abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 maart 2005 @ 10:57:13 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25775839
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:52 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee. Maar alle psychologische "afwijkingen" hoeven nog niet pathologisch van oorsprong te zijn.
Ik vroeg het omdat je soms autistische trekjes vertoont, en was benieuwd of dat onderzocht is en/of er ooit een indicatie in die richting is geweest (Wat uiteraard niet direct zegt dat je geestesziek zou zijn ).
pi_25775847
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoezo heb je me? Ik ben niet degene die hard beweringen maakt, hoor.
Om te beginnen hebben we in het geval van Jezus een heteroanamnese van 162 pagina's.
Had laatst een discussie met iemand die beweerde dat er over het leven van Mohammed 600.000 hadiths zijn/waren (wat dat ook precies mogen zijn, het zijn er in ieder geval véél)
Daar moet je een heel eind mee kunnen komen.
Verder beweert de bevriende psychiater dat gedwongen opnames van patienten volgens de krankzinnigenwet soms uitgeschreven worden met minder gegevens bij de hand, in het geval van de 162 pagina's over Jezus dus.

En ''heb je'':
quote:
Gezien niemand er bij was, en we slechts kunnen afgaan op wat opgeschreven is, is er dan ook verder niets over te zeggen.
Exit religie en zijn dogma's Altijd fijn een bondgenoot te ontwaren al was het een en ander al bekend natuurlijk.

Oh ja, Maarten 't Harts boek: ''De bril van God''
hoofdstuk: ''Jezus volgens de DSM-IV'' blz 157
  zondag 27 maart 2005 @ 10:58:50 #53
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_25775858
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:51 schreef Lemmeb het volgende:
Oh, excuses. Maar Mo wel toch?
Mohammed was een handelsreiziger. En hij vond dat zijn eigen Arabische pré-islamitische cultuur er maar karig van af stak tegenover het christendom en jodendom. Al voor zijn eerste visioenen. Die volgens die professor over acromegalie (een tumor in de hypofyse) in de regel pas plaats vinden vanaf het 40e levensjaar en leiden tot een langzame dood (Mohammed had een natuurlijke dood rond zijn 64e. Hoewel sommige bronnen het aan vergiftiging toeschrijven).

Volgens de hadith had Mohammed last van hongeraanvallen (legde in Medina daar tegen een steen op zijn maag), de ongetrimde baard moest zijn vooruitgegroeide kin camoefleren, had dus enorme grote voeten én als grote medische kenner adviseerde hij adderlatingen bij de hals als het medicijn tegen hoofdpijn, wat overigens ook een aanwijzing van acromegalie was. Kortom. Acromegalie, een tumor in de hypofyse, is ook een goede verklaring voor zijn "visioenen".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:03:17 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25775897
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Om te beginnen hebben we in het geval van Jezus een heteroanamnese van 162 pagina's.
Had laatst een discussie met iemand die beweerde dat er over het leven van Mohammed 600.000 hadiths zijn/waren (wat dat ook precies mogen zijn, het zijn er in ieder geval véél)
Een hadith is een stukje biografie over Mo.
quote:
Daar moet je een heel eind mee kunnen komen.
Ik vraag het me af, het is in die tijd geschreven, toen denken dat je een profeet bent erg blits was. Het is heel goed mogelijk dat er van alles sterk is overdreven, omdat dat in die tijd erg blits was, en we tegenwoordig iemand in een gesticht douwen die hetzelfde zegt en doet.
quote:
Exit religie en zijn dogma's Altijd fijn een bondgenoot te ontwaren al was het een en ander al bekend natuurlijk.
Ik ben zelf niet dogmatisch, maar als anderen daar wel gelukkig van worden, mogen ze van mij. Zolang ze het mij maar niet opdringen.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:03:28 #55
60090 Akkersloot
pi_25775900
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:57 schreef Alicey het volgende:
Ik vroeg het omdat je soms autistische trekjes vertoont, en was benieuwd of dat onderzocht is en/of er ooit een indicatie in die richting is geweest (Wat uiteraard niet direct zegt dat je geestesziek zou zijn ).
Hoezo zou ik authistisch zijn ? Ik voel me best sociaal. Zo heb ik nog altijd meer begrip voor moslims zelf dan voor de zogenaamde islamofielen, die de islam verdedigen terwijl ze er zelf niet ingeloven. Enz.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 27 maart 2005 @ 11:05:19 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25775920
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:03 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hoezo zou ik authistisch zijn ? Ik voel me best sociaal.
Omdat je op sommige gebieden in een vast systeem schijnt te denken, en alles wat buiten dat eigen systeem valt niet lijkt te begrijpen. Wanneer dat tot uiting komt, zie ik ook veel frustratie tevoorschijn komen. Dit is gedrag wat ook optreedt bij sommige stoornissen in het autistische spectrum.
quote:
Zo heb ik nog altijd meer begrip voor moslims zelf dan voor de zogenaamde islamofielen, die de islam verdedigen terwijl ze er zelf niet ingeloven. Enz.
pi_25775937
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als ik op zich kijk naar hoe DSM-IV werkt, dan denk ik ook inderdaad dat je al vrij snel een indicatie kunt krijgen van een random stoornis.. Psychologie lijkt me ook inderdaad niet absoluut, maar vooral mensenwerk. Bovendien ben je als klinisch psycholoog ook nog eens afhankelijk van wat je patienten vertellen, wat ook nog niet noodzakelijkerwijs overeen hoeft te stemmen met de werkelijkheid..
Het gaat ook over psychiatrie, psychiaters zijn artsen.

We weten over Mohammed meer dan alleen vertellingen, over zijn gedrag is genoeg bekend, uit meerdere bronnen zelfs als ik het goed heb begrepen.
En met mensen die stemmen horen, visioenen hebben is simpelweg iets mis, dat is nu zo, dat was ook in het verre duistere verleden zo.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:07:44 #58
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25775953
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:58 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Mohammed was een handelsreiziger. En hij vond dat zijn eigen Arabische pré-islamitische cultuur er maar karig van af stak tegenover het christendom en jodendom. Al voor zijn eerste visioenen. Die volgens die professor over acromegalie (een tumor in de hypofyse) in de regel pas plaats vinden vanaf het 40e levensjaar en leiden tot een langzame dood (Mohammed had een natuurlijke dood rond zijn 64e. Hoewel sommige bronnen het aan vergiftiging toeschrijven).

Volgens de hadith had Mohammed last van hongeraanvallen (legde in Medina daar tegen een steen op zijn maag), de ongetrimde baard moest zijn vooruitgegroeide kin camoefleren, had dus enorme grote voeten én als grote medische kenner adviseerde hij adderlatingen bij de hals als het medicijn tegen hoofdpijn, wat overigens ook een aanwijzing van acromegalie was. Kortom. Acromegalie, een tumor in de hypofyse, is ook een goede verklaring voor zijn "visioenen".
Nou ik weet het niet hoor, Akkersloot. Ik ben absoluut geen godsdienstfan, integendeel juist. En je hoeft wat mij betreft ook helemaal geen 'respect' te tonen voor religies (daar schat je me dus helemaal verkeerd in). Ook ben ik het volledig met je eens als het gaat om de omgekeerde bewijslast.

Maar ik vind dit allemaal een beetje alfa-gegoochel. Een dergelijk topic zou je over iedereen kunnen openen. Dus blijf ik bij mijn vraag: wat is het nut?

Misschien is het beter om bij de harde feiten te blijven. Die bieden immers al genoeg handvatten om gehakt te maken van al het reli-fundamentalisme.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 27 maart 2005 @ 11:08:54 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25775973
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het gaat ook over psychiatrie, psychiaters zijn artsen.
Wanneer een psychiater iets absoluut wil weten zal hij een hersenscan moeten maken. Bij Mo is dat niet gebeurd naar ik heb begrepen.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:09:22 #60
60090 Akkersloot
pi_25775979
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:49 schreef Alicey het volgende:
De denkfout die je hier maakt is dat je meent dat wanneer zij geen profeten waren, zij automatisch geestesziek waren. Het is door meerdere posters aangetoond dat deze redenatie niet correct is. Zoals gewoonlijk trek je je daar echter niets van aan, en blijf je hard doorschreeuwen dat iedereen gek is behalve jij.
Ik moet hier toch echt op reageren. Waarom zou ik zeggen dat iedereen gek is behalve mij. De grote denkfout die jij maakt is dat je er volledig aan voorbij gaat dat die godsdienststichters beweerden dat ze "visioenen" hadden.
quote:
Wat is er moeilijk aan een beetje rekening houden met anderen?
Die vraag kan je ook stellen aan die personen die die sekteleiders botweg profeten noemen. Ik kan het feit dat ze temporaalkwabepilepsie, of gewoon geestesziek, waren nog altijd veel beter onderbouwen dan dat die godsdienststichters profeten zouden zijn.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:10:45 #61
60090 Akkersloot
pi_25775994
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:08 schreef Alicey het volgende:
Wanneer een psychiater iets absoluut wil weten zal hij een hersenscan moeten maken. Bij Mo is dat niet gebeurd naar ik heb begrepen.
Die Belgische professor over acromegalie haalt wel een hele hadith aan met kenmerken die erg sterk overeenkomen met een tumor in de hypofyse.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:10:56 #62
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25775997
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik moet hier toch echt op reageren. Waarom zou ik zeggen dat iedereen gek is behalve mij. De grote denkfout die jij maakt is dat je er volledig aan voorbij gaat dat die godsdienststichters beweerden dat ze "visioenen" hadden.
Daar ga ik niet aan voorbij. Zoals je in eerdere reacties kunt lezen heb ik aangegeven dat daar verschillende oorzaken voor kunnen zijn.
quote:
Die vraag kan je ook stellen aan die personen die die sekteleiders botweg profeten noemen. Ik kan het feit dat ze temporaalkwabepilepsie, of gewoon geestesziek, waren nog altijd veel beter onderbouwen dan dat die godsdienststichters profeten zouden zijn.
Stoort het je wanneer iemand het een profeet noemt?
  zondag 27 maart 2005 @ 11:15:53 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776052
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:10 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Die Belgische professor over acromegalie haalt wel een hele hadith aan met kenmerken die erg sterk overeenkomen met een tumor in de hypofyse.
Wat voor soort kenmerken zijn dat? Zijn dat gedragskenmerken of ook andere kenmerken?
  zondag 27 maart 2005 @ 11:17:08 #64
60090 Akkersloot
pi_25776064
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:10 schreef Alicey het volgende:

Stoort het je wanneer iemand het een profeet noemt?
Ja. Zo'n ere titel komt een massamoordenaar en kinderverkrachter gewoon niet toe.

Én nog veel belangrijker. Door Mohammed of Paulus een profeet te noemen, help je dus gewoon mee om de doctrines islam én christendom (die met de "erfzonde") in stand te houden.

Ergo. Fundamentalistische christenen en fundamentalistische moslims geloven dat iedereen in hun profeten en God en Allah geloven maar daar alleen niet voor kiezen. Door Mohammed een profeet te noemen werk je daar gewoon triomfantelijk aan mee. (had ik al een topic over, die vol gepost is).
  zondag 27 maart 2005 @ 11:20:39 #65
60090 Akkersloot
pi_25776109
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:15 schreef Alicey het volgende:
Wat voor soort kenmerken zijn dat? Zijn dat gedragskenmerken of ook andere kenmerken?
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:58 schreef Akkersloot het volgende:
Volgens de hadith had Mohammed last van hongeraanvallen (legde in Medina daar tegen een steen op zijn maag), de ongetrimde baard moest zijn vooruitgegroeide kin camoefleren, had dus enorme grote voeten (afdrukken daarvan in het Topkapi Museum in Istandbul) en als grote medische "kenner" adviseerde hij adderlatingen bij de hals als het medicijn tegen hoofdpijn, wat overigens ook een aanwijzing van acromegalie was. Kortom. Acromegalie, een tumor in de hypofyse, is ook een goede verklaring voor zijn "visioenen".
Onder google "de tumor van de profeet" is een publicatie te vinden met een hele waslijst.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:20:53 #66
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776111
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja. Zo'n ere titel komt een massamoordenaar en kinderverkrachter gewoon niet toe.
Is het ook niet zo dat je het zelf als eretitel behandelt, terwijl de meeste mensen die associatie niet leggen?
quote:
Én nog veel belangrijker. Door Mohammed of Paulus een profeet te noemen, help je dus gewoon mee om de doctrines islam én christendom (die met de "erfzonde") in stand te houden.
Dat blijft toch wel in stand. Je oogst eerder radicalisatie door er tegenaan te schoppen dan dat het ophoudt..
quote:
Ergo. Fundamentalistische christenen en fundamentalistische moslims geloven dat iedereen in hun profeten en God en Allah geloven maar daar alleen niet voor kiezen. Door Mohammed een profeet te noemen werk je daar gewoon triomfantelijk aan mee. (had ik al een topic over, die vol gepost is).
Ik zie niet helemaal in hoe je daar aan meewerkt op die manier, of anders gezegd : Wat het constructieve resultaat zou kunnen zijn van de godsdienststichters bestempelen als tk-epilepsiepatient..
  zondag 27 maart 2005 @ 11:22:53 #67
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25776134
Ik noem ze dan ook nooit 'profeet', maar gewoon Mohammed en Paulus.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:24:19 #68
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776153
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:22 schreef Lemmeb het volgende:
Dat lijkt mij ook voldoende ja..
  zondag 27 maart 2005 @ 11:24:41 #69
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25776160
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:20 schreef Alicey het volgende:
Ik zie niet helemaal in hoe je daar aan meewerkt op die manier, of anders gezegd : Wat het constructieve resultaat zou kunnen zijn van de godsdienststichters bestempelen als tk-epilepsiepatient..
Dat is precies ook mijn vraag. Wat wil Akkersloot hiermee bereiken? Maw wat is het nut?
pi_25776169
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is precies ook mijn vraag. Wat wil Akkersloot hiermee bereiken? Maw wat is het nut?
dat is toch duidelijk. de moslims en moslimknuffelaars onderwijzen !
  zondag 27 maart 2005 @ 11:29:01 #71
60090 Akkersloot
pi_25776221
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:20 schreef Alicey het volgende:
Je oogst eerder radicalisatie door er tegenaan te schoppen dan dat het ophoudt..
Dat is een dogma.
quote:
Je helpt toch echt mee aan een doctrine als je die mensen voor houdt dat jij ook gelooft in Mohammed als profeet en dus ook in Allah maar dat je dan niet voor Allah zou kiezen.

Als wij niet-moslims en niet-christenen echt niet in God of Allah zouden geloven moet toch ook bij hen de rechtvaardiging voor een straf wegvallen ? www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/index.html#tekst01
pi_25776255
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, aangezien er een zeer grote groep mensen is die overtuigd is van het waarheidsgehalte van de koran, hadiths en de persoon Mohammed is het gerechtvaardigd om deze virtuele persoonlijkheid zoals gelovigen zich hem voorstellen te analyseren met behulp van de overleveringen.

Uit de koran en hadiths komt een zeer geesteszieke en blijkbaar ook fysisch zieke persoon naar voren, Wij kunnen over deze literaire persoonlijkheid met even veel recht uitspraken doen als de gelovigen aan de hand van de koran/hadiths zelf ook doen.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:31:35 #73
60090 Akkersloot
pi_25776261
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:22 schreef Lemmeb het volgende:
99,9 % heeft het, als niet-moslim, over de profeet Mohammed.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:31:54 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25776266
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:25 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat is toch duidelijk. de moslims en moslimknuffelaars onderwijzen !
Je kunt ze beter fatsoenlijke normen en waarden bijbrengen. Daar hebben we als maatschappij veel meer aan .
pi_25776281
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je kunt ze beter fatsoenlijke normen en waarden bijbrengen. Daar hebben we als maatschappij veel meer aan .
daar hebben een hele boel niet-moslims ook behoefte aan
pi_25776296
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En dan kom je niet om religie heen, zeker niet de islam met zijn alomvattende maatschappijvisie.
Daar wringt nu juist de schoen.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:34:47 #77
60090 Akkersloot
pi_25776306
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:31 schreef Godslasteraar het volgende:
Uit de koran en hadiths komt een zeer geesteszieke en blijkbaar ook fysisch zieke persoon naar voren
De "profeet" schijnt in Mekka begraven te liggen. Misschien komt er nog een tijd dat deze historische figuur onderzocht mag worden. Met name dus de mogelijke vergroeingen als gevolg van acromegalie.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:35:14 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776313
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

99,9 % heeft het, als niet-moslim, over de profeet Mohammed.
Mijn eigen waarnemingen bevestigen die stelling niet. Wellicht dat je de resultaten van een statistisch onderzoek kunt overleggen?
  zondag 27 maart 2005 @ 11:36:32 #79
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776334
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:29 schreef Akkersloot het volgende:

Je helpt toch echt mee aan een doctrine als je die mensen voor houdt dat jij ook gelooft in Mohammed als profeet en dus ook in Allah maar dat je dan niet voor Allah zou kiezen.
Dat ga je echter niet tegen door hun profeten tk-epilepsiepatienten te noemen. Integendeel zelfs, zij zullen dan eerder zien vinden dat je geleid wordt door Iblis en daarom niet voor hun god kiest.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:36:57 #80
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25776341
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:33 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En dan kom je niet om religie heen, zeker niet de islam met zijn alomvattende maatschappijvisie.
Daar wringt nu juist de schoen.
Da's onzin. Zat katho's met degelijke normen en waarden .

Je moet ze voornamelijk leren zichzelf en hun religie niet al te serieus te nemen, maar of je dat bereikt door hun iconen af te spiegelen als geestelijk gestoorden, betwijfel ik ten zeerste.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:37:27 #81
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776351
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:31 schreef Godslasteraar het volgende:

Uit de koran en hadiths komt een zeer geesteszieke en blijkbaar ook fysisch zieke persoon naar voren, Wij kunnen over deze literaire persoonlijkheid met even veel recht uitspraken doen als de gelovigen aan de hand van de koran/hadiths zelf ook doen.
Wanneer het je doel is om gelovigen om hun oren te slaan met hun eigen literatuur wel. Wanneer het je doel is om de feiten boven tafel te krijgen lijkt het mij een goed hulpmiddel, maar niet voldoende om harde feiten uit te destilleren.
pi_25776419
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:36 schreef Lemmeb het volgende:

of je dat bereikt door hun iconen af te spiegelen als geestelijk gestoorden
die neem ik doorgaans niet al te serieus...dus misschien werkt dat voor hen ook
  zondag 27 maart 2005 @ 11:42:34 #83
60090 Akkersloot
pi_25776426
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:36 schreef Alicey het volgende:
Dat ga je echter niet tegen door hun profeten tk-epilepsiepatienten te noemen. Integendeel zelfs, zij zullen dan eerder zien vinden dat je geleid wordt door Iblis en daarom niet voor hun god kiest.
De uitspraken door moslims worden ook ingeperkt om opportunistische redenen. Dat wij als ongelovigen geleid worden door de duivel komen ze, om die opportunistische redenen, toch snel terug. Tenzij je ook daarvoor de weg plaveid.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:45:50 #84
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776476
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:42 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De uitspraken door moslims worden ook ingeperkt om opportunistische redenen. Dat wij als ongelovigen geleid worden door de duivel komen ze, om die opportunistische redenen, toch snel terug. Tenzij je ook daarvoor de weg plaveid.
Het resultaat is in ieder geval dat de fundamentalist toch wel een reden weet te verzinnen waardoor iets binnen zijn dogmatische religie past. Ook vanuit die gedachte begrijp ik nog steeds niet hoe je het beoogde doel denkt te kunnen bereiken ...
pi_25776575
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's onzin. Zat katho's met degelijke normen en waarden .

Je moet ze voornamelijk leren zichzelf en hun religie niet al te serieus te nemen, maar of je dat bereikt door hun iconen af te spiegelen als geestelijk gestoorden, betwijfel ik ten zeerste.
De islam is heel wat problematischer is dan het katholieke christendom, dat blijkt al uit de geschiedenis en de actualiteit. De islamitische wereld is een versteende wereld, nauwelijks in staat tot modernisering.
Wat de islam vooral problematisch maakt zijn de priesters ervan, jongens die gedurende minstens 10 jaar de sharia moeten bestuderen, dat is de kern van de islam, al die imans zijn rechtgeleerden.
Alleen vreemde, gestoorde jongens zijn bereid om hun hele jeugd op te offeren aan zoiets waanzinnigs, net zo goed als de katholieke kerk vreemde jongens aantrekt vanwege de eis een celibatair leven te moeten leiden.
Die imans zullen dus altijd de sharia verkondigen, daar zijn ze op geselecteerd.
Als je wil dat moslims zichzelf en hun religie niet al te serieus te nemen moet je om te beginnen zorgen dat ze de moskee links laten liggen. Dat hebben christenen natuurlijk ook gedaan.
En er was verschrikkelijk veel mis met de normen en waarden van katholieken, we hebben niet voor niets de Verlichting gehad. Aan die normen en waarden moest heel veel verbeterd worden
En niet serieus nemen, een profeet met allerlei kwalen en een zeer verwerpelijke moraal, hoe kun je zo iemand serieus nemen. Ontheiligen dus, dat is de weg die we moeten begaan. De eerste stap van de emancipatie van moslims.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:55:04 #86
60090 Akkersloot
pi_25776625
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:45 schreef Alicey het volgende:
Ook vanuit die gedachte begrijp ik nog steeds niet hoe je het beoogde doel denkt te kunnen bereiken ...
Wat is er te veel gevraagd om als niet-moslim Mohammed géén profeet te noemen.

Ik blijf er immers bij dat 99,9 % van de niet-moslims Mohammed een profeet noemt.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:57:17 #87
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776661
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik blijf er immers bij dat 99,9 % van de niet-moslims Mohammed een profeet noemt.
Circelredenatie-alert.
pi_25776667
quote:

[..]

ik denk dat "profeet" een betere kwalificatie is als temporaal kwab epilepsie patiënt
pi_25776780
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wanneer het je doel is om gelovigen om hun oren te slaan met hun eigen literatuur wel. Wanneer het je doel is om de feiten boven tafel te krijgen lijkt het mij een goed hulpmiddel, maar niet voldoende om harde feiten uit te destilleren.
Het om de oren slaan van gelovigen met hun eigen geschriften is wat mij betreft voldoende. Harde feiten zijn problematisch te verkrijgen al kan er aan de hand van geschiedkundig onderzoek, archeologie en tegenwoordig genetica verbluffend veel wetenschappelijk verantwoord beschreven worden.
Voor de personen in kwestie is het natuurlijk te laat, ze zijn al vele eeuwen dood, helaas alleen fysiek en niet in de verbeelding van mensen.
Het is eigenlijk ook een soort ''spelletje''. Heel amusant
We zijn het ook alle slachtoffers van religies, ideologieën en al dat andere totalitaire tuig verplicht onze duur verworven vrijheden wat betreft vrijheid van meningsuitng en levensovertuiging ten volle te benutten, daar is, en wordt !, een zeer hoge prijs voor betaald.
  zondag 27 maart 2005 @ 12:10:25 #90
60090 Akkersloot
pi_25776922
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:57 schreef het_fokschaap het volgende:
ik denk dat "profeet" een betere kwalificatie is als temporaal kwab epilepsie patiënt
Als het maar tussen aanhalingstekens staat inderdaad. Maar in het geval van praten gaat dat zo moeilijk.
  zondag 27 maart 2005 @ 12:10:29 #91
66825 Reya
Fier Wallon
pi_25776925
quote:

[..]

Je zult nooit je doel bereiken door iemand botweg een temporaalkwab epilepsie patient te noemen, zonder enige degelijke onderbouwing. Door het rondslingeren van informatie die niet hard gemaakt kan worden, gebruik je de middelen van diegenen waar je juist tegen ageert.
  zondag 27 maart 2005 @ 12:11:37 #92
60090 Akkersloot
pi_25776947
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:57 schreef Alicey het volgende:
Circelredenatie-alert.
Hoezo cirkelredenatie ?
  zondag 27 maart 2005 @ 12:15:08 #93
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25777009
quote:
Op zondag 27 maart 2005 12:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hoezo cirkelredenatie ?
Je gaat er vanuit dat 99,9% Mo een profeet noemt, daarom vraag je je af wat er teveel gevraagd is om hem geen profeet te noemen. Circelredenatie is misschien niet helemaal juist, in ieder geval is het niet bijster gebaseerd op feiten.
  zondag 27 maart 2005 @ 12:15:11 #94
60090 Akkersloot
pi_25777011
quote:
Op zondag 27 maart 2005 12:10 schreef Reya het volgende:
Je zult nooit je doel bereiken door iemand botweg een temporaalkwab epilepsie patient te noemen, zonder enige degelijke onderbouwing. Door het rondslingeren van informatie die niet hard gemaakt kan worden, gebruik je de middelen van diegenen waar je juist tegen ageert.
Botweg is niet met argumenten als
quote:
Het maakt mij niet uit aan welke geestesziekte Mohammed, Paulus en Johannes geleden hebben. Dat wisten hun tijdgenoten immers ook niet
quote:
Als ik moet bewijzen dat Paulus, Johannes en Mohammed niet geestesziek waren (met hun "visioenen") i.p.v. goddelijke boodschappers is gewoon de omkering van bewijslast.
quote:
Mohammed een profeet noemen heeft echt niets met respect te maken
  zondag 27 maart 2005 @ 12:17:35 #95
66825 Reya
Fier Wallon
pi_25777063
quote:
Op zondag 27 maart 2005 12:15 schreef Akkersloot het volgende:
-knip-
Nou, nu nog argumenten van jou.
  zondag 27 maart 2005 @ 12:18:14 #96
60090 Akkersloot
pi_25777085
quote:
Op zondag 27 maart 2005 12:15 schreef Alicey het volgende:
Je gaat er vanuit dat 99,9% Mo een profeet noemt, daarom vraag je je af wat er teveel gevraagd is om hem geen profeet te noemen. Circelredenatie is misschien niet helemaal juist, in ieder geval is het niet bijster gebaseerd op feiten.
Ik ken geen enkele krant of TV station dat in berichtgeving rond de sekteleider Mohammed Mohammed geen profeet Mohammed noemt.

Er was zelfs een krant die schreef "de zelfbenoemde profeet van het Oegandese "Leger van de Heer". Als of alle andere "profeten" geen zelfbenoemde profeten zijn
  zondag 27 maart 2005 @ 12:20:13 #97
60090 Akkersloot
pi_25777120
quote:
Op zondag 27 maart 2005 12:17 schreef Reya het volgende:
Nou, nu nog argumenten van jou.
En jij noemt dat geen argumenten ?
  zondag 27 maart 2005 @ 12:20:45 #98
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25777133
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:51 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

De islam is heel wat problematischer is dan het katholieke christendom, dat blijkt al uit de geschiedenis en de actualiteit. De islamitische wereld is een versteende wereld, nauwelijks in staat tot modernisering.
Wat de islam vooral problematisch maakt zijn de priesters ervan, jongens die gedurende minstens 10 jaar de sharia moeten bestuderen, dat is de kern van de islam, al die imans zijn rechtgeleerden.
Alleen vreemde, gestoorde jongens zijn bereid om hun hele jeugd op te offeren aan zoiets waanzinnigs, net zo goed als de katholieke kerk vreemde jongens aantrekt vanwege de eis een celibatair leven te moeten leiden.
Klopt.
quote:
Die imans zullen dus altijd de sharia verkondigen, daar zijn ze op geselecteerd.
Als je wil dat moslims zichzelf en hun religie niet al te serieus te nemen moet je om te beginnen zorgen dat ze de moskee links laten liggen. Dat hebben christenen natuurlijk ook gedaan.
En er was verschrikkelijk veel mis met de normen en waarden van katholieken, we hebben niet voor niets de Verlichting gehad. Aan die normen en waarden moest heel veel verbeterd worden
En niet serieus nemen, een profeet met allerlei kwalen en een zeer verwerpelijke moraal, hoe kun je zo iemand serieus nemen. Ontheiligen dus, dat is de weg die we moeten begaan. De eerste stap van de emancipatie van moslims.
Klopt niet.

Ontheiligen is niet de weg. Jij probeert mensen in 1 klap hun geloof af te nemen, en dat werkt averechts. Dat werkte bij de RKK ook niet. Zoiets gaat (helaas) in fases.
  zondag 27 maart 2005 @ 12:23:27 #99
66825 Reya
Fier Wallon
pi_25777188
quote:
Op zondag 27 maart 2005 12:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En jij noemt dat geen argumenten ?
Ik ging in op je algemene stelling. Of is het je doel om aan te tonen dat Mohammed wel of niet een profeet was?
  zondag 27 maart 2005 @ 12:27:36 #100
66825 Reya
Fier Wallon
pi_25777294
Trouwens, het wel of niet een profeet noemen van Mohammed is een puur pragmatische kwestie. Als atheist zie ik hem niet als profeet, maar toch zeg ik vaak profeet, omdat hij als zodanig door een grote religie beschouwd wordt. Daar zit niets principieels aan, en ik ben ook niet dermate principieel ingesteld om hem op basis van mijn eigen gedachten geen profeet te noemen. Ik zie het ook niet per definitie als positief of negatief, omdat ik profetie soweieso als onzin beschouw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')