Uit 'Der Prozess' van Franz Kafka. M.i. briljant omdat het gelijk het hele onderwerp van het boek weergeeft.quote:Jemand musste Josef K. verleumdet haben, denn ohne dass er etwas Böses getan hätte, wurde er eines Morgens verhaftet.
quote:Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze opgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen, of enige andere manier zonder voorafgaande toestemming van de uitgever.
quote:“en zou myn huwelyk nu minder gelukkig wezen, dan van de mensen die zich uit liefde de tering op de hals haalden, of de haren uit het hoofd?”
Erik Hazelhoff Roelfzema - Soldaat van Oranjequote:In het leven van ieder mens
komen ogenblikken voor waarop hij
tot zichzelf zegt: 'Tja, dat kán niet.'
En dan dóet hij iets.
Dus het is briljant omdat het gelijk het hele onderwerp van het boek weergeeft? Wat is daar briljant aan, ChrisJX?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:20 schreef ChrisJX het volgende:
Uit 'Der Prozess' van Franz Kafka. M.i. briljant omdat het gelijk het hele onderwerp van het boek weergeeft.
Wie heeft er meer en waarom
Whehe, ik vind de eerste juist zo hipquote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:02 schreef tong80 het volgende:
F. Bordewijk - Karakter
Slotzin :
Hij ging met zijn vlugge lichte tred de trap omlaag, hij trok stil achter zich de voordeur in het slot.
quote:In het zwartst van de tijd, omtrent Kerstmis, werd op de Rotterdamse kraamzaal het kind Jacob Willem Katadreuffe* met de sectio caesarea ter wereld geholpen.
* Deze naam op zijn Nederlands uit te spreken
Laat me raden naar de reden: je was blij dat je 't boek eindelijk uit had?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:02 schreef tong80 het volgende:
F. Bordewijk - Karakter
Slotzin :
Hij ging met zijn vlugge lichte tred de trap omlaag, hij trok stil achter zich de voordeur in het slot.
Integendeelquote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat me raden naar de reden: je was blij dat je 't boek eindelijk uit had?
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Integendeel
Deze zin heb ik zelfs een tijdje als onderschrift gehad.
Ik vind de zin niet zo bij het boek passen, eerlijk gezegd. De eerste wel, die geeft gelijk iets donkers en moeilijks weer. Al vind ik de noot ook leukquote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:06 schreef tong80 het volgende:
Integendeel
Deze zin heb ik zelfs een tijdje als onderschrift gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |