abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2047982
Ik krijg het idee dat dit topic een beetje dood begint te bloeden, ik hoopte dat hier wat meer ideeen uitgewisseld zouden.Ook zou het een gischikte plek zijn om tips & trics over apparatuur te geven. Ikzelf ben op zoek naar een nieuwe versterker (head) met een 4x10 en een 1x15 kast, misschien heeft iemand nog goeie ideeen??
  woensdag 31 oktober 2001 @ 15:22:16 #52
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_2049724
Doodbloeden? Nou dan stel ik nog wel ff een vraagje

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een mooi overdrive-geluid voor mijn bas. Het beste wat ik tot nu toe gehoord heb is het geluid van de bassist van Muse. Die heeft echt een te gekke sound. Rauw en het laag zit er nog prima in.

Ik heb al geprobeerd mijn eigen versterker te oversturen, maar dat klinkt toch niet zo mooi. Wel heb ik een keer een oude Ampeg en een Mesa Boogie versterker uitgeprobeerd. Daarmee kon je het geluid al veel beter oversturen, maar helaas heb ik momenteel geen geld voor die dure krengen...

Ik heb ook een Boss Bass Overdrive pedaaltje gekocht, maar dat ding klinkt toch meer als een distortion (te synthetisch). Leuk, maar niet precies wat ik zoek. Ook de Johnson J-Station en Line-6 Bass POD konden mij niet overtuigen.

Binnenkort wil ik eens een Sansamp Bass Driver D.I. gaan proberen. Ik heb daar veel goeds over gelezen. Als dat bevalt dan heb ik meteen een mooie D.I., want de meeste P.A. gasten komen altijd aanzetten met van die zelf in elkaar geknooide dingen die m'n geluid helemaal verknallen (en een microfoon voor de speakers willen ze meestal niet).

Heeft iemand van jullie een idee hoe je een mooi rauwe overdrive sound krijgt?

P.S. Ik denk dat de meeste bands in de studio gewoon twee bassignalen mixen, een overstuurd en een gewoon. Daarmee behoud je de lage tonen.

What's the speed of Dark?
pi_2057068
Bij het oversturen raak je inderdaad een groot gedeelte van het stuwende basgeluid kwijt. Ik heb een poosje met een zoom baspedaaltje gespeeld, maar die gebruik ik nu nog alleen voor m'n elektrische gitaar. Het scheurt als een gek maar pompt van geen kant. Een scheurende basversterker is trouwens geen best idee, die dingen zijn daar niet voor gemaakt. Ik heb geen idee hoe je het stuwende kunt combineren met een goeie scheur, ik vind het effect van een goed diep geluid trouwens belangrijker dan het effect van distortion. Als je een scheurend basgeluid hebt komt de muziek in de zaal (meestal) over als een brij en word alles een beetje ondefinieerbaar.
  donderdag 1 november 2001 @ 11:38:10 #54
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_2057371
Nou, je moet in ieder geval nooit een gewone gitaardistortion gebruiken. Die halen altijd het laag eruit (daarom heb ik bijv. ook een bass-chorus en bass-flanger, die laten het laag erin).

Zelfs de bass-overdrive laat wel lage tonen door. Maar ik vind het geluid gewoon niet mooi.

Wat betreft je opmerking dat een basversterker niet gemaakt is voor het oversturen ben ik het met je oneens. De betere buizenversterker kun je rustig oversturen.

donderdag 1 november 2001 @ 11:48:27 #55
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_2057466
D'r hangt bij mij een Fender Jazz uit '78 (met van die kapjes over de elementen enzo) werkeloos aan de muur, sinds ik van bas terug naar cello ben gegaan. Nou weet ik niet wat ik moet doen. Hij klinkt te gek, maar ik kan er niet meer op spelen want ik 'snap' kwarten niet meer (cello is in kwinten gestemd). Dus misschien ook in kwinten stemmen. In ieder geval is het zonde als-ie onbespeeld aan de muur hangt, maar wegdoen is ook zonde.

Maar wel leuk, op cello raggen met een bas-achtergrond.

iedereen is uniek behalve ik
pi_2057728
Fender Jazz verkopen, wat vraag je ervoor??
  donderdag 1 november 2001 @ 12:22:46 #57
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_2057820
Goddamn. 'k Heb bij Bass Connection 70s Jazzbassen voor 3500-4000 weg zien gaan. Maar wat ze 'echt' waard zijn zou 'k niet weten. Ik zal me er in moeten verdiepen, want een leuk prijsje is welkom. 'k Wil namelijk ook nog wat aan mijn cello versleutelen. Jawel: 5 snaren.
pi_2057840
Kun je niet ff op msn komen.Johanbruinewoud@hotmail.com
icq werkt niet echt hiero
  donderdag 1 november 2001 @ 12:52:28 #59
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_2058080
[offtopic]
Heb geen MSN, en weet niet hoe ik daarop kom en ik haat Miscrosoft. Sjessus... Maar er is trouwens ook ICQWebbie wat overal zou moeten werken.
[/offtopic]
pi_2058241
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 13:48 schreef lzandman het volgende:

Ik heb een 4-snarige Musicman Stingray, Ik zou graag een Ampeg SVT of een Mesa Boogie systeem willen kopen.

Toeval!!

superbam speelt een 4-snarige stingray, sunburst, met ampeg 350 SVT-H met twee maal 15" mesa boogie

Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
pi_2062157
Wat betreft het oversturen van de bas kan inderdaad, zoals al gepost, een buizenversterker helpen om een goede sound te krijgen.

Verder heb ik ooit ergens in een zo'n magazine voor bassisten gelezen over een bassist die een Octave Divider gebruikte voor de oversturing. Met de Octave Divider in combinatie met een vervormingspedaaltje creerde hij een extra laag en stuwend vervormd geluid. Met de Octave Divider pakte hij nl. een octaaf erbij onder de werkelijk gespeelde noten. Blijkbaar werkt dit voor hem.

pi_2062247
ik heb er sinds vrijdag weer een bas bij
een Ibanez soundgear 400, relaxt dingetje en weer eens heel wat anders dan die andere zware bc rich
  donderdag 1 november 2001 @ 21:29:01 #63
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_2062708
quote:
Op donderdag 01 november 2001 13:08 schreef superbam het volgende:

[..]

Toeval!!

superbam speelt een 4-snarige stingray, sunburst, met ampeg 350 SVT-H met twee maal 15" mesa boogie

Euh... Ik denk dat de combinatie Stingray + Ampeg een hele standaard combinatie is (maar daarom niet verkeerd, hoor). Na de Fender Jazz Bass is de Stingray denk ik wel het populairst en Ampegs worden zeer veel gebruikt in het rock-/metalcircuit.

Dus zo'n toeval is het niet

pi_2063241
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 17:54 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Vrouwen en gitaar-achtige instrumenten is sowieso nooit een erg succesvolle combinatie geweest.

Heyhey... Je vergeet Miranda van der Voort .. Speelde voor 7Zuma7 en I$i$... en is daarnaast nog een beeb ook

In the old days getting stoned meant getting pelted to death with rocks...
  donderdag 1 november 2001 @ 22:40:37 #65
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2063332
Als er al vrouwen in een band zitten zijn het juist meestal zangeressen of bassistes, denk aan Smashing Pumpkins of Sonic Youth (al blijft het bassen meestal beperkt tot het spelen van *ploem* *ploem* grondtonen)
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 2 november 2001 @ 01:07:48 #66
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2063618
quote:
Op donderdag 01 november 2001 22:40 schreef Zanderrr het volgende:
Als er al vrouwen in een band zitten zijn het juist meestal zangeressen of bassistes, denk aan Smashing Pumpkins of Sonic Youth (al blijft het bassen meestal beperkt tot het spelen van *ploem* *ploem* grondtonen)
Precies! Maar laten Sean Yseult niet vergeten. Zij is pas een babe.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 2 november 2001 @ 01:09:53 #67
17105 B1tchwax
Brakke gast!
pi_2063626
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 01:07 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

* B1tchwax wil plaatjes zien
In the old days getting stoned meant getting pelted to death with rocks...
  vrijdag 2 november 2001 @ 01:42:08 #68
13973 ranja
image means nothing
pi_2063717
quote:
Op donderdag 01 november 2001 22:40 schreef Zanderrr het volgende:
(al blijft het bassen meestal beperkt tot het spelen van *ploem* *ploem* grondtonen)
Wat???? Kool thing van Sonic youth al eens goed gehoord? Of Total trash? Of een willekeurig nummer met mega climax (silver rocket, expressway, etc)?
En Suzi Quatro al eens beluisterd?
  vrijdag 2 november 2001 @ 01:51:19 #69
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2063756
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 01:07 schreef Witchfynder het volgende:
Ow ja, van White Zombie.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2064824
Ik kan een Fender Bassman 100 buizen amp (<-- 1980) kopen van een kennis, maar ik weet niet wat daar een normale prijs voor is en of dat een goeie versterker is. Ik vind honderd buizen wattjes een beetje weinig, maar als ik op internet ronkijk en reacties over die versterker lees zegt iedereen dat ie loeihard gaat. Heeft iemand ervaringen met zo'n versterker????En weet iemand wat de marktwaarde van zo'n ding is???
  vrijdag 2 november 2001 @ 10:36:51 #71
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2064980
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 01:51 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ow ja, van White Zombie.

Precies! Toen ooit die (bedekte) naaktfoto op posterformaat in de Metal Hammer stond...wooohooo!

Oh, btw: Anna Kjellberg (ex-Drain STH)

[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 02-11-2001 10:39]

There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 2 november 2001 @ 10:37:18 #72
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2064986
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 01:09 schreef B1tchwax het volgende:

[..]

* B1tchwax wil plaatjes zien

Zoek maar op
  vrijdag 2 november 2001 @ 10:42:09 #73
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_2065023
Toevallig nog een bassist tussen de 17 en 21 ofzo uit de omgeving Alkmaar-Heerhugowaard die zin heeft om in een pop/rock band te spelen?
Het basissten te kort is hier duidelijk merkbaar
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_2065420
quote:
Op donderdag 01 november 2001 21:29 schreef lzandman het volgende:

[..]

Euh... Ik denk dat de combinatie Stingray + Ampeg een hele standaard combinatie is (maar daarom niet verkeerd, hoor). Na de Fender Jazz Bass is de Stingray denk ik wel het populairst en Ampegs worden zeer veel gebruikt in het rock-/metalcircuit.

Dus zo'n toeval is het niet

wijsneus
pi_2065439
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 10:16 schreef Chiele25 het volgende:
Ik kan een Fender Bassman 100 buizen amp (<-- 1980) kopen van een kennis, maar ik weet niet wat daar een normale prijs voor is en of dat een goeie versterker is. Ik vind honderd buizen wattjes een beetje weinig, maar als ik op internet ronkijk en reacties over die versterker lees zegt iedereen dat ie loeihard gaat. Heeft iemand ervaringen met zo'n versterker????En weet iemand wat de marktwaarde van zo'n ding is???
hangt af van de staat, hoe oud, etc...

check anders ff marktplaats oid, staan er meestal wel wat op...

zijn erg toffe versterkers!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')