abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 november 2001 @ 23:51:20 #76
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_2071678
Ik vind vrouwen en gitaar-achtige instrumenten juist wel heel goed bij elkaar passen. Okee... Ze moeten er niet op gaan spelen (grapje ), maar een gitaar vind ik toch altijd wel cool staan op een vrouw

* lzandman denkt aan Heather Nova en Melissa Auf Der Mauer, bassiste van Smashing Pumpkins

What's the speed of Dark?
  zaterdag 3 november 2001 @ 09:17:02 #77
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_2073496
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 23:51 schreef lzandman het volgende:
Ik vind vrouwen en gitaar-achtige instrumenten juist wel heel goed bij elkaar passen. Okee... Ze moeten er niet op gaan spelen (grapje ), maar een gitaar vind ik toch altijd wel cool staan op een vrouw
Een mooie vrouw staat elk instrument
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_2120580
Hee, heeft iemand de Peavey basversterker BAM210 al gezien??
Ik kwam ém net tegen op de peavey site, mega cool ding. Heeft iemand hier er al op gespeeld???
pi_2123033
* SanderThomas doet ook maar es mee


Washburn RB2600 (6 snaar)
Fender Standard Mexican Jazz Bass (4 snaar)
Vantage 725B (4 snaar, binnenkort piccolosnaren)

op Hartke 120watt 12" Kickback

eventueel via Line 6 Delay Modeler (voor improvisatietalent)

k ben aan et sparen voor:
Hartke 3500, 350 Watt top
Hartke 4x10" XL 400 Watt kast

Dat bassen minder solo zijn dan gitaar is onzin, 't is maar net wat voor rol je krijgt of aanneemt binnen de band.

Dan zijn er mensen die denken dat je bassen weg kunt laten uit muziek: ooit al es gedanst?

En dan de ergste: Bas? dat doe je toch gewoon met je linkerhand. (opmerking door een toetseniste: TRUT )

Mijn stijlen: Jazz, Funk, maar vooral metal.

Hint: neem les!!! ik heb te lang (4 jaar) gespeeld zonder les, dom dom dom, k heb er nou nog last van... slechte techniek afleren is moeilijk (maar het lukt me steeds beter)

  donderdag 8 november 2001 @ 14:57:59 #80
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2123045
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".

en: "bassisten zijn mislukte gitaristen"

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 8 november 2001 @ 15:01:35 #81
13973 ranja
image means nothing
pi_2123077
quote:
Op donderdag 08 november 2001 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".
(Ook) Absoluut niet mee eens.
1 woord: Joy division
pi_2123130
quote:
Op donderdag 08 november 2001 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".

en: "bassisten zijn mislukte gitaristen"


hehe, of "bassisten zijn gitaristen die maar 4 snaren onder controle kunnen krijgen"

kom ik aan met mn 6 snaar
of rob van der loo met 7
of john paul jones jr 12

Gitaristen zijn gewoon bassisten die niet kunnen grooven

  donderdag 8 november 2001 @ 15:11:26 #83
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2123200
Heb je weleens van een jazzknakker gehoord die Charlie Hunter heet? Die gast speelt op een achtsnarig instrument met drie bassnaren en vijf gitaarsnaren. Echt incredible: speelt gewoon accoorden en baslijntjes tegelijk (fingerstyle).
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2123283
Of Rob van der Loo en Barend Tromp (topper) op chapman stick jumjum
Tony Levin kan dat ook goed, btw.
pi_2125702
quote:
Op donderdag 08 november 2001 15:20 schreef SanderThomas het volgende:
Tony Levin kan dat ook goed, btw.
Dat lijkt me een behoorlijk understatement
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_2131649
Hoe kun je zien dat het podium waterpas staat: dan kwijlt een gitarist aan beide kanten van z'n mond!! De meeste gitaristen houden ervan om vooraan te staan met een solo. Ik ben een bassist die graag naast de drummer staat en samen met hem een lekkere groove neerzet. Gewoon volgens de akkoorden spelen en dan improveseren tot ik niet meer kan. Soms is dat wel gevaarlijk omdat ik weleens m'n vingers kapot speel en dan de rest van een optreden m'n rechter middelvinger en wijsvinger in de pleisters heb. Ik heb m'n bassen zelf afgesteld (zo licht mogelijk), dat helpt wel aardig. Ik heb m'n Fender precision Lyte deluxe 2e hands particulier gekocht, dat ding bevalt uitstekend, lekker licht en ongelooflijk veel output. Dat laatste is vooral leuk tijdens jamsessie waarbij er gesoundcheckt is op een oude yamaha bas ofzo (almost no output), als ik dan begin te spelen knalt het meteen!!!!
pi_2131713
goed plan, dat van die lage output, herinnert mij dit te vragen (nu we toch de pro's bij mekaar hebben)

mijn washburn rb2600 heet actief te zijn, maar de output is lager dan mn passive fender jazz. Zou niet zo moeten zijn (ook vallen de activiteits-voordelen van de Washburn me enigszins tegen). Kent iemand deze bass? of dit probleem? Of ligt et aan mn hartke (die 1 ingang voor actief en passief heeft)

mijn cijfers:

Fender Std Mex Jazz
sound : 9
speelbaarheid : 7
constructie : 5
electronica : 7

Washburn
sound : 8
speelbaarheid : 10
constructie : 9
electronica : 6


[edit]
hmm, hij vern**kt de layout.. effe aanpassen
[/edit]

pi_2131835
De output van een bas is sterk afhankelijk van het soort actieve elektronica en de kwaliteit van de acteive toonregeling. Mijn actieve Fender heeft veel en veel en veel meer output dan m'n Ibanez.

Mijn cijfers

Fender Preciscion Lyte deLuxe.
sound: 9
speelbaarheid: (na zelf afstellen) 8
constructie : 8
elektronica : 9 (zelf wat bedrading vervangen, maar ja 2e handsje hé)

Inbanez soundgear 400

sound: 7
speelbaarheid: 7 (snaren staan bij de brug iets te ver uit elkaar).
constructie: 6,5 (erg zwaar)
elektronica: 7

Laney BC 250 1x15"

sound: 6,5
betrouwbaarheid: 8
power: 5 (het is voor mij niet erg snel te hard)
constructie: 6 (erg zwaar 45kg.)

  vrijdag 9 november 2001 @ 10:58:33 #89
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_2131847
quote:
Op donderdag 08 november 2001 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".
Echt zo'n statement van mensen die Primus nooit gehoord hebben...
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_2158159
Jaco Pastorius!!!!!!! en Flea!!!!!! are the best!
pi_2158419

gitaristje pesten:

afgelopen oefensessie had ik er maar es even voor gezorgd dat ik een stukje leadplay van de gitarist kon dubben. Was-t-ie niet blij mee probeerde hij mn volume uit te zetten, heb ik z'n plectrum uit z'n hand gekickt en omdat-ie toen niets meer kon heb ik ook z'n solo maar afgemaakt De rest deed niet meer mee, want die lagen al strak van et lachen

pi_2158640
quote:
Op donderdag 08 november 2001 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".

en: "bassisten zijn mislukte gitaristen"


Euh... Bent Sæther, bassist/gitarist/zanger van Motorpsycho?
the world is ours
pi_2178640
Kent iemand de DeArmond Ashbory bas?? ziet er heel cool uit en niet echt duur (415 euro). Weet iemand wie de importeur is van DeArmond (graag ook links).
pi_2178716
DeArmond Ashbory is zeker stoer Hij's wel klein hoor! Maar de helft van een gewone bass als ik me niet vergis en tevens zitten er rubber snaren op. Dus ga niet alleen op uiterlijk af!
Pauls Bass Matters zal hem wel kunnen bestellen lijkt me www.bassmatters.nl
pi_2178734
Dit zegt www.musiciansfriend.com er over:

The most innovative bass guitar in years! Guild® created the original Ashbory in the 1987, and now DeArmond® offers its authorized version and is making the strings readily available once again to all Ashbory owners. The 18” fretless scale and super light weight of the Ashbory make it easy to create the growl of an upright or the punch of an electric. It features a patented transducer and unique silicone rubber strings which make it an exceptional instrument in the recording studio and a treat to play on stage.
Features:


Unique silicone strings are easy on fingers
Super light and easy to hold and play
18" fretless neck and silicone strings get a true string bass sound

pi_2178740
Heb je er al eens op gespeeld?? of ken je mensen die er op gespeeld hebben?? Ik hoorde dat er een contrabasgeluid in hoort te zitten maar ik weet het niet.
pi_2178793
Ik heb net ff op die site gekeken ik vind het een megacool ding. is 18" niet een beetje erg klein?? Daar kost ie fl.750,-. Ik zou er graag eens op spelen om te testen.
pi_2178802
Tony Levin en Les Claypool speelden erop. Hij heeft het geluid van een contrabass met bassdrum Zwaar en punchy dus, maar (afhankelijk van de muziekstijl) lijkt het me geen main-axe type... Gewoon leuk om d'r bij te hebben
Hij staat overigens ook op mijn verlanglijst (evenals een 2x15" Hartke kast, een accoustische bass (liefst fretloos) enzovoort enzovoort, dus het zal nog wel effe duren)
pi_2178809
18" is enorm klein, maar dat heeft te maken met de snaren. Een normale bass is ongeveer 34".
Op musiciansfriend kost-ie $299 btw.
pi_2178827
Voor wat voor stijl muziek vind jij 'em geschikt. Ik ken dat ding alleen nog amar van plaatjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')