Geen slecht idee, ik vraag me alleen of of zo'n speler in Nederland wil voetballen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:52 schreef Spideyman het volgende:
Om nog ff een naam te tippen voor als opvolger van Van Bommel:
Fabio Rochembach. Geboren Braziliaan, 23 jaar oud en in 2001 aangetrokken door Barcelona, de afgelopen anderhalf jaar uitgeleend aan Sporting Lissabon. Een verdedigende middenvelder die zeer allround is en met zijn verfijnde traptechniek altijd wel een goaltje meepikt. Maar vooral belangrijk is zijn gretigheid en enorme loopvermogen. Hij was degene die het grootste aandeel had in de uitschakeling van Feyenoord in de UEFA-cup een maandje of twee terug. Toen hij net bij Barca kwam zij Cruijff het volgende over hem:
[..]
Volgens de spaanse sportkrant MARCA, wil Barca zijn selectie opschonen en enkele spelers verkopen, waaronder Rochemback. Ik zie in Fabio Rochemback de ideale opvolger van Van Bommel. Ook het tijdstip is perfect. Een ruil met Van Bommel zal er niet meer inzitten aangezien Mark transfervrij vertrekt, maar misschien kan hij een goed woordje doen.
[afbeelding]
Fabio Rochemback
Hij speelt nu UEFA-cup in Portugal bij een subtopper. Het klimaat is natuurlijk aangenamer in Portugal, maar PSV is wel degelijk een sportieve verbetering. En als de geruchten waar zijn komt hij bij Barca niet meer aan spelen toe.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:55 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Geen slecht idee, ik vraag me alleen of of zo'n speler in Nederland wil voetballen.
Ja ok PSV speelt zo goed als zeker ieder jaar CL, dat is bij Sporting de vraag. Dus is het inderdaad een sportieve verbetering, maar toch heb ik het gevoel dat spelers uit die landen, die al in landen als Italie, Spanje of Portugal spelen, liever niet naar landen als Nederland komen. Maar dat is maar een gevoel, wie weet staat hij er wel voor open.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:01 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Hij speelt nu UEFA-cup in Portugal bij een subtopper. Het klimaat is natuurlijk aangenamer in Portugal, maar PSV is wel degelijk een sportieve verbetering. En als de geruchten waar zijn komt hij bij Barca niet meer aan spelen toe.
Maar ja het is natuurlijk naief om te denken dat andere clubs (grotere clubs dan PSV) dit niet in de gaten hebben.
Wat heeft Sporting in de CL laten de afgelopen jaren dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:27 schreef methodmich het volgende:
Sporting een subtopper??
Tja, heb ik het fout als ik zeg dat Benfica en FC Porto de grote namen (heden en verleden) in Portugal zijn en Sporting een goeie derde?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar is geen Portugese subtopper. Plus dat ie de taal spreekt, het naar zijn zin heeft en er aardig wat kan verdienen.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik denk dat het met cijfers ook vrij gemakkelijk te onderbouwen is dat het percentage spelers uit die landen die naar het noorden komt veel kleiner is dan andersom. Hopelijk spreekt de CL en de club PSV hem genoeg aan.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:11 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja ok PSV speelt zo goed als zeker ieder jaar CL, dat is bij Sporting de vraag. Dus is het inderdaad een sportieve verbetering, maar toch heb ik het gevoel dat spelers uit die landen, die al in landen als Italie, Spanje of Portugal spelen, liever niet naar landen als Nederland komen. Maar dat is maar een gevoel, wie weet staat hij er wel voor open.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat hele (scouting)apparaat bij PSV werkt, zouden ze alle spelers in Europa in een databasebestand hebben à la MM? Anders Guus maar ff een tip-mailtje sturenquote:Maar ja, de staf van PSV weet zelf ook goed of hij bij PSV past of niet, maar wat jij zegt lijkt hij me wel een mooie aankoop.
Welke clubs zitten er volgens jou achter hem aan dan? Volgens MARCA bestaat er namelijk veel interesse voor Riquelme en Gerard, Rochemback wordt niet genoemd. En als je Rochemback al grillig noemt moet je natuurlijk niet aankomen met 4 net-niet spelers. Het fijne aan Rochemback is dat hij zich elke wedstrijd te pletter loopt, ook als hij niet super speelt. Maar vaak beslist hij wel de wedstrijden. Wel even een kanttekening: de laatste wedstrijden die ik van hem zag zijn van vorig seizoen. (naast de wedstrijd tegen Feyenoord).quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:46 schreef cultheld het volgende:
Als ik Guus was, dan zou ik dat niet doen; Rochemback is een grillige speler en daarnaast zitten er een hoop clubs met veel geld op het vinkentouw om hem vast te leggen. PSV kan veel beter een Fernandinho, Van der Vaart, Cziommer of Barreto proberen te strikken
Het zou inderdaad gewoon kunnen dat hij wel wil, maar ja zoals MM al zegt zal hij in Portugal ook niet slecht verdienen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:51 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik denk dat het met cijfers ook vrij gemakkelijk te onderbouwen is dat het percentage spelers uit die landen die naar het noorden komt veel kleiner is dan andersom. Hopelijk spreekt de CL en de club PSV hem genoeg aan.
[..]
Ga je gang, misschien staan ze wel open van ideeen van supportersquote:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat hele (scouting)apparaat bij PSV werkt, zouden ze alle spelers in Europa in een databasebestand hebben à la MM? Anders Guus maar ff een tip-mailtje sturen![]()
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:06 schreef cultheld het volgende:
Fernandinho een net-niet speler noemen getuigt van een groot gebrek aan (Zuid-Amerikaanse) voetbalkennis![]()
Aan potentie heb je helemaal niks, ga maar eens vragen in Amsterdam. VdV speelt al twee/drie seizoenen als een slappe krant dat zijn de feiten.quote:VDV is in potentie een topspeler
Is wel iets meer type Van Bommel, maar ik vind hem vooralsnog te weinig bepalend, net als Vayrinen. Gelukkig heeft de PSV-staf die twee te licht bevonden.quote:Barreto is technisch zéér begaafd en heeft tactisch inzicht
ja kom op zeg, zo kun je de hele eredivisie wel opnoemen. Het gaat erom dat het middenveld redelijk op niveau blijft, dat wil echt niet met Bjorn Cziommer die het alleen in de voorbereiding goed doet. Over Radomski gaan we het maar niet hebben.quote:en ook Cziommer zou een aanwinst zijn voor PSV. Voor de positie van Vogel weet ik een héle goede speler, die ook niet erg duur is: Radomski
Ja, ik zie het ook niet echt zitten, maar wie weet kan Hiddink en Cocu hem weer aan het voetballen krijgenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:31 schreef Spideyman het volgende:
[..]
[..]
Aan potentie heb je helemaal niks, ga maar eens vragen in Amsterdam. VdV speelt al twee/drie seizoenen als een slappe krant dat zijn de feiten.
[..]
Zullen we hem Simon noemen, ik denk dat hij daar eerder naar zal luisteren als naar Bjorn.quote:ja kom op zeg, zo kun je de hele eredivisie wel opnoemen. Het gaat erom dat het middenveld redelijk op niveau blijft, dat wil echt niet met Bjorn Cziommer die het alleen in de voorbereiding goed doet. Over Radomski gaan we het maar niet hebben.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:38 schreef Bos81 het volgende:
Zullen we hem Simon noemen, ik denk dat hij daar eerder naar zal luisteren als naar Bjorn.![]()
Heb het ff nagezocht, hij is dus voor komende zomer voor 8 miljoen euro aan Shaktar verkocht. In de wedstrijd tegen AZ vertelde de commentator er al over. Ik was ff in de war met een andere Braziliaan die toen op het middenveld speelde.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:38 schreef cultheld het volgende:
Fernandinho speelt niet bij Shakhtar. Fernandinho is het grootste talent (ja een groter talent dan Dagoberto) van Atlético Paranaense. Die haalt de klasse Ronaldinho - Baptista - Kaká wel![]()
Tja, ik ben het eigenlijk met geen van die drie stellingen eens, maar goed het is gewoon jouw mening.quote:VDV zou bij PSV weer helemaal tot bloei komen.
Barreto wordt niet voor niets door topclubs gevolgd en ik heb nergens gelezen dat Barreto te licht is bevonden door PSV.
En Cziommer is erg sterk hoor![]()
Radomski is echt niet slechter dan Vogel.
nee je hebt helemaal gelijk hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:52 schreef Bos81 het volgende:
DIe speler van Twente heet toch Simon Cziommer en niet Bjorn, of vergis ik me nu?
OK, nu begrijp ik je reactie ook beter, sorryquote:
Ben ik mee eens Cultheld. Voetballer die veel onopvallend nuttig werk vericht bij Heerenveen. Spreekt de nederlandse taal en ik denk niet dat hij hele hoge salariseisen heeft. Heeft ook nog Europese ervaring wat de andere 2 iig niet hebben.quote:Radomski is echt niet slechter dan Vogel.
VDV staat in de belangstelling van Barca.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:38 schreef cultheld het volgende:
VDV zou bij PSV weer helemaal tot bloei komen.
ja dat zeggen ze al 3 jaarquote:Op woensdag 30 maart 2005 01:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
VDV staat in de belangstelling van Barca.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |