1. Wat is er gevaarlijk aan die tweewielersquote:Op maandag 4 april 2005 10:41 schreef LesbieMeid het volgende:
De politie moet veel meer controleren op die gevaarlijke tweewielers. Ook moeten ze veel sneller overgaan tot het intrekken van het rijbewijs. Mijn auto kán 160, maar waarom zou ik dat rijden? Veel te gevaarlijk, gebruikt veel benzine en ik wil geen boetes of mijn rijbewijs kwijt.
Door het verschil in snelheid komen ongelukken. In D rij ik ook niet keurig 100/120 want dan word ik links en rechts voorbijgescheurd. Hier in NL rijden de meeste mensen wel netjes op een paar macho's na.quote:Op maandag 4 april 2005 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
4. 160 is gevaarlijk, waarom is het op de meeste stukken op de Autobahn in Duitsland dan toegestaan? En daar gebeuren echt niet meer ongevallen, integendeel.
Je geeft geen antwoord, WAAROM is 160 gevaarlijk dan? En 120 niet? Dus als je op een geheel lege snelweg 160 rijdt ben je gevaarlijk bezig? Want dat zeg je.quote:Op maandag 4 april 2005 10:52 schreef LesbieMeid het volgende:
[..]
Door het verschil in snelheid komen ongelukken. In D rij ik ook niet keurig 100/120 want dan word ik links en rechts voorbijgescheurd. Hier in NL rijden de meeste mensen wel netjes op een paar macho's na.
op twee wielen kan je minder snel uitwijken dan met vier wielenquote:Op maandag 4 april 2005 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
1. Wat is er gevaarlijk aan die tweewielers
kennelijk leren ze niks van een weekje zonder rijbewijs, geldt zowel voor tweewielers als auto'squote:2. NOG sneller rijbewijs innemen
zoals ik al zei: verschil in snelheid. Op een provinciale weg verwacht een zijweg niet dat er een tweewieler komt aanscheuren met 160, 160 is niet gevaarlijk, wel als de rest 80 rijdtquote:3. Waarom is 160 gevaarlijkerOmdat je geleerd is dat 120 de wettelijke maximumsnelheid is? Dus is 160 automatisch gevaarlijk? MEID, krijg eens een beetje eigen inzicht.... typisch weer een rund dat rijdt zoals het haar geleerd is.. geheel zonder eigen inzicht, DAT zijn de gevaarlijkste weggebruikers imo en NIET de motorrijders.
zie 3.quote:4. 160 is gevaarlijkWaarom is het op de meeste stukken op de Autobahn in Duitsland dan toegestaan? En daar gebeuren echt niet meer ongevallen, integendeel.
dat komt omdat mensen hun kinderen niet bij zich kunnen houdenquote:5. De meeste ongevallen gebeuren nog steeds onder de 50km/h
Absoluut niet waar, op 2 wielen ben je VELE malen wenbaarder dan een koekblik die veel breder, langer en zwaarder isquote:Op maandag 4 april 2005 11:00 schreef LesbieMeid het volgende:
[..]
op twee wielen kan je minder snel uitwijken dan met vier wielen
Wat valt er te leren dan? Dat je rustiger moet rijden? Geloof me... het is soms gewoon TE verleidelijk om dat gas eens open te draaien. Word je gepakt heb je gewoon pech. Je kan voor jezelf een grens stellen van maximaal 30km/h te hard bijvoorbeeld... of anders naar Duitsland gaan.quote:kennelijk leren ze niks van een weekje zonder rijbewijs, geldt zowel voor tweewielers als auto's
Nogmaals, weten waar je het doet... 160 op een praktische lege weg zonder zijweggetjes is no problem. Als je motorrijdt moet je wel het vermogen hebben om de situatie in te schatten vind ik.quote:zoals ik al zei: verschil in snelheid. Op een provinciale weg verwacht een zijweg niet dat er een tweewieler komt aanscheuren met 160, 160 is niet gevaarlijk, wel als de rest 80 rijdt
Dat komt omdat je binnen de bebouwde kom o.a. veel meer moet kijken (in spiegels) en dat vergeten de meeste automobilisten... en daar zijn motorrijders voor 90% de dupe van.quote:dat komt omdat mensen hun kinderen niet bij zich kunnen houden
quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:12 schreef Rietvaerder het volgende:
overigens ben ik niet agressief maar word gewoon zooooooooo ontzettend moe van die moralistische reacties.
Vind inderdaad dat ze eens strenger moeten gaan controleren op fietsen... vaak rijden zonder licht, geen richting aangeven, door rood rijden etc. etc.quote:Op maandag 4 april 2005 10:41 schreef LesbieMeid het volgende:
De politie moet veel meer controleren op die gevaarlijke tweewielers. Ook moeten ze veel sneller overgaan tot het intrekken van het rijbewijs. Mijn auto kán 160, maar waarom zou ik dat rijden? Veel te gevaarlijk, gebruikt veel benzine en ik wil geen boetes of mijn rijbewijs kwijt.
Maar met een vierwieler kan je wel degelijk sneller uitwijken dan met een tweewielerquote:Op maandag 4 april 2005 18:16 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Vind inderdaad dat ze eens strenger moeten gaan controleren op fietsen... vaak rijden zonder licht, geen richting aangeven, door rood rijden etc. etc.
Ze zouden idd verplicht een rijbewijs voor fietsers moeten gaan maken, zodat 'ie ook weer ingetrokken kan worden.
En wielrenners moeten ze echt zwaar op snelheid controleren. Overal maximum 20 km p/h. Harder? Rijbewijs kwijt en fikse boete en nog eens een taakstraf er overheen...
Bah, gevaarlijke fietsers
quote:Op maandag 4 april 2005 11:00 schreef LesbieMeid het volgende:
[..]
op twee wielen kan je minder snel uitwijken dan met vier wielen
Ben je nou nog bezig met dat topic kicken? Je zit gewoon reacties uit te lokken. Snap niet wat je daar aan hebt maar goed. Sjonge, je krijgt misschien een paar fok!kers op de kast, en dan voel je je een flinke vent, maar terug in de real world ben je nog steeds je rijbewijs + motor kwijt + een boete die je moet betalen...nou nou, dan heb je er wat aan hoor. Die fok!kers liggen er na 5 min niet meer wakker van, jij wel.quote:
Ehm, ik kickte het topic niet maar Alvilonquote:Op vrijdag 8 april 2005 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ben je nou nog bezig met dat topic kicken? Je zit gewoon reacties uit te lokken. Snap niet wat je daar aan hebt maar goed. Sjonge, je krijgt misschien een paar fok!kers op de kast, en dan voel je je een flinke vent, maar terug in de real world ben je nog steeds je rijbewijs + motor kwijt + een boete die je moet betalen...nou nou, dan heb je er wat aan hoor. Die fok!kers liggen er na 5 min niet meer wakker van, jij wel.
Enne, ik rijbewijs + motor kwijt? Wist ik niet eens joh, en ik maar denken dat dat roze papiertje gewoon in mn mapje zit en mn motor gewoon in de schuur zatquote:
quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
dus als je dat risico x veel auto's afzet tegen op een motor met 160 over een snelweg gaan rijden, en je besluit dan toch om dat te doen, dan ben je debiel bezig. Klaar.
Dat valt wel mee, gezien het feit dat ik minimaal 240km per dag rij omdat ik door zowat heel Nederland zit. Dat houdt niet in dat ik dan maar 160 moet gaan rijden omdat ik nou toevallig veel op de weg zit. Ik snap je punt dus ook niet.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:22 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Jij zit zeker niet vaak op de snelweg, 160 km/u reed ik met de auto ook dagelijks, is niets bijzonders..
Ik dacht inderdaad dat jij de TS was. Dat is dus niet zo, maar dat verandert nog niets aan wat ik zeg. Je bent net zo goed bezig om de actie hardrijden etc etc goed te praten. Jij bent ook steeds bezig over verkeersinzicht etc, dus mijn punt verandert helemaal niets.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:12 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ehm, ik kickte het topic niet maar Alvilon
[..]
Enne, ik rijbewijs + motor kwijt? Wist ik niet eens joh, en ik maar denken dat dat roze papiertje gewoon in mn mapje zit en mn motor gewoon in de schuur zat![]()
Wist ook niet dat ik een boete moest betalen. En ook wist ik niet dat mijn motor de 300 haalt.... sjeez, jij mag mijn persoonlijke helderziende worden Coolguy![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 april 2005 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, gezien het feit dat ik minimaal 240km per dag rij omdat ik door zowat heel Nederland zit. Dat houdt niet in dat ik dan maar 160 moet gaan rijden omdat ik nou toevallig veel op de weg zit. Ik snap je punt dus ook niet.
Gevaarlijke gekquote:Op vrijdag 8 april 2005 16:33 schreef Patrick281 het volgende:
...
Met de motor reed ik tot voor kort (vorige week verkocht) iedere week 200 km/u en harder in Nederland.
Volgens mij is dit de topickicker.....quote:Op vrijdag 8 april 2005 15:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik dacht inderdaad dat jij de TS was. Dat is dus niet zo, maar dat verandert nog niets aan wat ik zeg. Je bent net zo goed bezig om de actie hardrijden etc etc goed te praten. Jij bent ook steeds bezig over verkeersinzicht etc, dus mijn punt verandert helemaal niets.
Ik snap heus wel dat het feit dat ik dacht dat jij de TS was aantrekkelijker is om zogenaamd gevat op te reageren, want dat is natuurlijk makkelijker dan inhoudelijk reageren, want dat doe je niet. Je keurt het nog steeds goed, en je blijft ook bezig met topickicken zoals iemand anders hier al aanhaalde, blijkbaar om je eigen gelijk te kunnen behalen.
4 > 8 aprilquote:
De kans dat jij een verkeerd rijdende automobilist tegenkomt is zoveel malen groter dan dat je een verkeerd rijdende motorrijder tegenkomt doordat er veel meer automobilisten dan motorrijders zijn in het verkeer. Hierdoor LIJKt het dat % automobilisten dat niet kan rijden veel hoger is dan het aantal motorrijders dat niet kan rijden, wat niet waar is, daarom hebben de meeste motorrijders zo'n bedroefende hekel aan automobilisten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:48 schreef PatrickM het volgende:
Automobilisten zijn m'n helden![]()
Zo'n fantastisch inzicht in het verkeer
NOT![]()
Waarom? Dit heb ik net meegemaakt
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |