mijn punt: er is hier totaal geen logica in te ontdekken)
Is dat juridisch zo?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:33 schreef Vow het volgende:
Nee en omdat hij is doorgereden en zich nog niet heeft gemeld is het waarschijnlijk dat hij zal worden aangeklaagd wegens doodslag.
Dat is niet te zeggen zolang het niet duidelijk is wat er nu precies is gebeurt.......quote:Op maandag 28 maart 2005 21:33 schreef Vow het volgende:
[..]
Ik kan daar alleen maar een speculatief antwoord op geven.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je zou niet zo snel mogelijk weg willen uit die situatie?
Het heet perceptiequote:Op maandag 28 maart 2005 21:35 schreef Vow het volgende:
[..]
En mijn vraag was, op basis waarvan?
Nattevingerwerk imo.
Geef dat speculatieve antwoord dan maar.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan daar alleen maar een speculatief antwoord op geven.
Het doorrijden na een ongeval is een totaal apart vergrijp. Een noodweer exces verandert dan echt niet naar moord of doodslag.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:33 schreef Vow het volgende:
[..]
(Die vraag sluit aan bij mijn punt: er is hier totaal geen logica in te ontdekken)
Ik zou waarschijnlijk proberen om de boel te sussen. En 112 bellen.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Geef dat speculatieve antwoord dan maar.
Het is absoluut niet goed te praten.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus het is niet goed te praten, maar jij zou je ook niet melden?.
Lees deze reactie nog eens:quote:Op maandag 28 maart 2005 21:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het doorrijden na een ongeval is een totaal apart vergrijp. Een noodweer exces verandert dan echt niet naar moord of doodslag.
Zou leuk zijn. Je steelt iets, je wordt aangehouden maar rent weg en ontsnapt, vervolgens staat de politie voor de deur en je wordt aangehouden wegens mishandeling (want jah, je rende weg en melde je niet bij de politie, dus dan is het plots een erger vergrijp). Slaat totaal nergens op zoals je ziet.
En verder vraag ik maar weer eens... wtf heeft dit gehele voorval met "voor eigen rechter spelen" te maken?
quote:Op maandag 28 maart 2005 20:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Och. Gezien het optreden van het OM de laatste tijd, waarin slachtoffers al bijna gezien worden als daders, kan ik het me goed voorstellen dat deze man geen zin heeft in dergelijke toestanden.
Hij weet hoe het écht gebeurd is. Wanneer hij vindt dat hij inderdaad uit noodweer gehandeld heeft, is er ook geen sprake van echte wroeging. Dan kan hij met z'n geweten wel in 't reine komen, is zijn eigen rechter, en heeft geen bevestiging van een échte rechter nodig.
Jammer dat ie dan alleen de rest van z'n leven met een groot geheim moet leven.
Zit geen grapjes te maken!!!!quote:Op maandag 28 maart 2005 21:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou waarschijnlijk proberen om de boel te sussen. En 112 bellen.
En dan maar hopen dat ze je niet uit de auto trekken om je in elkaar te slaan uit enthousiasme omdat je de politie beldequote:Op maandag 28 maart 2005 21:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zei al, puur speculatief antwoord!quote:Op maandag 28 maart 2005 21:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat ze je niet uit de auto trekken om je in elkaar te slaan uit enthousiasme omdat je de politie belde![]()
Ik hoorde een dergelijk verhaal van iemand van * slachtofferhulp *![]()
Het type Johnny en Anita dat al opgefokt raakt door iemand die te langzaam rijdt valt echt niet te sussen, geloof me maar. Zijn eerder types die er blind op los beginnen te slaan.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |