* lzandman denkt aan Heather Nova en Melissa Auf Der Mauer, bassiste van Smashing Pumpkins
quote:Een mooie vrouw staat elk instrument
Op vrijdag 02 november 2001 23:51 schreef lzandman het volgende:
Ik vind vrouwen en gitaar-achtige instrumenten juist wel heel goed bij elkaar passen. Okee... Ze moeten er niet op gaan spelen (grapje), maar een gitaar vind ik toch altijd wel cool staan op een vrouw
Washburn RB2600 (6 snaar)
Fender Standard Mexican Jazz Bass (4 snaar)
Vantage 725B (4 snaar, binnenkort piccolosnaren)
op Hartke 120watt 12" Kickback
eventueel via Line 6 Delay Modeler (voor improvisatietalent)
k ben aan et sparen voor:
Hartke 3500, 350 Watt top
Hartke 4x10" XL 400 Watt kast
Dat bassen minder solo zijn dan gitaar is onzin, 't is maar net wat voor rol je krijgt of aanneemt binnen de band.
Dan zijn er mensen die denken dat je bassen weg kunt laten uit muziek: ooit al es gedanst?
En dan de ergste: Bas? dat doe je toch gewoon met je linkerhand. (opmerking door een toetseniste: TRUT
)
Mijn stijlen: Jazz, Funk, maar vooral metal.
Hint: neem les!!! ik heb te lang (4 jaar) gespeeld zonder les, dom dom dom, k heb er nou nog last van... slechte techniek afleren is moeilijk (maar het lukt me steeds beter)
en: "bassisten zijn mislukte gitaristen"
quote:(Ook) Absoluut niet mee eens.
Op donderdag 08 november 2001 14:57 schreef Zanderrr het volgende:
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".
quote:hehe, of "bassisten zijn gitaristen die maar 4 snaren onder controle kunnen krijgen"
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".en: "bassisten zijn mislukte gitaristen"
kom ik aan met mn 6 snaar ![]()
of rob van der loo met 7 ![]()
of john paul jones jr 12 ![]()
Gitaristen zijn gewoon bassisten die niet kunnen grooven
quote:Dat lijkt me een behoorlijk understatement
Op donderdag 08 november 2001 15:20 schreef SanderThomas het volgende:
Tony Levin kan dat ook goed, btw.
mijn washburn rb2600 heet actief te zijn, maar de output is lager dan mn passive fender jazz. Zou niet zo moeten zijn (ook vallen de activiteits-voordelen van de Washburn me enigszins tegen). Kent iemand deze bass? of dit probleem? Of ligt et aan mn hartke (die 1 ingang voor actief en passief heeft)
mijn cijfers:
Fender Std Mex Jazz
sound : 9
speelbaarheid : 7
constructie : 5
electronica : 7
Washburn
sound : 8
speelbaarheid : 10 ![]()
constructie : 9
electronica : 6
[edit]
hmm, hij vern**kt de layout.. effe aanpassen
[/edit]
Mijn cijfers
Fender Preciscion Lyte deLuxe.
sound: 9
speelbaarheid: (na zelf afstellen) 8
constructie : 8
elektronica : 9 (zelf wat bedrading vervangen, maar ja 2e handsje hé)
Inbanez soundgear 400
sound: 7
speelbaarheid: 7 (snaren staan bij de brug iets te ver uit elkaar).
constructie: 6,5 (erg zwaar)
elektronica: 7
Laney BC 250 1x15"
sound: 6,5
betrouwbaarheid: 8
power: 5 (het is voor mij niet erg snel te hard)
constructie: 6 (erg zwaar 45kg.)
quote:Echt zo'n statement van mensen die Primus nooit gehoord hebben...
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".
afgelopen oefensessie had ik er maar es even voor gezorgd dat ik een stukje leadplay van de gitarist kon dubben. Was-t-ie niet blij mee
probeerde hij mn volume uit te zetten, heb ik z'n plectrum uit z'n hand gekickt en omdat-ie toen niets meer kon heb ik ook z'n solo maar afgemaakt
De rest deed niet meer mee, want die lagen al strak van et lachen
quote:Euh... Bent Sæther, bassist/gitarist/zanger van Motorpsycho?
Het ergste cliche vind ik: "de bassist is pas goed als 'ie niet opvalt in de muziek".en: "bassisten zijn mislukte gitaristen"
The most innovative bass guitar in years! Guild® created the original Ashbory in the 1987, and now DeArmond® offers its authorized version and is making the strings readily available once again to all Ashbory owners. The 18” fretless scale and super light weight of the Ashbory make it easy to create the growl of an upright or the punch of an electric. It features a patented transducer and unique silicone rubber strings which make it an exceptional instrument in the recording studio and a treat to play on stage.
Features:
Unique silicone strings are easy on fingers
Super light and easy to hold and play
18" fretless neck and silicone strings get a true string bass sound
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |