Katholiek Nederland Encyclopediequote:Het Latijnse ‘urbi et orbi’ betekent ‘aan stad en wereld’
quote:Elk jaar op Eerste Kerstdag spreekt de paus vanaf het Sint-Pietersplein in Rome de zegen 'Urbi et Orbi' uit. Het is een zegen voor stad (urbi) en wereld (orbi) die uitgesproken wordt op de kerkelijke hoogfeesten van Kerstmis en Pasen. De zegen is niet alleen bestemd voor de verzamelde menigte op het plein, maar voor alle katholieken waar ook ter wereld. Vandaar dat aan de zegen een groet in meerdere talen vooraf gaat.
Ik ook niet. En meneer pastoor heeft het op de lagere school ook nooit uitgelegd.quote:Op zondag 27 maart 2005 13:19 schreef Great_Expectations het volgende:
Ik heb atheneum gedaan, dus weet niets van Latijn of Grieks..
Paus Ajudrianus!quote:Op zondag 27 maart 2005 13:24 schreef Great_Expectations het volgende:
Paus Ajuu!. Alsof het een afkorting is van Paus Ajudrianus IV.
.
Ja.quote:
Ik wist het als gymnasiast natuurlijk wel.quote:Op zondag 27 maart 2005 13:24 schreef beaverhausen het volgende:
Wat een stel onopgeleide heaumeaux..
quote:Op zondag 27 maart 2005 14:14 schreef creno het volgende:
ik ging dus met grote verwachtingen erheen.
En Minder Gelukkig.quote:Op zondag 27 maart 2005 14:38 schreef DennisMoore het volgende:
Wie geen Grote Verwachtingen koestert, raakt Minder Teleurgesteld..
gisteren een bejaarde met een hele dikke buik die heen en weer stond te schudden op het podium: ook een angstaanjagend beeld !quote:Op zondag 27 maart 2005 14:54 schreef Blubberzwijn het volgende:
Wat een angstaanjagend beeld net.. Ik reed met m'n broer langs een speeltuin, en daar zaten 3 bejaarden te schommelenen een klein kindje stond erbij en keek erna
quote:Op zondag 27 maart 2005 14:54 schreef Blubberzwijn het volgende:
Wat een angstaanjagend beeld net.. Ik reed met m'n broer langs een speeltuin, en daar zaten 3 bejaarden te schommelenen een klein kindje stond erbij en keek erna
goeiemorgen btw
ik heb ook nog aarbEIenIJs gehad !quote:Op zondag 27 maart 2005 14:48 schreef DennisMoore het volgende:
Aardbeien zijn de eieren onder het rode fruit.
Zo wordt gefluisterd. Niet voor niets overheerst de ei-klank.
veel plezierquote:Op zondag 27 maart 2005 15:25 schreef creno het volgende:
ik vertrek zo naar Kylie !
sssst snap dat dan.. hij maakt aantekeningen van de danspasjes!quote:Op zondag 27 maart 2005 15:43 schreef DennisMoore het volgende:
Ik snap niet wat homo's nou met (oversekste) zangeressen hebben, eigenlijk..
zijn idool, wat doe jequote:
eigenlijk heb ik ook niets met kylie, maar mijn broertje had kaartjes geregeld en vroeg of ik meeging.quote:Op zondag 27 maart 2005 15:43 schreef DennisMoore het volgende:
Ik snap niet wat homo's nou met (oversekste) zangeressen hebben, eigenlijk..
een bink.... dan zou ik eerder zeggen een binkJEquote:
smeer tandpasta op zijn lippenquote:
dankjequote:Op zondag 27 maart 2005 16:36 schreef creno het volgende:
iedereen die gaat paasdineren o.i.i.d.g veel plezier !
ik ga zo op weg naar Kylie !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |