1. Wat is er gevaarlijk aan die tweewielersquote:Op maandag 4 april 2005 10:41 schreef LesbieMeid het volgende:
De politie moet veel meer controleren op die gevaarlijke tweewielers. Ook moeten ze veel sneller overgaan tot het intrekken van het rijbewijs. Mijn auto kán 160, maar waarom zou ik dat rijden? Veel te gevaarlijk, gebruikt veel benzine en ik wil geen boetes of mijn rijbewijs kwijt.
Door het verschil in snelheid komen ongelukken. In D rij ik ook niet keurig 100/120 want dan word ik links en rechts voorbijgescheurd. Hier in NL rijden de meeste mensen wel netjes op een paar macho's na.quote:Op maandag 4 april 2005 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
4. 160 is gevaarlijk, waarom is het op de meeste stukken op de Autobahn in Duitsland dan toegestaan? En daar gebeuren echt niet meer ongevallen, integendeel.
Je geeft geen antwoord, WAAROM is 160 gevaarlijk dan? En 120 niet? Dus als je op een geheel lege snelweg 160 rijdt ben je gevaarlijk bezig? Want dat zeg je.quote:Op maandag 4 april 2005 10:52 schreef LesbieMeid het volgende:
[..]
Door het verschil in snelheid komen ongelukken. In D rij ik ook niet keurig 100/120 want dan word ik links en rechts voorbijgescheurd. Hier in NL rijden de meeste mensen wel netjes op een paar macho's na.
op twee wielen kan je minder snel uitwijken dan met vier wielenquote:Op maandag 4 april 2005 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
1. Wat is er gevaarlijk aan die tweewielers
kennelijk leren ze niks van een weekje zonder rijbewijs, geldt zowel voor tweewielers als auto'squote:2. NOG sneller rijbewijs innemen
zoals ik al zei: verschil in snelheid. Op een provinciale weg verwacht een zijweg niet dat er een tweewieler komt aanscheuren met 160, 160 is niet gevaarlijk, wel als de rest 80 rijdtquote:3. Waarom is 160 gevaarlijkerOmdat je geleerd is dat 120 de wettelijke maximumsnelheid is? Dus is 160 automatisch gevaarlijk? MEID, krijg eens een beetje eigen inzicht.... typisch weer een rund dat rijdt zoals het haar geleerd is.. geheel zonder eigen inzicht, DAT zijn de gevaarlijkste weggebruikers imo en NIET de motorrijders.
zie 3.quote:4. 160 is gevaarlijkWaarom is het op de meeste stukken op de Autobahn in Duitsland dan toegestaan? En daar gebeuren echt niet meer ongevallen, integendeel.
dat komt omdat mensen hun kinderen niet bij zich kunnen houdenquote:5. De meeste ongevallen gebeuren nog steeds onder de 50km/h
Absoluut niet waar, op 2 wielen ben je VELE malen wenbaarder dan een koekblik die veel breder, langer en zwaarder isquote:Op maandag 4 april 2005 11:00 schreef LesbieMeid het volgende:
[..]
op twee wielen kan je minder snel uitwijken dan met vier wielen
Wat valt er te leren dan? Dat je rustiger moet rijden? Geloof me... het is soms gewoon TE verleidelijk om dat gas eens open te draaien. Word je gepakt heb je gewoon pech. Je kan voor jezelf een grens stellen van maximaal 30km/h te hard bijvoorbeeld... of anders naar Duitsland gaan.quote:kennelijk leren ze niks van een weekje zonder rijbewijs, geldt zowel voor tweewielers als auto's
Nogmaals, weten waar je het doet... 160 op een praktische lege weg zonder zijweggetjes is no problem. Als je motorrijdt moet je wel het vermogen hebben om de situatie in te schatten vind ik.quote:zoals ik al zei: verschil in snelheid. Op een provinciale weg verwacht een zijweg niet dat er een tweewieler komt aanscheuren met 160, 160 is niet gevaarlijk, wel als de rest 80 rijdt
Dat komt omdat je binnen de bebouwde kom o.a. veel meer moet kijken (in spiegels) en dat vergeten de meeste automobilisten... en daar zijn motorrijders voor 90% de dupe van.quote:dat komt omdat mensen hun kinderen niet bij zich kunnen houden
quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:12 schreef Rietvaerder het volgende:
overigens ben ik niet agressief maar word gewoon zooooooooo ontzettend moe van die moralistische reacties.
Vind inderdaad dat ze eens strenger moeten gaan controleren op fietsen... vaak rijden zonder licht, geen richting aangeven, door rood rijden etc. etc.quote:Op maandag 4 april 2005 10:41 schreef LesbieMeid het volgende:
De politie moet veel meer controleren op die gevaarlijke tweewielers. Ook moeten ze veel sneller overgaan tot het intrekken van het rijbewijs. Mijn auto kán 160, maar waarom zou ik dat rijden? Veel te gevaarlijk, gebruikt veel benzine en ik wil geen boetes of mijn rijbewijs kwijt.
Maar met een vierwieler kan je wel degelijk sneller uitwijken dan met een tweewielerquote:Op maandag 4 april 2005 18:16 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Vind inderdaad dat ze eens strenger moeten gaan controleren op fietsen... vaak rijden zonder licht, geen richting aangeven, door rood rijden etc. etc.
Ze zouden idd verplicht een rijbewijs voor fietsers moeten gaan maken, zodat 'ie ook weer ingetrokken kan worden.
En wielrenners moeten ze echt zwaar op snelheid controleren. Overal maximum 20 km p/h. Harder? Rijbewijs kwijt en fikse boete en nog eens een taakstraf er overheen...
Bah, gevaarlijke fietsers
quote:Op maandag 4 april 2005 11:00 schreef LesbieMeid het volgende:
[..]
op twee wielen kan je minder snel uitwijken dan met vier wielen
Ben je nou nog bezig met dat topic kicken? Je zit gewoon reacties uit te lokken. Snap niet wat je daar aan hebt maar goed. Sjonge, je krijgt misschien een paar fok!kers op de kast, en dan voel je je een flinke vent, maar terug in de real world ben je nog steeds je rijbewijs + motor kwijt + een boete die je moet betalen...nou nou, dan heb je er wat aan hoor. Die fok!kers liggen er na 5 min niet meer wakker van, jij wel.quote:
Ehm, ik kickte het topic niet maar Alvilonquote:Op vrijdag 8 april 2005 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ben je nou nog bezig met dat topic kicken? Je zit gewoon reacties uit te lokken. Snap niet wat je daar aan hebt maar goed. Sjonge, je krijgt misschien een paar fok!kers op de kast, en dan voel je je een flinke vent, maar terug in de real world ben je nog steeds je rijbewijs + motor kwijt + een boete die je moet betalen...nou nou, dan heb je er wat aan hoor. Die fok!kers liggen er na 5 min niet meer wakker van, jij wel.
Enne, ik rijbewijs + motor kwijt? Wist ik niet eens joh, en ik maar denken dat dat roze papiertje gewoon in mn mapje zit en mn motor gewoon in de schuur zatquote:
quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
dus als je dat risico x veel auto's afzet tegen op een motor met 160 over een snelweg gaan rijden, en je besluit dan toch om dat te doen, dan ben je debiel bezig. Klaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |