abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2005 @ 10:50:45 #177
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25972184
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:41 schreef LesbieMeid het volgende:
De politie moet veel meer controleren op die gevaarlijke tweewielers. Ook moeten ze veel sneller overgaan tot het intrekken van het rijbewijs. Mijn auto kán 160, maar waarom zou ik dat rijden? Veel te gevaarlijk, gebruikt veel benzine en ik wil geen boetes of mijn rijbewijs kwijt.
1. Wat is er gevaarlijk aan die tweewielers
2. NOG sneller rijbewijs innemen
3. Waarom is 160 gevaarlijker Omdat je geleerd is dat 120 de wettelijke maximumsnelheid is? Dus is 160 automatisch gevaarlijk? MEID, krijg eens een beetje eigen inzicht.... typisch weer een rund dat rijdt zoals het haar geleerd is.. geheel zonder eigen inzicht, DAT zijn de gevaarlijkste weggebruikers imo en NIET de motorrijders.
4. 160 is gevaarlijk Waarom is het op de meeste stukken op de Autobahn in Duitsland dan toegestaan? En daar gebeuren echt niet meer ongevallen, integendeel.
5. De meeste ongevallen gebeuren nog steeds onder de 50km/h
  maandag 4 april 2005 @ 10:52:57 #178
33550 LesbieMeid
sorry boys :)
pi_25972240
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

4. 160 is gevaarlijk, waarom is het op de meeste stukken op de Autobahn in Duitsland dan toegestaan? En daar gebeuren echt niet meer ongevallen, integendeel.
Door het verschil in snelheid komen ongelukken. In D rij ik ook niet keurig 100/120 want dan word ik links en rechts voorbijgescheurd. Hier in NL rijden de meeste mensen wel netjes op een paar macho's na.
  maandag 4 april 2005 @ 10:54:53 #179
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25972291
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:52 schreef LesbieMeid het volgende:

[..]

Door het verschil in snelheid komen ongelukken. In D rij ik ook niet keurig 100/120 want dan word ik links en rechts voorbijgescheurd. Hier in NL rijden de meeste mensen wel netjes op een paar macho's na.
Je geeft geen antwoord, WAAROM is 160 gevaarlijk dan? En 120 niet? Dus als je op een geheel lege snelweg 160 rijdt ben je gevaarlijk bezig? Want dat zeg je.

en de rest van de vragen vergeet je ook voor het gemak maar effe... volgens mij heb je geen IDEE waar je hebt over hebt dus ga fietsen ofzo.
  maandag 4 april 2005 @ 11:00:01 #180
33550 LesbieMeid
sorry boys :)
pi_25972419
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

1. Wat is er gevaarlijk aan die tweewielers
op twee wielen kan je minder snel uitwijken dan met vier wielen
quote:
2. NOG sneller rijbewijs innemen
kennelijk leren ze niks van een weekje zonder rijbewijs, geldt zowel voor tweewielers als auto's
quote:
3. Waarom is 160 gevaarlijker Omdat je geleerd is dat 120 de wettelijke maximumsnelheid is? Dus is 160 automatisch gevaarlijk? MEID, krijg eens een beetje eigen inzicht.... typisch weer een rund dat rijdt zoals het haar geleerd is.. geheel zonder eigen inzicht, DAT zijn de gevaarlijkste weggebruikers imo en NIET de motorrijders.
zoals ik al zei: verschil in snelheid. Op een provinciale weg verwacht een zijweg niet dat er een tweewieler komt aanscheuren met 160, 160 is niet gevaarlijk, wel als de rest 80 rijdt
quote:
4. 160 is gevaarlijk Waarom is het op de meeste stukken op de Autobahn in Duitsland dan toegestaan? En daar gebeuren echt niet meer ongevallen, integendeel.
zie 3.
quote:
5. De meeste ongevallen gebeuren nog steeds onder de 50km/h
dat komt omdat mensen hun kinderen niet bij zich kunnen houden
  maandag 4 april 2005 @ 11:06:51 #181
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25972567
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:00 schreef LesbieMeid het volgende:

[..]

Absoluut niet waar, op 2 wielen ben je VELE malen wenbaarder dan een koekblik die veel breder, langer en zwaarder is
quote:
kennelijk leren ze niks van een weekje zonder rijbewijs, geldt zowel voor tweewielers als auto's
Wat valt er te leren dan? Dat je rustiger moet rijden? Geloof me... het is soms gewoon TE verleidelijk om dat gas eens open te draaien. Word je gepakt heb je gewoon pech. Je kan voor jezelf een grens stellen van maximaal 30km/h te hard bijvoorbeeld... of anders naar Duitsland gaan.
quote:
zoals ik al zei: verschil in snelheid. Op een provinciale weg verwacht een zijweg niet dat er een tweewieler komt aanscheuren met 160, 160 is niet gevaarlijk, wel als de rest 80 rijdt
Nogmaals, weten waar je het doet... 160 op een praktische lege weg zonder zijweggetjes is no problem. Als je motorrijdt moet je wel het vermogen hebben om de situatie in te schatten vind ik.
quote:
dat komt omdat mensen hun kinderen niet bij zich kunnen houden
Dat komt omdat je binnen de bebouwde kom o.a. veel meer moet kijken (in spiegels) en dat vergeten de meeste automobilisten... en daar zijn motorrijders voor 90% de dupe van.

Zie het als wanneer je in een bak met mieren gaat staan en je de opdracht krijgt om te gaan lopen en zo min mogelijk mieren te pletten, hoe meer mieren hoe groter de kans dat je er 1tje plet..
pi_25972787
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:12 schreef Rietvaerder het volgende:

overigens ben ik niet agressief maar word gewoon zooooooooo ontzettend moe van die moralistische reacties.

Volgens mij vind je het heerlijk om automobilisten en zgn moraalridders af te zeiken. Waarom zou je anders keer op keer deze topic-reeks kicken?
  maandag 4 april 2005 @ 11:31:09 #183
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25973018
Het is een discussieforum, niet ?
pi_25981851
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:41 schreef LesbieMeid het volgende:
De politie moet veel meer controleren op die gevaarlijke tweewielers. Ook moeten ze veel sneller overgaan tot het intrekken van het rijbewijs. Mijn auto kán 160, maar waarom zou ik dat rijden? Veel te gevaarlijk, gebruikt veel benzine en ik wil geen boetes of mijn rijbewijs kwijt.
Vind inderdaad dat ze eens strenger moeten gaan controleren op fietsen... vaak rijden zonder licht, geen richting aangeven, door rood rijden etc. etc.
Ze zouden idd verplicht een rijbewijs voor fietsers moeten gaan maken, zodat 'ie ook weer ingetrokken kan worden.

En wielrenners moeten ze echt zwaar op snelheid controleren. Overal maximum 20 km p/h. Harder? Rijbewijs kwijt en fikse boete en nog eens een taakstraf er overheen...

Bah, gevaarlijke fietsers
  maandag 4 april 2005 @ 18:40:30 #185
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25982390
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:16 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Vind inderdaad dat ze eens strenger moeten gaan controleren op fietsen... vaak rijden zonder licht, geen richting aangeven, door rood rijden etc. etc.
Ze zouden idd verplicht een rijbewijs voor fietsers moeten gaan maken, zodat 'ie ook weer ingetrokken kan worden.

En wielrenners moeten ze echt zwaar op snelheid controleren. Overal maximum 20 km p/h. Harder? Rijbewijs kwijt en fikse boete en nog eens een taakstraf er overheen...

Bah, gevaarlijke fietsers
Maar met een vierwieler kan je wel degelijk sneller uitwijken dan met een tweewieler

*PROEST*
pi_26062586
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:00 schreef LesbieMeid het volgende:

[..]

vrijdag 8 april 2005 @ 09:26:12 #187
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26065656
En ze reageerde nooooooit meer......
  Moderator vrijdag 8 april 2005 @ 11:40:43 #188
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_26068442
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:26 schreef Rietvaerder het volgende:
En ze reageerde nooooooit meer......
Ben je nou nog bezig met dat topic kicken? Je zit gewoon reacties uit te lokken. Snap niet wat je daar aan hebt maar goed. Sjonge, je krijgt misschien een paar fok!kers op de kast, en dan voel je je een flinke vent, maar terug in de real world ben je nog steeds je rijbewijs + motor kwijt + een boete die je moet betalen...nou nou, dan heb je er wat aan hoor. Die fok!kers liggen er na 5 min niet meer wakker van, jij wel.

Stel je es niet zo aan. Je ging bijna 300km per uur over een weg waarvan jij dus blijkbaar oordeelde dat dat 'wel kon' en dat kon jij bepalen aan de hand van je inzicht. Nou weet ik niet HOE vaak jij precies zo hard rijdt, maar jij kunt dus echt niet voorspellen wat er zich elke keer zal voordoen op een weg. Je bent namelijk niet helderziend.

De conclusie is en blijft dus gewoon dat je een snelheidsmaniak bent die denkt dat hij wel harder kan en mag rijden dan de wet voorschrijft want hij heeft verkeersinzicht en kan dus prima bepalen of hij ergens wel of niet veel te hard kan rijden. Toegegeven dat je je op vele wegen kunt afvragen of de gestelde snelheidslimiet wel correct is omdat je op sommige wegen inderdaad harder kunt, maar wat je NIET kunt voorzien is of er ergens verkeer op zal duiken, en daar komt dan ook nog eens bij dat je niet kunt voorspellen wat dat verkeer gaat doen als hij je ziet of juist niet ziet! Je kunt nog geeneens bij elke auto met zekerheid zeggen dat hij je gezien heeft, dus als je dat risico x veel auto's afzet tegen op een motor met 160 over een snelweg gaan rijden, en je besluit dan toch om dat te doen, dan ben je debiel bezig. Klaar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_26069685
Ik heb veel respect voor motorrijders. In de file kijk ik altijd aan welke kant ze willen passeren, zodat ik ruimte kan maken. Als ik op een N weg file rijd laat ik altijd ruimte voor me als een motor even moet invoegen tijdens het inhalen en ook heb ik er totaal geen problemen mee als motorrijders doorrijden tot vooraan het stoplicht om als eerste weg te kunnen zijn.

Waar ik geen respect voor heb zijn mensen met onverantwoord gedrag. In de auto of op de motor. En ja, 268 km/u vind ik onverantwoord gedrag, het vervoersmiddel is geen issue in deze.

Wat ik wel hekel is dat ik nu word afgeschilderd als een domme koekblikker. Dit uit zich in het afnemen van mijn respect voor motorrijders, omdat ik in de volgende file-rijdende motorrijder een persoon zie die mij een domme koekblikker vind ipv een medeweggebruiker. Waarom zou ik daar nog ruimte voor maken?

Blijkbaar voelen Rietvaerder en TS zich te verheven omdat ze een tweewieler mogen berijden om kritiek te ontvangen, misschien moet iemand van hun "niveau" ze maar zeggen dat ze fout bezig zijn.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_26070783
Ehm... Pssst! Coolguy!!

Rietvaarder is niet de oorspronkelijkeTS (das die Schwarzwalder oid), en niet degene die met krap 300 gepakt werd!!!

LE-ZEN!

Verder, Rietvaarder, grow some tits.

Wat een klager ben je, ik bedoel, TS is het slachtoffer, niet JIJ, TS is zn rijbewijs misschien kwijt, en een lekkere boete rijker.

Dat het z'n eigen schuld is, geeft ie zelf toe.
Jij bent hier de stoker, jij hitst zelfs de neutralen op.
Met je moraalridders en koekblikkers, je moet wel eens wat nieuwe termen bedenken, deze worden vervelend.

Btw, ik ben ook een 'koekblikker' maar rijd zoals het JULLIE motorrijders blijkbaar het liefst is, ik kijk fatsoenlijk in de spiegels, piemel niet met m'n make-up / haar, bel niet (ook niet handsfree) snij nooit mensen, rij niet te langs of onnodig links, en rij fatsoenlijk door (meestal 140 op snelweg).
Maar bovenal: ik kijk altijd goed uit naar motorrijders, ik laat ze voorgaan, snij ze niet, omdat je hun snelheid slecht kan inschatten, en omdat ze vaak sneller bij je zijn dan je denkt, ik druk ze niet op, en als ze er nog via de vluchtstrook langswillen, doe ik niet moeilijk.
Btw, ik denk erover ook m'n motorrijbewijs te halen. Wordt wellicht volgend jaar aan gewerkt

So don't call me moraalridder of koekblikker, want ik voel me bij beide termen niet aangesproken.

Maar je moet even bij jezelf nadenken. Waar heb je het over? Je houdt een discussie in gang die feitelijk al in deel 1 halverwege was uitgeluld. Alle voors en tegens hebben daar al meermaals de revue gepasseerd.

Daarbij heb JIJ en niet de 1ste TS de tweede en derde delen gestart, puur, in mijn ogen, om maar je gelijk af te dwingen.
Je herhaalt steeds dezelfde argumenten, waar steeds op dezelfde wijze op gereageerd wordt.

Wat is je punt?

Volgens mij alleen stoken.

Dus. Hierbij voor het eerst sinds het begin van mijn FOK! geschiedenis roep ik:

SLOTJE!!!
  vrijdag 8 april 2005 @ 14:12:51 #191
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26072049
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ben je nou nog bezig met dat topic kicken? Je zit gewoon reacties uit te lokken. Snap niet wat je daar aan hebt maar goed. Sjonge, je krijgt misschien een paar fok!kers op de kast, en dan voel je je een flinke vent, maar terug in de real world ben je nog steeds je rijbewijs + motor kwijt + een boete die je moet betalen...nou nou, dan heb je er wat aan hoor. Die fok!kers liggen er na 5 min niet meer wakker van, jij wel.
Ehm, ik kickte het topic niet maar Alvilon
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:38 schreef Alvilon het volgende:

Enne, ik rijbewijs + motor kwijt? Wist ik niet eens joh, en ik maar denken dat dat roze papiertje gewoon in mn mapje zit en mn motor gewoon in de schuur zat

Wist ook niet dat ik een boete moest betalen. En ook wist ik niet dat mijn motor de 300 haalt.... sjeez, jij mag mijn persoonlijke helderziende worden Coolguy
  vrijdag 8 april 2005 @ 14:22:07 #192
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26072250
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
dus als je dat risico x veel auto's afzet tegen op een motor met 160 over een snelweg gaan rijden, en je besluit dan toch om dat te doen, dan ben je debiel bezig. Klaar.
Jij zit zeker niet vaak op de snelweg, 160 km/u reed ik met de auto ook dagelijks, is niets bijzonders..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')