Welk asociale rijgedrag? De man reed daar gewoon rustig, of is dat ook al asociaal? Verder, waar staat in de wet dat je iemand mag klemrijden? of tegen zijn auto mag schoppen?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:03 schreef Vow het volgende:
[..]
Is er eindelijk iemand die het associale rijgedrag van anderen niet meer pikt en in actie komt, het daarbij ook nog met haar leven moet bekopen, wordt ze verketterd...
Je zou eerder zeggen dat Nederland is ontdaan van een element waar ik mij als nederlander voor schaam. Dat wijf als heldin neerzetten is wel het ultieme zeg. Geloof je daar zelf eigenlijk wel in?quote:Je zou zeggen dat Nederland er in deze vrouw weer een nieuwe held bijheeft. Iemand die van zich afbijt, zich niet langer de mond laat snoeren en zelf iets doet omdat de lakse overheid het verzaakt.
Het is dus een agressief stuk vreten. Ze heeft met haar gore graftengels van andermans spullen af te blijven. En er is geen minister die heeft gezegd dat je een auto een rotschop mag geven.quote:En heeft zij ook niet gedaan wat de minister heeft gezegd dan? "Geef ze een rotschop!" Ze heeft niet eens de man geschopt, alleen de auto maar.
Wie zegt dat iemand die het gedrag van dat kutwijf vertoont een held is?quote:Dus waarom de ene keer een held en de andere keer een domme loser?
Okay, jouw bijdragen over het artikel:quote:Op maandag 28 maart 2005 21:10 schreef Lienekien het volgende:
Daarvoor al. En als je dat ongeloofwaardig vindt, lees dan nog maar eens mijn bijdragen aan deze hele discussie terug.
quote:Op maandag 28 maart 2005 20:15 schreef Lienekien het volgende:
Ja, zeker interessant. Heb je er ook een bron bij?
Ik vind het inderdaad ongeloofwaardig.quote:Op maandag 28 maart 2005 20:35 schreef Lienekien het volgende:
Bron gevonden hoor! Zegt mij genoeg! Initiatief van Nieuw Rechts![]()
Prima.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Okay, jouw bijdragen over het artikel:
[..]
[..]
Ik vind het inderdaad ongeloofwaardig.
De discussie ga je uit de weg door te zaniken over de bron in plaats van over de inhoud van het artikel.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat ik de discussie uit de weg ga, of wel?
En ik zanikte niet over de bron, ik vroeg er heel vriendelijk naar. Ik dacht dat het op dit forum bon ton was om altijd je bronnen te vermelden.
Niet, maar het recht in eigen hand nemen wordt door een gedeelte van de users erg toegejuigd.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:12 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Welk asociale rijgedrag? De man reed daar gewoon rustig, of is dat ook al asociaal? Verder, waar staat in de wet dat je iemand mag klemrijden? of tegen zijn auto mag schoppen?
Ik discussieer al vanaf pagina 1 ŕ 2 heftig mee in deze thread. Excuses dat ik niet uitgebreid inga op een artikel dat hier wordt geciteerd, maar het moge reeds duidelijk zijn uit mijn eerdere bijdragen dat ik geen voorstander ben van eigen rechter spelen en dat ik er mijn vraagtekens bij plaats of de doodrijder zich kan beroepen op noodweer of noodweer exces.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De discussie ga je uit de weg door te zaniken over de bron in plaats van over de inhoud van het artikel.
Het gaat om het eerst klemrijden en dan ook nog tegen de auto aantrappen omdat ze iemand op asociaal gedrag willen aanspreken.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:18 schreef Vow het volgende:
[..]
Niet, maar het recht in eigen hand nemen wordt door een gedeelte van de users erg toegejuigd.
Logische vraag is waarom zij dan niet tot held wordt uitgeroepen. Hoe werkt het dat iemand de ene keer wel een lintje verdiend en de andere keer niet.
En er staat ook niks in de wet over het doodrijden van iemand. Blijkbaar is het trappen tegen een auto na ergerlijk weggedrag verwerpelijker dan iemand doodrijden omdat die tegen je auto schopt.
Daar is niks over bekend. Dit verzin je gewoon zelf.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:24 schreef Refragmental het volgende:
Wat heeft het "vluchten en daarbij een agressieve vrouw verwonden" overigens met "voor eigen rechter spelen" te maken?
Ik zie daar niks in wat met eigen rechter te maken heeft, eerder iemand die waarschijnlijk doodsangsten doorstond en in paniek is gevlucht.
Wat zou jij doen als je klemgereden bent en 2 idioten belagen je erg agressief?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik discussieer al vanaf pagina 1 ŕ 2 heftig mee in deze thread. Excuses dat ik niet uitgebreid inga op een artikel dat hier wordt geciteerd, maar het moge reeds duidelijk zijn uit mijn eerdere bijdragen dat ik geen voorstander ben van eigen rechter spelen en dat ik er mijn vraagtekens bij plaats of de doodrijder zich kan beroepen op noodweer of noodweer exces.
Het maakt wel een verschil of hij na het doorrijden zich alsnog meldt bij de politie of zich schuilhoudt.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:24 schreef Refragmental het volgende:
Wat heeft het "vluchten en daarbij een agressieve vrouw verwonden" overigens met "voor eigen rechter spelen" te maken?
Ik zie daar niks in wat met eigen rechter te maken heeft, eerder iemand die waarschijnlijk doodsangsten doorstond en in paniek is gevlucht.
De man in de rode Honda is klemgereden en die vrouw stond tegen de auto aan te schoppen... da's dan nog de milde versie van de vriend van de inmiddels overleden Anita...quote:Op maandag 28 maart 2005 21:26 schreef Vow het volgende:
[..]
Daar is niks over bekend. Dit verzin je gewoon zelf.
Waarom vraag je dat?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je klemgereden bent en 2 idioten belagen je erg agressief?
Dus als je het recht in eigen hand neemt moet je het op een sociale manier doen?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:25 schreef ScienceFriction het volgende:
De overreden vrouw is dus zelf ook erg asociaal geweest. Dát is het verschil.
Ik raad je aan om dit topic vanaf pagina 1 te lezenquote:Op maandag 28 maart 2005 21:26 schreef Vow het volgende:
[..]
Daar is niks over bekend. Dit verzin je gewoon zelf.
Het gaat erom wie de good guy en bad guy is bij dergelijke situaties. Als je de vraag even leest dan begrijp je dat. Ik geef geen waardeoordeel, slechts een observatie.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:28 schreef Vow het volgende:
[..]
Dus als je het recht in eigen hand neemt moet je het op een sociale manier doen?
Is niet helemaal onwaar toch?quote:Op maandag 28 maart 2005 20:43 schreef D.Rose het volgende:
had iemand al 'eigen schuld, dikke bult' geroepen?
Omdat ik het wil weten.quote:
Waarschijnlijk om diegen tot stilstand te dwingen...quote:Op maandag 28 maart 2005 21:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Is niet helemaal onwaar toch?
Het is triest dat het zo gelopen is maar waarom rijd je in vredesnaam iemand klem die langzaam rijdt??????
Ok. Mijn antwoord is dat ik niet weet wat ik zou doen in zo'n situatie.quote:
Dat ie zich niet meld bij de politie is absoluut NIET goed te praten, maar heeft echt 0,0 met "voor eigen rechter spelen" te maken.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het maakt wel een verschil of hij na het doorrijden zich alsnog meldt bij de politie of zich schuilhoudt.
Nee en omdat hij is doorgereden en zich nog niet heeft gemeld is het waarschijnlijk dat hij zal worden aangeklaagd wegens doodslag.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:28 schreef ScienceFriction het volgende:
De vriend en zijn vriendin hadden in elk geval wel een punt dat deze man maar weer eens rijlessen moet gaan nemen... want iemand overrijden... nee dat mag niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |